PARASOUND

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    RL69

    Gjest
    Starter emne om Parasound primært for å utveksle erfaringer om Parasound produkter på godt og vondt.

    Har hatt et oppsett med Parasound JC1/C2 i et par år nå og er rimelig fornøyd. Vurderer å oppgradere, men vet ikke om jeg skal gå for den nye preampen til Parasound, JC2.
    Er det noen her på Hifisentralen som har hørt den eller vet om noen som har skrevet noen ord (tester) om den.

    MVH
    KOL69
     

    Vedlegg

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Har pr.idag følgende:
    Parasound Halo A52
    Parasound Halo T3
    Bra forhold mellom pris og kvalitet på parasound, til tross for en jævlig grådig importør...
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Når man ser på hva slags prisklasse merkene som NCMS fører selges for i andre land så synes jeg det.
    Mange andre grådige importører også, Mono og Eufonia comes to mind...
     
    A

    Aubi

    Gjest
    KOL69 skrev:
    Starter emne om Parasound primært for å utveksle erfaringer om Parasound produkter på godt og vondt.

    Har hatt et oppsett med Parasound JC1/C2 i et par år nå og er rimelig fornøyd. Vurderer å oppgradere, men vet ikke om jeg skal gå for den nye preampen til Parasound, JC2.
    Er det noen her på Hifisentralen som har hørt den eller vet om noen som har skrevet noen ord (tester) om den.

    MVH
    KOL69
    Jeg synes du skal oppgradere deg bort fra JC'enene dine. Tror ikke de spiller noe bra hos deg. I stua mi ville de nok passe mye bedre. ;D
    Jeg har vert avstandsforelsket i Halo serien siden den kom, og hadde faktisk en C2/A52 kombo på prøve for et par år siden. Av forskjellige grunner valgte jeg å levere de tilbake, men jeg har angret utallige ganger på akkurat det. :'(
     

    hamtor

    Medlem
    Ble medlem
    20.04.2002
    Innlegg
    8
    Antall liker
    1
    Mitt Parasound Halo anlegg idag:

    T3
    D3
    C2
    A51
    JC1

    Er veldig fornøyd med Parasound. Angående den norske importøren så er enig med wotg.
    Hele mitt anlegg har jeg importert selv fra USA, til godt under halv pris av den norske veiledende pris.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Hadde en Halo P3 en periode, plutselig en dag ga den bare full guffe på utgangen, både XLR og rca. Dette uansett hvor volumkontrollen sto.
    Ettersom jeg kjøpte brukt fikk jeg bange anelser selv om jeg hadde kvittering fra en eller annen suspekt forretning, men da jeg ringer NMCS og forklarer problemet får jeg beskjed om at det ikke var noen bombe da det var noen IC'er som var overfølsomme for statisk elektrisitet. Dette gjelder modeller produsert før midten av 2006.(husker ikke datoen eksakt)
    Uansett så fikk jeg beskjed om at det var bare å komme å bytte mot en ny uka etter.(De tilbød seg å sende men jeg er litt skeptisk til posten)

    Det synes jeg kan kalles bra service
     

    bmiljete

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2007
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Sted
    Hundvåg
    Eg snakka med folko nede på resonans i stavanger og dei sa at prisane på parasound sko bli lavare. Dei sa at da ikkje sko lønna seg å ta inn frå utlandet vist du betale toll for da.

    Har forresten bestilt meg parasound new line 2100 forforsterker.. lovandes forsterkar med masse muligheter.. nåken så har erfaringar med den?
     

    JR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    100
    Antall liker
    0
    Blir litt "nedstøvet" her jeg, med mine to eldre parasounder i bi-amp oppsett. Men har uansett moro av å følge tråden, og kan sikkert være behjelpelig med å svare på ting ang. de eldre modellene *lol*
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    hamtor skrev:
    Mitt Parasound Halo anlegg idag:

    T3
    D3
    C2
    A51
    JC1

    Er veldig fornøyd med Parasound. Angående den norske importøren så er enig med wotg.
    Hele mitt anlegg har jeg importert selv fra USA, til godt under halv pris av den norske veiledende pris.
    Hvor bestilte du ifra? tenkte også litt på 110v - 230v.. hvordan fiksa du det?
     

    hamtor

    Medlem
    Ble medlem
    20.04.2002
    Innlegg
    8
    Antall liker
    1
    Jeg kjøpte via en bekjent i USA som hadde gode kontakter. Når det gjelder 110V-220V broblematikken,
    så ble:
    A51 kjøpt som 220V direkte fra Parasound.
    T3 har en bryter på bakplaten der en kan velge mellom 110V og 220V.
    D3 har en universal strømforsyning som automatisk velger mellom 110V og 220V
    C2 har samme universal automatisk strømforsyning som D3
    JC1 må trafo kobles om fra paralell 110V til serie 220V, en jumper må flyttes fra 110V til 220V og nett-
    sikring må byttes fra 12A til 6A. Da er den klar for bruk. En enkel jobb for en kyndig person.

    Lykke til :)
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Halo P3 har også en bryter bakpå som man kan skifte mellom 110 og 220V.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    hamtor skrev:
    Jeg kjøpte via en bekjent i USA som hadde gode kontakter. Når det gjelder 110V-220V broblematikken,
    så ble:
    A51 kjøpt som 220V direkte fra Parasound.
    T3 har en bryter på bakplaten der en kan velge mellom 110V og 220V.
    D3 har en universal strømforsyning som automatisk velger mellom 110V og 220V
    C2 har samme universal automatisk strømforsyning som D3
    JC1 må trafo kobles om fra paralell 110V til serie 220V, en jumper må flyttes fra 110V til 220V og nett-
    sikring må byttes fra 12A til 6A. Da er den klar for bruk. En enkel jobb for en kyndig person.

    Lykke til :)
    På eldre Parasound modeller stod det i bruksanvisningen hvordan en skulle koble om mellom 110 og 230V.
     
    R

    RL69

    Gjest
    Meget bra link Aubi!

    Fint å vite at det finns muligheter til å skaffe en via andre kanaler når jeg skal bytte ut Rotel'en (som brukes til senter/surround) med kraftigere saker som A51.

    En får jo et helt annet perspektiv på oppgraderinger når en i tillegg kan spare noen grunker ;D

    MVH
    KOL69
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Har en fjernkontroll til Halo P3 OG T3 liggende, lite brukt. Hvis det er noen som har bruk for den så overdras den mot en symbolsk sum. (for bryderiet med å poste den)
     

    chieng

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    66
    Antall liker
    6
    Har nylig invistert i følgende:

    P-3
    A-23
    A21
    Står i Bi amping oppsett til mine DIY høytalere.
    Er veldig fornøyd med forsterkerene. +god fjernkontroll der en kan justere volume uten å stå foran å sikte.
    En ting jeg har merket meg, når det er helt stille kan jeg høre svak trafolyd fra a23 effektforsterkeren.. har ikke spekulert noe serlig på dette, bare det ikke blir verre.

    Om det er vert pengene? ja. Men man begynner å spekulere når man ser hva dei koster i statene.
     

    Loffen

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    hamtor skrev:
    Mitt Parasound Halo anlegg idag:

    T3
    D3
    C2
    A51
    JC1

    Er veldig fornøyd med Parasound. Angående den norske importøren så er enig med wotg.
    Hele mitt anlegg har jeg importert selv fra USA, til godt under halv pris av den norske veiledende pris.
    Pokker... Er du her også Hamtor..... ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    NMCS hevder selv at de nesten ikke har avanse på disse....Og at prisene blir satt i USA...ikke vet jeg...men dyrt er det okkesom.... :(
     
    M

    MasterBlaster

    Gjest
    Har selv en P3. Er veldig fornøyd med den. Men nok inrømme at jeg ikke har hørt
    andre preamper i samme prisklasse, så det helt store sammenligningsgrunnlaget har jeg ikke.

    Pen er den også...det skader ikke syns jeg. :)
     

    Loffen

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    HCS skrev:
    NMCS hevder selv at de nesten ikke har avanse på disse....Og at prisene blir satt i USA...ikke vet jeg...men dyrt er det okkesom.... :(
    He,he....

    Spør Hamtor,Aubi og Spurv om hvor mye de har spart på egenimport ;)

    Prisene i USA er på ett veldig hyggelig nivå for oss (hvor mye det koster finner du enkelt selv ved ett nettsøk) Men det er ikke bare innkjøpsprisen som importøren må legge til grunn for salgsprisen,Norge er ett høykostland og alt er dyrere her enn i Feks USA og de ekstra utgiftene må importøren legge til utsalgsprisen.

    Så sett fra importørens side er egenimporten skadelig og det er vel også grunnen til att NCMS ikke vil ha noe med Parasound produkter som ikke er solgt gjennom dem.

    Og du må ikke glemme att produktene du importerer selv er uten garanti og konvertering til 220volt kan være ett problem,om det er verdt det må du avgjøre selv :)
     
    E

    Element

    Gjest
    chieng skrev:
    En ting jeg har merket meg, når det er helt stille kan jeg høre svak trafolyd fra a23 effektforsterkeren.. har ikke spekulert noe serlig på dette, bare det ikke blir verre.
    www.audiophile.no

    jeg ikke var så happy over var at støynivået økte. Støyen har sitt opphav i forforsterkeren utifra det jeg kunne bedømme. Jeg la merke til mer sus og fikk en svak 50 Hz-støy. Trond regnet litt på dette og konkluderte med at dette kom fordi forsterkeren var såpass mye kraftigere enn min forrige forsterker og at jeg derfor MÅTTE få minst 3dB ekstra støy. I tillegg kan det se ut som om at spesifikasjonene i P3 ikke matcher det som er teoretisk mulig utifra OP-ampene som er brukt. Curl må ha tatt noen valg i konstruksjonen som har gått på bekostning av signal/støy-forholdet. 50-Hz'en kommer iflg. importøren fordi at konstruksjonen er såpass transparent at den er mer følsom for brumm enn "konsumentutstyr". Greitt nok, det er umulig å høre det når man spiller musikk. Men jeg irriterer meg litt over det når anlegget ikke spiller musikk. Men iflg. våre elektronikkekspert så er dette uungåelig med så store forsterkere. Så jeg får leve med det ;-)
     
    E

    Element

    Gjest
    tror forhandlere av Parasound har en margin på 29%... det er ikke mye å rope hurra for!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fortsetter bildekorstoget mitt jeg.

    Mangler bilder i denne vennetråden også.... :-[ ;)
     
    R

    RL69

    Gjest
    Javel da......

    (Bildet er ikke noe særlig bra og ble tatt for ca et år siden da jeg bodde i Bergen.)




    C2 og 1/2 JC1

    MVH
    KOL69
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kol, må ha brukbakr kontroll over den lille B&W'en disse småtassene ifra parasound ? Imponerende oppsett! Hvilken cd spiller er det der ? :)
     
    R

    RL69

    Gjest
    Joda, kontroll i massevis!

    Imponerende hvor "mye" bass det er i disse små kassene.

    I Bergen hadde jeg et rom på ca 30m2 og subwoofer. Nå er lyttekroken ca 13 m2 og jeg er uten sub. Savner overhodet ikke subben.

    Ang CD spiller: Det du ser på øverste hylle er en HTPC som jeg satte sammen for ca 18 mnd siden. Den har et Lynx TWO B lydkort og er vifteløs (dvs viftene er der men ikke i drift mens jeg hører på musikk). Alle CD'ene er rippet (FLAC), pakket ned og stuet vekk på et lager et sted. Det er en fordel for meg siden jeg stadig er på flyttefot.

    MVH
    KOL69
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Hei, er det noen i Østfold som selger Parasound?
    Noen som kjenner til omdømmet til Halo A52?
     
    E

    Element

    Gjest
    Parasound var hvertfall på show-runde med den nye JC2, på HiFi Galleriet i Fredrikstad, velger å tro at han kan diske opp en A52.
    A52 er jo et knall effektrinn til surround, mer spennende enn 1095 til Rotel, men kanskje litt mindre krefter, Parasound låter jo vesentlig mer engasjerende enn nenvte Rotel og med en litt råere "Harman Kardon aktig" klangkarakter, den har også en trivelig "imponator" bass. Men for all del, den låter bra over hele frekvens spekteret.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Takk for innspill. En kompis vurderer å kjøpe seg en slik type forsterker, og kartlegger nå markedet for kandidater. Rotel er hittil en av kandidatene...
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Kan vel supplere med å si at Rotel'n er ganske flau i lyden i forhold til parasound. Personelig likte jeg ikke P3, eller rettere sagt den passet ikke med mitt øvrige utstyr.

    Men effekttrinnene er jo en historie for seg selv. Løp å kjøp.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    el_mariachi skrev:
    Kan vel supplere med å si at Rotel'n er ganske flau i lyden i forhold til parasound. Personelig likte jeg ikke P3, eller rettere sagt den passet ikke med mitt øvrige utstyr.

    Men effekttrinnene er jo en historie for seg selv. Løp å kjøp.
    Han har varmtlydende høyttalere fra før (byggesett med aktiv bass, men husker ikke delefilterteknologien) men det må jo ikke nødvendigvis utelukke A52`en. Skal tipse ham og motivere ham til å låne en hjem hvis mulig, og evt.sammenligne med Rotel.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da er jeg definitivt Parasound venn, fikk nettopp inn en NC 2250. Og er riiimelig sikker på at vi kommer til å bli meget gode etterhvert som vi lærrer hverandre å kjenne!
     

    GIzO

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2006
    Innlegg
    140
    Antall liker
    72
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    6
    Hei folkens!

    Jeg kjøpte meg akkurat en Parasound A21 og P3 kombo :) Er ganske fornøyd, vanvittig kontroll og et godt lydbilde. Eneste er at jeg syns det er litt "daft", mista liksom litt "piff"..? Føler vel at jeg mangler noe dynamikk, for når jeg spiller høyt, dvs HØYT (ca70) så blir det veldig bra uten å blir slitsomt.
    Det jeg er ute etter er å få den lille piffen når jeg ikke spiller fullt så høyt også, jeg bruker en Bluenote Koala Tube cdspiller, AudioQuest colombia xlr, BM rev. høytalerkabler og BM jumpers, noen råd om hva jeg bør prøve for å få tilbake litt av "piffen" ?

    Jeg syns vel i bunn og grunn at anlegget spiller litt for mykt\varmt?

    Høytalerne er Polk Audio LSi15
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Er det ingen her som enten har foretatt oppgraderingen fra 110V til 220V eller som kan ta noen close up bilder av strøm inntak delen på en Parasound A21 da? Spiller ingen rolle om den er koblet for 110V eller 220V.
    Kunne bare tenkt meg å se denne jumperen ved stand-by trafoen og koblingsmulighetene rundt strøminntaket der hvor kablene til primærspolene til hovedtrafoen er tilkoblet.
     

    Frxta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    57
    Antall liker
    25
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Har akkurat fått en Parasound NC 2125 inn døra her som skal brukes til frontene i et hjemmekino oppsett. Bruker Yamaha RXV-1700 som reciever.

    Spørsmålet lyder : Ettersom jeg lytter mye mer på musikk enn jeg ser film så er det jo mest stereo kvaliteten som gjelder, så jeg lurer på om noen har testet Parasound NC 2100 pre-amp i et stereo/hjemmekino oppsett. Vil det bli et stort løft i lydkvaliteten i stereo?

    Bruker nå en rørforsterker nå i stereo, men vil helst slippe å bytte om på høyttaler kabler hver gang jeg skal se film.

    Fronthøyttalerne er Dynaudio Focus 120 forøvrig.

    Takker for alle svar.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Jeg har testet Yamaha 1800 med Coda CS 300 som effekt til frontene. Synes det var helt konge på film men ble for mørkt og innesluttet til musikk. Til stereo bruker jeg nå en Parasound 2100 som pre, og den låter åpent og nøytralt slik jeg ønsker fra stereo oppsettet. Yamaha 1800 har jeg bestilt, så overstående inntrykk er hverken gjort med nivåmatching eller på samme tid... Tenkte å teste forskjellen skikkelig for moro skyld når Yamahen ankommer om forhåpentligvis en uke eller to.

    Vil anbefale Parasound 2100! Genialt å få suben skikkelig integrert til stereo også!!!
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    :)Lurer bare på om noen av dere Parasoundvenner vet hvorfor P sluttet å produsere eksterne DACer? De gamle modellene deres var jo helt uovertruffne,og desverre en av Hi-Fi verdenens best bevarte hemmeligheter.
    -Har du hørt en Parasound DAC en gang vil du ikke ha noe annet,og alle interne løsninger,nesten uansett pris blir stusslige i sammenligning- ;D Litt flåsete påstand slutt.
    Mvh Rune :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn