Peter Mueller??

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Jeg skjønner at man som mann(guttunge ?) på et diskusjonsforum ønsker å fremstå som ballehard og steintøff, men saken er nå engang slik at det eneste som betyr noe er hvordan de pikene som ble utsatt for dette her oppfattet det. En trener på toppidrettsnivå er det samme som en adm. dir/styreleder, og ingen skal trenge å finne seg i kommentarer eller oppførsel som man oppfatter som plagsom eller påtrengende. At mange her føler for å kjøre testosteronløpet fullt ut endrer ikke på den saken.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
f skrev:
Skal ikke en toppidrettsutøver tåle såpass?
Uavhengig av hvem eller hva man er synes jeg ingen skal tåle såpass. Med mindre du var der og kan fortelle meg at det hele er blåst ut av proporsjoner og legge det andre kildematerialet jeg har dødt.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.411
Torget vurderinger
18
Tor Nado skrev:
Facts: Norges skøyteforbund har mistet all troverdighet.
På ingen måte, det eneste de kan kritiseres for er at de brukte så mange år på å kvitte seg med denne drittsekken. Skjelle ut unge kvinner på det groveste for åpen scene, skikkelig mann denne Mueller får en si. En fantastisk trener sies det, jasså hvor er verdensmesterskapene, europamesterskapene, OL gullmedaljene? Vi har pr. i dag en eneste ensom utøver med mulighet til å ta medaljer (neppe gull), har vi noen gang hatt færre i toppen? Selv blinde-Ove, tidenes dårligste skøytekommentator, hadde rett denne gangen. Good riddance Mueller, ikke la døra treffe den feite ræva di på vei ut.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.261
Torget vurderinger
1
Maren Haugli har ikke gjort noe annet enn å rapportere saken videre slik jeg har forstått saken. Som seg hør og bør.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
f skrev:
Hvis dette er essensen av toppidrett, så bekrefter det bare mine sterke fordommer mot mye av såkalt profesjonell idrett. Overbetalt macholek for apekatter.

sorry Mac!

Edit: OI!, nå var jeg stygg i munnen, rettere sagt tastaturet, unnskyld.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
HC skrev:
Tor Nado skrev:
En fantastisk trener sies det, jasså hvor er verdensmesterskapene, europamesterskapene, OL gullmedaljene? Vi har pr. i dag en eneste ensom utøver med mulighet til å ta medaljer (neppe gull),
Ja det blir spennende å følge utviklingen fremover...

Hælvetes Ottar, venstresiden, Dagbladet/Simonsen NRK og sosialistene. ;)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.411
Torget vurderinger
18
f skrev:
Ser ikke helt hva dette har med toppidrett å gjøre. Haugli trenes ikke av Mueller og trakaseringen fant sted på kvelden etter en middag, altså ikke i en trenings situasjon. Dette er noe helt annet enn når Nils Arne Eggen som rev av noe gloser på treningsfeltet.
Mueller får sette kursen mot Russland, det er vel den eneste store skøytenasjonen som ikke har sparket fyren. Nederland og USA kan han glemme, der er han neppe velkommen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Tor Nado skrev:
HC skrev:
Tor Nado skrev:
En fantastisk trener sies det, jasså hvor er verdensmesterskapene, europamesterskapene, OL gullmedaljene? Vi har pr. i dag en eneste ensom utøver med mulighet til å ta medaljer (neppe gull),
Ja det blir spennende å følge utviklingen fremover...

Hælvetes Ottar, venstresiden, Dagbladet/Simonsen NRK og sosialistene. ;)
Du vet, Dagbladet, "Utskjelt og utsolgt" eller rettere sagt "Utskjelt og usolgt"

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
3 sides of every story - yours, mine and the truth...

Det er håpløst å diskutere en sak når man ikke kjenner noen av de tre sidene.

Men hva vet vi?
Mueller har kort lunte og sier gjerne ting som kan få ham sparket fra jobben.
Maren er ute av landslaget på grunn av dårlig forhold til Mueller.
Hun kjenner med andre ord godt til hans svake sider.
Men vi vet ikke hva han har sagt, og vi vet definitivt ikke hvorfor han har sagt det.
Kan han f.eks ha blitt provosert av Maren, som vet godt hvordan han ville reagere?
Hvem seiler opp som største kandidat til å overta etter Mueller? Jo, Marens trener.
Hvem er snart tilbake på landslaget?

Dette er ingen forsvarstale for Mueller, jeg bare peker på hvor delikat denne saken egentlig ser ut til å være.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Hva sa M. Haugli, før P. Muller kom med denne utblåsningen?

At han påstår at en annen toppidrettsutøver er for feit (dame det også), er vel ikke all verden?

Det er veldig mange andre, som faktisk var til stede under denne middagen også, som faktisk har et helt annet syn på denne saken....

Han burde uansett ikke hatt ansvaret for hele landslaget, men kun for herre landslaget!

Unnskyld, men er ikke denne saken noe gammel?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Tor Nado skrev:
«Der går Unni Holmen ut i spagaten på bommen så hele pølsebua åpner seg. Den som hadde vært bom nå dere!»
Fantastisk, helt på høyde med Jon Herwig Carlsen da han under OL på Lillehammer sa om den østtyske skiskytteren
Uschi Disl:

"Hun er grensevakt, hun er vant til å skyte flyktninger".

Verden var på noen måter bedre før.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
Maren Haugli har ikke gjort noe annet enn å rapportere saken videre slik jeg har forstått saken. Som seg hør og bør.
Men no får ho mykje drit på nettet. Typisk at kvinnfolka får skulda for alt. Det neste vert vel at bestemor Muller får skulda, då det kan verke som ho ikkje har oppdrege sonen særleg godt...

Særleg ille er det at vakse folk driv på med sånn mobbing. Kva føredøme for ungar og tenåringar er dette?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
totte skrev:
Tor Nado skrev:
«Der går Unni Holmen ut i spagaten på bommen så hele pølsebua åpner seg. Den som hadde vært bom nå dere!»
Fantastisk, helt på høyde med Jon Herwig Carlsen da han under OL på Lillehammer sa om den østtyske skiskytteren
Uschi Disl:

"Hun er grensevakt, hun er vant til å skyte flyktninger".
Carlsen har sine blinkskudd!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.261
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
bjornh skrev:
Men no får ho mykje drit på nettet. Typisk at kvinnfolka får skulda for alt. Det neste vert vel at bestemor Muller får skulda, då det kan verke som ho ikkje har oppdrege sonen særleg godt...

Særleg ille er det at vakse folk driv på med sånn mobbing. Kva føredøme for ungar og tenåringar er dette?
Det er den vanlige historia.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Roberten skrev:
f skrev:
Uavhengig av hvem eller hva man er synes jeg ingen skal tåle såpass. Med mindre du var der og kan fortelle meg at det hele er blåst ut av proporsjoner og legge det andre kildematerialet jeg har dødt.
I utgangspunktet enig. Og i grunn har vel Haugli håndtert saken helt greit, hun møtte vel en grense, og følte for å si fra. Jeg har selv opplevd (for 25 år siden eller så) å få en flat hånd i trynet etter litt for friske utsagn til en kvinne på min arbiedsplass. Jeg fortjente det, og det hadde oppdragende effekt. På meg, altså. Dessuten kjøpte jeg blomster til henne og ba ydmykt om unnskyldning. :) Men jeg fikk ikke sparken.
Haugli kunne godt fiket til Mueller, det hadde kødden sikkert hatt godt av. Men å gi folk sparken fordi de har dårlige sosiale antenner, synes jeg virker rimelig drøyt. Jeg er redd skøyteforbundet har en dårlig sak i arbeidsretten, med mindre de kan underbygge at Mueller's opptreden er en systematisk mobbing og trakassering av folk rundt seg. Kan de ikke det, har de gått alt for langt. Folk skal ikke sies opp bare fordi noen ikke liker dem. DET er nemlig verre enn litt frisk slenging med leppa.

Honkey

F

fjellvåk

Gjest
Ja da ble det slik noen har ønsket seg en stund, Jarle Pedersen ble ny trener for skøytelandslaget. Blir sikkert bra det. Blir ihvertfall mye morsomheter og vitsing i gruppa tenker jeg.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
fjellvåk skrev:
Ja da ble det slik noen har ønsket seg en stund, Jarle Pedersen ble ny trener for skøytelandslaget.
Crux of the matter.. antakelig.

Edit: Og han får med seg Koss, han er jo lege og har sikkert noe på lur ;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Var det ikke Pål Claesen som nevnte pølsebua til Unni Holmen?

For øvrig et glimrende sitat ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
f skrev:
Var det ikke Pål Claesen som nevnte pølsebua til Unni Holmen?

For øvrig et glimrende sitat ;D
Det har vel blitt nevnt her ørten ganger nå. Unni Holmen var 14 år dengang og det sier litt om Paal Claesen.....

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Ok. Hoppe bare litt inn på slutten av tråden, så har ikke fått det med ;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
BT skrev:
3 sides of every story - yours, mine and the truth...

Det er håpløst å diskutere en sak når man ikke kjenner noen av de tre sidene.

Men hva vet vi?
Mueller har kort lunte og sier gjerne ting som kan få ham sparket fra jobben.
Maren er ute av landslaget på grunn av dårlig forhold til Mueller.
Hun kjenner med andre ord godt til hans svake sider.
Men vi vet ikke hva han har sagt, og vi vet definitivt ikke hvorfor han har sagt det.
Kan han f.eks ha blitt provosert av Maren, som vet godt hvordan han ville reagere?
Hvem seiler opp som største kandidat til å overta etter Mueller? Jo, Marens trener.
Hvem er snart tilbake på landslaget?

Dette er ingen forsvarstale for Mueller, jeg bare peker på hvor delikat denne saken egentlig ser ut til å være.

!!!

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.256
Torget vurderinger
1
Jeg husker da jeg var liten guttunge. Kunne ligge på stuegulvet foran Tven hele lørdag og søndag, og følge de fire S-ene. Det var spennende, det. Sist jeg skulle se på skøyter så dreiv en gjeng og kranglet rundt på en minibane. Så helt Texas ut.

Skøyter er ikke hva det var.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.411
Torget vurderinger
18
Andy skrev:
Gnatt kan få lov til å si hva han vil. Det er helt greit å gi denne klovnen taletid, god underholdning og mannen får eksponert sin meget begrensede tankekapasitet på ypperlig vis. Her er et sitat fra bloggen, en elegant Shakespeare parafrase ført i pennen av Gnatt: "There's something rotten in the state of sports Norway." Jeg går ut i fra at "sports Norway" betyr idretts Norge på engelsk. Denne Gnatt-speare juvelen er høydepunktet i det infantilske konspirasjonsvåset på bloggen til Fnatt.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
HC skrev:
Andy skrev:
Gnatt kan få lov til å si hva han vil. Det er helt greit å gi denne klovnen taletid, god underholdning og mannen får eksponert sin meget begrensede tankekapasitet på ypperlig vis. Her er et sitat fra bloggen, en elegant Shakespeare parafrase ført i pennen av Gnatt: "There's something rotten in the state of sports Norway." Jeg går ut i fra at "sports Norway" betyr idretts Norge på engelsk. Denne Gnatt-speare juvelen er høydepunktet i det infantilske konspirasjonsvåset på bloggen til Fnatt.
Om Gnatt er en tulling eller ikke spiller liten rolle. Det er tåkelegging.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.411
Torget vurderinger
18
Tor Nado skrev:
HC skrev:
Andy skrev:
Tåkelegging av hva? Kjøper du konspirasjonsteorien til Gnatt?
Jeg mener forøverig at han kan si hva han vil på bloggen sin, akkurat som jeg kan kalle fyren for en stor idiot her på forumet.

F

fjellvåk

Gjest
Tor Nado skrev:
HC skrev:
Tor Nado skrev:
HC skrev:
Andy skrev:
Tåkelegging av hva? Kjøper du konspirasjonsteorien til Gnatt?
Jeg mener forøverig at han kan si hva han vil på bloggen sin, akkurat som jeg kan kalle fyren for en stor idiot her på forumet.
Fint, det var vel denne tullete/hjernedøde AP politikeren vi snakket om.
Jeg vet ikke om hun er hjernedød eller ikke men noe må det være; hun ber TV2 kalle inn Gnatt på teppet, dama har nok misforstått hennes oppgaver på stortinget. Vi får skrive det på nybegynnerkontoen.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Tor Nado skrev:
Andy skrev:
Denne Hadia Tajik er norges Sarah. Virker faen meg ganske tett i pappen.
Du understreker det triste poenget med at det for noen var nødvendig å gi Mueller sparken. (en avgjørelse jeg ikke deler, bare for å ha det sagt). Nemlig at det skal være ok å komme med såpass nedsettende kommentarer om kvinner. Tajik er rimelig våken, og samfunnet behøver sårt flere som henne. Og det sier jeg selv om jeg er uenig med henne i ganske mange saker, som f.eks. denne.
Når det er sagt; Gnatt har skrevet en spekulerende og mistenkeliggjørende artikkel. Har han noe å komme med, får han si det, har han det ikke, bør han i grunn lukke kjeften. Så enkelt er det.

Honkey

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.261
Torget vurderinger
1
Tajik vil ha Gnatt til å svare for sine meninger i offentlighet, siden de ytres på en offentlig tilgjengelig blogg samtidig som han er fremtredende på TV2.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.411
Torget vurderinger
18
Tor Nado skrev:
bjornh skrev:
Tajik vil ha Gnatt til å svare for sine meninger i offentlighet, siden de ytres på en offentlig tilgjengelig blogg samtidig som han er fremtredende på TV2.
Da bør hun faen meg ta tak i denne inkompetente NRK-nissen Eriksen også.
Hvorfor det? Hun er enig i at Mueller ble sparket og ønsker å sette søkelys på en ukultur i idretten. Til det formålet duger Mueller saken og Gnatts blogg helt fint. Tajik har selvfølgelig ikke noen myndighet innad i hverken NRK eller TV2 men hun kan mene det hun vil og oppfordre TV2 til hva hun måtte ønske.

Både NRK og TV2 har helt sikkert rettningslinjer på hvordan medarbeiderene skal forholde seg til sosiale media og i pressen. Hvis TV2 vil irettesette Gnatt eller NRK vil stramme opp Eriksen for brudd på interne rettningslinjer så gjør de det, sikkert uten at hverken vi eller Tajik får høre om det.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Tajik har nok litt å lære om ytringsfriheten.

Gnatt er som journalist mye mer informert om saken enn vi normale dødelige er. Han kan ha gode grunner til å mistenke at det ligger mer bak dette trenerskiftet enn det som er offentlig informasjon fra skøyteforbundet. Han mangler dokumentasjon for dette og kan derfor ikke kjøre saken gjennom media. I stedet gir han sine meninger i en blogg som privatperson, og det er han naturligvis i sin fulle rett til. Hans arbeidsgiver har ingen plikt til å begrense hans ytringsfrihet så lenge han ikke bruker den på en måte som bryter med arbeidsgiverens retningslinjer, og det sier de at han ikke er i nærheten av å gjøre.

Når Tajik er uenig i det han sier får hun heller argumentere for sitt syn enn å be TV2 kalle ham inn på teppet.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Honkey-Chateau skrev:
Tajik er rimelig våken, og samfunnet behøver sårt flere som henne.
Honkey
Hvor inderlig uenig man av og til kan være. Tajik er bare enda en av disse evinnelige AUFerne med bølle-, tale- og debattkurs som har vært på Utøya og lært at det er viktig å være synlig og komme med utspill. Samfunnet hadde nok klart seg vel så godt uten typen.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.239
Torget vurderinger
4
HC skrev:
Både NRK og TV2 har helt sikkert rettningslinjer på hvordan medarbeiderene skal forholde seg til sosiale media og i pressen. Hvis TV2 vil irettesette Gnatt eller NRK vil stramme opp Eriksen for brudd på interne rettningslinjer så gjør de det, sikkert uten at hverken vi eller Tajik får høre om det.
Sportsredaktør i TV 2, Bjørn Taalesen, forstår ikke helt den krasse reaksjonen fra Hadia Tajik.

- Jeg har ikke behov for å gå inn i noen lang diskusjon om det. Dette kommer ikke fra noen leder i TV 2, det står ikke for TV 2s regning, det er en ytring. På mange måter skrives en blogg for å skape debatt. Det har han (Fin Gnatt) klart, så da er vel hensikten oppnådd, sier han.
Det forundrer meg at Taalesen mener det ikke står for TV2 sin regning. Bloggen ligger på TV2 sine nettsider, han er nyhetsanker for TV2 Sporten, - da kan han ikke uttale seg på bloggen om de samme sakene som privatperson. I slike saker representerer han TV2 dersom han ytrer seg offentlig. Hattesjonglering er en uting. Dersom han mener det er hold i konspirasjonsteoriene får han fremme dem som journalist i TV2 eller klappe igjen.

Forøvrig er Tajik er usedvanlig skarp ung dame, om enn man måtte være enig med henne eller ikke.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.261
Torget vurderinger
1
Hun er det.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.411
Torget vurderinger
18
BT skrev:
Gnatt er som journalist mye mer informert om saken enn vi normale dødelige er. Han kan ha gode grunner til å mistenke at det ligger mer bak dette trenerskiftet enn det som er offentlig informasjon fra skøyteforbundet.
Gnatt virker like informert som en Alzheimerpasient i et orienteringsløp. Den store konspirasjonsteorien hans har allerede sprukket da Trygve Kristiansen verken ble hovedtrener eller hjelpetrener. Kanskje det er Koss som har orkestrert det hele fra Canada?

Har noen ønsket Mueller dit peppern gror? Utvilsomt, Mueller har sikkert manglet folkeskikk siden han så dagens lys og mange er nok glade for å se han gå men det forandrer ikke på sakens kjerne.
Det var ingen som tvang, lokket eller provoserte Mueller til å trakasere Haugli, han klarte det helt på egen hånd og nå får ha ta støyten.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Trane skrev:
Det forundrer meg at Taalesen mener det ikke står for TV2 sin regning. Bloggen ligger på TV2 sine nettsider, han er nyhetsanker for TV2 Sporten, - da kan han ikke uttale seg på bloggen om de samme sakene som privatperson.
Jo, det kan han. I en blogg er innholdet i bloggen bloggerens mening. Så lenge innholdet ikke bryter med TV2s regelverk for blogger og han heller ikke bryter med TV2s retningslinjer som ansatt kan han skrive hva hjertet begjærer. Innholdet kan naturligvis skade hans anseelse, men det er en helt annen sak.

I slike saker representerer han TV2 dersom han ytrer seg offentlig. Hattesjonglering er en uting. Dersom han mener det er hold i konspirasjonsteoriene får han fremme dem som journalist i TV2 eller klappe igjen.
Skal han fremme dette i TV2 må han kunne dokumentere det. Han sier jo at han ikke vet hvem som står bak, og da kan han ikke legge det fram i TV2.

Forøvrig er Tajik er usedvanlig skarp ung dame, om enn man måtte være enig med henne eller ikke.
Det er hun sikkert, men i denne saken er hun på tynn is.

Topp Bunn