Pers lille anlegg med den store lyden....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hahahahahahaha, der avslørte jeg min geografiske evner som desverre er lik 0!!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D ;D

    Blir som homsen som dro til London og ble skuffet da han innså at Big Ben var en klokke....
     

    Vedlegg

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hahahaha!! Priceless!! Har faktisk bilde av Bigben liggende, får se om jeg finner det igjen, et av de jeg er mest fornøyd med fra 10 dager i london og 3000 bilder!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ser ut som vi har trakka nesten like stiar —har hatt Dali Concept 6, Klipsch RF-52 og Doxa 70 :D
    Ser fram til fortsettelsen av Pers lille anlegg!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, det kan fort ligne på at vi har noe samme smak i lydsignatur ja, eller dvs jeg har valgt og beholde mine doxaer og fylle på med fler isteden for å kvitte meg med de :D

    Audionote og Naim er definitivt to merker jeg ser for meg og ha i et dedikert stereo oppsett om et par år når hus er i rekkevidde :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Audio Note er absolutt verdt ein lytt. Brukte AN-E er jo svært hyggelig prisa. Berre hugs å bygg hjørner i huset ::)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Flott tråd dette, har hørt lite stativ høyttalere. Det lille jeg har hørt har imponert, så dine er vel ikke noe unntak :D
    Tipper du har mere å hente på plassering, dra de lengre frem kanskje.
    Min erfaring med vinkling er at de må litt mere innover en at bare stemmen er støpt i mitten. Da kommer gjerne spes slagverk og detaljer mere frem også.
    Men du kommer ikke i mål før du får eget rom ;D
    Steike ta, lyd e arti ja
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehehehe, vel nå har jeg hatt to oppsett der eneste plassering var å sette de nært vindu og den feilen skal jeg DEFINITIVT ikke gjøre igjen, sliter konstant med at diskanten trekker litte grann mot høyre side uten romkorreksjon, men det er en så liten detalj at jeg velger og heller ha den og få med meg den herlige organiske livlige lyden i motsetning til den litt tammere romkorreksjon som jeg tidligere har lovpriset!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Leikis. skrev:
    Flott tråd dette, har hørt lite stativ høyttalere. Det lille jeg har hørt har imponert, så dine er vel ikke noe unntak :D
    Tipper du har mere å hente på plassering, dra de lengre frem kanskje.
    Min erfaring med vinkling er at de må litt mere innover en at bare stemmen er støpt i mitten. Da kommer gjerne spes slagverk og detaljer mere frem også.
    Men du kommer ikke i mål før du får eget rom ;D
    Steike ta, lyd e arti ja
    Det har du helt rett i, nå er de ganske kraftig vinklet og dratt så mye som mulig ift kabel lengden utpå gulvet og det utløste en eksplosjon i detaljer og holografi. Den lille skevheten i vokalen som er minimal, det er kun jeg som klarer og høre den utav de 7-8 oppegeånde par med ører som har vært innom og hørt oppsettet.

    For å sitere en meget musikk interessert kompis totalt ufarvet av hifi hysteriet etter noen iskalde bjørnunger og en mengde musikk forrige helg.

    "Når jeg hører et godt anlegg med mye detaljer får jeg ikke slappet av for jeg blir hele tiden sittende og lete etter ting jeg ikke har hørt før. I ditt anlegg er jeg så nysjerrig og letende at jeg er faen steike meg mer sliten av å høre musikk enn av å sykle birken"
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    65finger skrev:
    veldig bra tråd!! skriv mye please!
    Hehehe, nå ble jeg usikker om du mener det eller om det er ironi, okke som så skal jeg for all del skrive, i en ellers kjedelig by, med en ellers kjedelig jobb er det som regel fotoapperatet og musikken som inspirere utallige krumspring av ulik art.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    pahf skrev:
    Leikis. skrev:
    Flott tråd dette, har hørt lite stativ høyttalere. Det lille jeg har hørt har imponert, så dine er vel ikke noe unntak :D
    Tipper du har mere å hente på plassering, dra de lengre frem kanskje.
    Min erfaring med vinkling er at de må litt mere innover en at bare stemmen er støpt i mitten. Da kommer gjerne spes slagverk og detaljer mere frem også.
    Men du kommer ikke i mål før du får eget rom ;D
    Steike ta, lyd e arti ja

    "Når jeg hører et godt anlegg med mye detaljer får jeg ikke slappet av for jeg blir hele tiden sittende og lete etter ting jeg ikke har hørt før. I ditt anlegg er jeg så nysjerrig og letende at jeg er faen steike meg mer sliten av å høre musikk enn av å sykle birken"

    Det kan vi vel ta som et kvalitets tegn ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Leikis. skrev:
    pahf skrev:
    Leikis. skrev:
    Flott tråd dette, har hørt lite stativ høyttalere. Det lille jeg har hørt har imponert, så dine er vel ikke noe unntak :D
    Tipper du har mere å hente på plassering, dra de lengre frem kanskje.
    Min erfaring med vinkling er at de må litt mere innover en at bare stemmen er støpt i mitten. Da kommer gjerne spes slagverk og detaljer mere frem også.
    Men du kommer ikke i mål før du får eget rom ;D
    Steike ta, lyd e arti ja

    "Når jeg hører et godt anlegg med mye detaljer får jeg ikke slappet av for jeg blir hele tiden sittende og lete etter ting jeg ikke har hørt før. I ditt anlegg er jeg så nysjerrig og letende at jeg er faen steike meg mer sliten av å høre musikk enn av å sykle birken"

    Det kan vi vel ta som et kvalitets tegn ;D
    Hehe, ja jeg tror han mente det på den mest positive måten han kunne, rett før han bunna glasset med fatøl og 2dråper gin og kom med kommentaren "Er for jævlig at jeg må ty til SkullCandy makkverk for å kunne slappe av når jeg hører musikk"
    Fordelen med å være alene i kompis gjengen med denne hobbien er at flere av de er musikk utdannet og totalt ufarvet av merkehysteri og whatnot, jeg kunne ha koblet opp Krell effektforsterkere og en nad 106 preamp uten at de hadde så mye som rynket på nesen ;) De forteller meg hva de hører og ikke mer eller mindre enn det!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nysgjerrig som jeg er så begynte jeg og fikle med vinkling og plassering av høytalere igjen, lett motivert av en nyåpnet highland park. Jeg har gått utifra bakvegg med tanke på avstand, men i et klokt øyeblikk kom jeg på at hva om veggen ikke er helt rett?

    Så jeg gikk utfra hver sin doxa siden de står plassert med lik avstand fra benk, vegg og stativ så fant jeg fort ut at det manglet 3cm fra venstre front for å gi samme plassering på høyre og venstre. Der løste jeg problemet på ca 30sec.
    Av og til er problemene små, men løsningene kan likevel være langsomme å få grep på!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja, det med vinkling og avstand fra veggene er en millimeterlek. Broren min holder på i timesvis og flytter og lytter. Selv har jeg funnet ut hvordan jeg vil ha det, og har merket av med diskrete kulepennmerker hvor spikesene skal berøre parketten.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg blir småirritert, for jeg syns rett som det er at hele lydbildet drar litt mot høyre, jeg velger og tro det er vinduet til venstre som er skyld i dette, men kan det ligge noe i fks forforsterkeren og skurre?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg merker også at den venstre henger litt etter fra 0 og oppover på forforsterkeren, det er snakk om helt i starten og noen få mm omdreininger, har dette noe å si? Lite erfaring med passive forforsterkere..
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pahf skrev:
    65finger skrev:
    veldig bra tråd!! skriv mye please!
    Hehehe, nå ble jeg usikker om du mener det eller om det er ironi, okke som så skal jeg for all del skrive, i en ellers kjedelig by, med en ellers kjedelig jobb er det som regel fotoapperatet og musikken som inspirere utallige krumspring av ulik art.
    Ærlig ment uten noen form for ironi
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da takker jeg 65finger :) Som folk flest er jeg glad i gode kommentarer!! Ikke minst fra folk som har et så gjennomført oppsett som du!

    For øvrig har jeg offisielt gitt opp tweakingen for kvelden, holder jeg på lengre blir jeg bare irritert og det har etter noen år vist seg og være svært unyttig!
    Ellers har samboer, hund og katt sett det berømte brylluppet hos søta bror, og som først antatt var det stuttjukken som var mest gira av alle tre. Mine tidligere forhåpninger om at det finnes et mandig gen i den bulldog kroppen er svunnen hen!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har erfaring med Magnat Monitor Supreme serien?
    Ser de selger Monitor Supreme 100 for en frognertier på bassbrothers, hadde jo passet meg perfekt.

    Ser for meg at de er litt livlige og rocka, uten de helt store høydene eller bunnene, men rett og slett en kurrant høytaler til et enkelt formål. Stemmer dette?
     

    Vedlegg

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    For å gratulere meg selv med bestått eksamen og nye studiepoeng i Samhandling, tverrfaglig samarbeid og brukermedvirkning slo jeg til på et par AKG K309 øreplugger, men hvilke kjemper er disse laget for egentlig? De voldtok jo ørene mine når jeg skulle ha de i.
    Lyden er forsåvidt kurrant nok, men det er jo en ren kamp å få de i ørene, når en først har fått disse beistene i så kan du være helt sikker på at du ikke får de ut igjen uten kamp. Tenkte jeg skulle forære samboern et par også, men da ser jeg for meg at det blir ris isteden for ros!

    Og disse skal være lettpasselig, de må isåfall være for folk med overvettes enorme ører! Voldekt sier jeg, Voldtekt...
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Herlig tråd, og jeg bare digger den hunden ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Stuttjukken det? Kongen av de rullende pelsdotters forening og hoffmarskalk for de kortvokste og underbitte. Han står og maser as we speak, tydelig ikke like gira på kung-fu panda som eieren.forstå det den som kan ;)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    pahf skrev:
    For å gratulere meg selv med bestått eksamen og nye studiepoeng i Samhandling, tverrfaglig samarbeid og brukermedvirkning slo jeg til på et par AKG K309 øreplugger, men hvilke kjemper er disse laget for egentlig? De voldtok jo ørene mine når jeg skulle ha de i.
    Lyden er forsåvidt kurrant nok, men det er jo en ren kamp å få de i ørene, når en først har fått disse beistene i så kan du være helt sikker på at du ikke får de ut igjen uten kamp. Tenkte jeg skulle forære samboern et par også, men da ser jeg for meg at det blir ris isteden for ros!

    Og disse skal være lettpasselig, de må isåfall være for folk med overvettes enorme ører! Voldekt sier jeg, Voldtekt...
    Det finnes jo Shure øreplugger vettu ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, ja det kan du si etter jeg har kjøpt godzilla i øreplugg fasong!!
    Neida, jeg var en smule skeptisk i utgangspunktet, men prisen var fin så jeg hadde ikke stort å tape.
    Er regelrett redd for å ødelegge øregangene slik at jeg ser ut som om jeg har en parabolantenne på hver side av hue, å det kan vi ikke ha noe av!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Panikkkfølelsen er på vei til og kommer her, jeg er en smule lei av det meste av musikk jeg har, så før det går helt galt trenger jeg noen tips og råd. Her er kategoriene, fyr løs med alt dere kan komme på så skal jeg ta en lytt og finne ut om det er noe som passer, og det vil jeg absolutt tro.

    1.Rock 60-70
    2.Rock 80 - 90
    3.Blues
    4.Vakre damestemmer
    5.Pop, club, vrøl og rat som passer til store mengder brigg og en liten brun en.
    6. Jazz, ikke syre, men ala Diana Krall
    7. Hippetti Hoppeti
    8. Klassisk med litt futt i. Spar meg for felejokking over en lav sko.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nuvel, her var lite tips og spore, da tager man en prix pose med flytende snadder på hver side av sykkelstyret og tråkker lett ned bakkene til en lett rocka kompis.

    God helg!
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    1.Rock 60-70
    2.Rock 80 - 90 - 00 ( Audrey Horne.)
    3.Blues, (Tony Joe White, Delbert McClinton, The Jeff Healey Band.)
    4.Vakre damestemmer. (Sara McLachlan, Lisa Miskovsky, Melissa Horn, Silje Nergård, Colbie Caillat, Unni Wilhelmsen, Lisa Mitchell, Leona Lewis, Susanne Sundfør, Duffy, Taylor Swift.)
    5.Pop, club, vrøl og rat som passer til store mengder brigg og en liten brun en.
    6. Jazz, ikke syre, men ala Diana Krall
    7. Hippetti Hoppeti
    8. Klassisk med litt futt i. Spar meg for felejokking over en lav sko.
    9. Myjit rare artie lyda osv. (Infected Mushroom, Dune, Spongle, Pendulum.)
    10. Litt hart kanskje ? ( Avantasia, Avenged Sevenfold, Jorn, Russel Allen, Masterplan, Gamma Ray, Pantera, Dream Theater.)

    Noen av de jeg har på Spotify ;)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    2.Rock 80 - 90 - 00 ( Audrey Horne.) De er jo selvfølgelige, et flott band :D
    3.Blues, Delbert McClinton, The Jeff Healey Band.) Må prøves!
    4.Vakre damestemmer. ( Lisa Miskovsky, Melissa Horn, Lisa Mitchell,) Flott
    9. Myjit rare artie lyda osv. (Infected Mushroom, Dune, Spongle, Pendulum.) De er selvskrevne
    10. Litt hart kanskje ? ( Avantasia, Avenged Sevenfold, Jorn, Russel Allen, Masterplan, Gamma Ray, Pantera, Dream Theater.) Oldie and goodie :D

    Supert Leikis kom endel gode tips her :D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Litt stemningsmusikk, hva med siste Anathema, ser ut som du liker det meste av musikk, er på let etter alternativ musikk selv, så låner tråden din litt for ideer jeg (takk!) :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Bare lån ivei Milenko, denne tråden har ingen regler eller begrensninger.

    Enkleste måten og finne litt rocka musikk på er i bunn og grunn og tråle igjennom ulike tråder her på forumet, enn så lenge har jeg via spotify funnet disse her som faller godt i smak.

    Radio Birdman
    Roky Erickson
    Rocket from the crypt
    Queens of the stoneage
    My midnight creeps
    The Bloody Hollies
    Isaac Hayes
    Anathema
    The Monks
    Rush
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Liker mer og mer av hva jeg hører på denne Roky, Passer bra etter gårsdagen som var litt som neste video. Flott musikk den skjeggete figuren!!

     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.505
    Antall liker
    15.360
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ja Roky ruler. Den siste skiva hans vokser for hver gang jeg hører på'n. Gratulerer med vel overstått eksamen Per :)

    OU812
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hele figuren vokser på meg, fant en live session på radio med han, ler meg skakk over alle de idiotiske spørsmålene og de latterlige svarene.

    Dagens store oppgave er og convertere alt av flac til aac, men er usikker på hvilket program jeg skal bruke så vi får se :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    pahf skrev:
    Hele figuren vokser på meg, fant en live session på radio med han, ler meg skakk over alle de idiotiske spørsmålene og de latterlige svarene.

    Dagens store oppgave er og convertere alt av flac til aac, men er usikker på hvilket program jeg skal bruke så vi får se :)
    Bruker Max. fungerer bra. http://sbooth.org/Max/
    Roky ruler!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn