Personlighetstest

G

Gjestemedlem

Gjest
.

Ta denne testen før du leser videre:

www.colorquiz.com

.

.

.

.

.

.

Det er endel artige tester utpå nettet for personlighetsanalyse. Og da tenker jeg ikke på dem som gir deg svar på hvilken donaldfigur du liger mest på.

Denne f.eks. gir forunderlig gode resultater basert på noen få fargevalg. Og man kan jo lure på hvor mye slik teknologi som skjuler seg bak vanlige web sider og hva de brukes til.

Dette er potensielt svært kraftige instrumenter til å profilere kunder og er kanskje brukt til politiske eller andre skjulte formål.

Kansje jeg legger for mye i dette, men jeg synes å ane noe på gang her. De er nok mye slikt som kamufleres som enten ren underholdning eller informasjon. Mulig min konspiratoriske fantasi er på overdrive, men potensialet ligger utvilsomt her.

EDIT:

"This test is partially based on research by Dr. Max Lûscher during the early 1900's. He has devoted his life to the study of how color affects behavior and has been hired by some of the world's largest companies as a consultant.

The test itself is based upon fundamentals in color psychology. With years of research by color psychologists the characteristics of certain colors has been identified to cause an emotional response in people. This was done by studying the response from hundreds of thousands of test subjects around the world in order to isolate how certain colors make us feel. By doing the reverse, using the colors people prefer to determine how people feel, we can get some interesting indicators about a person's current emotional state.

It is important to understand that the results from tests like this can be both short-term and long-term in their meaning. For example, if you are feeling depressed about something when you take the test you may see this reflected in your results. You may also notice deeper conflicts showing themselves consistantly if you take the test time and time again. This test can be taken quite often and still yield results that are accurate. The results will not be the same each time you take the test, for the most part, unless you are taking them without some time interval between them.

The test is widely used in Europe and overseas. There are very few experts of Luscher's work in the United States, so for some of our American visitors the notions behind this test may seem rather strange...But give the test a try and you will be surprised!

Is the test reliable? We leave that to your opinion. We can only say that there are a number of corporations and colleges that use the Lûscher test as part of their hiring/admissions processes. It can be a useful tool for doctors and psychologists as well and is used to get a quick overview of potential issues patients may have in their lives."

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Også jeg som er rød/grønn fargeblind - lurer på hva DET sier om personligheten min?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
erato skrev:
Også jeg som er rød/grønn fargeblind - lurer på hva DET sier om personligheten min?
At du stemmer Høyre
He he. Har ikke problemer med å se forskjell på Ap og Sp i hvert fall, selv om de sauser seg sammen i regjering.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Orderly, methodical, and self-contained. Needs the respect, recognition, and understanding of those close to him.

Is responsive to outside stimuli and wants to experience everything intensely, but is finding the existing situation extremely frustrating. Needs sympathetic understanding and a sense of security. Distressed by his apparently powerlessness to achieve his goals.

Circumstances force him to compromise and to forgo some pleasures for the time being. Capable of achieving physical satisfaction from sexual activity.

Needs a way of escape from all that oppresses him and is clinging to vague and illusory hopes

Intensely critical of the existing conditions which he feels are disorganized or insufficiently clear-cut. Is therefore seeking some solution which will clarify the situation and introduce a more acceptable degree of order and method.

Agitation, unpredictability, and irritation accompanying depleted vitality and intolerance of further demands have all placed him in a position in which he feels menaced by his circumstances. Feeling powerless to remedy this by any action of his own, he is desperately hoping that some solution will provide a way of escape.

Meget godt jobba!! :) Det dere ser, er så vidt jeg kan bedømme den første i Norge som kommer til å ta en "Columbine high"! På dette tidspunkt i livet har jeg frihet, kjærlighet, utfordringer og livsglede, noe sier meg at jeg må være fargeblind også! :D Men det har jeg da aldri vært før! Hmm. Internettet bløffet IKKE, ergo lever jeg i en jævla illusjon! Faen, hvor la jeg hagla!!?? :eek:

HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONKEY

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Orderly, methodical, and self-contained. Needs the respect, recognition, and understanding of those close to him.

Is responsive to outside stimuli and wants to experience everything intensely, but is finding the existing situation extremely frustrating. Needs sympathetic understanding and a sense of security. Distressed by his apparently powerlessness to achieve his goals.

Circumstances force him to compromise and to forgo some pleasures for the time being. Capable of achieving physical satisfaction from sexual activity.

Needs a way of escape from all that oppresses him and is clinging to vague and illusory hopes

Intensely critical of the existing conditions which he feels are disorganized or insufficiently clear-cut. Is therefore seeking some solution which will clarify the situation and introduce a more acceptable degree of order and method.

Agitation, unpredictability, and irritation accompanying depleted vitality and intolerance of further demands have all placed him in a position in which he feels menaced by his circumstances. Feeling powerless to remedy this by any action of his own, he is desperately hoping that some solution will provide a way of escape.

Meget godt jobba!! :) Det dere ser, er så vidt jeg kan bedømme den første i Norge som kommer til å ta en "Columbine high"! På dette tidspunkt i livet har jeg frihet, kjærlighet, utfordringer og livsglede, noe sier meg at jeg må være fargeblind også! :D Men det har jeg da aldri vært før! Hmm. Internettet bløffet IKKE, ergo lever jeg i en jævla illusjon! Faen, hvor la jeg hagla!!?? :eek:

HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONKEY
Oh Noes!

S

Slubbert

Gjest
Acts in an orderly, methodical, and self-contained manner. Needs the sympathetic understanding of someone who will give him recognition and approval.

Feels lonely and uncertain as he has an unsatisfied need to ally himself with others whose standards are as high as his own, and wants to stand out from the rank and file.

Since he wants to demonstrate the unique quality of his own character, he tries to suppress this need for others and affects an attitude of unconcerned self-reliance to conceal his fear of inadequacy.

An unadmitted lack of confidence makes him careful to avoid open conflict and he feels he must make the best of things as they are.

Wants to broaden his fields of activity and insists that his hopes and ideas are realistic. Distressed by the fear that he may be prevented from doing what he wants; needs both peaceful conditions and quiet reassurance to restore his confidence.

Suffering from the effects of those things which are being rejected as disagreeable, and is strongly resisting them. Just wants to be left in peace.

Disappointment and the fear that there is no point in formulating fresh goals have led to anxiety, emptiness, and an unadmitted self-contempt. His refusal to admit this leads to his adopting a headstrong and defiant attitude.
Er vel ingenting å vente på.

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Your Existing Situation
Persistent. Demands what he feels to be his due and endeavors to maintain his position intact.

Your Stress Sources
An existing situation or relationship is unsatisfactory, but he feels unable to change it to bring about the sense of belonging which he needs. Unwilling to expose his vulnerability, he therefore continues to resist this state of affairs, but feels dependent on the attachment. This not only depresses him, but makes him irritable and impatient, producing considerable restlessness and the urge to get away from the situation, either actually or, at least, mentally. Ability to concentrate may suffer.

Your Restrained Characteristics
Clings to his belief that his hopes and ideas are realistic, but needs encouragement and reassurance. Applies very exacting standards to his choice of a partner and wants guarantees against loss or disappointment.
Egocentric and therefore quick to take offense. Able to achieve satisfaction through sexual activity but tends to hold aloof emotionally.
Feels that things stand in his way, that circumstances are forcing him to compromise and forgo some pleasures for the time being.

Your Desired Objective
Wants to swipe aside the things that stand in his way, to follow his impulses, and be involved in special or exciting happenings. In this way he hopes to deaden the intensity of his conflicts, but his impulsive behavior leads him to take risks.

Your Actual Problem
Anxiety and restless dissatisfaction, either with circumstances or with unfulfilled emotional requirements, have produced stress. He tries to escape by intense activity, directed either towards personal success or towards variety of experience.
Noe av dette stemmer skremmende godt. Jeg hater situasjonen jeg er i for øyeblikket. Pendlingen holder på å gjøre meg sprø. Jeg er irritabel og ukonsentrert, til de grader. Det eneste som holder meg fra å fantgå fra hele greia er at jeg tross alt skal hjem til jul, og at dette fører til et yrke om et drøyt år. Ting blir bedre om en stund, men akkurat nå er det trass som driver meg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Minner veldig om horoskop, man finner alltid noe som passer der også...

De som driver denne nettsiden har sikkert en klinikk for å hjelpe folk med dårlig selvbilde til å få høyere tanker om seg selv, og sliter tydeligvis litt med kundetilgangen for tiden... merkelig hvor mye negative og hvor lite positive egenskaper disse fargene klarer å få frem hos folk..

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Piss.
Ikke en jævla konklusjon stemte med virkelighten.
Verden vil bedras.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Litt mindre omfattende enn MMPI 2 som jeg en gang måtte lide meg gjennom - men kanskje vel så presis for min del, og en del andre her kan det virke som.

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:

De som driver denne nettsiden har sikkert en klinikk for å hjelpe folk med dårlig selvbilde til å få høyere tanker om seg selv, og sliter tydeligvis litt med kundetilgangen for tiden... merkelig hvor mye negative og hvor lite positive egenskaper disse fargene klarer å få frem hos folk..
Hvor mye man kan legge i fargepsykologi vet jeg ikke. Men jeg vil da tro at det har større praktisk verdi enn astrologi, iallefall for andre enn dem som driver med det. Mange gjør jo en stor karriære ut av astrologi. Vi kjenner jo horoskoper fra ukeblader og aviser. Og de mer ivrige får gjerne laget et fødselshoroskop.

Det er til og med bedrifter som baserer seg på slik informasjon ved ansettelser:

http://forbruker.no/jobbogstudier/jobb/article1983519.ece

Astrologi kan være et nyttig redskap, men ikke pga. av spådommene eller analysene det gir. Hvis man skal bli dyktig astrolog krever det at man bruker tid på å kategorisere ting. Alle tenkelige ting og fenomener må kategoriseres i forskjellige planeter og hus og konstellasjoner. Dette i seg seg er en nyttig øvelse, og kan for føre til ny innsikt for den som tar seg bryet med det. Denne kunnskapen kan således bruke til å se sammenhenger som ikke alltid er åpenlyse. Ikke mellom planetene i seg selv, de har nok ingen innvirkning på menneskelig aktivitet men mellom de kategoriserte tingene. Men faren er jo der i at man ser sammenhenger der det ikke finnes noen. Og de fleste tråkker rett i salaten her. Det samme gjelder andre former for spådommer, som tarot kort eller I Ching. Katalogiseringen av tilværelsen som øvelse lærer hjernen nye og intuitive måter å jobbe på. Og som kreativ prosess kan det være interessant.

Men fargepsykologi er en litt annen annen greie. Hvor mye av det som er basert på forskning vet jeg ikke, men at det gjerne er sammenhenger mellom farger og mentaltilstand og energinivå synest sannsynlig for meg. Lys og farger påvirker psyken, så kanskje dette virker den andre veien også? Jeg tror det, men hvor mye av dette som varierer fra person til person og hvor mange fellestrekk det finnes mellom mennesker og disse valgene vet jeg ikke. Litt interessant er det iallefall.

http://en.wikipedia.org/wiki/Color_psychology

Men det finnes jo mange andre psykologiske tester som er mer konvensjonelle og gjennomprøvde. Og det som er interessant er hvor mye slikt som blir kamuflert som underholdning eller skjult bak det tilsynelatende innholdet på web sider, og i hvilken grad det kan brukes til å profilere folk med. En slik test gir neppe noe entydig svar, men hvis det er flere slike verkøy som jobber sammen burde det være godt mulig å få gode resultater og bearbeide disse.

Dette gjelder også f.eks. spørsmål og avstemminger som man daglig ser på avissider o.l. Og kobler man dette sammen med de mer åpenlyse data man kan få gjennom en log av besøkte web sider og generell nettaktivitet kan man jo få ganske nøyaktig infomasjon om inidivdet som kanskje ikke det selv er klar over også.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:

Hvor mye man kan legge i fargepsykologi vet jeg ikke. Men jeg vil da tro at det har større praktisk verdi enn astrologi, iallefall for andre enn dem som driver med det. Mange gjør jo en stor karriære ut av astrologi. Vi kjenner jo horoskoper fra ukeblader og aviser. Og de mer ivrige får gjerne laget et fødselshoroskop.

Det er til og med bedrifter som baserer seg på slik informasjon ved ansettelser:

http://forbruker.no/jobbogstudier/jobb/article1983519.ece

Astrologi kan være et nyttig redskap, men ikke pga. av spådommene eller analysene det gir. Hvis man skal bli dyktig astrolog krever det at man bruker tid på å kategorisere ting. Alle tenkelige ting og fenomener må kategoriseres i forskjellige planeter og hus og konstellasjoner. Dette i seg seg er en nyttig øvelse, og kan for føre til ny innsikt for den som tar seg bryet med det. Denne kunnskapen kan således bruke til å se sammenhenger som ikke alltid er åpenlyse. Ikke mellom planetene i seg selv, de har nok ingen innvirkning på menneskelig aktivitet men mellom de kategoriserte tingene. Men faren er jo der i at man ser sammenhenger der det ikke finnes noen. Og de fleste tråkker rett i salaten her. Det samme gjelder andre former for spådommer, som tarot kort eller I Ching. Katalogiseringen av tilværelsen som øvelse lærer hjernen nye og intuitive måter å jobbe på. Og som kreativ prosess kan det være interessant.

Men fargepsykologi er en litt annen annen greie. Hvor mye av det som er basert på forskning vet jeg ikke, men at det gjerne er sammenhenger mellom farger og mentaltilstand og energinivå synest sannsynlig for meg. Lys og farger påvirker psyken, så kanskje dette virker den andre veien også? Jeg tror det, men hvor mye av dette som varierer fra person til person og hvor mange fellestrekk det finnes mellom mennesker og disse valgene vet jeg ikke. Litt interessant er det iallefall.

http://en.wikipedia.org/wiki/Color_psychology

Men det finnes jo mange andre psykologiske tester som er mer konvensjonelle og gjennomprøvde. Og det som er interessant er hvor mye slikt som blir kamuflert som underholdning eller skjult bak det tilsynelatende innholdet på web sider, og i hvilken grad det kan brukes til å profilere folk med. En slik test gir neppe noe entydig svar, men hvis det er flere slike verkøy som jobber sammen burde det være godt mulig å få gode resultater og bearbeide disse.

Dette gjelder også f.eks. spørsmål og avstemminger som man daglig ser på avissider o.l. Og kobler man dette sammen med de mer åpenlyse data man kan få gjennom en log av besøkte web sider og generell nettaktivitet kan man jo få ganske nøyaktig infomasjon om inidivdet som kanskje ikke det selv er klar over også.

Noen tar halve bunken med søkere og hiver rett i bosset og… like dumt som å bruke atrologi,og omvendt.
Å bli en dyktig astrolog har lite med dette å gjøre, om astrologi brukes for å finne egenskaper til mennesker som skal ansettes er det svært betenkelig, de som er bekymret over at noen ikke får jobb på grunn av navnet bør jo virkelig bli bekymret om dette er måten de velger ut folk på, det er ikke hakket bedre dette.
Det er selvsagt mye som påvirker oss som mennesker, men at tidspunktet vi kommer ut av noens mage skal være det utslagsgivende for vår personlighet, hvordan kom noen i det hele tatt på det..?

Klart omfattende personlighetstester kan ha noe for seg, men kun ut i fra farge? Den må man lenger ut på landet med, dette har jeg INGEN tro på, makan til svada.

Og hvorfor i alle dager er alt som kommer opp negative egenskaper? Du som er så skeptisk til religion, dette er jo 1000 ganger mer latterlig enn det den særeste sekt noen gang har klart å hevde.

Dette er laget for å bryte ned folk, en seriøs test ville fokusert på både positive og negative egenskaper, folk som virkelig tror på slikt som dette risikerer jo å få problemer.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Og hvorfor i alle dager er alt som kommer opp negative egenskaper?
Pussig det der ... ::)

Hvem skulle trodd noe slikt. :eek:

Du som er så skeptisk til religion, dette er jo 1000 ganger mer latterlig enn det den særeste sekt noen gang har klart å hevde.
Jeg skal ikke gå god for denne testen. Men det er ikke tatt helt ut fra luften det de driver med. At farger og lys påvirker sinnet er jo rimelig å kunne anta. Hvis man ikke kjenner til denne effekten kan det være lurt å gå ut av og til. Siden det er en sammenheng er det vel ikke unaturlig å tenke seg at man kan si noe om psyken ved å analysere fargevalg, timing, rekkefølger osv. med en slik enkel test.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:

Du som er så skeptisk til religion, dette er jo 1000 ganger mer latterlig enn det den særeste sekt noen gang har klart å hevde.
Jeg skal ikke gå god for denne testen. Men det er ikke tatt helt ut fra luften det de driver med. At farger og lys påvirker sinnet er jo rimelig å kunne anta. Hvis man ikke kjenner til denne effekten kan det være lurt å gå ut av og til. Siden det er en sammenheng er det vel ikke unaturlig å tenke seg at man kan si noe om psyken ved å analysere fargevalg, timing, rekkefølger osv. med en slik enkel test.

Ja pussig at alle som samler seg her inne utelukkende har dårlige egenskaper, er det miljøet her som er dårlig, eller tiltrekker dette stedet seg bare tapere...? ;)

Farger kan kanskje ha noe å si, men i dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at det er tatt helt ut av luften det de driver med.. seriøsiteten virker på meg å være omtrent 0.
Jeg liker de samme fargene alltid, helt uavhengig av sinnstemning.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Audiophile-Arve skrev:
Kanskje vi skulle snakka med Høvdingen om å endre bakgrunnsfargane her på Sentralen? Blått er litt deperimerande i lengda, kanskje...?
Nei, det er avslappende og svalende. Rødt gjør deg hissig og stresset, det skal ikke være bra å ha røde vegger i et rom man sover i..

A

Atle Kristiansen

Gjest
Komponenten skrev:
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:

Ja pussig at alle som samler seg her inne utelukkende har dårlige egenskaper, er det miljøet her som er dårlig, eller tiltrekker dette stedet seg bare tapere...? ;)
Tok testen tre ganger, med relativt forskjellig resltat, men den hadde vel så mye positivt som negativt å formidle. Tar den igjen...

Edit:

Your Existing Situation

Sensuous. Inclined to luxuriate in the things which give gratification to the senses, but rejects anything tasteless, vulgar, or coarse.

Your Stress Sources

Wishes to be independent, unhampered, and free from any limitation or restriction, other than those which he imposes of himself or by his own choice and decision.

Your Restrained Characteristics

Has high emotional demands and is willing to involve himself in a close relationship, but not with any great depth of feeling.

The situation is preventing him from establishing himself, but he feels he must make the best of things as they are.

Your Desired Objective

Seeks success, stimulation, and a life full of experience. Wants to develop freely and to shake off the shackles of self-doubt, to win, and to live intensely. Likes contacts with others and is enthusiastic by nature. Receptive to anything new, modern, or intriguing; has many interests and wants to expand his fields of activity. Optimistic about the future.

Your Actual Problem

Fights against restriction or limitation, and insists on developing freely as a result of his own efforts.

Mvh
Atle "gutten med ny hobby" K

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.385
Torget vurderinger
2
Er visst på randen til å ta det store spranget jeg. Og jeg som er en så likandes kar da gitt. Hm...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Parelius skrev:
Noen som har en pistol?
Nei.

Dessuten: Noe sier meg at det ville være uklokt å låne bort slike til forummedlemmer for tiden.

G

Gjestemedlem

Gjest
OivindJ skrev:
Komponenten skrev:
Gjestemedlem skrev:
Snissig sansetest: http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/body/interactives/senseschallenge/

Jeg er nok litt sløv, fikk bare 9/20 rett
11/20... ble litt stresset av den klokken...

Hvis du er i testmodus kan du jo teste IQ-en din i samme slengen... ;)

http://www.mensa.no/?hva=27
Ikke nevn IQ, da starter bare spetaklet igjen.

Hvis du får en bra score, så må du også huske å holde det hemmelig! (Dette er visst veldig viktig dersom du ikke ønsker å provosere andre )
Er ikke det litt jantelov da?

Har tatt testen tidligere, men jeg skal heller avstå fra de store avsløringene.

Det er vel nok deprimerte borgere og lave selvbilder i denne tråden som det er. 8)

Topp Bunn