Påmelding til albumstafetten 25

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    De 9 første låtene. Jævlig hvordan disse platene stappes fulle av extras

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.087
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Man skulle jo tro at plata i seg selv var bra nok, men vi skal kanskje forføres til å kjøpe flere eksemplar av samme skive? På meg har alt ekstramaterialet motsatt effekt.. litt som alt effektmakeri på håndball og ishockey kamper; er ikke det som skjer på banen bra nok?

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Hadde tenkt å melde meg på,men tre av de nominerte platene er ikke å finne i wimp,så da tror jeg at jeg avventer til neste runde.(Har riktignok tre av de andre her på cd i samlinga,men kan jo ikke gutse på å få trukket akkurat de).Følger med fra sidelinja denne gangen.

mvh.s,

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Elleve påmeldte til nå. Brukbart, men vi vil ha flere! ;) Kom igjen. Moro med albumstafett! :D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    tror jeg står over denne runden også, for mye frijazz amøbepunkinnslag ca 1:37 sliten nå, som i trøtt

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg likte ikke forrige runde p.g.a. alt bråket rundt "Lyngen", men det som jeg fikk bakoversveis av var da Høvdingen slettet 16 innlegg, litt sånn uten videre med en glatt henvisning til regelverket. Helt harmløse saker. Og skal vi ta det bokstavelig, og det må vi jo, så er det en sterk innskrenkning av vår ytringsfrihet i denne tråden og dermed hele HFS. Og dét liker jeg dårlig.

Flg. har eksempelvis ikke blitt slettet (sitater hentet fra denne ukens diskusjon i en annen tråd og en omtale av en debattant):

"....en gjennomført 100% storkjeftet egoistisk drittsekk.".

"...., kanskje på tide å oppsøke en lege snart?".

Og det var ikke humoristisk ment, hvis noen trodde dét! Hvorfor slettes ikke dette og debattantene utestenges/gis en advarsel, Høvdingen? Dette kunne man aldri ha skrevet i noen publikasjoner i Norge, en slik omtale av andre mennesker.

Vel, for å gjøre det kort, jeg har kommet til den konklusjonen at det er bedre å være med og å kunne si sin mening, enn å melde seg inn i Østersklubben.

Tar denne, hvis den ikke har vært nominert tidligere:

Calvin Russell - A Crack in Time

Calvin Russell - A Crack in Time 1990 f.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Jeg likte ikke forrige runde p.g.a. alt bråket rundt "Lyngen", men det som jeg fikk bakoversveis av var da Høvdingen slettet 16 innlegg, litt sånn uten videre med en glatt henvisning til regelverket. Helt harmløse saker. Og skal vi ta det bokstavelig, og det må vi jo, så er det en sterk innskrenkning av vår ytringsfrihet i denne tråden og dermed hele HFS. Og dét liker jeg dårlig.

Flg. har eksempelvis ikke blitt slettet (sitater hentet fra denne ukens diskusjon i en annen tråd og en omtale av en debattant):

"....en gjennomført 100% storkjeftet egoistisk drittsekk.".

"...., kanskje på tide å oppsøke en lege snart?".

Og det var ikke humoristisk ment, hvis noen trodde dét! Hvorfor slettes ikke dette og debattantene utestenges/gis en advarsel, Høvdingen? Dette kunne man aldri ha skrevet i noen publikasjoner i Norge, en slik omtale av andre mennesker.

Vel, for å gjøre det kort, jeg har kommet til den konklusjonen at det er bedre å være med og å kunne si sin mening, enn å melde seg inn i Østersklubben.

Tar denne, hvis den ikke har vært nominert tidligere:

Calvin Russell - A Crack in Time

Vis vedlegget 226101

ingen har innskrenket definisjon av sin røst, moro med pøkmeninger i enhver muzakdiskuss, føkk pøkk, imbesile musikkknarker.

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Bergen
    Hadde tenkt å melde meg på,men tre av de nominerte platene er ikke å finne i wimp,så da tror jeg at jeg avventer til neste runde.(Har riktignok tre av de andre her på cd i samlinga,men kan jo ikke gutse på å få trukket akkurat de).Følger med fra sidelinja denne gangen.

mvh.s,
    Jeg er en av de som har syndet og nominert en plate som ikke er på WiMP. Jeg har bare gratis abonementet på Spotify selv og har i det lengste prøvd å finne noe som er både på Spotify og WiMP. Synd om du trekker deg på grunn av dette. Jeg skal finne noe som er begge steder neste gang, for jeg vet selv at de gangene jeg har trukket en plate som bare er på Spotify så får jeg ikke hørt så mye på den. Jeg får heller ikke hørt på den på anlegget hjemme om jeg da ikke gidder å koble på PC'en, men ungår heller ikke da reklamen. Karakteren kan da lett bli ett knepp og to dårliger enn den ellers kunne blitt, men jeg tar sjangsen denne gangen...

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Eg bruker ikkje wimp (tror faktisk jeg har "basis"versjonen av det gjennom canal digital), så jeg vet saktens ikkje om skiva eg nominerte er der eller ei.
    Men ja, er jo synd at faste deltakere må melde pass av den grunn.

Men mikefish - du som handler så jæla med skiver uansett, du kan jo bare kjøpe den du evt trekker (dersom den ikkje er på wimp) :) Er du heldig og trekker min får du jo ei kremplate *host host hark hark* :p

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517

mvh.s,
    Jeg er en av de som har syndet og nominert en plate som ikke er på WiMP. Jeg har bare gratis abonementet på Spotify selv og har i det lengste prøvd å finne noe som er både på Spotify og WiMP. Synd om du trekker deg på grunn av dette. Jeg skal finne noe som er begge steder neste gang, for jeg vet selv at de gangene jeg har trukket en plate som bare er på Spotify så får jeg ikke hørt så mye på den. Jeg får heller ikke hørt på den på anlegget hjemme om jeg da ikke gidder å koble på PC'en, men ungår heller ikke da reklamen. Karakteren kan da lett bli ett knepp og to dårliger enn den ellers kunne blitt, men jeg tar sjangsen denne gangen...
    Nei du har ikke "syndet" Eviledorf.Reglene er klare,musikken til stafetten må finnes på Spotify.Nå valgte jeg wimp fordi jeg fikk kjøpt det som kontantkort hos Platekompaniet.Nå er slike kort for Spotify å få kjøpt for en hundrings for en måned på Kiwi.Så det er mulig jeg går for en slik løsning neste gang.Tiden blir litt knapp nå da jeg skal ut og reise i dag.

@Townes ; Det var slik at jeg pleide å kjøpe stafettplatene tidligere,men nå om dagen er det blitt mer tidkrevende å få fremskaffett musikk på fysisk format.Av og til tar det en uke bare å få tak i en splitter ny cd evnt.vinyl.

mvh.s,

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Først: Jeg er enig i at det er uheldig, det som skjedde i forrige runde, men jeg velger å tro at det som ble gjort av redaksjonen, var på bakgrunn av vurderinger som stikker dypere enn HFS' regelverk. Jeg oppfordrer til å la det ligge og stoppe den diskusjonen her. Stafetten skal fortsette å være HFS' hyggeligste, morsomste og mest interessante tråd, hvis jeg frå det som jeg vil.

Så: Bra, janfrt! klart du er med. Du er jo en av de faste gutta, og uten dine anmeldelser ville stafetten bli fattigere.

Det samme gjelder Mikefish. Det originale premisset for noinerte plater var at de skulle være tilgjengelige på Spotify, og så lenge det ikke finnes noen bedre gratistjeneste med samme utvalg, er det vel ikke hensiktsmessig å endre det? I så fall er det et avlg vi må gjøre i fellesskap, men jeg håper du blir med likevel. Mange album finner du jo på Youtube, LastFM eller andre streamingtjenester, og dessuten er det fullt lovlig å gi kopier av musikk man eier til venner og kjente, så platene du skal anmelde eller lytte til, er det jo mulig å få en kopi av den som har nominert, kanskje? I verste fall er det jo heller ikke verdens undergang om du ikke får hørt alle platene. Håper du bestemmer deg for å bli med likevel.

Kravet foreløpig er i alle fall at plater skal være tilgjengelige på Spotify. Vi kan ta en diskusjon når runden er over om dette skal endres eller utvides.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Først: Jeg er enig i at det er uheldig, det som skjedde i forrige runde, men jeg velger å tro at det som ble gjort av redaksjonen, var på bakgrunn av vurderinger som stikker dypere enn HFS' regelverk. Jeg oppfordrer til å la det ligge og stoppe den diskusjonen her. Stafetten skal fortsette å være HFS' hyggeligste, morsomste og mest interessante tråd, hvis jeg frå det som jeg vil.
    Jepp, vi legger det bak oss!

Stafetten er virkelig artig, med en masse forskjellige synspunkter som fremkommer. Og, er det ett område jeg har brukt energi på i diskusjoner de siste ca. 40 årene med mine gode barndomsvenner, så er det musikk. Vi har svidd av, og svir fortsatt av, massevis av kroner på vinyl (og HiFi). Dette er imidlertid bare utviklende, så lenge vi tar ballen (utgivelsen) og aldri mannen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Spoty har en gratisversjon som er fult brukanes til dette formålet. Instaler den! Jeg har ikke wimp og har ingen planer om å kjøpe abo. Det finnes et halvt snes streamingtjenester. Skal platene være tilgjengelig på alle? De gangene skiva ikke finnes på wimp, bruk spoty free. Vedr. Krangling/ diskusjon. Slutt og oppfør dere som gamle tanter! Er det så jævlig at man rystet av sjokk trekker seg fra stafetten grunnet litt kjekkling. Ja det har skjedd tidligere at deltakere har trukket seg fordi det ble litt hett. Når jeg var slem mot kødden sting var det støy. Hutetu så fælt. Varm kopp med honning og pledd over bena;)

Pokker! Slem kaptein coax. Nå blir det mannefall

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Jepp, vi legger det bak oss!

Stafetten er virkelig artig, med en masse forskjellige synspunkter som fremkommer. Og, er det ett område jeg har brukt energi på i diskusjoner de siste ca. 40 årene med mine gode barndomsvenner, så er det musikk. Vi har svidd av, og svir fortsatt av, massevis av kroner på vinyl (og HiFi). Dette er imidlertid bare utviklende, så lenge vi tar ballen (utgivelsen) og aldri mannen.
    får jeg platen din, skal du få svi. Hvilket menneske er du som liker musikk med sølvfarvet gitar? For en hatt på coveret. Er det din og så videre:cool:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Helsike heller tror sannelig jeg kaster meg på karusellen, rondellen, galeien, må bare sove blytungt på hvilken skive å nominere. Ikke har jeg anlegg, ut på loffen i London neste uke, udusja, ubarbert, passe ufin med andre ord. Blir moro det!

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    Det er kanskje på tide å hive seg på albumstafetten. Nominerer en klokkeklar klassiker for de få. Mørkt og dystert skal det være

41WuOzGvqmL.jpg

Hvis jeg får være med så vær klar over at jeg har Wimp og ikke Spotify

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bra! Du bruker hva du vil, du, så lenge du klarer å skaffe deg tilgang til de albumene du skal anmelde.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei, faen... Der var den jo hele tiden. Til og med i innlegget jeg siterte. Beklager. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det ser ut til å bli en super runde, dette! Under tre timer igjen til deadline for nominasjoner. Fort dere å melde på, dere som ikke har gjort det enda! :)

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Gulp.. Ser at jeg har glemt å legge ut link til albumet jeg nominerte, men det spørsmålet er vel avklart?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Dazed! 28 november er jeg på reise. fordel om jeg ikke må poste anmeldelsen den dagen

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gulp.. Ser at jeg har glemt å legge ut link til albumet jeg nominerte, men det spørsmålet er vel avklart?
    Burde ikke være noe problem. ;) Du kan jo ta en kikk i spillelisten (link i første post) og se om jeg har fått det riktig, hvis du orker.

Valon

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Antall liker
    43
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Melder meg på med dette;

Marillion-Fugazi-Frontal.jpg

Link til Spotify; Unknown Album <-- Det er Fugazi 1998 Digital remastered. Melder kun på CD1 om det lar seg gjøre, da det andre er mye remixer og eksperimentelt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm

Ser det er mye "spennende" på menyen denne gangen, så eg tillater å sitere meg sjøl fra forrige runde, i et forsøk på å være proaktiv og å unngå muggen stemning :)

Dersom du ikke tåler å høre at andre misliker (kanskje hardt og intenst) skiva du nominerer, ikke meld deg på...
    Er ikkje utenkelig at the reaper i meg må fram denne gangen :p

Ser fram til en runde med gode diskusjoner og solid takhøyde !

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hmmm

Ser det er mye "spennende" på menyen denne gangen, så eg tillater å sitere meg sjøl fra forrige runde, i et forsøk på å være proaktiv og å unngå muggen stemning :)

Dersom du ikke tåler å høre at andre misliker (kanskje hardt og intenst) skiva du nominerer, ikke meld deg på...

jeg er gretten

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Dazed,kan du hjelpe til litt ? Sitter på ferietur med bare en i-pad.Ønsker å melde meg på i siste liten med følgende album :

Lars Winnerback - Søndermarken (2003)

Fint om du kan hjelpe meg med en Spotify-link og albumcoverbilde.

mvh.s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm

jeg er gretten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn