Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    He he, sant nok.
    Blir spennende dette her. Du må holde oss informert. :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Er det forresten noen av dere som har prøvd lyric sub 8? Til musikkbruk vel og merke.
    Så plutselig for meg 2 sånne her. (Fikk godt igjen på skatten ;D )
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Hadde den før jeg fikk L402'ene.. Var veldig godt fornøyd! testet den sammen med endel små monitorer (epos/monitor audio) og integrasjonen var fantastisk bra :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hadde den før jeg fikk L402'ene.. Var veldig godt fornøyd! testet den sammen med endel små monitorer (epos/monitor audio) og integrasjonen var fantastisk bra :)
    Kult. Nå har jeg enda mer lyst på.
    Virket den rask og presis over det hele?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Kult. Nå har jeg enda mer lyst på.
    Virket den rask og presis over det hele?
    Ja absolutt! Kjørte med en gankse høy delefrekvens også (120-140 en plass  tror jeg).. Gjorde aldri noen frekvensrespons målinger e.l. men det virket som om frekvensgangen var rimelig liniær også.. Alt i alt så angrer jeg på at jeg solgte den :(

    Fikk godt igjen på skatten ;D )
    Grattis ;) Fornøyd jeg også  ;D
     

    AVsmurfen

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Re: Patos Satelitt + sub til hjemmekino

    Er det noen i dette forumet som har noen erfaringer i forhold til patos satelitt system? noen der ute som har hørt på dette anlegget?
    Bengt
    Hørte dette settet på Plaza for tre år siden på EC-elektronikk. Får fremdeles gåsehud av å tenke på Marius Müller - Carmen, som de brukte som demomusikk. Selv om rommet var akustisk sett meget svakt. Kunne godt tenke meg å høre det igjen nå som jeg er bedre "trent"...
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Ludo: Har du solgt preampen? Hva står på plakaten nå for noe spennende?
    Har forresten fått tak i litt bilder av de nye symphonic III. Legger de ut nu snart. Må bare klippe og lime og komprimere og dille litt :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    spar pengene, eller du kan oppgradere deg til Symphonic 3??? ville du ikke få mer igjen for pengene da??
    Mulig det. Kanskje. Skal prøve en sub først for å se. III blir nok kanskje litt i største laget her hjemme. Men aldri si aldri ;)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Blir spennende dette thomand :) bare synd en må vente t ut i Juni før skattepengene kommer :p
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Her kommer litt snask: ;D





















     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ja de er virkelig flotte :D synd de ikke har ringt fra Hamar ennå ::)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Enig. Synes de er blitt sinnsykt flotte. Er dritfornøyd med designet og finishen.

    Joaredge: Fått noe ny forsterker i hus? Det ble vel dødsdom for tandbergen eller?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Grattis ;D Har du noen lytteinntrykk av de ennå? Spennende kombo med rørene i SA31! Hva kjørte du med tidligere?
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Hoi folkens - flotte bilder thomand, har du vært på shopping ??
    Preampen står her enda, har ikke gjort store forsøk på å bli kvitt den enda.
    Den er ihvertfall en super match til ICE ;)

    AVsmurfen : Er du fornøyd ? Fortell fortell :)

    For min egen del så har jeg gått over til Electrocompaniet på preamp-siden også med en EC 4.7... Så langt meget fornøyd !
     

    AVsmurfen

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Med datter på fem uker og syk kone er det begrenset hvor mye lytting det har blitt mulighet til, men førsteinntrykket er absolutt positivt med en oppløsning og varme i lyden jeg aldri har hatt her i huset tidligere ihvertfall... Jeg merker at jeg må jobbe mer med plasseringen, da jeg må få bedre kontroll over bassen.

    Jeg har nettopp bortprioritert surrerundt til fordel for stereo, og har derfor brukt en H/K AVR18 som forsterker i påvente av ny tokanals. Hadde en snill Marantz inne noen uker i høst, denne imponerte men med kun 2 x 40W var den to nummer for svak til Patosene - så denne havnet i opphavets stue for å drive et par Tannoy Fusion 2, noe den gjør med glans.

    Skal få knotet ned noen inntrykk senere i uka, etter å ha funnet fram godmusikken og lekt meg litt.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Enig. Synes de er blitt sinnsykt flotte. Er dritfornøyd med designet og finishen.

    Joaredge: Fått noe ny forsterker i hus? Det ble vel dødsdom for tandbergen eller?
    Det er nok dødsdom ja, begrenset hva jeg vil koste på den. Forsterker uten fjernkontroll er noe herk uansett.

    Er skikkelig lei av og bare høre musikk på pc'en, hehe. Tror jeg går for xindak og ny riaa.
     

    holger1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2004
    Innlegg
    412
    Antall liker
    0
    Kort innpå.

    Ser det er flere som bruker dikemark sign kabel
    på patos her.
    Kan dere gi en tilbakemelding hvordan den er på
    Patos.

    Trenger gjerne også en tilbakemelding hva Dikemark
    Fat LMC gjør for dere.

    Høres ut som mange er fornøyd med patosene sine.
    Er ikke helt i mål,men kommer etterhvert.
    Fin tråd her så vi patos eiere kan lære av hverandre.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hoi folkens - flotte bilder thomand, har du vært på shopping ??

    Å neida, ingen shopping enda. Savnet bare noen oppdaterte bilder på nettsiden til Patos, så jeg ringte for å høre om de hadde litt bilder, og det hadde de. :)

    Preampen står her enda, har ikke gjort store forsøk på å bli kvitt den enda.
    Den er ihvertfall en super match til ICE ;)

    Lykke til med salget

    For min egen del så har jeg gått over til Electrocompaniet på preamp-siden også med en EC 4.7... Så langt meget fornøyd !

    Ja, så det i signaturen din etter at jeg hadde spurt, he he. Godt å høre du er happy
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Det er nok dødsdom ja, begrenset hva jeg vil koste på den. Forsterker uten fjernkontroll er noe herk uansett.

    Er skikkelig lei av og bare høre musikk på pc'en, hehe. Tror jeg går for xindak og ny riaa.
    Så kjipt da, men da har du ihvertfall en god unnskyldning for å kjøpe noe nytt ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Han har ihvertfall solgt Embla-blokkene sine... ;D
    Nice :D Sleng gjerne inn et bilde av hele herligheten.
    Gratulerer med nye blokker, men framfor alt gratulerer med "ny" datter. Er det første?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Trenger gjerne også en tilbakemelding hva Dikemark Fat LMC gjør for dere.
    hverandre.
    Nå er sikkert ikke jeg rette mann å spørre akkurat i kveld
    :) Oppdaget for en time siden at dikemarken var skyld i at det spilte så j***a kleint her... Koblet tilbake til Tara Labs RSC Prime som slettes ikke er noen superkabel (jaja, nå får kabelskeptikerne skyte meg) og monica synger som en engel igjen; Det herlige rytmiske drivet, den store åpne mellomtonene er tilbake og sibilantene forsvant som dugg for solen... YESSS!!! Skjønner forsåvidt ikke hvorfor, da Dikemarken tidligere har matchet Prime'en og vel så det (Prime'en kostet villedende 2500,- for noen år siden).. Men ett eller anna ble kræsj med Monica2 DAC'en.. 1 uke uten musikkglede var resultatet :( Hadde jeg bare hatt en Tara Labs CX til ;D

    Har ikke testet FAT LMC, men er veldig godt fornøyd med Supra LoRad... 100,- meteren + biltema kontakter til 20,- stykket... funker som bare det! Og en klar oppgradering i forhold til standard kabelen.. Resultatet hos meg er litt tightere bass...
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Kort innpå.

    Ser det er flere som bruker dikemark sign kabel
    på patos her.
    Kan dere gi en tilbakemelding hvordan den er på
    Patos.

    Trenger gjerne også en tilbakemelding hva Dikemark
    Fat LMC gjør for dere.

    Høres ut som mange er fornøyd med patosene sine.
    Er ikke helt i mål,men kommer etterhvert.
    Fin tråd her så vi patos eiere kan lære av hverandre.
    Dikemark er først og fremst en budsjettkabel. Den er veldig god til prisen men kan ikke sammenlignes med dyrere kabler. Brukte den en periode gikk deretter over til Supra EFF 1 som jeg fant bedre på alle områder. Bruker idag Silk MK2 som er enda bedre :) Du får stort sett det du betaler for :( Dikemark er grei nok hvis du sammenligner med kabler opp til 7-800 kr,-
    FAT LMC er absolutt og anbefale. Kan sammenlignes med svært dyre strømkabler ( 2-3000 kr,-)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jeg brukte også dikemarken før, og jeg tror rett og slett den forringes svært raskt. Den spillte sykt godt med en gang, men ble mer og mer ullen etterhvert. Til slutt ble den ubrukelig.
    Hvor stor vil du si overgangen fra orginal strømkabel til FAT LMC er i forhold til kabelbytte i signalveien? Er litt fersk på strømkabel fronten.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ikke helt enig Brianh.. Alt har med matching og preferanser å gjøre... I mitt oppsett har dikemarken matchet tara labs'en (pre monica2 dac).. hvorfor det ble kræsj nå vet jeg ikke... Forøvrig gjorde jeg og en kamerat en artikkel i fidelity nr. 4 (2003) på dette med kabler... Vi testet bl.a. Infinite Resolution Silver Signature, Tara Labs Prime, Silk MK II, Nordost Blue Heaven, Biltema lakrislisse osv. resultatet ble delt første plass mellom silk og prime.. Nå er jo ikke akkurat det noen fasit og ikke ment for å påprakke noen andre mine meninger.. er bare et forsøk på å sette ting i perspektiv :)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Jeg brukte også dikemarken før, og jeg tror rett og slett den forringes svært raskt. Den spillte sykt godt med en gang, men ble mer og mer ullen etterhvert. Til slutt ble den ubrukelig
    Hvor lang tid sånn ca. tok det Thomand? Kan jo være det som er årsaken her... Forringelsen kommer nok av at kobber korroderer ganske heftig i kontakt med luft, og meste parten av en elektrisk ladning går i overflaten på lederen (tror jeg da :) )...

    Mener å huske at noen surret lederen i gjengetape (teflon basert) for å motvirke korrosjonen.. Kanskje det er løsningen?
     

    holger1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2004
    Innlegg
    412
    Antall liker
    0
    Har taralabs sign kabel 3500kr spiller sikert ikke
    dårlig, har bare hatt den i 7 år og hadde vært
    moro å prøve noe nytt å se om det er noe forskjell.
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Tror du vil bli veldig overrasket Thomand. Hos meg gir bedre strømkabel først og fremst mer ro i lydbildet + mer detaljert bass. Sett på Kate Bush "Aerial" (du har vel den) ;) låt 5 på cd 2 og lytt til bass spillet. Kjørte denne låten mange ganger med 3 forskjellige strømkabler. Med originalkabelen var detaljene i bass spillet nesten helt borte. Med en Øhlflex lignende sak så ble detaljene noe bedre . Med Fat Lmc kom detaljene klart frem igjen.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Brianh: Må kanskje få prøvd de høres det ut som. Koster jo bitte lite å prøve. Takk for beskrivelsen :)
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt enig Brianh.. Alt har med matching og preferanser å gjøre... I mitt oppsett har dikemarken matchet tara labs'en (pre monica2 dac).. hvorfor det ble kræsj nå vet jeg ikke... Forøvrig gjorde jeg og en kamerat en artikkel i fidelity nr. 4 (2003) på dette med kabler... Vi testet bl.a. Infinite Resolution Silver Signature, Tara Labs Prime, Silk MK II, Nordost Blue Heaven, Biltema lakrislisse osv. resultatet ble delt første plass mellom silk og prime.. Nå er jo ikke akkurat det noen fasit og ikke ment for å påprakke noen andre mine meninger.. er bare et forsøk på å sette ting i perspektiv :)
    Har lest den artikkelen ja. Interresant lesing. Må ærlig innrømme at det er på bakgrunn av den jeg valgte å prøve Silk :)
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Brianh: Må kanskje få prøvd de høres det ut som. Koster jo bitte lite å prøve. Takk for beskrivelsen :)
    Bør ikke nødvendigvis bruke FAT LMC. Jeg får akkurat samme resultatet med Wireworld kabelen min det er bare det at den koster 3 ganger så mye :eek: Fat Lmc er vanvittig god til prisen.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Har lest den artikkelen ja. Interresant lesing. Må ærlig innrømme at det er på bakgrunn av den jeg valgte å prøve Silk :)
    Hehe, det var jo morro å høre :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Vi skulle jo snart hatt litt mer bilder fra patosbrukere nå.
    Til nå er det bare meg, Ludo, vegard 01, joaredge, Raist og AVsmurfen som har funnet kameraet :)
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Vi skulle jo snart hatt litt mer bilder fra patosbrukere nå.
    Til nå er det bare meg, Ludo, vegard 01, joaredge, Raist og AVsmurfen som har funnet kameraet :)
    Kommer snart. Har tatt bilder må bare få lagt dem inn.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Kommer snart. Har tatt bilder må bare få lagt dem inn.
    Konge. Gleder meg. Har forresten både sett og hørt høyttalerne dine mange ganger hos han du kjøpte de av. Spiller mycket mycket godt. Har tilogmed hatt de her hjemme.
    Gøy med et gjensyn :)
     

    holger1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2004
    Innlegg
    412
    Antall liker
    0
    Jeg har Taralabs gen1 er ikke sikker hvor god den er.
    Kostet 3500 kr.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Har desverre aldri hørt denne kabelen, men bra er den nok uansett :) Kontra dikemark; aner ikke.. som sagt preferanser og matching..

    Men prøv å lage deg en Dikemark! Det er enkelt og billig (jeg gikk for kjiping versjon med biltema RCA).. Man kan dog bli noe opphengt i sitt eget skaperverks fortreffelighet ;)
     

    holger1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2004
    Innlegg
    412
    Antall liker
    0
    Skal prøve en dikemark for å høre også noen rimlige
    på rull moro å prøve litt og se om det gjør noe
    forskjell.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn