Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, hvorfor ikke Stein.. Du kan jo bli med på et brygg og få dine 50 liter. Blir jo litt panteflasker å kjøpe ut, men det er jo det minste problemet ;)
    Interessant! 50 liter hørtes mye ut, men i alle fall. Dette må vi snakke om! :)

Det er veldig mange varianter av denne oppskriften ute og går, ser jeg. Mye de samme ingrediensene, men litt forskjellige blandingsforhold.

Ang. flasker: Får man ikke kjøpt nye flasker til en OK pris et eller annet sted (på nettet)?

Edit:

Noe sånt:

http://www.northernbrewer.com/shop/...-belgian-style-beer-bottles-crown-finish.html

http://www.midwestsupplies.com/12-o...cj_affid=1490881&cj_affname=Niche Stores, Inc.

Sist redigert:

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Ja, hvorfor ikke Stein.. Du kan jo bli med på et brygg og få dine 50 liter. Blir jo litt panteflasker å kjøpe ut, men det er jo det minste problemet ;)
    Interessant! 50 liter hørtes mye ut, men i alle fall. Dette må vi snakke om! :)

Det er veldig mange varianter av denne oppskriften ute og går, ser jeg. Mye de samme ingrediensene, men litt forskjellige blandingsforhold.

Ang. flasker: Får man ikke kjøpt nye flasker til en OK pris et eller annet sted (på nettet)?

Edit:

Noe sånt:

375 ml Belgian-style Beer Bottles - Crown Finish : Northern Brewer

12 oz Beer Bottles - AMBER - Case of 24 : Midwest Supplies.
    Går fint å kjøpe flasker Stein, det velger du selv.. Jeg har samla i mange år og har nesten for mye. Det meste går på fat, men jeg tapper alltid en del av batchen på flasker også. Øllet lagrer anderledes på flasker enn fat. Humla blir mildere på fat ved lagring, nesten motsatt på flasker..

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er du over på Copland igjen ?
    Ja måtte prøve i triode modus, kjørte pentode sist jeg prøvde så jeg her endag. I triode virker ting svært så bra, så skal prøve meg litt frem med ulike rør og se om hva jeg ender opp med. Selger ikke mosfet før jeg har prøvd det en stund. Fant ut at feilen med forsterkeren var så enkel som å rense potmetret for å slå den på med elektrorens ;)

Er litt vinglepetter om dagen, men akkurat nå trekker copland det lengste strået, spesielt hvis jeg enda har endel og hente på bedre rør.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det gode med rør er at du kan tune lyden ...Og det gir et mer individuellt preg enn når det er transer som er gitt en signatur.. Sjarmerende synes jeg, og litt mer for viderekomne som tør å stole på egne ører.. ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Om jeg definerer meg som viderekommen vet jeg ikke, men jeg stoler på mine egne ører og driter i andres preferanser ;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    I ett anfall av irritasjon over å ha en boks til musikk, en til streaming av lokalt matriale og en til netflix kjørte jeg til nabobyen i går og plukket med meg en mac mini.
    Den gleden av å stå for alt av avspillingsmatriale her hjemme, ikke minst får jeg kjørt film og konserter via qnktc dacen. Nå gjenstår det å finne en remote løsning fra ipad som fungerer som den skal. Har googlet meg frem til at splashtop skal funke greit? Eller er det andre løsninger som kan være like bra?

Pr idag er ikke serveren oppe å gå så det blir spotify som står for musikk avspillingen, så får jeg prøve meg litt frem med ulike avspillere når jeg får kablet nettverk i stua igjen.

En annen gladnyhet er vel at denne hybelboeren blir antageligvis den siste vi har før vi gjør om kjellerhybelen på 20kvm til koserom for far, med en liten krok i bakkant der Katrine får ha en arbeidsstasjon. (kompromiss meg her og kompromiss meg der...) Det vil ikke påvirke min del av selve rommet heldigvis, så nå er det vel i grunn bare å fylle hobbykontoen så jeg får pusset opp rommet etter min smak når den tid kommer. Samtidig som jeg står helt fritt til både høyttalere og bassutforming der nede. Det eneste som er sikkert er at jeg skal prøve meg på selvbygde horn når den tid kommer!!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Her i helga dukket det opp noen Golden dragon 12ax7 rør, har ikke fått så mange timene enda så jeg går utifra at den litt spisse diskanten roer seg ned etterhvert. For mellomtonen er betraktelig bedre enn når jeg hadde J.J/Tesla rør.

Er en viss fare for at jeg blir litt hekta på disse rørene, har allerede peila meg ut noen mullard rør jeg har lyst til å prøve etterhvert. ;)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Rør er moro :)
    Er kjekt med litt tube rolling som krydder til hobbyen.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, ja det er ett lite krydder i hverdagen. Får meg ikke helt til å selge MI`n eller, den har satt varige inntrykk her i huset. :)
    Får se hva som skjer etterhvert, antageligvis blir begge to byttet eller solgt kjenner jeg meg rett!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som husker kattefaen jeg skrev noen strofer om her for ett par år siden nevnte pus sine avkom? Siden den tid har jeg klart å holde kjønnsdriften på hårballen noenlunde i sjakk, men under oppussingen rotet jeg bort disse p pillene. jada jada jeg skulle jo selvfølgelig ha fått henne kastrert, men så lite tid så mye å gjøre...

Uansett, her på lørdag så forsvant hårballen plutselig, da jeg skulle ta kvelden etter endel strupefuktere hørte jeg noe som minner om en gammel ladamotor som brummet inn i en bod tilknyttet soverommet vårt, joda hva finner jeg der? Ingen andre enn pelstøsa og nyeste medlem av familien. Selv om jeg ikke nødvendigvis er så vanvittig begeistret for katter generelt er fortsatt alt liv hellig i mine øyne, pasifist på min hals til tross for utseendet til en middels stor polsk leiemorder jfs kollegaer.

Så her sitter jeg da med en uke ferie som skulle gå med til oppussing av gangen, men isteden krabber jeg rundt kl 0300 på natta iført hodelykt å kisser etter denne lille snøballen som roter seg støtt og stadig bort fra mamman sin. Nå vet jeg lite om katters tankegang, men hadde jeg vært 24timer gammel og blind som en ugle tror jeg ikke utforsker trangen hadde vært så stor som denne lille krabaten tydeligvis har.

Får vel huse miniballen noen måneder før ett nytt hjem finnes, såfremt ikke husets 2 år gamle prinsesse får viljen sin og får beholde henne, noe som er heller tvilsomt.

Kos dere i høstmørket gutter, og for guds skyld pass på disse kattene som er så populære her på berget, de er lettere på tråden enn trønderske ungjenter.

Vedlegg

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skulle egentlig spikre taklister idag, men på grunn av manglende utstyr ble det ikke slik, isteden koblet jeg opp MI Mosfet forsterkeren på bassene til rf-63, var ikke helt ueffent for å si det slik. Merkant mer pulver å gå på med rør i toppen og transe nederst, men det burde man jo kunne forvente i grunn ;) Alt virker mer nedtonet og naturlig, mindre stresset er vel rett ord å bruke. Med andre ord er jeg på rett vei!

EDIT: Slo av mi forsterkeren bare for å høre hvor mye bassen utgjør, da ble lyden plustelig svært spinkel og smal, skulle tru noen fjernet hele mellomtonen. (Riktignok var dette på tv lyden..) Utgjør bassen virkelig så mye i ett system? Arc har to main out utganger der jeg har satt en forsterker pr utgang, vil tro dette er riktig?

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Med denne i posten og kald pils i kjøla er det endel som tyder på at det er helg!! Spiller som fy selv med bare ett fungerende øre ;)

Photo 18.10.13 12 29 32.jpg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    36.759
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Arc har to main out utganger der jeg har satt en forsterker pr utgang, vil tro dette er riktig?
    Det passer vel bra det ja
    ShineySmileysBlink.jpg

He he, hender innimellom jeg glemmer å slå på Behringer mellom pre og bassforsterker, synes gjerne det låter litt spinkelt etterhvert...

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det fungerte over all forventning, men siden Copland forsterkeren er like ustabil som det kommunale intranettet ble det til slutt at det skapte mer irritasjon enn glede. Spiller nå kun på mosfeten, og selv om jeg ikke har rør i toppen spiller det i mine øyne vanvittig bra! Nesten så jeg har slått meg til ro, men bare nesten ;)

God helg Lagga!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Hmm, kan ikke forstå den Coplanden din... Er jo sannsynlig ikke noe big deal tenker jeg.. Send den ned hit så skal jeg se på den for deg, seriøst.. Klarer ikke jeg har vi haldenmannen som garantert fikser den. Blir jo litt kr i porto og sånn, men du bestemmer hva du vil ;-)

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Seriøst Lassemann? Kjempemessig!! Må finn en eske som er stor nok, men frakt er ikke.no problem!! Kan sende deg pm når jeg har fått ordnet eske så sender du adressen!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    En av de beste nyhetene jeg har fått på en ellers flott lørdagsformiddag!! Det oser vernepleierånd av dette :) Du hører fra meg innen kort tid!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "De myke menns forening..." ..:). Vernepleierne altså ...Men toppers at du får Copland opp å stå . Har en pre fra Copland og den imponerer meg...Ikke noe tillegg , bare ren lyd tvers igjennom. At Lasse vil se på den tror jeg blir bra...Samt at det er en backup i Halden som er MEGET kompetent..

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehehe, "Myke menns forening", Har ca 15 rusmisbrukere som jeg tror ville motsatt seg den beskrivelsen på meg. De bruker gjerne beskrivelser som "Satan, Hitler, Staling og djevelens budbringer" ;) Men ser på meg selv som en myk mann i en stor bamses innpakning ;)

Har uten tvil tro på at Coplanden kan bli bra igjen når den får en tur innom østlandet. Like lyden svært godt i den, men bruker litt for mye tid på å irritere meg slik som det er nå.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, har få metadonbrukere her pr dags dato. Subuxone er det som er in her på Levanger. Spiller ingen rolle sånn sett siden sidemisbruket er like høyt okke som ;)

C

Cyber

Gjest
    Ënig med det angående kommunale intranett. Gud hjelpe deg om du ikke har fått lest mailene som leiinga har sendt ut, men hva hjelper det når mailkontoen ligger nede 2 av 3 ganger du prøve å logge på?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da er Copland forsterkeren pakket ned på beste diy vis, finnes jo ikke esker som rommer den kjempen her i bygda så da måtte to flytteesker og den gamle esken til mosfeten sammenføyes på et eller annet vis ;) Har full tro på at lassemann klarer og se hva som feiler den danske rørkjempen :) Ikke minst er jeg stum av takknemmelighet for at noen forbarmer seg over en elektronovise som meg selv!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Da er Copland forsterkeren pakket ned på beste diy vis, finnes jo ikke esker som rommer den kjempen her i bygda så da måtte to flytteesker og den gamle esken til mosfeten sammenføyes på et eller annet vis ;) Har full tro på at lassemann klarer og se hva som feiler den danske rørkjempen :) Ikke minst er jeg stum av takknemmelighet for at noen forbarmer seg over en elektronovise som meg selv!
    Vel, ha nå ikke de største forhåpninger.. Jeg går over forsterkeren, måler motstandere og lytter, stiller bias, måler rør osv.. Det er jo enkle konstruksjoner dette i prinsippet.. Bare morro og kunne hjelpe :) Morro om vi finner en løsning..

mvh
    lassemann

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel, ha nå ikke de største forhåpninger.. Jeg går over forsterkeren, måler motstandere og lytter, stiller bias, måler rør osv.. Det er jo enkle konstruksjoner dette i prinsippet.. Bare morro og kunne hjelpe :) Morro om vi finner en løsning..

mvh
    lassemann

Lasse du er flink..Og får du det ikke til har du vel en viss en i Halden som kan fikse biffen...Selvom han gjerne skulle ha hatt tegninger av den for å få gjort jobben bra...

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Uansett resultat er det veldig morro at noen kan ta en titt på den!! Vi satser på det beste, og blir den ikke grei så er det nå engang slik :) Men har absolutt full tro på at du klarer å finne feilen :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Satt i lunchen på jobb endag og diskuterte musikk, hvor jeg klaget min nød over å ikke finne de gamle heltene T.N.T på vinyl noen plass. Da jeg kom på jobb i formiddag lå disse på bordet. Riktignok kun på lån, men vi får se hvor mye klingemynt han skal ha før han selger de ;)

Photo%2026_10_13%2014%2052%2045.jpg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hehehehe, "Myke menns forening", Har ca 15 rusmisbrukere som jeg tror ville motsatt seg den beskrivelsen på meg. De bruker gjerne beskrivelser som "Satan, Hitler, Staling og djevelens budbringer" ;) Men ser på meg selv som en myk mann i en stor bamses innpakning ;)
    Vel, si ifra at du kjenner en spesialpedagog. Han er mye verre kan du true med :D

Haavard

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehehe, tviler ikke ett sekund, bor sammen med en av sorten selv, og kombinert med nordnorsk temperament så er hun ikke nådig når det først gjelder!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.996
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Da var Copland i hus uten utvendige transportskader. Vi får kopple den opp utover kvelden og høre litt på den.. Lekker sak dette her, klassisk, enkel og fin :)

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Lekker er den uten tvil, passer mine preferenser utseendemessig helt utmerket! Finner du ut hva som feiler den blir det enda bedre!
    Glemte å plukke ut rørene, så får håpe de berget under transport, ble litt hektisk når jeg endelig kunne få noen til å feilsøke den for meg :)

Godt den kom frem hel, var ikke en av mine beste pakkinger for å si det mildt!

Her spilles det ZZ Top - Fandango i selskap med en kurrant rødvin, mens jeg moter meg opp til å begynne med noe mat etter endt arbeidsdag!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke enhver forunt at reperatøren kombinerer lørdagskos og reperasjoner!! Er vanvittig takknemlig for at du har tatt på deg jobben med å se på den!!

Den siste til Eidsvåg er ikke dummen, såvidt hørt den, men blir nok at den får flere runder her hjemme!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Discogs sjekket jeg selvfølgelig ikke.... Er ikke mer avansert at det er BigDipper, Thegarden, Platekompaniet og Ebay som er de plassene jeg leter. Finnes sikkert maange flere enn de vil jeg tro. Dumt trekk av meg, men har enda ikke kjøpt noe som helst. :) Tror ikke det blir en ublu pris hvis han bestemmer seg for å selge. De var i ganske god tilstand de 3 jeg spiller nå.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen dager er kjappe gitarriff og skarpe trommer det eneste lykksaliggjørende! Dette er en slik dag like bra som noen annen ;)

Photo 29.10.13 15 47 49.jpg
    Photo 29.10.13 19 50 38.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Feirer at Lassemann holder på å friskmelde Copland forsterkeren med Jeff Beck, en Lagga i glasset og bestilling på nye rør over hele linja. Ikke minst passet det veldig bra med langhelg ;)

You_Had_It_Coming.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn