Lyngen skrev:
Townes skrev:
Lyngen skrev:
Jeg tror jeg endrer mitt valg og avventer plate. Men er med denne gangen også

. Det bør mange flere bli!!!!!!!!!!!!! Hører dere

...
Hva med Eros´n med? Og Roberten? Impulse?
høh
Eg var i ferd med å skrive et inlegg om plata du hadde nominert. No trenger eg ikkje gjøre det.
Nå ble jeg nysgjerrig :

. Kan du ikke skrive innlegget alikevel? Ingenting er bestemt her i gården.
Tjah
Det var ikkje så veldig spennende, Lyngen. Bare at eg er
noe skeptisk til at det skal nomineres plater alá den du foreslo. Især når incentivet ditt later å være at den har god lyd, og bør nytes i mørket. I tillegg er dette såpass langt utanfor allfarsvei at eg betviler sterkt at så mange her inne, vil kunne si noe særlig vetig om et slikt verk. Det blir vel enten
a) man
liker det, men klarer ikkje heilt si korfor
eller
b) man liker det
ikkje, men klarer ikkje heilt si korfor
Det er litt det samme som med at eg er skeptisk til jazz/klassisk etc. i stafetten. Ikkje fordi eg ikkje liker det, men fordi
eg, i alle fall, mener at det kan være behov for noen grunnleggende kunnskaper for å anmelde innen denne sjangeren. Det kan vi kanskje si om pop/rock paraplyen også, men terskelen her er nok uansett betydelig lavere, og her stiller vi stort sett alle likt. Eg innbiller meg det er lettere å si noe fornuftig og allmengydlig om siste Radiohead plata enn eks. ei Ornette Coleman skive. Men godt mulig eg er på bærtur her.
Så et generelt spørsmål rundt stafetten:
Er det sånn at vi helst skal nominere plater vi liker godt sjøl? Eller skal vi slenge ut plater vi tror kan bli en skikkelig utfordring/lidelse/gjesp for den som trekker plater? Det foreligger vel ingen andre føringer enn at "du nominerer en plate du vil andre skal anmelde".
Uten at eg har satt meg grundig inn i albumene til nå denne runden, så virker det å være en del smale ting foreløpig. Som en naturlig født skeptiker, misantrop og pessimist mistenker eg at dersom albumene avviker
for mye ift det som har vært "den gjengse linje" folk har lagt seg på, så er stafetten trolig et synkende skip. Plater som den Lyngen tentativt nominerte (og muligens også jazzplata, Jack McDuff (som jo er kul nok den)), er helt topp til "spesialrunder", men når Kim Il Fingern proklamerer en "vanlig" runde, så synes eg personlig at disse platene ikkje hører heme her.
Og så til min kandidat:
Eli Paperboy Reed & the true loves - Roll with you (2008)
http://open.spotify.com/album/6LbZ2ZrcD57o611CUxZ8Pc