Peter Mueller??

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
HC skrev:
BT skrev:
Gnatt er som journalist mye mer informert om saken enn vi normale dødelige er. Han kan ha gode grunner til å mistenke at det ligger mer bak dette trenerskiftet enn det som er offentlig informasjon fra skøyteforbundet.
Gnatt virker like informert som en Alzheimerpasient i et orienteringsløp. Den store konspirasjonsteorien hans har allerede sprukket da Trygve Kristiansen verken ble hovedtrener eller hjelpetrener. Kanskje det er Koss som har orkestrert det hele fra Canada?
Han anklager verken Kristiansen eller Koss for noe som helst. For hva jeg vet kan han være helt på jordet, men han har likevel rett til å uttrykke sin mening i en blogg.

Har noen ønsket Mueller dit peppern gror? Utvilsomt, Mueller har sikkert manglet folkeskikk siden han så dagens lys og mange er nok glade for å se han gå men det forandrer ikke på sakens kjerne.
Det kan godt hende.

Det var ingen som tvang, lokket eller provoserte Mueller til å trakasere Haugli, han klarte det helt på egen hånd og nå får ha ta støyten.
Hvordan vet du det?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
BT skrev:
Trane skrev:
Det forundrer meg at Taalesen mener det ikke står for TV2 sin regning. Bloggen ligger på TV2 sine nettsider, han er nyhetsanker for TV2 Sporten, - da kan han ikke uttale seg på bloggen om de samme sakene som privatperson.
Jo, det kan han. I en blogg er innholdet i bloggen bloggerens mening. Så lenge innholdet ikke bryter med TV2s regelverk for blogger og han heller ikke bryter med TV2s retningslinjer som ansatt kan han skrive hva hjertet begjærer. Innholdet kan naturligvis skade hans anseelse, men det er en helt annen sak.

I slike saker representerer han TV2 dersom han ytrer seg offentlig. Hattesjonglering er en uting. Dersom han mener det er hold i konspirasjonsteoriene får han fremme dem som journalist i TV2 eller klappe igjen.
Skal han fremme dette i TV2 må han kunne dokumentere det. Han sier jo at han ikke vet hvem som står bak, og da kan han ikke legge det fram i TV2.

Forøvrig er Tajik er usedvanlig skarp ung dame, om enn man måtte være enig med henne eller ikke.
Det er hun sikkert, men i denne saken er hun på tynn is.
Det du hevder her er at ryktespredning er helt ok så lenge TV2's etter hvert profilerte medarbeider kaller seg "privatperson" på TV2's nettsider. Uten dokumentasjon. Kan vi ikke da si at han f.eks. er på "tynn is"? Eller noe sånt?
Mens politikeren Tajik gjennom sin stilling som AP-politiker hevder et politisk basert standpunkt med klare røtter til likestillingsdebatt og presseetikk. Som nevnt er jeg ikke enig med henne på sak fullt ut her, men jeg mener at den som fremstår som klart tynnest fundert med sin ryktespredning, er journalist i TV2. Selv om noen mener han er privatperson aldri så mye.

Honkey

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Honkey-Chateau skrev:
BT skrev:
Trane skrev:
Det forundrer meg at Taalesen mener det ikke står for TV2 sin regning. Bloggen ligger på TV2 sine nettsider, han er nyhetsanker for TV2 Sporten, - da kan han ikke uttale seg på bloggen om de samme sakene som privatperson.
Jo, det kan han. I en blogg er innholdet i bloggen bloggerens mening. Så lenge innholdet ikke bryter med TV2s regelverk for blogger og han heller ikke bryter med TV2s retningslinjer som ansatt kan han skrive hva hjertet begjærer. Innholdet kan naturligvis skade hans anseelse, men det er en helt annen sak.

I slike saker representerer han TV2 dersom han ytrer seg offentlig. Hattesjonglering er en uting. Dersom han mener det er hold i konspirasjonsteoriene får han fremme dem som journalist i TV2 eller klappe igjen.
Skal han fremme dette i TV2 må han kunne dokumentere det. Han sier jo at han ikke vet hvem som står bak, og da kan han ikke legge det fram i TV2.

Forøvrig er Tajik er usedvanlig skarp ung dame, om enn man måtte være enig med henne eller ikke.
Det er hun sikkert, men i denne saken er hun på tynn is.
Det du hevder her er at ryktespredning er helt ok så lenge TV2's etter hvert profilerte medarbeider kaller seg "privatperson" på TV2's nettsider. Uten dokumentasjon. Kan vi ikke da si at han f.eks. er på "tynn is"? Eller noe sånt?
Mens politikeren Tajik gjennom sin stilling som AP-politiker hevder et politisk basert standpunkt med klare røtter til likestillingsdebatt og presseetikk. Som nevnt er jeg ikke enig med henne på sak fullt ut her, men jeg mener at den som fremstår som klart tynnest fundert med sin ryktespredning, er journalist i TV2. Selv om noen mener han er privatperson aldri så mye.

Honkey
Visst er han på tynn is. Men det er ikke TV2 sitt ansvar å holde ham på solid grunn. Tajik bør angripe innholdet i bloggen i stedet for å angripe TV2.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
BT skrev:
Visst er han på tynn is. Men det er ikke TV2 sitt ansvar å holde ham på solid grunn. Tajik bør angripe innholdet i bloggen i stedet for å angripe TV2.
Det er en litt videre debatt. Her kommer redaktøransvarsdebatten også inn i bildet. Men realitetene i saken er at Gnatt benytter sin stilling i TV2 til å fremme rykter og insinuasjoner på TV2's nettside. Koblingene her og Gnatts stilling gjør det nokså søkt å hevde at dette er en tilfeldig privatmanns oppgulp av mistanker. Dette er langt mer alvorlig. Gnatt er alt for informert og har en alt for sterk posisjon til å fare med sånt sladder uten krav til dokumentasjon. Og kan han ikke dokumentere, bør han holde kjeften.

Honkey

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.239
Torget vurderinger
4
I likhet med endel politikere har ikke Gnatt forstått at han ikke kan velge å være privatperson som det passer han. Det vil i tilfelle svekke både hans og TV2 sin integritet.

Dersom TV2 synes det er helt greit med en slik løs kanon på dekk sier det mye om deres manglende integritet og deres dobbeltmoral ift redaktørplakaten. Har man ikke dekning til å si det offentlig som mediabedrift kan man altså bare la en ansatt ta på seg privatpersonhatten og offentliggjøre insinuasjonen på sin (liksom) private blogg.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Trane skrev:
I likhet med endel politikere har ikke Gnatt forstått at han ikke kan velge å være privatperson som det passer han. Det vil i tilfelle svekke både hans og TV2 sin integritet.

Dersom TV2 synes det er helt greit med en slik løs kanon på dekk sier det mye om deres manglende integritet og deres dobbeltmoral ift redaktørplakaten. Har man ikke dekning til å si det offentlig som mediabedrift kan man altså bare la en ansatt ta på seg privatpersonhatten og offentliggjøre insinuasjonen på sin (liksom) private blogg.
At ansattes private meninger slipper ut utenom arbeidstid synes TV2 tydeligvis er helt greit. Ellers kunne de neppe hatt folk som Jahn Jacobsen i stallen.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.261
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
f skrev:
Var det ikke Pål Claesen som nevnte pølsebua til Unni Holmen?

For øvrig et glimrende sitat ;D
Det har vel blitt nevnt her ørten ganger nå. Unni Holmen var 14 år dengang og det sier litt om Paal Claesen.....
Ganske grovt.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.603
Torget vurderinger
2
Det er greit at det er høy takhøyde på Off-Topic, men det går an å tenke litt på språkbruken. Vanlig etikette gjelder her på lik linje med resten av forumet.

Jeg har redigert sikkert 20 innlegg.

Mvh
Høvdingen

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Årets julebordkommentar er allerede litt falmet iflg NRK:
"Ææsjj..harru tatt for for mye Muellers Tran eller.." :p

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Oi, jeg har blitt redigert!!

fra

veita f@€n til --> veita søren. ;D

f@€n er da et vanlig brukt ord på linje med , herre gud, jesus, djevelen etc.... :p

på dansegulvet "du svetter jammen lite til å være så feit"

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.239
Torget vurderinger
4
BT skrev:
At ansattes private meninger slipper ut utenom arbeidstid synes TV2 tydeligvis er helt greit. Ellers kunne de neppe hatt folk som Jahn Jacobsen i stallen.
Hvem?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Trane skrev:
BT skrev:
Hvem?
Jahn Jacobsen. Tidligere fotballspiller for Bodø/Glimt +++, nåværende TV2-ansatt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Høvdingen skrev:
Det er greit at det er høy takhøyde på Off-Topic, men det går an å tenke litt på språkbruken. Vanlig etikette gjelder her på lik linje med resten av forumet.

Jeg har redigert sikkert 20 innlegg.

Mvh
Høvdingen
Alltid når du gjør dette blir jeg så nysgjerrig på hva som er redigert.
Men det kan naturligvis umulig ha vært mine innlegg...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.603
Torget vurderinger
2
Jeg har bare tatt bort en rekke skjellsord, og enkelte beskrivelser av enkelte personer. Ikke noe spennende.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Tor Nado skrev:
Oi, jeg har blitt redigert!!

fra

veita f@€n til --> veita søren. ;D

f@€n er da et vanlig brukt ord på linje med , herre gud, jesus, djevelen etc.... :p

på dansegulvet "du svetter jammen lite til å være så feit"
Du burde tatt en runde i pølseboden, så hadde du roet deg litt for en stund...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Honkey-Chateau skrev:
BT skrev:
Det er en litt videre debatt. Her kommer redaktøransvarsdebatten også inn i bildet. Men realitetene i saken er at Gnatt benytter sin stilling i TV2 til å fremme rykter og insinuasjoner på TV2's nettside. Koblingene her og Gnatts stilling gjør det nokså søkt å hevde at dette er en tilfeldig privatmanns oppgulp av mistanker. Dette er langt mer alvorlig. Gnatt er alt for informert og har en alt for sterk posisjon til å fare med sånt sladder uten krav til dokumentasjon. Og kan han ikke dokumentere, bør han holde kjeften.

Honkey
Jeg er en tilhenger av ytringsfriheten, selv om enkelte bruker den til å komme med mye privat oppgulp og sladder. Ja, til og med når det kommer fra Fnatt. Æh... Gnatt.

For øvrig har jeg alltid vært skeptisk til folk som sysler med idrettsgrener hvor menn kler seg i trikot.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
BT skrev:
For øvrig har jeg alltid vært skeptisk til folk som sysler med idrettsgrener hvor menn kler seg i trikot.
.... sa volleyballspilleren ;D.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.239
Torget vurderinger
4
BT skrev:
Trane skrev:
BT skrev:
Hvem?
Jahn Jacobsen. Tidligere fotballspiller for Bodø/Glimt +++, nåværende TV2-ansatt.

Å, han ?! Han der klovnen har jo ikke engang injurierende kraft. Dårlig eksempel.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.221
Torget vurderinger
4
Muller presiserer at de som ikke har kommet frem ser sant: Han sa følgende

Mandag ble Mueller sparket etter å ha kommet med seksuelle trakasseringer overfor landslagsløperen Haugli i forbindelse med en middag i Berlin 31. oktober.

Det har kommet forskjellige versjoner på trykk i norske aviser, men ifølge Mueller stemmer ingen av disse. Dette hevder Mueller i et stort intervju i Se og Hør i dag.

Avviser tidligere sitater

- Det er direkte løgn det som er kommet frem i media til nå. Jeg vil ved en eventuell rettssak kunne bevise eksakt hva som ble sagt - og av hvem. Foranledningene for mine utsagn ved middagsbordet, var noe løperne tidligere hadde fleipet med om Maren. Jeg sa ordrett til Maren: «I heard you are good at sucking cock?», og så la jeg til: «So are you?», sier Mueller i et intervju med Se og Hør som kom på gaten i dag.

ja dette var jo myyyye bedre enn det som har kommet frem før :p

Syntes han vra høflig som gnei det inn med å kreve ett svar.......som prikken over i'en liksom

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg synes vel at dette var godt over streken. Og jeg skjønner at det kan ha blitt oppfattet som en slags invitasjon til oralsex når han slenger på den spørsmålsstillingen. Det er ihvertfall grunn til å sette store spørsmålstegn ved hvor han vil med en slik kommentar. At han "mente det humoristisk" holder bare ikke.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
roffe skrev:
Jeg synes vel at dette var godt over streken. Og jeg skjønner at det kan ha blitt oppfattet som en slags invitasjon til oralsex når han slenger på den spørsmålsstillingen. Det er ihvertfall grunn til å sette store spørsmålstegn ved hvor han vil med en slik kommentar. At han "mente det humoristisk" holder bare ikke.
Det der er jo sånn "hør-hvor-tøff-jeg-er-'a" greie for å liksom skaffe seg en posisjon i guttegjengen. Problemet er at når du er 55, burde du ha sluttet med det for ca 35 år siden. Eller kanskje 40. Og han beviser jo bortenfor en hver rimelig tvil at han mangler sosiale antenner. Men sparken? Ikke faen! Flathånd i trynet fra dama, inn på teppet til den kvinnelige sjefen, ikke gi seg før han duknakket ber om unnskyldning, og så... business as usual. Denne saken er kommet fullstendig ut av proporsjoner. Pressen har fått sitt blod, men spørsmålet er om de egentlig vil ha mer. Nå er det om å gjøre å røyke ut en av toppene i forbundet...

Honkey

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Det er litt merkelig at man ikke kan si opp folk på grunn av udugelighet, mens en udannet bemerkning holder lenge.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.221
Torget vurderinger
4
udugelig trenere blir da sagt opp hele tiden de.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Birdman skrev:
pedal skrev:
Er BT volleyballspiller?
Ja! Og han har en snasen knekk i hoftene når han tar begerslag :).
Begerslag? ;D
Du som har spilt volleyball selv i så mange år burde i det minste vite at det heter baggerslag. ::)
Det var for øvrig din jobb å ta slike. :p

Forøvrig synes jeg ikke du burde slutte bare fordi vi gamle gubbene valgte å ikke ta plassen i eliteserien. :mad:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
kasol skrev:

Mandag ble Mueller sparket etter å ha kommet med seksuelle trakasseringer overfor landslagsløperen Haugli i forbindelse med en middag i Berlin 31. oktober.

Det har kommet forskjellige versjoner på trykk i norske aviser, men ifølge Mueller stemmer ingen av disse. Dette hevder Mueller i et stort intervju i Se og Hør i dag.

- Det er direkte løgn det som er kommet frem i media til nå. Jeg vil ved en eventuell rettssak kunne bevise eksakt hva som ble sagt - og av hvem. Foranledningene for mine utsagn ved middagsbordet, var noe løperne tidligere hadde fleipet med om Maren. Jeg sa ordrett til Maren: «I heard you are good at sucking cock?», og så la jeg til: «So are you?», sier Mueller i et intervju med Se og Hør som kom på gaten i dag.

Syntes han vra høflig som gnei det inn med å kreve ett svar.......som prikken over i'en liksom
Mistet han jobben på grunn av dette?
Enkelte damer tåler bare ikke å få skryt.
Jeg kunne til nød skjønt det dersom han hadde sagt at hun var dårlig til dette.
Dersom dette stemmer med virkeligheten er det kanskje ikke så rart at enkelte antyder at det kan forekomme vikarierende motiver. .

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
BT skrev:
kasol skrev:

Dersom dette stemmer med virkeligheten er det kanskje ikke så rart at enkelte antyder at det kan forekomme vikarierende motiver. .
Det ER sosialt sett totalt uakseptabelt at en trener forholder seg på denne måten til en ung, kvinnelig utøver. Og det ser ut som BT er om lag like nedsnødd. Det må kunne gå an å ha to tanker i huet samtidig. Utøveren har, så langt jeg ser det, ikke gjort NOE SOM HELST galt i den situasjonen. Det kan være mange grunner til at hun reagerte som hun gjorde, og en reprimande var helt i orden overfor den gamle grisen.
Så ditt patetiske forsøk på humor faller platt til jorden, BT.
Men jeg finner det uansett urimelig å sparke en trener for å være en gammal gris.
Jeg finner det dog betydelig mer urimelig å henge ut Maren Haugli. hun er jo utsatt for rene hetskampanjen blant enkelte. Dessverre underbygger jo dette at det må stauteres visse eksempler for å klargjøre at menn fortsatt har langt igjen før de blir voksne nok til å omgås kvinner uten maktarroganse.

Honkey

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
BT skrev:
Begerslag? ;D
Du som har spilt volleyball selv i så mange år burde i det minste vite at det heter baggerslag. ::)
Du som har lest Pondus så mange år burde vite at det heter begerslag ;).

Ble visst ørlite off-topic dette.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.221
Torget vurderinger
4
Muller fikk nok ikke sparken kun på grunn av dette. Han har jo vært omstridt lenge så dette var vel bare tråpen som fikk det til å flyte over samt at de fikk noen konkret de kunne ta ham på.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.239
Torget vurderinger
4
kasol skrev:
Jeg sa ordrett til Maren: «I heard you are good at sucking cock?», og så la jeg til: «So are you?», sier Mueller i et intervju med Se og Hør [/b] som kom på gaten i dag.[/i]

Muller trodde nok han var smart ved den bemerkningen om foranledningen....."noe løperne tidligere hadde fleipet med om Maren"....altså er det allerede en seksuell fleip i gruppen, hun var med på fleipen, i tillegg til at det selvsagt aldri er røk uten ild, - mellom linjene legger han spekulasjonen om at hun er en liten tøs, en jævel til å suge kuk og sådan har lagt opp til det selv. Ganske ufint rett og slett. For det eneste han bekrefter er at han ikke har forstått rolleforskjellene mellom utøvere og ledere. Det forventes rett og slett noe annet av en leder på 55 enn en utøver på 20+. Ikke minst vil et slikt utsagn fra en leder på 55 ha et helt annet innhold enn om det kom fra en av de andre utøverne. Mannen oppfører seg som en umoden 20åring og bekrefter her at han faktisk ikke har forstått at det er andre forventninger til han.

Greit å bli kvitt dusten, men håpløs timing da gitt.

F

fjellvåk

Gjest
De har altså en intern humor i gruppa, PM følger opp denne med en håpløs uttalelse og timing. Kan være at det er noen som var med på å starte spøken som føler seg rimelig dumme nå tenker jeg.

Når det gjelder hetsing av Haugli så har ikke jeg sett noe slikt men det var vel på hjemmesiden hennes det skjedde?
Noen som har lest hva som ble sagt?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Honkey-Chateau skrev:
BT skrev:
kasol skrev:

Det ER sosialt sett totalt uakseptabelt at en trener forholder seg på denne måten til en ung, kvinnelig utøver. Og det ser ut som BT er om lag like nedsnødd. Det må kunne gå an å ha to tanker i huet samtidig. Utøveren har, så langt jeg ser det, ikke gjort NOE SOM HELST galt i den situasjonen. Det kan være mange grunner til at hun reagerte som hun gjorde, og en reprimande var helt i orden overfor den gamle grisen.
Så ditt patetiske forsøk på humor faller platt til jorden, BT.
Men jeg finner det uansett urimelig å sparke en trener for å være en gammal gris.
Jeg finner det dog betydelig mer urimelig å henge ut Maren Haugli. hun er jo utsatt for rene hetskampanjen blant enkelte. Dessverre underbygger jo dette at det må stauteres visse eksempler for å klargjøre at menn fortsatt har langt igjen før de blir voksne nok til å omgås kvinner uten maktarroganse.

Honkey
Du er flink til å skjelle ut folk. Håper du ikke er trener.

Topp Bunn