Forsinket gratulasjon fra Vest! 
Mvh
Mvh
Fin utsikt du har der!Tilbake i heimen etter 2 ukers spennende ferie i Vietnam. Syntes alltid det er interessant Ä vende tilbake til anlegget etter lengre tids fravÊr, fordi hÞrsel er «nullstilt» og man hÞrer lyden «som ny». Spesielt mht det tonale. (klangbalansen).
Tar ikke mange lÄten fÞr jeg skrur ned TAD/Trauet med 1 dB. Det er ganske mye, i og med 24dB deling ved 600 Hz = 5 oktaver. NÄ lÄter det mer naturlig, spesielt pÄ pianojazz.
Spiller debuten til Tore Gustavsen Trio*. Nydelig plate. Tror jeg har den som hirez pÄ fil et sted, men i pÄvente av oppkobling av lyd-PC, funker det fint med Quobuz streaming.
*FĂžr han gikk solo hadde han fast jobb hos Silje Nergaard som pianist og kapellmester, hvilket forklarer hvorfor hennes jazzpop album fikk noe spilletid den gang da.
Vis vedlegget 1170806
Vis vedlegget 1170805
Ja, jeg er veldig fornÞyd nÄ med HT-rigg og akustikk (3m3 bassfelle i taket). GjenstÄr noe tweaking + blÄse stÞv av lyd-PC. Dette blir nok mitt «endgame».Fin utsikt du har der!
![]()
Det er vel noe vi forteller oss selv inn i mellom?Ja, jeg er veldig fornÞyd nÄ med HT-rigg og akustikk (3m3 bassfelle i taket). GjenstÄr noe tweaking + blÄse stÞv av lyd-PC. Dette blir nok mitt «endgame».
Kjempestort lydbilde fra det sÄkalte Trauet. LÄter ikke «hornlyd» i det hele tatt. En fornorsket versjon av det klassiske K-hornet, utviklet av Espen Evensberget og smÄskala-produsert av vÄr kjÊre Jan Bakken i DrÞbak.Flott system. Ingenting slÄr store og gjenntomenkte akustiske inngrep. Da fÄr man rett og slett enorm forbedring av lydkvaliteten som ikke dyre komponenter kan gi alene. Tipper det er stort lydbilde med ro og kontroll
Har du fortsatt rÞr pÄ trau&4003? Og deler du trau og flh passivt?