Noen som husker kattefaen jeg skrev noen strofer om her for ett par år siden nevnte pus sine avkom? Siden den tid har jeg klart å holde kjønnsdriften på hårballen noenlunde i sjakk, men under oppussingen rotet jeg bort disse p pillene. jada jada jeg skulle jo selvfølgelig ha fått henne kastrert, men så lite tid så mye å gjøre...
Uansett, her på lørdag så forsvant hårballen plutselig, da jeg skulle ta kvelden etter endel strupefuktere hørte jeg noe som minner om en gammel ladamotor som brummet inn i en bod tilknyttet soverommet vårt, joda hva finner jeg der? Ingen andre enn pelstøsa og nyeste medlem av familien. Selv om jeg ikke nødvendigvis er så vanvittig begeistret for katter generelt er fortsatt alt liv hellig i mine øyne, pasifist på min hals til tross for utseendet til en middels stor polsk leiemorder jfs kollegaer.
Så her sitter jeg da med en uke ferie som skulle gå med til oppussing av gangen, men isteden krabber jeg rundt kl 0300 på natta iført hodelykt å kisser etter denne lille snøballen som roter seg støtt og stadig bort fra mamman sin. Nå vet jeg lite om katters tankegang, men hadde jeg vært 24timer gammel og blind som en ugle tror jeg ikke utforsker trangen hadde vært så stor som denne lille krabaten tydeligvis har.
Får vel huse miniballen noen måneder før ett nytt hjem finnes, såfremt ikke husets 2 år gamle prinsesse får viljen sin og får beholde henne, noe som er heller tvilsomt.
Kos dere i høstmørket gutter, og for guds skyld pass på disse kattene som er så populære her på berget, de er lettere på tråden enn trønderske ungjenter.