Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Takk for tipsene, Skal sjekke de ut, mener jeg har prøvd med dbpoweramp fra før av, men skal sjekke det ut.

    Et lite sidespørsmål, er lossless 400kbs?

    Trodde Max var for mac jeg 65finger? Men prøver det okke som! For mye god musikk som må konverteres :D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    lossless er tapsfritt. WAV er på mange måter det...

    ser man på cd så har du:

    2 kanaler
    16 bit
    44100 hz

    (2 * 16 * 44 100) / 1 000 = 1 411.2 kbps
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Max var for Mac, men Dbpoweramp funket som en drøm!!

    En gledens dag og vite at en faktisk får med seg hele musikksamlingen på reisen nordover om knappe to uker! Satser på at jeg har fått konvertert alt til da ;) Tusen takk for hjelpen gutter!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pahf skrev:
    Max var for Mac, men Dbpoweramp funket som en drøm!!

    En gledens dag og vite at en faktisk får med seg hele musikksamlingen på reisen nordover om knappe to uker! Satser på at jeg har fått konvertert alt til da ;) Tusen takk for hjelpen gutter!
    Sorry! Tenkte ikke på at ikke alle bruker Mac ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    65finger skrev:
    pahf skrev:
    Max var for Mac, men Dbpoweramp funket som en drøm!!

    En gledens dag og vite at en faktisk får med seg hele musikksamlingen på reisen nordover om knappe to uker! Satser på at jeg har fått konvertert alt til da ;) Tusen takk for hjelpen gutter!
    Sorry! Tenkte ikke på at ikke alle bruker Mac ;D
    Etter å ha tatt knekken på to laptopper av pc standard siden oktober 2008 er det fra nå av kun mac, drittlei av ustabilitet noe som også var grunnen til at jeg kjøpte imac dette året, og den er antagelig noe av det beste jeg har kjøpt. Meen mye nytt som skal på tapeten til høsten, så jeg får låne lappisen til frøkna inntil videre så blir det macbook ved neste korsvei.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    ErosLoveking skrev:
    Mac eller ikke, du er ihvertfall på "rett vei" med Roky. :D
    Hehe, takk for det Eros. Det er vel på mange måter du og 65finger sin fortjeneste, etter å ha lest såpass mye om han fra dere to var det jo ingen vei utenom og prøve og der traff jeg virkelig blink.
    Uten å ha så stor kjennskap til Roky vil jeg tro dette er en fyr som ikke direkte legger skjul på noe. Humrer fortsatt over det intervjuet!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pahf skrev:
    65finger skrev:
    pahf skrev:
    Max var for Mac, men Dbpoweramp funket som en drøm!!

    En gledens dag og vite at en faktisk får med seg hele musikksamlingen på reisen nordover om knappe to uker! Satser på at jeg har fått konvertert alt til da ;) Tusen takk for hjelpen gutter!
    Sorry! Tenkte ikke på at ikke alle bruker Mac ;D
    Etter å ha tatt knekken på to laptopper av pc standard siden oktober 2008 er det fra nå av kun mac, drittlei av ustabilitet noe som også var grunnen til at jeg kjøpte imac dette året, og den er antagelig noe av det beste jeg har kjøpt. Meen mye nytt som skal på tapeten til høsten, så jeg får låne lappisen til frøkna inntil videre så blir det macbook ved neste korsvei.
    brukerbegge deler men Macbooken tåler å flyttes å hærjes med. HPbosen datt bokstavelig talt frahverandre etter 9 mnd
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    HP har jeg hatt 3stk av og alle har tatt kveld etter kort tid, den siste var en acer som skulle bli en midlertidig sak, men viste seg og vare lengst av alle.

    Nei Apple FTW ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    pahf skrev:
    Panikkkfølelsen er på vei til og kommer her, jeg er en smule lei av det meste av musikk jeg har, så før det går helt galt trenger jeg noen tips og råd.
    Har slengt sammen en liten spilleliste på førti album til deg, Per. Så kan du knekke panikkfølelsen ned i knestående, slå den bevisstløs med rock og henge dens skamferte lik på tørkesnoren som en advarsel til gnomer og nisser med spisse luer og bjeller på klærne.

    http://open.spotify.com/user/robert5000/playlist/3GUDHuzOLAL6r6j1SqBN6j
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Roberten skrev:
    pahf skrev:
    Panikkkfølelsen er på vei til og kommer her, jeg er en smule lei av det meste av musikk jeg har, så før det går helt galt trenger jeg noen tips og råd.
    Har slengt sammen en liten spilleliste på førti album til deg, Per. Så kan du knekke panikkfølelsen ned i knestående, slå den bevisstløs med rock og henge dens skamferte lik på tørkesnoren som en advarsel til gnomer og nisser med spisse luer og bjeller på klærne.

    http://open.spotify.com/user/robert5000/playlist/3GUDHuzOLAL6r6j1SqBN6j
    Genialt Robert!! Har såvidt rukket og spilt igjennom noen vilkårlig utvalgte sanger, men det lover absolutt veldig bra!! Virker som om jeg har veldig mye bra i vente på denne listen.

    Dog har jeg et lite problem, har ikke rukket og konvertere mer enn 30 album og ipoden min er full.
    Hvor var det nå ipoden til frøkna lå, hun har jo bare møkkamusikk der likevel, den fortjener absolutt mer og bedre musikk! ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Hvor mye plass har du på ipoden ? Siden 30 album fyller den til randen er det kanskje en idé å velge en annen bitrate slik at du får plass til flere skiver ?
    På min 160gb ipod kjører jeg lossless, men på nanoen har jeg lossy.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det var endel der fra før av, har en 16gb nano, ser nå at jeg heller skulle hatt en 160gb classic siden den stort sett er i bilen likevel, og en og annen treningstur. Men samlet så har vi vel 24gb til rådighet, +at jeg har sd kort leser i spilleren på bilen. Bør komme et stykke på vei da. Ellers så er det bare og sende inn bestilling på en classic hvis de er i salg enda.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Classic er fortsatt i salg, så det er absolutt håp i hengende snøre. Perfekt i bilen. Så kan du heller bruke nanoen om det skulle falle deg inn å trene. Ikke for det, SDkort er jo bortimot gratis, men en 160gb ipod har kanskje litt flere bruksområder.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nja, nå bruker jeg stort sett ipoden utelukkende til musikk så om er store forskjeller på en classic og et par sd kort vet jeg ikke, men absolutt verdt og ha i bakhodet når jeg har fylt opp alt av sd kort og poder her i huset.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ett og et halvt døgn med Batchkonvertering via dbpoweramp så er jeg så godt som ferdig, er 136 sanger som ikke vil bli konvertert av en eller annen grunn. Får prøve og ta de enkeltvis for å se om det har noe og si.

    Kunne gjerne tenkt meg quad core prosessor i htpc'n ved slike anledninger så jeg kunne halvert tiden som har vært musikkløs..
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    pahf skrev:
    Panikkkfølelsen er på vei til og kommer her, jeg er en smule lei av det meste av musikk jeg har, så før det går helt galt trenger jeg noen tips og råd.
    Har slengt sammen en liten spilleliste på førti album til deg, Per. Så kan du knekke panikkfølelsen ned i knestående, slå den bevisstløs med rock og henge dens skamferte lik på tørkesnoren som en advarsel til gnomer og nisser med spisse luer og bjeller på klærne.

    http://open.spotify.com/user/robert5000/playlist/3GUDHuzOLAL6r6j1SqBN6j
    fin liste til ferien Robert. Hvor mye har du konvertert pahf?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Veldig flott liste, foten har trampa takta hver gang jeg har fått tid til og lytte litt på den :)

    Jeg har vel konvertert en roughly 3500-4000 sanger tipper jeg så er det 136 som ikke vil, og dette er sanger og album jeg vet skal være uproblematiske.

    Men spretter pils nr to og lar foten fortsette med taktfast tramping til Nick Cave and the bad seeds som er kveldens utvalgte artist.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Neida, ser ikke ut til og vil virke uansett hvordan jeg velger og konvertere de, men uansett ikke det største problemet i så måte, er ingen av de albummene jeg på død og liv må ha i bilen, litt mer soft listening på dårlige søndager de fleste av de.

    Derimot er det et større problem at katta ligger i barskapet og bræker som en gammel sau, hvordan hun kom seg inn er ukjent, og hvordan jeg skal få henne ut uten og ødelegge eller knuse noe er også ukjent...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Katte i barskapet?
    Jeg har salongrifle med lyddemper............. :-X


    Utifra diverse postinger ser det ut til at musikkomfanget begynner å bli større. Me like. ;) ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Den fordrukne kattetassen må på rehab
    det eneste slike katteskinn forstår et et velrettet nakkeskudd. :-X :-X :-X :eek:


    glemte jeg å si at jeg er hyperallergisk og skyr katter som pesten?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Den fordrukne kattetassen må på rehab
    det eneste slike katteskinn forstår et et velrettet nakkeskudd. :-X :-X :-X :eek:


    glemte jeg å si at jeg er hyperallergisk og skyr katter som pesten?
    er allergisk mot katter sjæl. nabofandenskapet av en katt elsker meg og jumper inn vinduene hele tiden. våknet en morgen av at katta satt på sengen og glodde på meg :mad:
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Den fordrukne kattetassen må på rehab
    det eneste slike katteskinn forstår et et velrettet nakkeskudd. :-X :-X :-X :eek:


    glemte jeg å si at jeg er hyperallergisk og skyr katter som pesten?
    er allergisk mot katter sjæl. nabofandenskapet av en katt elsker meg og jumper inn vinduene hele tiden. våknet en morgen av at katta satt på sengen og glodde på meg :mad:
    Sennepsflaske er tingen rett og slett....
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    emotikon skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Den fordrukne kattetassen må på rehab
    det eneste slike katteskinn forstår et et velrettet nakkeskudd. :-X :-X :-X :eek:


    glemte jeg å si at jeg er hyperallergisk og skyr katter som pesten?
    er allergisk mot katter sjæl. nabofandenskapet av en katt elsker meg og jumper inn vinduene hele tiden. våknet en morgen av at katta satt på sengen og glodde på meg :mad:
    Sennepsflaske er tingen rett og slett....
    Eller så har jeg noen mårfeller og gjeddesakser du kan låne.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gjeddesaks og godt humør peker seg ut som sommeraktiviteten 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    emotikon skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Den fordrukne kattetassen må på rehab
    det eneste slike katteskinn forstår et et velrettet nakkeskudd. :-X :-X :-X :eek:


    glemte jeg å si at jeg er hyperallergisk og skyr katter som pesten?
    er allergisk mot katter sjæl. nabofandenskapet av en katt elsker meg og jumper inn vinduene hele tiden. våknet en morgen av at katta satt på sengen og glodde på meg :mad:
    Sennepsflaske er tingen rett og slett....
    skal sette en flaske i beredskap på nattbordet
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Aaaah hvilket band fingern. :)

    her er min avslutningslåt for ikveld. GNight!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    ErosLoveking skrev:
    Katte i barskapet?
    Jeg har salongrifle med lyddemper............. :-X


    Utifra diverse postinger ser det ut til at musikkomfanget begynner å bli større. Me like. ;) ;D
    Hahaha, hun er fredet enn så lenge, men tro meg hun har vært farlig nær hagleløpet mange ganger!!
    Musikk omfanget har helt klart økt, beklageligvis har jeg ikke vært nysjerrig nok tidligere så jeg har fått enormt mye input de siste dagene som helt klart skulle vært her for mange år siden!!

    65finger skrev:
    Den fordrukne kattetassen må på rehab
    Rehab eller akuttpost, en av delene ihvertfall... ;D
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    Den fordrukne kattetassen må på rehab
    det eneste slike katteskinn forstår et et velrettet nakkeskudd. :-X :-X :-X :eek:


    glemte jeg å si at jeg er hyperallergisk og skyr katter som pesten?
    er allergisk mot katter sjæl. nabofandenskapet av en katt elsker meg og jumper inn vinduene hele tiden. våknet en morgen av at katta satt på sengen og glodde på meg :mad:
    Hahahaha, Vel eneste grunn til at jeg har katta er at jeg drakk meg fra sans og samling for 3 år siden og tok med meg det første og beste "hodeplagget" jeg fant på vei ut døra fra ei eske i gangen, merka det ikke før jeg våkna neste morgen og da ville ikke eierne ha hun tilbake. Kanskje det forklarer navnet Turid-Laila litt bedre (Pondus ref)
    65finger skrev:
    Milenko skrev:
    Kan anbefale Bergbys sterk og søt til formålet ;D
    Takk for tipset. Nå har vi jaggu sporet tråden din godt av per ;D
    Det er helt i orden, stor underholdningsfaktor her nå :D
    ErosLoveking skrev:
    Aaaah hvilket band fingern. :)

    her er min avslutningslåt for ikveld. GNight!
    Najs, står på lista fra og med nå!! Keep em coming :D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen få timer med jobb før det bærer avgårde til Hamar og svigers for pitstop så er det Tusenfryd neste! Ipoden er fullstappa med gitarer, hammond orgel og trommer i alle former og greiner så detta bær være en fin tur.

    Ønsker alle en god helg!


    Eventuelt

    Potensielt, siden jeg har for vane å rote meg bort de fleste steder ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har prøvd Klipsch Quintet II Micro? Ser det ligget et par hvite på Ebay, legger inn et lite bud for morro :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ble ingenting av de små klipschene og bra er det sånn sett ;)
    Ser ut som om det blir objektiv jakt før den tid, er litt i beita på hvilket, men tror nok Canon 50mm 1.4 USM ligger best an.
    Stresser ikke med noe før jeg er tilbake fra ferien som tilbringes nordafor, vedlagt ligger bilde av utsikten her tatt 04.21
    (Bildet er forøvrig uredigert, kun frøkna sin slitne lappis som er med på ferie)
     

    Vedlegg

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ahh, en flott låt å våkne til på morgenen :) Må ærlig innrømme at det jeg savner mest på ferie er å kunne sette seg ned og kose seg med musikk! Ipoden som står tilkoblet orginal anlegget på tsjekkoraceren er for å være ærlig veldig my under pari!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Borte bra, men hjemme best for der kan Per spille opp til fest :D
    Fordømte htpc og hans windows deling har skapt en del problemer her idag, men til slutt fikk jeg delt den med imacen slik at jeg har linket musikksamlingen nede til itunes oppe.

    I gledesrus og kjedsomhet ble det bestilt en liten presang til far. Et nytt objektiv av typen 50mm f/1.4, neste på listen er da 70-200L f/4.0, men aller først en macbook pro så jeg slipper og slite med denne fordømte steinalder asus laptoppen.



    Legger ved et lite minne fra midnattsola oppe i våte og kalde nord.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gratulerer med nytt Objektiv, ser at du kan bruke det også 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn