PARASOUND

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • audifil

    Medlem
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Sotra
    Melder meg inn i tråden her med A21 og P3, vurderer å bytte til HINT eller bytte ut P3 mot P5, hva tror man er best?
    Liker jo effeken i A21 og HINT mangler nok en del der!
     

    BjarneG

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    4
    Sted
    Modum
    Torget vurderinger
    1
    90 Parasound watt ekstra merker man nok i A21, men jeg synes hint virker kraftig nok. Jeg er ihvertfall sjelden over klokken 9 på volumhjulet :)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn i tråden her med A21 og P3, vurderer å bytte til HINT eller bytte ut P3 mot P5, hva tror man er best?
    Liker jo effeken i A21 og HINT mangler nok en del der!
    Ikke bytt til P5, kjøp den beste preampen du kan, gjerne en brukt kvalitets pre amp. Har a21 hjemme her på test nå, dette effekttrinnet er utrolig bra fortjener bare en skikkelig pre.
     

    magnus.

    Medlem
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Min HCA 2205a har begyn og lyse rødt på "high temp" en liten stund etter den blir slått på. Den blir ikkje varmere en den pleier og spiller som normalt. Andre som har vert borti denne feilen?
     

    audifil

    Medlem
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Sotra
    Melder meg inn i tråden her med A21 og P3, vurderer å bytte til HINT eller bytte ut P3 mot P5, hva tror man er best?
    Liker jo effeken i A21 og HINT mangler nok en del der!
    Ikke bytt til P5, kjøp den beste preampen du kan, gjerne en brukt kvalitets pre amp. Har a21 hjemme her på test nå, dette effekttrinnet er utrolig bra fortjener bare en skikkelig pre.
    Enig der ang. A21, meget happy med den. Kunne ønske meg pre med god DAC og der har P5 og Hint fått gode omtaler. Men du mener de ikke er gode nok i forhold til hva A21 kan levere? Hva bruker du nå i test, noe å anbefale?
    JC1 som blir nevnt her er nok det ikke dumt, men er meget lite brukt og nok litt over i prisklasse.
    Noen som har gode tips?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.675
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Mange er faktisk ikke klar over at Lyngdorfs 2170 er et bestbuy til og med som kun pre. Og den har et hav av innstillinger for alle og enhver. Jeg brukte selv DPA-1 før, og vet hifi Lars påmstereofil bruker 2170 som ren pre. Jeg brukte den sammen med JC-1.
     

    BjarneG

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    4
    Sted
    Modum
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg prøvd mye forskjellig for å få bort støyen som har kommet etter Hint kom inn i oppsettet.
    Igår fikk jeg et tips på hifiklubben om å jorde receiver og hint sammen via jording til platespiller inngang.
    Hva tenker dere om dette?
     

    BjarneG

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    4
    Sted
    Modum
    Torget vurderinger
    1
    Det er en slags tonebasert ulyd.
    Det er forsåvidt et lite taklys med dimmer, men denne støyen var aldri et problem med Hegel koblet til.
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    "90 Parasound watt ekstra merker man nok i A21, men jeg synes hint virker kraftig nok. Jeg er ihvertfall sjelden over klokken 9 på volumhjulet"
    Hei BjarneG, joda kl.9 er sikkert bra. Kom bare til å tenke på filmen om Marshall forsterkerne hvor det er bygget en hvor det var markert til 11, mot 10 som var det vanlige. Vel vel, bare en digresjon. Det koker vel ned til hvor høyt inngangs signal man har. Hadde P3 en gang i tiden og var plaget av støy + volume tull og skvik&skvæk. NCMS fikset det og det skal de ha, ikke noe tull!
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg inn i tråden her med A21 og P3, vurderer å bytte til HINT eller bytte ut P3 mot P5, hva tror man er best?
    Liker jo effeken i A21 og HINT mangler nok en del der!
    P5 er såpass lettomsettelig at finner du en til god pris kan du teste og selge vidre. P5 er mye pre for pengene :)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn i tråden her med A21 og P3, vurderer å bytte til HINT eller bytte ut P3 mot P5, hva tror man er best?
    Liker jo effeken i A21 og HINT mangler nok en del der!
    Ikke bytt til P5, kjøp den beste preampen du kan, gjerne en brukt kvalitets pre amp. Har a21 hjemme her på test nå, dette effekttrinnet er utrolig bra fortjener bare en skikkelig pre.
    Enig der ang. A21, meget happy med den. Kunne ønske meg pre med god DAC og der har P5 og Hint fått gode omtaler. Men du mener de ikke er gode nok i forhold til hva A21 kan levere? Hva bruker du nå i test, noe å anbefale?
    JC1 som blir nevnt her er nok det ikke dumt, men er meget lite brukt og nok litt over i prisklasse.
    Noen som har gode tips?
    Jeg har eid P5 og A21 for et par år siden. Testet og ordnet men fikk ikke orden på P5 , et eller annet med lyden som gjorde at jeg ikke ville høre masse musik. Nå tester jeg med Pre delen i T+A DAC8 og Luxman c900u begge deler fungere meget bra, dog noe slankere lyd med Dac8. For en kraft det er i forsterkeren.
     

    BjarneG

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    4
    Sted
    Modum
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er dimmerne, hvorfor er det bare frontene som summer? Hvorfor ikke alle? Jordingskabelen funket forøverig ikke
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Noen som veit om det går an å bruke Harasound Hint som forforsterker til A21? Kjøpte ein brukt A21 og har lyst å teste.
     

    audifil

    Medlem
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Sotra
    Noen som veit om det går an å bruke Harasound Hint som forforsterker til A21? Kjøpte ein brukt A21 og har lyst å teste.
    Javist, dette går fint. Er PRE out på den så kan fint bruker som forforsterker, hadde vært en kjekk test for å finne ut forskjellen på effektrinnet i HINT kontra A21. Håper du har noen effekt krevende høytalere å teste på8)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.109
    Antall liker
    3.225
    Torget vurderinger
    1
    Så vidt jeg kan se, har Hint både XLR og phono ut, så det burde la seg gjøre.

    772115&width=1000&height=751&resize_mode=fill.jpg
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svar. Ja, har psb synchrony one, di er tungdrevne og er litt av grunnen til at eg kanskje bytter til A21. Føle eg må opp til kl 12 på volumet av og til for å få elementa til å svinge. Bruke bare xlr fra effekt til xlr out på hint da?
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.109
    Antall liker
    3.225
    Torget vurderinger
    1
    XLR out fra Hint til XLR in på A21 burde gi lyd ja. Bare pass på at bryterne bak på A21 står riktig.
     

    audifil

    Medlem
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Sotra
    Takk for svar. Ja, har psb synchrony one, di er tungdrevne og er litt av grunnen til at eg kanskje bytter til A21. Føle eg må opp til kl 12 på volumet av og til for å få elementa til å svinge. Bruke bare xlr fra effekt til xlr out på hint da?
    Jepp, kjør på og oppdater oss;D
    Jeg er veldig spent på dette da jeg sitter på P3/A21 kombo og ville i utgangspunktet oppgradere til P5 men har også lurt på HINT, men er litt redd for effektnedgangen!
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Det skal eg gjøre får A21 om ei vekes tid. Tanken blir isåfall å selge Hint og kjøpe P5 ilag med A21. Men da har vi det problemet igjen at dac'en i Hint er mye bedre enn i P5. Noen som veit kor bra dac'en i Hint egentlig er? Ka dac kan den måle seg med?
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha prøvd A21 ilag med forforsterker delen til Hint så fikk eg altså ikkje meir volum enn når jeg brukte effektforsterkeren i Hint fordi om A21 er mye kraftigere. Må fremdeles opp til kl 12 på volumhjulet på Hint før det skjer noe, noe eg ikkje forstår. Skulle vell trudd at jeg fikk mer watt pr turn på potmeteret etter A21 ble koblet til??? Synst også det spilte dårlige. Mindre dynamikk og stemmen til sivert høyem svever ikke på samme måte som med bare Hint. Litt skuffa her eg sitter med like lavt volum og mindre trøkk med A21 koblet inn.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    A21 var bra i 2004... Selv syns jeg den er alt for spinkel i lyden. Samt gainstyringa bak gjør det hele litt trøblete. Med mindre du kjører den på max da.. Men da blir ofte lyden enda verre :(
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Ai ai ai. Var ein liten metal bryter bak som stod på unbalanced når eg kjørte balansert. Rart at det ble lyd i heile tatt? Vippet denne opp og no blei det merkbart meir volum enn tidligere når jeg dro på. Må ta ein lytte runde til nå. Smart 😯
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    A21 har uten tvil myyye krefter, men opplevd at den er litt var for støy på strømnettet.
     

    audifil

    Medlem
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Sotra
    Hehe, må ha kontroll på bryterne:)
    Spent på neste lytteprøve!

    Ai ai ai. Var ein liten metal bryter bak som stod på unbalanced når eg kjørte balansert. Rart at det ble lyd i heile tatt? Vippet denne opp og no blei det merkbart meir volum enn tidligere når jeg dro på. Må ta ein lytte runde til nå. Smart 😯
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Etter at pensjonistene over leiligheten min endelig tok seg ein tur ut, fikk eg endelig sammenligna effektdelen på A21 mot effektdelen på Hint. Etter glippen med vippebryteren som stor på unbalanced og fikk rette dette slik at den kom i balanced så blei det nå ein jevnere kamp. Men Hint kommer overaskende bedre ut igjen. Den er litt mer på den varme sida enn A21.Kunne ikkje høre forandring på detalj sida. Overaskende føltes A21 litt tynnere ut i lyden og den må se seg slått av dynamikken på Hint. Fikk heller ikkje nevneverdig med volum med A21. Så den som tenker seg å gå for A21 + P5 må nok ta seg ein tur å høre på Hint først. Det er jo tillegg bedre dac på Hint'en så dette burde vere en no brainer. Men no veit jo ikkje eg om A21 er bedre enn Hint ilag med ein annen forforsterker. Kan jo tenkes at forforsterkeren og effektdelen i Hint er laget spesiellt for hverandre og det å koble ein ekstern effektforsterker til forforsterkeren delen ikkje er det heilt optimale, kontra ein ekstern P5.
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Har ett irriterende problem framfor meg. Pc'n min finner ikke parasounden min i lydenheter så når jeg kobler til usb til pc'en så gir den fra seg ein tilkoblet lyd men ingenting kommer opp når jeg skal sette devicen som standard. Dette funket til windows 10 oppdaterte seg. Har lastet ner di siste driverne og der står det faktisk at ein må gå gjennom ein guide for å få dette til å fungere, noe som eg har gjort. Får innstalert driverene med hjelp av guiden, reboote dataen og fremdeles finner jeg ikke enheten på pc'n. Elendig av parasound å ikke få fiksa skikkelige drivere som går gjennom tredjeparts filteret til windows. Fleire som har dette problemet? Bruker bare dac'en så får jeg ikke til dette så selger jeg dritten...
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Har ett irriterende problem framfor meg. Pc'n min finner ikke parasounden min i lydenheter så når jeg kobler til usb til pc'en så gir den fra seg ein tilkoblet lyd men ingenting kommer opp når jeg skal sette devicen som standard. Dette funket til windows 10 oppdaterte seg. Har lastet ner di siste driverne og der står det faktisk at ein må gå gjennom ein guide for å få dette til å fungere, noe som eg har gjort. Får innstalert driverene med hjelp av guiden, reboote dataen og fremdeles finner jeg ikke enheten på pc'n. Elendig av parasound å ikke få fiksa skikkelige drivere som går gjennom tredjeparts filteret til windows. Fleire som har dette problemet? Bruker bare dac'en så får jeg ikke til dette så selger jeg dritten...
    Hadde problem for en mnd.siden, men fikset det ved å følge prosedyren på Parasound sine sider. Ikke vært noe tull etter det.
    Er ikke data kyndig, men jeg kan jo fortelle deg hvilken USB driver som er i bruk her:

    Driver versjon 6.0.1.2 fra VIA Technolgies. Dato 17.10.
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Har ett irriterende problem framfor meg. Pc'n min finner ikke parasounden min i lydenheter så når jeg kobler til usb til pc'en så gir den fra seg ein tilkoblet lyd men ingenting kommer opp når jeg skal sette devicen som standard. Dette funket til windows 10 oppdaterte seg. Har lastet ner di siste driverne og der står det faktisk at ein må gå gjennom ein guide for å få dette til å fungere, noe som eg har gjort. Får innstalert driverene med hjelp av guiden, reboote dataen og fremdeles finner jeg ikke enheten på pc'n. Elendig av parasound å ikke få fiksa skikkelige drivere som går gjennom tredjeparts filteret til windows. Fleire som har dette problemet? Bruker bare dac'en så får jeg ikke til dette så selger jeg dritten...
    Hadde problem for en mnd.siden, men fikset det ved å følge prosedyren på Parasound sine sider. Ikke vært noe tull etter det.
    Er ikke data kyndig, men jeg kan jo fortelle deg hvilken USB driver som er i bruk her:

    Driver versjon 6.0.1.2 fra VIA Technolgies. Dato 17.10.
    Takk for svar. Siste usb'driverene på parasound.com er fra 9/1/2016 for windows 10. Kor fant du drivere fra 17.10?
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    ikke gjort annet enn prosedyren fra Parasound.
    Har lagt inn driver kun en gang etter Windows 10, så dette er rart. Har du samme driver versjon?
    Skal sjekke en gang til i ettermiddag, for å være sikker på at jeg ikke tuller her.
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    @Sledge85 Nei, det må være datoen jeg installerte.
    Beklager rotet. Håper det ordner seg for deg.
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Takker. Ser ikkje sånn ut, trur ikke parasound kan løse problemet så lenge ein har fulgt driver guiden til punkt og prikke...
     

    Sledge85

    Medlem
    Ble medlem
    13.10.2012
    Innlegg
    42
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    3
    Solgte heile greia, kjøpte ny windows for å se om det hjalp, men den gang ei. Umulig å få skikkelig hjelp fra parasound også pga tidsforskjellen. Synd di er amatører på drivere og på å gjøre ting enkelt via plug & play.
     
    Ble medlem
    29.11.2016
    Innlegg
    14
    Antall liker
    17
    Jeg har bestillt med Sonus Faber venere 3 og en Parasound Halo hint. Var interessant lesing i postene over anngående P5 vs hint og bruken av hint med a21. Jeg har tenkt mye det samme med et beist som heter Parasound hca 3500. Er spent på om det blir samme problematikken som "sledge85" som hadde A21. Bruker hint en da konverterene sine kun til sin egen effekt forsterker? Skulle likt å vist om forforsterkerdelen i hint er lik P5 og bare d/a er forskjellig. Noen som vet? Det er jo samme oppsett med utstyret på dem også. Kjøpte Hint da jeg syntes det var mer utstyr for pengene enn P5.
    Har tidligere kjørt EC4,5 ,V6 og Parasound 350w på infinity kappa 8,2i og tenkte jeg skulle prøve snillere lyd. Kanskje jeg er på villspor her..
    Får dem brukte venere ene og Halo Hint en i uken. Skal bli morro å teste noen annet etter 20-år med kappa..
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn