Pink Floyd - The Wall...på tide med en reissue

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Hei

Jeg synes det er ganske absurd at denne plata som er en av de mest solgte platene noen sinne ikke er å oppdrive i dag ny.
Noen som har hørt noe om reissue av denne?

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
De er brukt. Så viddt jeg vet så er det ikke 180 grams hvis jeg ikke tar feil.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
De har/hadde den på Musikkverket her i byen. (Halden)

Nytgivelse i enkelt cover.

N

nslookup

Gjest
Roberth skrev:
Jeg har handla masse brukt vinyl fra amazon. Som er av super kvalitet as good as new!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.362
Torget vurderinger
28
Hva er poenget med å linke til diverse brukteksemplarer? Trådstarter forstår da vel at albumet lar seg skaffe brukt, det er ikke det han tar opp.

Selv hadde jeg nok kjøpt en reissue om den var vesentlig bedre enn øvrige utgaver (og hvilken er å foretrekke av disse?). Minner også om at det finnes mengder av andre bestselger som ikke er å skaffe i nyutgivelser.

Delvis off topic: Hvilken reissue er å foretrekke? Jeg har blitt fortalt at når det gjelder The Wall så er det den svenske som gjelder, men jeg vet ikke, normalt er det vel engelske pressinger av Pink Floyd som går for å være best?

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Fosse skrev:
Delvis off topic: Hvilken reissue er å foretrekke? Jeg har blitt fortalt at når det gjelder The Wall så er det den svenske som gjelder, men jeg vet ikke, normalt er det vel engelske pressinger av Pink Floyd som går for å være best?
Tror du skal gå for britiske originaler med lave matrisenumre, f.x A2 / B2 /A3 /B3 / B5 osv. Jeg synes denne lyder friskere og mer umiddelbar enn CBS Mastersound som vel er den eneste superpresningen av The Wall, i tillegg er den grisedyr hvis du skal ha et skikkelig eksemplar. En tredje mulighet er japanske presninger uten at jeg har noen av dem, men disse har en viss status.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
nslookup skrev:
Roberth skrev:
Jeg har handla masse brukt vinyl fra amazon. Som er av super kvalitet as good as new!

Her og, unntatt en gang, da var det faktisk feil CD i coveret, men yttercoveret stemte!

praxis

Medlem
Ble medlem
28.04.2010
Antall liker
0
Sted
Bergen
Det er vel å forvente at PF katalogen dukker opp på vinyl igjen. Dark side..låter bra på vinyl, selv med min plumpe Rega bias pick up.

Få andre band har så stor forventning tilknyttet lud på nyutgivelser, så vi får vel smøre oss med det som trengs!

Dark side har jeg på original MC, Vinyl, 30 års jubel vinyl og SACD.

Det kommer nok en super the Wall!

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Vel da satt jeg her med the wall på vinyl, nesten to år senere, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves 8)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Og hva er ditt inntrykk av trykkvalitet og lydkvalitet?

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Vel sitter på remasteren vel og merke, synes det låter meget ok, eneste jeg har utsette er lydnivået på masteren, men det er masse dynamikk og dypbass, synes de dynamiske kontrastene er mye bedre enn på cd-utgavene jeg har hørt. Har ikke hørt noen andre utgaver av the wall på vinyl, så har ikke noe bedre å referere til

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Nypressingen er bra, men må skaffe meg ny forsterker som går til 11.

TLT

Medlem
Ble medlem
13.06.2007
Antall liker
0
Husker jeg sto å ventet på at butikken skulle åpne

Topp Bunn