Pink Floyd - Animals

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har ingen peiling på disse ultralyd vaskerne, men kan det være en mulighet for at en slik kan klare å fjerne uhumskhetene som ligger i rillene og forårsaker klikk både her og der. Hvis det da ikke er noe feil med selve pressingen. Hvis noen med en slik vasker har lyst til å gjøre et forsøk, gis plata bort gratis, eventuelt mot dekning av frakt.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.634
    Sted
    Oslo
    Leser i Aftenposten nå at Battersea Power Plant har blitt et av de nye overprisa bolig områdene i London.
    Grisene har overtatt der også!
    Eller med andre ord, de har landa.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.583
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ingen peiling på disse ultralyd vaskerne, men kan det være en mulighet for at en slik kan klare å fjerne uhumskhetene som ligger i rillene og forårsaker klikk både her og der. Hvis det da ikke er noe feil med selve pressingen. Hvis noen med en slik vasker har lyst til å gjøre et forsøk, gis plata bort gratis, eventuelt mot dekning av frakt.
    Er det Animals du sliter med? Jeg forventer perfekt lyd i nye lper, peiskos er ikke godkjent, hvis du har kjøpt via Platekompaniet så er det ingen problem å bytte til en ny. "The Wall" bytter jeg fem ganger på PK. Ingen problem.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Er det Animals du sliter med? Jeg forventer perfekt lyd i nye lper, peiskos er ikke godkjent, hvis du har kjøpt via Platekompaniet så er det ingen problem å bytte til en ny. "The Wall" bytter jeg fem ganger på PK. Ingen problem.
    Ja, men jeg har valgt å ikke bytte og heller få pengene tilbake. Etter hva jeg har forstått er denne remixen kjent for kvalitetsproblemer, så jeg orker ikke å risikere flere skuffelser og tidheft.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.043
    Torget vurderinger
    2
    Om du sender den til meg så kan eg vaske den grundig med ultralydvasker for deg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ELJ

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Om du sender den til meg så kan eg vaske den grundig med ultralydvasker for deg.
    Takk for tilbudet, men jeg har vel mer eller mindre avskrevet denne plata. Det er slett ikke sikkert den blir bra uansett og da blir det bare utgifter og bortkastet tid med sending fram og tilbake. Jeg har fått refundert det meste av utlegget for plata. Har kun dekket frakta oppover, som er irriterende nok, men ingen krise. Det som er verre er at jeg har begynt å miste trua på kvaliteten på nyere vinyl. Har blitt en del irriterende bytter de siste årene. Bl.a siste Leonard Cohen som hadde en skurrete forvrengning noen steder som kunne minne om dårlig sporing. Fikk byttet plata, men selv ikke den nye var helt kvitt problemet. Har derfor vurdert å melde overgang til CD.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Takk for tilbudet, men jeg har vel mer eller mindre avskrevet denne plata. Det er slett ikke sikkert den blir bra uansett og da blir det bare utgifter og bortkastet tid med sending fram og tilbake. Jeg har fått refundert det meste av utlegget for plata. Har kun dekket frakta oppover, som er irriterende nok, men ingen krise. Det som er verre er at jeg har begynt å miste trua på kvaliteten på nyere vinyl. Har blitt en del irriterende bytter de siste årene. Bl.a siste Leonard Cohen som hadde en skurrete forvrengning noen steder som kunne minne om dårlig sporing. Fikk byttet plata, men selv ikke den nye var helt kvitt problemet. Har derfor vurdert å melde overgang til CD.
    Remixen spiller som en kule på CD i alle fall. Etter snart 40 digitale år er jeg veldig var på peiskos og dårlige pressinger. En av flere grunner til at vinylen aldri blir hovedformat igjen. Ellers står jeg ved det jeg har sagt tidligere om skiva - remixen er veldig bra og bør sjekkes ut selv om du har ørten utgaver av den gamle .
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Remixen spiller som en kule på CD i alle fall. Etter snart 40 digitale år er jeg veldig var på peiskos og dårlige pressinger. En av flere grunner til at vinylen aldri blir hovedformat igjen. Ellers står jeg ved det jeg har sagt tidligere om skiva - remixen er veldig bra og bør sjekkes ut selv om du har ørten utgaver av den gamle .
    Ja, har planer om å gi CD'en en sjanse, men min tyske mint pressing spiller egentlig godt den også. Tror derfor plata kanskje har et litt ufortjent dårlig rykte hva angår lyd.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Finnes også på blu ray - i hi-rez - hvis man sverger til fysisk, til en grei pris - rundt kr 250.

    Der finnes den i ny remix 192/24 og den gamle originale 1977 er også inkludert i 192/24.

    Kom vel også i SACD?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Til info så har jeg slått fra meg å sende plata. Orker ikke å styre med dette nå i juletida. Skal heller gjøre et forsøk med min VPI 16.5 platevasker på nyåret.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Til info så har jeg slått fra meg å sende plata. Orker ikke å styre med dette nå i juletida. Skal heller gjøre et forsøk med min VPI 16.5 platevasker på nyåret.
    litt å leke med i advent.
    hvilken liker du best når du ikke vet?

     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    litt å leke med i advent.
    hvilken liker du best når du ikke vet?
    Var ikke et øyeblikk i tvivl om, hva som var hva :cool:
    Da kommer det vel ned til, hva som en liker best av de 2.
    Har (heldig åpenbart) fått en feilfri vinyl av 2018 mix´en, og liker den klart bedre enn originalen (begge vinyl) ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn