Penger som brenner i lommen?

K

KindOfBlue

Gjest
Shakti!

" Neither an accessory nor a mechanical tuning device, SHAKTI enhances resolution for each component upon which it is placed. The greater clarity is realized by addressing the problem of ELECTROMAGNETIC INTERFERENCE (EMI). By interacting with the EMI field that all active components radiate, audible benefits across a wide musical bandwidth are obtained."

Dette må jo være løsningen på diskusjonen i kvalitet/kvantitet-tråden.

Men jeg ante ikke at Shakti også lager lydtørkere!

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har jo litt sansen for denne da:

New & Improved - Now More Powerful!!
Machina Dynamica's
Teleportation Tweak
Long-Distance Audio System Upgrade
World's Greatest Tweak

http://www.machinadynamica.com/machina60.htm

Geoff Kait -- Aerospace Engineering (theoretical fluid dynamics and propulsion, statistical thermodynamics, nuclear physics, indeterminate structures). Undergrad thesis: Preliminary design of low-thrust engine for interplanetary travel utilizing momentum transfer mechanisms in highly magnetic metal crystal bombarded by high-energy ions. Work experience: satellite operations; radar data analysis; aerodynamics of high-performance aircraft; reentry vehicle dynamics; radio communications; satellite communications; spread spectrum communications. He incorporated Machina Dynamica in 1998; he designed Nimbus Sub-Hertz Isolation Platform, Promethean Base, Brilliant Pebbles, Tru-Tone Duplex Covers, Codename Turquoise CD Tray Masking Kit, Codename Saffron HD-DVD Tray Masking Kit, the Teleportation Tweak and manufactures the Clever Little Clock. Author of How the Intelligent Chip Works - The Definitive Explanation.

The Teleportation Tweak is the phenomenal new product from Machina Dynamica. The Teleportation Tweak is an advanced telecommunications technique discovered and developed by Machina Dynamica for upgrading audio systems remotely -- even over very long distances. Machina Dynamica routinely performs the Teleportation Tweak for distances of 1000-4000 miles and has recently performed the Teleportation Tweak for a distance of 10,000 miles.

The Teleportation Tweak has a profound effect on the sound - clearer, more information, greater frequency extension and more realistic-sounding - and is performed during a phone call to Machina Dynamica. The phone call to Machina Dynamica can be made via landline phone (including cordless phone) or cell phone from any room in the house. The Teleportation Tweak will sound to the listener like a series of mechanical pulses. The tweak itself takes about 20 seconds. Further benefits are obtained by performing the Teleportation Tweak for ANY or ALL additional phones in the house.

Remarkably, the Teleportation Tweak is independent of distance and signal transmission medium and will work anywhere in the world. The "signals" transmitted over the phone remain robust even over great distances. It is not necessary for the system to be ON at the time of the telephone call; however, if A/B comparison of the Teleportation Tweak before and after the call is desired, the customer's audio system should be turned ON and warmed up prior to the call; the customer can thus evaluate favorite tracks before and after the Teleportation Tweak is performed.

The effects of the Teleportation Tweak are instantaneous and the improvement to sound quality will be audible immediately. The Teleportation Tweak excels in 3-dimensionality, lushness, inner detail and air. Bonus: The picture quality of any video system in the house will also be improved - better color and contrast! Customer should pay via Paypal or check/MO (payable to Geoff Kait) prior to calling Machina Dynamica via landline or cell phone.

Machina Dynamica's Teleportation Tweak $60.

K

KindOfBlue

Gjest
I sløyden holdt jeg på med brennjern, men jeg skjønte jo ikke mulighetene.

Uten g-nøkkelen blir det mye dårligere lyd.

M

Morpheus

Gjest
Uten annen relevans for tråden kan jeg nevne at jeg har et kliss likt annlegg som er avbildet her i bilen... utover det har jeg ikke så mye mer å tillføre på nuværende tidspunkt ;).

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1

"Place this $199 Marigo Labs Signature 3D Mat on top of a CD or DVD, and it'll make it sound a WHOLE LOT BETTER."

"Instruments and voices take on additional (natural) weight, depth and fullness. There’s also a greater sense of air and three-dimensionality, and a more natural decay to the sound. The differences are unmistakable."

Stemmer det. Prøvde denne på min Wadia , og forskjellen var tydelig. Absolutt ikke snev av digitalis. ;D

K

KindOfBlue

Gjest
Vel, la oss stille med åpent sinn her.

Dette er en treblokk, påmontert skålen. Denne finnes også i platinumutførelse (solid?). Den er så liten at den passer inne i hånden, som også illustrert i bildet fra bilen. Skålene er ikke satt fast på treblokken, de finnes i sølv, gull og platina.

Den/de flytter vegger, løfter lydperspektiver, åpner rom.
Time to listen. The change was very obvious. Besides increasing stage depth, bass was much tighter and coupled better to the room. After a few CDs, we additionally concluded that not only was image height more defined but it had in fact increased.

Et rom kan behandles med opp til 9 forskjellige.

http://www.6moons.com/audioreviews/acousticsystem/resonators.html

Ganske interessant at det tar skålene opp til 48 timer å tilpasse seg rommet.
Franck advised us that even though the direct results are satisfying, it takes up to 48 hours before the resonators have settled in.

Det som er virkelig fenomenalt (i ordets betydning) er at man ved å plassere slike skåler rundt omkring i ANDRE værelser der man bor kan påvirke lyden i lytterommet.
After we had gotten a bit accustomed to the resonators in the house, it was time for further experiments. First we investigated the relationship between the listening room and adjacent bedroom with its resonators. The door between both rooms is always closed but there is an acoustic coupling via the door and an air coupling by the hole where the crank used to be. Removing the resonators from the bedroom made the sound in the listening room more compressed and flatter. Restoring the cups, this compression subsided. Putting a cork in the crank hole also altered the listening room's low-frequency response.

Det syns jeg er en landevinning for hifi.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvilket bare bekrefter at hjernen er en så kompleks signalbehandler at komparativ lytting uten vitenskapelig tilnærmingsmetode skal man være uhyggelig forsiktig med/kritisk til. Men den diskusjonen har vi hatt før.

N

nb

Gjest
Mye morsomt her. For tiden ser det ut til at "idiotierklæringskonsensus" går ved greiene til Machina Dyanmica, meg bekjent har ingen hittil på forumet ment at de greiene faktisk funker eller vært villige til å prøve de ut. Det er jo også ganske morsomt - all den tid de rapporteres å ha de effektene de har. Lurer på hvorfor ingen tydligvis tror på "brukerrapportene" fra de greiene der.

Teleportasjonstweaket må jo være en giveaway for bare i overkant av 300 kroer.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Mye morsomt her. For tiden ser det ut til at "idiotierklæringskonsensus" går ved greiene til Machina Dyanmica, meg bekjent har ingen hittil på forumet ment at de greiene faktisk funker eller vært villige til å prøve de ut. Det er jo også ganske morsomt - all den tid de rapporteres å ha de effektene de har. Lurer på hvorfor ingen tydligvis tror på "brukerrapportene" fra de greiene der.

Teleportasjonstweaket må jo være en giveaway for bare i overkant av 300 kroer.
I mitt hode finnes det bare tre muligheter.

1. Rapportene om at dette virker er løgn; eller så er det lyttere på permisjon fra Dikemark som har hørt på de. For meg er dette den minst sannsynlige forklaringen. Det finnes mange ekte, godt trente lyttere, som rapporterer om virkninger.

2. Eller så virker de, og det betyr at all kjent fysikk må kullkastes. Eller at det er mekanismer ute og går hinsides all kjent fysikk, og ellers bare kjent fra UFOmiljøer og andre tilsvarende troverdige sekter. Og som er ukjente i miljøer som driver med vesentlig mer avansert elektronikk enn vi gjør i HiFi verdenen. Dette er omtrent like usannsynlig som alternativ 1.

3. Eller så foregår det ting ved subjektiv lytting som er urelatert til de lydbølger som faktisk når lytterens øre, noe som innebærer at oppfatning av lydkvalitet dannes urelatert til den faktiske signalbehandling som foregår i det elektromagnetiske og akustiske domene. For meg er dette den langt mest sannsynlige forklaringen, som for meg innebærer at jeg er uhyre skeptisk til subjektive lytteinntrykk som ikke foregår blindt og ved kontrollerte forhold. Dette betyr IKKE at det ikke er forskjell på komponenter, kun at jeg finner subjektive lytterapporter som ikke har foregått metodisk og kontrollert, lite interessante og like mye en rapport om lytteren som om det utstyret han rapporterer om.

K

KindOfBlue

Gjest
Men som du selv sier er lytting også et mysterium - og det kan godt være at slike tiltak er det som skal til for å løfte lytteren inn i en annen sansesfære, der bevisstheten omkring stykkets innbyrdes lydrelasjoner, fra de åpenbare til de hittil dulgte, både konkretiseres og abstraheres på en dypere, mer meningsfylt og givende måte.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det kan godt være. Men det betyr bare at siden det er så mange andre effekter ute og går ved lydopplevelsen ut over det som rent faktisk har med utstyret å gjøre, så forteller disse lytteopplevelsene meg lite som jeg har nytte av.

Hvis det er disse effektene man er ute etter, så er kanskje et teleportation tweak til 60 USD en rimelig investering i forhold til en kabel til ørti tusen. Dette siste var en spøk og ikke et forsøk på å gjøre dette til en kabledebatt, men allikevel kanskje med en ørliten kjerne av sannhet?

G

Gjestemedlem

Gjest
Ikke bare HiFi entusiaster som kan være en smule eksentriske:

"Det var Melissa McIntire (23) og hennes 15-årige søster Emily som oppdaget et cornflake som var formet som den amerikanske delstaten Illinois. Fredag kveld ble søstrene 1.350 dollar - over 7.000 kroner - rikere etter at frokostflaket ble solgt på nettauksjonssiden eBay."

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=501634

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Jeg drister meg til å påstå at cornflakesinvesteringen om mulig er enda dårligere enn enkelte av de mer eksotiske tveakene....

Er det ikke ganske tydelig på bildet at flaket tom er knekt/kuttet til - altså at man faktisk kjøper et Cornflakes bald som er kuttet til å ligne på en delstat....?

Mvh
OMF

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.415
Torget vurderinger
2
Jeg har lagd pizza i dag. Den ligna på Bagdad. Kan det være mulig å få noe for en slice av den på Ebay ?

G

Gjestemedlem

Gjest

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.415
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
rolfozzy skrev:
Jeg har lagd pizza i dag. Den ligna på Bagdad. Kan det være mulig å få noe for en slice av den på Ebay ?
Du har sikkert bare vært litt for raus med ketchupen.

Men det er jo alltid noen som henger seg på nye fads da:

"Copycat items have popped up on eBay, including cornflakes shaped like Hawaii and Virginia. There's also been a potato chip shaped like Florida, and Illinois cornflake paraphernalia, including T-shirts and buttons."
Jeg skal nok finne på noe.
Ketchup på pizza !? En vederstyggelighet.

G

Gjestemedlem

Gjest
rolfozzy skrev:
Gjestemedlem skrev:
rolfozzy skrev:
Du har sikkert bare vært litt for raus med ketchupen.

Men det er jo alltid noen som henger seg på nye fads da:

"Copycat items have popped up on eBay, including cornflakes shaped like Hawaii and Virginia. There's also been a potato chip shaped like Florida, and Illinois cornflake paraphernalia, including T-shirts and buttons."
Jeg skal nok finne på noe.
Ketchup på pizza !? En vederstyggelighet.
Du får steke en vaffel med krell-logo på, og selge den på bruktbørsen her. Det burde vel dekke neste oppgradering hvis du treffer den riktige kjøperen.

Ketchup har jeg forøvrig observert mange bruke på pizza. Ille forsåvidt, men det er ingenting mot det verste jeg har sett på slike kreasjoner: Pepperonipølse og ananas..... huvvaa :-X

Topp Bunn