Påmelding til albumstafett 3

U

utgatt60135

Gjest
2. runde ble en suksess med mange gode album, men med lite spredning i sjangre. Så hvorfor ikke bryte suksessen, ta en sjanse og prøve en ny runde med litt større utfordringer og variasjoner?

Først vil jeg at dere signaliserer deltagelse uten album. Deretter vil jeg trekke en sjanger/emne dere kan velge et album fra. Mulig jeg forandrer noen emner etter mulige tilbakemeldinger fra dere og litt utifra antall deltagere.

Kategorier:

Eksperimentell
Jazzplata
Akustisk
Punk/post-punk/new wave/garasje
World music
2010 plata
Hardt
Indie
Electronica
Kvinnelig artist
Mannlig artist
Klassiker
Gullalderen
Soul
RnB
Vise/folk

Håper dere blir med på dette og at jeg kan trekke plater i helgen. Er litt åpen på frist foreløpig.

Første trekning:

Impulse - Kvinnelig artist

ErosLoveKing - Punk/Post-punk/New Wave/Garage

Lyngen - Gullalderen

65finger - 2010 plata

rolfozzy - Jazzplata

Todd - World Music

Townes - Hardt

BT - Soul

Gjestemedlem - Eksperimentell

Brasse - Indie fra 2000-tallet

Burnt_Island - Akustisk

Zomby_Woof - Klassiker

ELEL6200 - Mannlig artist

kjetinho - Electronica

Mikefish - RnB

Wergeland - Vise/folk

Meld på et album fra disse kategoriene :D.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Jeg er med .

Gullalderen er det 1966? :D

Forøvrig burde garage og punk være adskilt. ;) og hva med soul/RnB ? og pop?

Huff ble mye det her, ellers ser det bra ut.

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
Gullalderen er det 1966? :D
Tja ... ::) Kan være litt åpen for den heldige utvalgte denne, men generell oppfatning er vel ca 1966-1975?

Forøvrig burde garage og punk være adskilt. ;) og hva med soul/RnB ? og pop?
Kan ikke ha for mange sjangre så den som får denne får velge. Eller bare Punk og deres etterkommere?

Jeg har innrykk av at det er få Soul og RnB tilhengere her (?).

Pop? Hva er det ::) ... Alt som er populært av folk flest?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
er ikke så sikker på det med soul/RnB, men skitt au.

litt kult at du har valgt egen kategori for sommeren 1966. Det liker jeg. ;)
eller er "Gullalderen" gubbrock anno 70-tallet? :eek: :eek: :eek:

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
er ikke så sikker på det med soul/RnB, men skitt au.
Kan jo på en måte slå disse sammen med pop og kalle emnet kommers(iell) eller noe lignende? Alså en plate som selger godt. Jeg er usikkker ...

Bare "rock" emnet blir litt kjedelig så bytter nok den.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Er nok mye på den lista som jeg aldri hører på. Men jeg får prøve meg en gang til vel.

G

Gjestemedlem

Gjest
Lyngen skrev:
Jeg har innrykk av at det er få Soul og RnB tilhengere her (?).
Tja, pleide å tenke slik jeg også. For meg var soul synonymt med generiske MTV-videoer fra 90-tallet. Men det er jo et og annet bra her også da viser det seg, alt fra 60-tallets Tina Turner via Prince til Saadiq. Har en vag følelse at jeg har gått glipp av et og annet som er verdt å få med seg, selv om det stritter i mot mine instinkter aldri så mye å kunne like slikt. Det som er mest moro med musikktrådene er jo å bli eksponert for musikk man ikke viste at man kunne like.

Kan være med på en runde til jeg også.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Og eg er med!
Til runde 4 liker eg ideen om at albumet skal være fra etter 2005-6-7.

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.083
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Jeg er med!

??? Hmm; ingen kategori for countrymetal/drugabilly :D

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Et annet konspet kan jo være å gjennomgå en artist sin diskografi? Betinger jo nok plater til antall anmeldere, samt det må være ikkje det mest absurde. Men eks. stones/springsteen etc?

Bare en idè altså...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg vil også være med. Spotify og denslags aner jeg intet om. Men, jeg kjøper gjerne en CD på oppfordring, og jeg kan sende en skive i posten til den heldige vinner av mitt bidrag (hvis albumet ikke finnes andre steder).

Holder Cro Magnon-tilnærmingen for dere moderne mennesker?

U

utgatt60135

Gjest
Brasse skrev:
Og eg er med!
Til runde 4 liker eg ideen om at albumet skal være fra etter 2005-6-7.
Hvorfor ikke?

Jeg har lyst til å legge inn et emne til som omhandler de siste årene (i stedet for "Rock"). "Etter 2007"? Kanskje "blodfersk", alså nettopp utgitt? Har jo 2010 plata da. Tips meg takk ....

Z

Zomby_Woof

Gjest
Lyngen skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jeg vil også være med. Spotify og denslags aner jeg intet om.
Det er bare å laste ned programmet så får du en invites (kode) fra meg.

https://www.spotify.com/no/download/windows/

Uten å betale kommer det litt snakking av og til, men du får iallefall er stort utvalg av musikk du kan glede deg over.
Mange takk for det, Lyngen. Men, jeg har ikke koblet sammen PC og HiFi heller, så jeg går nok for å kjøpe CD. Jeez, am I a geez. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Zomby_Woof skrev:
Lyngen skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jeg vil også være med. Spotify og denslags aner jeg intet om.
Det er bare å laste ned programmet så får du en invites (kode) fra meg.

https://www.spotify.com/no/download/windows/

Uten å betale kommer det litt snakking av og til, men du får iallefall er stort utvalg av musikk du kan glede deg over.
Mange takk for det, Lyngen. Men, jeg har ikke koblet sammen PC og HiFi heller, så jeg går nok for å kjøpe CD. Jeez, am I a geez. ;)
koblet sammen?

trenger da ikke det. Hvor mange anmeldelser av "profesjonelle" tror du foregår på en audiofil måte. ::) ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nå er jeg ikke profesjonell, da. Jeg får heller komme til kort som person. Rammebetingelsene skal være de beste. ;D

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
som eneste hittil melder jeg avbud.ikke forbi konseptet er dårlig,men sliter med noe sykdom for tiden.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
mikefish skrev:
som eneste hittil melder jeg avbud.ikke forbi konseptet er dårlig,men sliter med noe sykdom for tiden.

mvh. s,
Ok, leit å høre. Sykdom alså .. Du får ha god bedring!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
mange takk Lyngen ! intet alvorlig,men går med influensa på 6.dagen nå.konsultasjon hos lege i morgen.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
mikefish skrev:
mange takk Lyngen ! intet alvorlig,men går med influensa på 6.dagen nå.konsultasjon hos lege i morgen.

mvh. s,
Du kan jo også endre mening mot slutten av denne tråden hvis du føler deg bedre ;). Kan også bli en god stund til man skal i ilden, eller jeg kan legge deg opp i bollen halvvies ut trekningen kanskje ::).

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
mikefish skrev:

mvh. s,
Du kan jo også endre mening mot slutten av denne tråden hvis du føler deg bedre ;). Kan også bli en god stund til man skal i ilden, eller jeg kan legge deg opp i bollen halvvies ut trekningen kanskje ::).
Det var da drastisk. Skal han brukes som rosin ?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg er med under tvil.
Ser det er genre her som jeg ikke har peiling på og noen som jeg ikke har sansen for, men der er sikkert en del av moroa.

U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:
mikefish skrev:

mvh. s,
Det var da drastisk. Skal han brukes som rosin ?
Dæven ;D. Dette var dramatisk når jeg nå leser den med andre briller. Nei, jeg bruker ikke briller ..

BT; Flott ..... Håper du ikke blir maks uheldig da i allefall. Eller ::) ...

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
ja ja.bare jeg ikke ender opp som grønnsak i såfall.preiker med helsefolk i morgen og hvis jeg føler meg piggere kan jeg hive meg med i løpet av helga.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
Håper på noen deltagere til før jeg trekker emner, eller må jeg skvise ut noen emner.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Roberten er sikkert med.
Han er på nett igjen i løpet av helga.

Synd (men ikke overraskende?) interessen ikke er større. Er det ikke så mange som frekventerer musikksidene, eller så regnes musikk noe som tilhører den private sfære til. :-X

Fin måte å bli introdusert og eksponert for ny musikk på mener nå jeg da.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er da hifi vi interesserer oss for - ikke musikk! ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
BT skrev:
Det er da hifi vi interesserer oss for - ikke musikk! ::)
ærlig sak og innrømme det, og ikke late som endel andre gjør. Har lagt merke til bemerkelsesverdig mange med ekstra fjonge anlegg vrir seg unna spørsmål om musikken de spiller.

kom så med det sier jeg. ;)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
ErosLoveking skrev:
Roberten er sikkert med.
Han er på nett igjen i løpet av helga.

Synd (men ikke overraskende?) interessen ikke er større. Er det ikke så mange som frekventerer musikksidene, eller så regnes musikk noe som tilhører den private sfære til. :-X

Fin måte å bli introdusert og eksponert for ny musikk på mener nå jeg da.
Dette er en av favoritt-trådene mine, så interessen er tilstede, men jeg klarer ikke å forplikte meg til noe mer nå i tillegg til det jeg har allerede - dessverre. Tror dette gjelder flere av oss "tilskuere" :-\

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
var hos doktor i dag.ble anmodet å ta det med ro en stund fremover og da står anlegget (nesten) alltid på,så jeg tar utfordringen og melder meg på runde 3.dette er jo ikke 4*15km skiskytings-stafett heller.

mvh. s,

U

utgatt60135

Gjest
Første trekning:

Impulse - Kvinnelig artist

ErosLoveKing - Punk/Post-punk/New Wave/Garage (nei, dette var tilfeldig - belive me :))

Lyngen - Gullalderen

65finger - 2010 plata

rolfozzy - Jazzplata

Todd - World Music

Townes - Hardt

Gjestemedlem - Eksperimentell

Brasse - Indie fra 2000-tallet

Burnt_Island - Akustisk

Zomby_Woof - Klassiker

U

utgatt60135

Gjest
Da er det bare å melde på et album innen for emnene dere har trukket. Frist til trekning søndag kveld?

Påmeldingen er åpen hele helgen. Vi skal alltids finne en ubrukt oppgave til nye påmeldte. En gullrot til en aller annen er Electronica. Noen som har lyst?

Minner om at albumet må finnes på Spotify.

Topp Bunn