PARASOUND

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ble medlem
    29.11.2016
    Innlegg
    14
    Antall liker
    17
    Da ble det en kjapp test med Parasound hca 3500 og ec 4,5 med Abrahamsen.v6.
    Skal prøve hint som forforsterker i morgen og høre. Senere skal hint en alene kjøres på sb venere 3. Skal bli spennende.
     

    pink panter

    Medlem
    Ble medlem
    10.01.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Sted
    Notodden
    Torget vurderinger
    4
    Har vurdert Venere 2,5.
    Hva var det som du ikke likte med de?
    Har Hint med stello 100, serie drivverk og dac.
     
    Ble medlem
    29.11.2016
    Innlegg
    14
    Antall liker
    17
    Det er jo nevnt tidligere poster. Litt for snill tilbakelent lyd. Behagelig, men uengasjerende. For min del gjenstår en del testing enno så kan ikke si dommen helt er på plass. Men i grove trekk tenker jeg andre høytalere. Skjønner mange liker dem også,men passer ikke meg. Høytalerene står tilsalgs nå.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Har vurdert Venere 2,5.
    Hva var det som du ikke likte med de?
    Har Hint med stello 100, serie drivverk og dac.
    Hei
    Kan ikke uttale meg om Hint,siden jeg ikke kjenner den.
    Kjører Venere 2.5 oppe i stuekroken og i kombinasjon med Marantz Sr 7008 så er det en særdeles god kombinasjon!
    Nøytral,med et snev av varme og "naturlig" ekthet,uansett musikk.
    I kjellerstua med Ec Emp3,Halo P7, og Halo A31 så er Venere 2.5 noe for snill. Har riktignok litt med musikk å gjøre,men kan oppleves som snill,tilbakelent, varm,myk.
    Har nok en noe avslappet diskant...
    Er kansje derfor jeg liker de så godt.
    Kan spille Mettall på høye nivåer over lengre lyttesessions uten lytttetrettehet!
    Jeg kan nok ikke annet enn å anbefale 2.5.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    I tråden for Devialet påstås det at HINT er en farget forsterker og langt dårligere en hele Devialet Expert serien. Finnes det motargumenter for dette?
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    I tråden for Devialet påstås det at HINT er en farget forsterker og langt dårligere en hele Devialet Expert serien. Finnes det motargumenter for dette?
    Nå har jeg ikke hørt hele Devialet serien , men jeg tviler på om det er noen som vil hevde att Devialet er dårligere forsterker enn Hint. Prismessig koster også Devialet ett par kroner mer. Men det betyr ikke att man er nødt til å ende opp med mye dårligere lyd når man benytter en Hint kontra Devialet, det vil matching av høyttaleren og smak og behag avgjøre.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Men du har sannsynlig hørt devialet. Har du noen indikasjoner på høyttalere som absolutt ikke passer?
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Men du har sannsynlig hørt devialet. Har du noen indikasjoner på høyttalere som absolutt ikke passer?
    Jeg synes att Devialet spiller veldig nøytralt med en liten tendens mot det kalde/lyse og er litt polerte i toppen. Men hvordan høyttaler som passer eller ikke passer vil jo bli fryktelig person avhengig samt rommet det spiller i. Men personlig ville jeg ikke matche de med for nøytrale høyttalere, da jeg syntes det låt kjedelig og lyttetrettheten kom fort. Da som med B&W 802/800, Gallo, Kef Blade og Vivid Audio. Men jeg ville kanskje ha likt den sammen med feks Proac , Sonus Faber og Dynaudio uten att jeg har fått testet de sammen med Devialet. Så mitt personlige valg falt ikke på Devialet selv om jeg synes det er en brukbar forsterker og en genial alt i ett boks.
     

    Bjørge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    177
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold
    Hei folkens!

    Jeg prøver litt forskjellig utstyr, og nå for turen står det Parasound-effektforsterkere (hca-1000). Aner ikke så mye om de annet enn at jeg har lest de, men jeg har to stk på hånden som jeg ønsker å bruke brokoblet på et sett med kef-104/2. Men her dukker det opp et problem. Kef er 4 ohm`s høyttaler, altså vil effektforsterkerne anse disse som 2 ohm i brokoblet tilstand, jeg vet at parasound ikke anbefaler å la disse gå så hardt men! Er det noen her inne som har prøvd dette? Hvor mye juling tåler de? Og hva skjer så om jeg overbelaster de? Vil ikke bare sikringen gå?

    Hilsen undrende Bjørge
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hei,
    Handla en p3 pre for en stund siden.
    Ser den har en link fra ut-inn prosessor. Så vidt jeg har forstått/funnet er disse laskene i signalkjeden konstant.
    Noen som har erfaring med å bytte de originale laskene med en skikkelig kabel?
    Er det noe å hente?

    --
    Martin
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens!

    Jeg prøver litt forskjellig utstyr, og nå for turen står det Parasound-effektforsterkere (hca-1000). Aner ikke så mye om de annet enn at jeg har lest de, men jeg har to stk på hånden som jeg ønsker å bruke brokoblet på et sett med kef-104/2. Men her dukker det opp et problem. Kef er 4 ohm`s høyttaler, altså vil effektforsterkerne anse disse som 2 ohm i brokoblet tilstand, jeg vet at parasound ikke anbefaler å la disse gå så hardt men! Er det noen her inne som har prøvd dette? Hvor mye juling tåler de? Og hva skjer så om jeg overbelaster de? Vil ikke bare sikringen gå?

    Hilsen undrende Bjørge
    Hei:cool:
    Disse du har vil nok Gå som du sier(ikke drives hardt) ,,,men ville brukt disse i stereo ,,,altså den ene til diskantene og den andre til bass,8 Ohm last ved dette oppsettet , Ved kun en utgang på PRE så må du ha Y led M rca plugger/2 sett. for og kjøre det oppsettet som eg skriver om. ,,,har forskjellige Parasound her selv, av større typer ,,Hva bruker du ellers i oppsettet ,
    ,Stereo forsterkere som brokobles til mono Fullrange, spiller bedre i stereo på en forsterker, av samme spec på alt. En 2 stk brokoblet. Da normalt prisede forsterkere. spessielt disse som du spiller på.

    Mvh Roy
     

    mortene

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2009
    Innlegg
    8
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    Balansert drift på P5

    Vurderer å kjøpe meg en P5 forforsterker. Jeg har allerede en Halo A21 effektforsterker som jeg skal bruke
    Jeg skal integrere den i et hjemmekino oppsett med "home theater bypass"
    Det jeg lurer på er om jeg kan bruke uttakene for balansert drift til Sub og effektforsterker bak på P5 og fortsatt kunne bruke justeringene for crossover???
    Eller må jeg da gå over til RCA kabler?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hei,
    Handla en p3 pre for en stund siden.
    Ser den har en link fra ut-inn prosessor. Så vidt jeg har forstått/funnet er disse laskene i signalkjeden konstant.
    Noen som har erfaring med å bytte de originale laskene med en skikkelig kabel?
    Er det noe å hente?

    --
    Martin
    Fant fram noen gamle hjemmebygde phonokabler idag (klotz instrument kabel med benum phono plugger).

    Å bytte ut de originale laskene prosessor ut/inn med kabler gjorde større forskjell enn jeg trodde!
    Mellomtonen og diskanten åpna seg skikkelig opp!
    Klarhet og overtonestruktur ble bedre over hele linja.

    For de som har en p3 eller lignende med lasker i signakjeden, prøv en enkel phonokabel å få en ny pre amp!

    --
    Martin
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    En stund siden forrige gang jeg hadde en Parasound produkt, men etter å ha forsøkt å spille stereo via receiver meldte behovet seg for en stereopre. Etter litt forskning falt valget på Parasound P5.
    Dette er en fantastisk allsidig pre som inneholder alt man måtte drømme om. Lydmessig er den mye mer dynamisk enn eldre Parasound jeg har hatt. Utrolig fornøyd med denne forforsterkeren.
    Paret med ATI Signatur 6000 driver den Paradigm 95F og Signature Sub1. Dette rocker virkelig i heimen :)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Vurderer å handle en Halo 23 effekt ...
    Noen som kan si noe om denne ?
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer å handle en Halo 23 effekt ...
    Noen som kan si noe om denne ?

    Syns det er flott Amp til brukt pris, som jeg har hatt 3 av, solgt og angret flere ganger :)

    Han være litt trafostøy, så lurt å sjekke først opm du kjøper bruk.
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Hadde en A23, supplerte i april med en P5. I forrige uke ankom min nye A21. Og du verden så heftig det ble på mine AP Tempo Plus :) Nå må jeg bare ordne meg en ordentlig kilde :p
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.375
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hadde en A23, supplerte i april med en P5. I forrige uke ankom min nye A21. Og du verden så heftig det ble på mine AP Tempo Plus :) Nå må jeg bare ordne meg en ordentlig kilde :p
    Så bra!
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.053
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Hjelp...jeg får fan ikke p5 usb til å virke. Har prøvd både med parasound driveren(med disabling driver signature), men da kræsjer det fullstendig. , og windows standard (kommer opp som usb lydenhet.
    p5.jpg
    . Forsøkt på 2 win 10 maskiner. Vl ikke komme opp noe. ---> could not be migrated. Kan ikke starte (kode 10).
    Vis vedlegget p5.pdf
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.053
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Prøv det enkle først, bruk denne metoden på begge pc-ene:
    https://support.microsoft.com/en-us/help/4026529/windows-using-system-file-checker-in-windows-10

    Prøv også å fjerne driveren til USB-enhetene dine hvis dette ikke hjelper, og start datamaskinen(e) på nytt.
    Dessverre..det meste er forsøkt helt ned til chipset oppdatering. Vil ikke komme riktig opp. Det klikker i rele i p5, og pc plinger, men problemet ligger ennå i "could not be migrated" Ser flere har samme problem på nett, men har ikke sett noen finne løsningen.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.053
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Parasounds forklaring:
    ---- Richard Schram skrev ----

    I will send to them. The P 5 uses only USB 1 and your PC should be set up to output USB 1.
    Richard

    De kødder vel nå? USB 1 var jo ute alerede i 1998. Forsterkeren er fra 2013.

    Fra wirkipedia;
    Første versjon hadde en overføringshastighet på 1,5 Mbit/s; i USB 1.1 (1998) ble den økt til 12 Mbps. USB 2.0 ble lansert i 2000 med en teoretisk hastighet på 480 Mbps, men grunnet tekniske begrensninger har hastigheten i praksis vært inntil 35 Megabyte i sekundet eller 280 Mbps. I 2008 ble USB 3.0 lansert
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.053
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Solgte heile greia, kjøpte ny windows for å se om det hjalp, men den gang ei. Umulig å få skikkelig hjelp fra parasound også pga tidsforskjellen. Synd di er amatører på drivere og på å gjøre ting enkelt via plug & play.
    Har samme problem. Prøvd det meste. Det er konstatert som et P5 problem med oppdatert windows 10, som de ikke har fått kontroll på.

    Svar fra parasound; JEG MÅ BRUKE USB 1!!!! Latterlig.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Melder meg med dette inn i klubben. Har nå anskaffet en Parasound model 275. Denne brukes med Yamaha wxc-50 streamer/forforsterker med Tidal Hifi og et par Polk LSiM 703 stativhøyttalere.
    Spiller meget bra i mitt lille lytterom. Varm fyldig klang med bra med detaljer. Stort rom i dybde og bredde.
     

    mattsa

    Fersking
    Ble medlem
    01.01.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Preamp till A21?

    Hei

    Skulle vara tacksam för lite åsikter angående försteg!
    Jag har ett A21 till mina Klipsch Rf-7II och letar nytt försteg, vad använder ni?
    Vet att ett P5 vore det självklara men vore intressant att höra vad andra har matchat med och är nöjda?

    Behöver inte DAC eller Riaa då det redan finns i systemet.

    Takk :)
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Hei Parasound'ere.

    Jeg har P3 og A21 i mitt oppsett nå.
    Naturlig oppgradering vil vel da være P5 antar jeg.

    Hvordan er lydsignaturen på P5 kontra P3?

    Evt. Andre forskjeller som er avgjørende på de to forsterkerne? (vet om dac)
    Er det forskjell på RIAA trinnene i disse to?

    Kjører per i dag Klipsch RF83 som HT.

    (forsøkte et innlegg til, men det ble bare rot)

    Mvh. Karstein
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Byttet ut P3 med Muiscal Innovation M13 nylig, det var en klar forbedring :)

    Effekt er A21
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes p3 var litt grovkornet (sammenlignet med Primare A30.1), MI har ikke dette problemet, ble mer smooth lyd?
    Spesielt gitarlyd synes jeg ble veldig bra
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Jeg synes p3 var litt grovkornet (sammenlignet med Primare A30.1), MI har ikke dette problemet, ble mer smooth lyd?
    Spesielt gitarlyd synes jeg ble veldig bra
    Hmm, kanskje MI også er noe og vurdere :)
    Hadde en Abrahamsen V3.0 tidligere, den hadde mer i bunnen, men den opplevde jeg som skarp i toppen ved litt pådrag. Sånnsett er P3 bedre, men samtidig litt tam i bunnen får jeg inntrykk av :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn