Pioneers venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snejder: Den der hører hjemme i Kassettspillernes Venner!! :cool: Se å få lagt ut en nærmere presentasjon der!!

    Xevious: Den CTen din har vi da allerede sett i riktig tråd nr 2, men pen? Jada!!..Hold et øye med Ebay hvis den mangler mat..hehe..Ligger ei solid pakke med 175 RCAer der..
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Melder meg inn i klubben med A-90D
    Blir sendt til meg i løpet av få dager. Bilder er av aktuell forsterker.

    a.jpg


    b.jpg


    c.jpg


    g.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Xevious: Du har da presentert den i Kassettspillernes Venner, vel? Jeg kjøper /bytter gjerne de forseglede TDK AR/Mitsubishiene dine, du..hvis du har lyst på mer Sony, da?
    Slither: Hvor henter du den der fra? Meget pen- og kraftfull som et NSB-lok---
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Importerer fra Japan, akkurat som sansuien jeg har. Finnes mye spennende på det japanske markedet. Det vi har her i Europa blir bare kjedelig i forhold.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Knall kul forsterker dette :) gratulerer !!!

    O
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Xevious: Du har da presentert den i Kassettspillernes Venner, vel?
    Fikk den på fredag, så da er det nok noen andre som har en lik en du har sett.

    Jeg kjøper /bytter gjerne de forseglede TDK AR/Mitsubishiene dine, du..hvis du har lyst på mer Sony, da?
    Beklager, kommer nok til å bruke de selv.
     

    Hi-Wood-Fi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    75
    Antall liker
    46
    Sted
    Oslo
    Importerer fra Japan, akkurat som sansuien jeg har. Finnes mye spennende på det japanske markedet. Det vi har her i Europa blir bare kjedelig i forhold.
    Respekt å bestille slik tyngde mtp. på frakt og toll, har selv bestilt litt fra Hifi-do. Stilig Amp. Grattis!
     

    Hi-Wood-Fi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    75
    Antall liker
    46
    Sted
    Oslo
    Er man heldig så får man det gjennom tollen med "gift" merket på pakken.
    Det går dessverre ikke fra hifido, De er nødt til å påføre verdi for å ivareta forsikringen. Kanskje ved kjøp fra Yahoo men da blir pakkingen en stor risiko....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Xevious: Greit! Jeg får bestille mer That´s:cool: CDMH og CDIV derfra er krom- og metallbånd, så da gjør jeg det. Anbefaler deg å prøve en valgfri pakke- det vil du nok ikke angre på.
     

    BunnSolid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    474
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Fant noen bilder på nett av verdens vakreste platespiller innpakka.
    Tenk og kunne vært så heldig:)
     

    Vedlegg

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Er man heldig så får man det gjennom tollen med "gift" merket på pakken.
    Det går dessverre ikke fra hifido, De er nødt til å påføre verdi for å ivareta forsikringen. Kanskje ved kjøp fra Yahoo men da blir pakkingen en stor risiko....
    Jeg har altid fått det gjennom tollen uten å betale noe når jeg har handlet hos hifido.
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Importerer fra Japan, akkurat som sansuien jeg har. Finnes mye spennende på det japanske markedet. Det vi har her i Europa blir bare kjedelig i forhold.
    Respekt å bestille slik tyngde mtp. på frakt og toll, har selv bestilt litt fra Hifi-do. Stilig Amp. Grattis!
    Takk for det, blir morro. Den kommer hit på døra på mandag.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slither: Det forteller du mer om...Snart blir vel også jeg eier av Pioneer igjen- for første gang på 24 år..Vet mer om RS-M til uka..
     

    Hi-Wood-Fi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    75
    Antall liker
    46
    Sted
    Oslo
    Er man heldig så får man det gjennom tollen med "gift" merket på pakken.
    Det går dessverre ikke fra hifido, De er nødt til å påføre verdi for å ivareta forsikringen. Kanskje ved kjøp fra Yahoo men da blir pakkingen en stor risiko....
    Jeg har altid fått det gjennom tollen uten å betale noe når jeg har handlet hos hifido.
    Hvordan, har du fått dem til å merke tolldeklarasjonen med "Gift"?
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Er man heldig så får man det gjennom tollen med "gift" merket på pakken.
    Det går dessverre ikke fra hifido, De er nødt til å påføre verdi for å ivareta forsikringen. Kanskje ved kjøp fra Yahoo men da blir pakkingen en stor risiko....
    Jeg har altid fått det gjennom tollen uten å betale noe når jeg har handlet hos hifido.
    Hvordan, har du fått dem til å merke tolldeklarasjonen med "Gift"?
    Det er vell slurv fra tollen.. virker ikke som de gidder å sjekke verdien.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Woodfi: Det fylles ut eksportpapirer i Japan, noe som er MYE lettere enn å fylle ut IMportpapirer. Japan har en økonomi som er fullstendig avhengig av eksport, så de vet hvordan saker og ting skal merkes for å komme gjennom toll.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har altid fått det gjennom tollen uten å betale noe når jeg har handlet hos hifido.
    Hvordan, har du fått dem til å merke tolldeklarasjonen med "Gift"?


    Det er vell slurv fra tollen.. virker ikke som de gidder å sjekke verdien.
    Dette handler vel ikke om at tollerne ikke gidder men om at selger jukser i en system basert på hederlighet. Gaver kan man sende fritt, men hvis alle merker forsendelsen med Gift blir det vel slutt på det. Bestilte nettopp noen deler til hjemme alarm fra Kina på Ebay. Dette ble bestilt hver for seg da totalen overskred 350 kr og jeg ba de splitte forsendelsen. Allikevel valgte produsenten å pakke alt i en pakke og sette verdien til 10$. I tillegg hadde de krysset av for Gift, så dette er dessverre helt vanlig.

    Tollerne kan ikke åpne alle pakker, men de tar stikkprøver og da er det gjerne du som får smellen da de får tak i deg, i motsetning til en selger i Kina.
     

    Hi-Wood-Fi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    75
    Antall liker
    46
    Sted
    Oslo
    Jeg har altid fått det gjennom tollen uten å betale noe når jeg har handlet hos hifido.
    Hvordan, har du fått dem til å merke tolldeklarasjonen med "Gift"?


    Det er vell slurv fra tollen.. virker ikke som de gidder å sjekke verdien.
    Dette handler vel ikke om at tollerne ikke gidder men om at selger jukser i en system basert på hederlighet. Gaver kan man sende fritt, men hvis alle merker forsendelsen med Gift blir det vel slutt på det. Bestilte nettopp noen deler til hjemme alarm fra Kina på Ebay. Dette ble bestilt hver for seg da totalen overskred 350 kr og jeg ba de splitte forsendelsen. Allikevel valgte produsenten å pakke alt i en pakke og sette verdien til 10$. I tillegg hadde de krysset av for Gift, så dette er dessverre helt vanlig.

    Tollerne kan ikke åpne alle pakker, men de tar stikkprøver og da er det gjerne du som får smellen da de får tak i deg, i motsetning til en selger i Kina.
    når den merkes Gift så følger det vel ikke noe faktura eller spesifikasjoner i boksen, hvordan får de da vurdert verdi hvis du har kjøpt den brukt? Ved et uhell under postgang vil heller ikke avsender få noe igjen på forsikring, noe som Hifido prioriterte veldig.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ut til at en vennlig sjel som har fått noen gode råd fra meg har en liten gave til baluba jr. på lur om en kort stund. Vedkommende har funnet en Pioneer CD-spiller som det følger en Pioneer A-201 med som personen ikke trenger. Så derfor fikk jeg et spørsmål i dag om jeg hadde bruk for forsterkeren som fulgte med, eventuelt den yngre baluba.

    Og det har jeg og junior selvsagt behov for, så neste gang den yngre kommer på pappaferie til Karmøy kan jeg presentere ham for hans nye anlegg, Pioneer A-201 med et sett rocka Jamo-ht fra rundt 1990. Lydkort/DAC er enda ikke på plass, kanskje det er idé at gamle far får seg god DAC først? Så det får holde med et billig USB-kort.

    Noen som har erfaring med Pioneer A-201? Hva er en god match for den, dvs hva vil dere si er karakteren til forsterkeren?

    369949453_2_644x461_wzmacniacz-pioneer-a-201-a-229-dodaj-zdjecia.jpg
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Privat annonsering er ikke ønskelig på forumet. Et innlegg er fjernet.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Var ment som et godt tips til Pioneer folket , eneste Pioneer jeg eier er kun en steinalder Kuro tv :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Pass på egen dac først, ja. Men for junior burde en Audioquest Dragonfly 2 være helt strøkent..dyr er den heller ikke:cool:
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Jeg bruger Audioquest Dragonfly 2 når jeg er på job så jeg også kan nyde musiken når jeg er Offshore den lille box gør det rigtigt godt og ser man på prisen så er det top produkt men husk lige det lille forlænger kabel hvis den skal monteres i en bærbar computer så man ikke ødelægger usb stikket

    Bærbar -->
    Audioquest Dragonfly 2 --> Grado RS2 øreklokker så spiller det
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Gradient: Høres greit ut, det..men RS2 er da noe tungdrevne til AQen, vel? Dog passer den til å finne ut av akkurat HVOR god Dragonfly 2 er..og den er ikke lite god heller-til den pris den koster..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Pass på egen dac først, ja. Men for junior burde en Audioquest Dragonfly 2 være helt strøkent..dyr er den heller ikke:cool:
    I dag har jeg skiftet ut DAC-en i headfi-systemet. Behringer UCA222 går ut, Abrahamsen A-DAC er hentet fra boden og tar over jobben. UCA222 har fram til nå blitt brukt sammen med hodetelefoner på reise fram til det fikk vikariere som kilde for headamp fra tirsdag i forrige uke. Men min nye laptop er en gamingsak som har ganske brukbar analog lyd ut, så den kan pensjoneres som DAC til den yngre balubas stereo. Da får han i alle fall vanlige RCA-plugger slik at det ser litt "proffere" ut når han får besøk av andre jungeldyr i samme alder. Og det låter ærlig talt ikke så aller verst, dessuten er Youtube hovedkilde for musikk for den generasjonen i tillegg til Spotify Free.

    Hvis han mot min formoding skulle ønske seg optisk drivverk får jeg se etter en matchende Pioneer Bluray som har analoge utganger og ikke koster noe særlig brukt.

    Edit: Nei, forresten. Han har Playstation PS4. De har vel anstendig analog lyd ut ved avspilling av BD? Kanskje også CD?
     

    CarstenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    115
    Hei - vet ikke om rett forum?

    Har et par eldre Pioneer CD-spillere som er defekte. En PD-95 - som ikke åpner skuffen opp og ikke får reservedeler til. Og en PD-S901 som snurrer men ikke kommer noe signal ut av. Sistnevnte har en XO-clock 2 som har fungert i mange år før den gav seg (laser død?). Har slike noen verdi? eller er det bedre bare at "slakte de" for komponenter (som virker til at være av henholdsvis høy/ganske ok kvalitet)?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    CarstenS: De der er delemaskiner, dessverre. Laserenhetene holdt i et år hver på mine to Pioneer CDer.. De enhetene er idag svært sjeldne.

    Baluba: Sett en AQ DF2 eller Meridian Explorer i originalutgave på juniors PC, så blir den anstendig..:cool: Tilogmed anstendig nok til å kunne takle CD i Meridians tilfelle- via ekstern enhet. Men PS 4 takler det meste av optisk sølvmedia, den- sålenge DACen som forer den er OK.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    CarstenS: De der er delemaskiner, dessverre. Laserenhetene holdt i et år hver på mine to Pioneer CDer.. De enhetene er idag svært sjeldne.

    Baluba: Sett en AQ DF2 eller Meridian Explorer i originalutgave på juniors PC, så blir den anstendig..:cool: Tilogmed anstendig nok til å kunne takle CD i Meridians tilfelle- via ekstern enhet. Men PS 4 takler det meste av optisk sølvmedia, den- sålenge DACen som forer den er OK.
    He wishes, he he he. Han er nok enda ikke bitt av hifibasillen, jeg bare gir ham en billig forsmak. Dessuten trenger han det for å få litt bedre lyd i elpianospillingen som han foretar på en synth uten hodetelefonutgang. I første omgang blir det altså Pioneer-forsterker med Jamo type disco ht, og for å koble pc til anlegg så tenkte jeg han kunne ta over mitt Behringer UCA222 USB-lydkort. Det har jo både rca ut og inn, så det kan brukes med en liten mikser fra bruktmarkedet til å såvidt begynne å eksperimentere med HDD-opptak hvis han ønsker det. Utvikler han mer interesse i retning av bedre lyd og musikkproduksjon så skal det selvsagt ikke skorte på hjelp fra gamle far.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Minner litt om meg da jeg var barn..spilte selv fra jeg var 6, men stoppa da jeg var 22..Ellers en strøken plan..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her legges det ikke noe press på den yngre, hverken i form av musikksmak eller hobbyer. Men noe gleder jo far mer enn andre ting.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei - vet ikke om rett forum?

    Har et par eldre Pioneer CD-spillere som er defekte. En PD-95 - som ikke åpner skuffen opp og ikke får reservedeler til. Og en PD-S901 som snurrer men ikke kommer noe signal ut av. Sistnevnte har en XO-clock 2 som har fungert i mange år før den gav seg (laser død?). Har slike noen verdi? eller er det bedre bare at "slakte de" for komponenter (som virker til at være av henholdsvis høy/ganske ok kvalitet)?
    ville prøvd å redda pd 95-en jeg samma om det koster litt om den er hel ellers :) han her har ihvertfall et par lasere , eller så kan det jo kanskje være slitte belter/reimer ?
    Original Pioneer PWY1004 Laser Head for Pioneer PD 93 | eBay
     

    CarstenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    115
    Litt vanskelig at tolke innlegg fra Baluba...

    Har hatt hifi til 80000 på slutten av 80-tallet - og har en vis peiling på lyd (også som musiker på ganske så analogt instrument - kirkeorgel). PD-901 MED Clock - spillte ganske så bra, og skulle tro at PD-95 med samme oppgradering var bedre. Desværre ble den ødelagt i forsendelse (var 1: pakket ned opp/ned og 2: så vet vel de fleste hvordan drittsekkene i Posten behandler pakker nå om dager???)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt vanskelig at tolke innlegg fra Baluba...

    Har hatt hifi til 80000 på slutten av 80-tallet - og har en vis peiling på lyd (også som musiker på ganske så analogt instrument - kirkeorgel). PD-901 MED Clock - spillte ganske så bra, og skulle tro at PD-95 med samme oppgradering var bedre. Desværre ble den ødelagt i forsendelse (var 1: pakket ned opp/ned og 2: så vet vel de fleste hvordan drittsekkene i Posten behandler pakker nå om dager???)
    Kjipt med DOA grunnet postens behandling. Men hva var det du lurte på av det jeg har skrevet i denne tråden? Jeg forstod ikke helt hva som ikke var å forstå.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn