Påmelding til albumstafett 14

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Burnt_Island skrev:
    65finger skrev:
    Anonym skrev:
    Hensikten med albumstafetten er vel å nominere album en synes andre bør høre?
    Jeg er enig med Anonym. Men husk, vi har begrenset med tid. prøv å unngå musikk som krever MYE tilvenning fra anmelderen. Selv hører jeg gjennom albumet 5-10 ganger. det er det jeg har tid til. For svært krevende musikk kan dette være knapt.
    Dette er et svært godt poeng.
    Men igjen. Dette har jo vært et implisitt poeng i mine innspill hele tiden her...

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Townes skrev:
    Men vi kjører på, med jazz, dødsmesser, black metal og you name it, og så ser vi kor det ender :)
    ..plutselig fikk jeg en følelse av at du er inne på noe ;)

(jeg skjønner aldri noe uten å ha diskutert det..)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Burnt_Island skrev:
    65finger skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg er enig med Anonym. Men husk, vi har begrenset med tid. prøv å unngå musikk som krever MYE tilvenning fra anmelderen. Selv hører jeg gjennom albumet 5-10 ganger. det er det jeg har tid til. For svært krevende musikk kan dette være knapt.
    Men igjen. Dette har jo vært et implisitt poeng i mine innspill hele tiden her...
    Implisitte poenger er overflødige, her kreves det direkte treff hele tiden. Ærlig talt, en stril som deg burde vite bedre, Townes :-*

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Burnt_Island skrev:
    65finger skrev:
    Anonym skrev:
    Implisitte poenger er overflødige, her kreves det direkte treff hele tiden. Ærlig talt, en stril som deg burde vite bedre, Townes :-*
    Striler er viden kjent for sin diplomatiske fremtoning og beskjedne væremåte. Av den grunn valgte eg å ikkje ta alt for hardt i, men heretter skal eg prøve å uttrykke meg i klar tekst.

U

utgatt60135

Gjest
    Townes skrev:
    Det var ikkje så veldig spennende, Lyngen. Bare at eg er noe skeptisk til at det skal nomineres plater alá den du foreslo. Især når incentivet ditt later å være at den har god lyd, og bør nytes i mørket. I tillegg er dette såpass langt utanfor allfarsvei at eg betviler sterkt at så mange her inne, vil kunne si noe særlig vetig om et slikt verk. Det blir vel enten

a) man liker det, men klarer ikkje heilt si korfor
    eller
    b) man liker det ikkje, men klarer ikkje heilt si korfor
    Jeg liker at det er noen utfordringer/uvante også. Jeg synes det blitt litt mye i samme sjangere så jeg er for at noen velger noe annet en standard rock. Men det finnes så klart grenser. Når jeg tenkte på å vurdere klassisk (men med vokal gjøre det litt enklere) forventer jeg ikke lange utredninger, men grensa må gå innefor å kunne forklare hvorfor man liker/ikke liker den. Så jeg er enig i at man bør unngå at noen ikke kan forklare det. Grunnen til å jeg ble sterkt i tvil med Preisner valget var at plata i tillegg er lang og langsom, noe som også krever tålmodighet for dem som ikke er vant til musikkstilen. Nå lager jo Preisner stort sett lett tilgjengelig filmmusikk (svært god sådan), men Requiem For My Friend er mer krevende musikk. Opprinnelig ment til filmmusikk, men ble et minneverk om Kie?lowski. Jeg ble svært betatt av Triologien og spesielt Blå. Den så jeg 5 ganger på kine og det tok litt tid før jeg forsto at mye av følelsene for filmen også lå i musikken.

Så da har jeg anbefalt plata og anbefaler i tillegg også Preisner´s Music. Den var nok ikke helt passende for albumstafetten, så jeg velger en annen.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    hm. Har gått gjennom de nominerte platene og de fleste ligger som bestillingsvarer i de sjappene jeg handler fra.(cdon og pk).det kan både ta tid og koste en del å skaffe de.Min egen kandidat er også gått ut av salg.Men det viser seg at jeg fortsatt har spotifyprogrammet på inne pc'en,men jeg klarer ikke å huske det goddamn brukernavnet og passordet.Skal ta meg en prat med brutter'n som er dataingenør å høre om hvordan man kan reinnstalere det hele.

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    hm. Har gått gjennom de nominerte platene og de fleste ligger som bestillingsvarer i de sjappene jeg handler fra.(cdon og pk).det kan både ta tid og koste en del å skaffe de.Min egen kandidat er også gått ut av salg.Men det viser seg at jeg fortsatt har spotifyprogrammet på inne pc'en,men jeg klarer ikke å huske det goddamn brukernavnet og passordet.Skal ta meg en prat med brutter'n som er dataingenør å høre om hvordan man kan reinnstalere det hele.

mvh. s,
    Nå er ikkje eg noen dataingeniør men en reinstallasjon vil neppe ikke hjelpe med brukernavn/passord på en eksisterende konto.

Men det er da som regel mulig å få tilsendt både brukernavn og passord til den epostadressen du har registrert opp mot kontoen?

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Prøvde det i går Townes,men har ikke mottatt mail ennå.

mvh. s,

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    mikefish skrev:
    Prøvde det i går Townes,men har ikke mottatt mail ennå.

mvh. s,
    Bruk det programmet du har, men ordne deg en ny konto, rett og slett?

Men best om du får nytt passord tilsendt på e-post. Husk også å se i søppelkassa i mail-programmet. Slike mailer kan fort bli tatt av spam-filteret.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Takker for tips Townes og United59 ! Skal prøve.Det virker som at spotify har blandet seg inn hos facebook og jeg er ny der.Kanskje jeg finner ut av det i løpet av dagen.

mvh. s,

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    mikefish skrev:
    Takker for tips Townes og United59 ! Skal prøve.Det virker som at spotify har blandet seg inn hos facebook og jeg er ny der.Kanskje jeg finner ut av det i løpet av dagen.

mvh. s,
    Kan sende deg en invitt, men da må du sende mail på PM

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Kom igjen! Vi trenger flere deltakere.
    Jeg "ligger litt på været og venter".
    Det skjer så mye i oktober (til meg å være), med flere runder tilreisende på besøk, samt Englandstur.

Er det mulig med skjerming 21-27.oktober?
    Helst også 6-11 oktober, men den perioden over er et must.

Men jeg kan godt stå over denne gangen, intet problem.
    ?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    united59 skrev:
    65finger skrev:
    Kom igjen! Vi trenger flere deltakere.
    Jeg "ligger litt på været og venter".
    Det skjer så mye i oktober (til meg å være), med flere runder tilreisende på besøk, samt Englandstur.

Er det mulig med skjerming 21-27.oktober?
    Helst også 6-11 oktober, men den perioden over er et must.

Men jeg kan godt stå over denne gangen, intet problem.
    ?
    Jeg kan legge deg inn tidlig og sent. tilpasser det. Vi trenger deg som deltager

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ok da blir jeg trolig med, har jo lyst. :)

Skal fintenke på plate og komme med endelig tilbakemelding om et par-tre dager. Da veit jeg mer om oktober-måneden også.

Har bare ikke så lyst å gjøre det halvveis/halvhjerta, og jeg har vel en viss følelse av at noen av disse nominerte platene krever noe tid.

Det var annerledes forrige gang, da hadde jeg vel spilt av et klart flertall av platene minst 10 ganger forut for nominasjonene. Her, derimot, blir det nok litt jobbing....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Jeg kunne ønske et større mangfold. Gjerne noen storselgere

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Jepp.fikk frem spotify via facebook,med litt tørrtrening finner jeg vel ut av det.

mvh. s,

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Eg kunne like gjerne meldt på JayZ og Kanye West si nye plate, «Watch the throne» sidan eg likar den godt og den står på repeat i bilen. Men vil den bli hørt og anmeldt? ::)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.106
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har droppet ut av disse stafettene av flere årsaker.

• Min kunnskap om musikk er så begrenset at jeg ikke kan si noe vettugt om hvor musikken hører hjemme, hvem som har inspirert artisten eller hva som er så banebrytende med nettopp denne plata innen sjangeren. Det blir mer liker/ikke liker og hvordan musikken makes me feel.
    • Tiden er for knapp for skjitmusikk. :-X Jeg leser at noen "bare" hører gjennom albumene 5-10 ganger og trekker meg inn i skallet, for det gjør ikke jeg.... 10 timer foran anlegget er det ikke sikkert jeg får i løpet av en uke engang og da bruker jeg ikke all tiden på en plate som jeg ikke liker ved første lytt.
    • Musikken som nomineres er generelt litt langt unna hva jeg lytter på til vanlig. (Gledelig unntak med Dazeds nominering denne gangen) Derfor blir jeg sittende å lide meg gjennom platene og får fæle tilrop fra familien som lurer på hva i helvete jeg holder på med..
    • Å høste fruktene er mindre krevende, jeg får samme utbytte av å selv høre låtene på nett som å skrive om dem. Da finner jeg også raskt ut hva som er min tekopp og kan bruke mer tid på dem enn på det jeg ikke liker. (Altså det jeg ikke liker men ikke kan si noe vettugt om hvorfor jeg ikke liker)
    • Jeg har kuttet ut Spotify og kjører kun WiMP.
    • Må huske på at jeg må ha tid til å selge og kjøpe høyttalere også
    • Musikktipsene florerer på HFS, og det er mer å sjekke ut en tid tilgjengelig til å sjekke det ut.

Meen, jeg har jo nå etter pc-lydens inntog fått WiMP på anlegget, og jeg har tenkt å være litt sidelinjekommentator.
    Det hadde jeg også tenkt under stafettentretten, men så var det dette med tiden da :-[

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.126
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    united59 skrev:
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Jeg kunne ønske et større mangfold. Gjerne noen storselgere
    Ja, det er bare bra med noen veldig kjente også!
    Da får den som ønsker det, melde på en storselger da. Vanskeligere er det ikke ;D
    min nominasjon kommer til å selge i bøtter og spann ;)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.937
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Jeg har droppet ut av disse stafettene av flere årsaker.

• Min kunnskap om musikk er så begrenset at jeg ikke kan si noe vettugt om hvor musikken hører hjemme, hvem som har inspirert artisten eller hva som er så banebrytende med nettopp denne plata innen sjangeren. Det blir mer liker/ikke liker og hvordan musikken makes me feel.
    • Tiden er for knapp for skjitmusikk. :-X Jeg leser at noen "bare" hører gjennom albumene 5-10 ganger og trekker meg inn i skallet, for det gjør ikke jeg.... 10 timer foran anlegget er det ikke sikkert jeg får i løpet av en uke engang og da bruker jeg ikke all tiden på en plate som jeg ikke liker ved første lytt.
    • Musikken som nomineres er generelt litt langt unna hva jeg lytter på til vanlig. (Gledelig unntak med Dazeds nominering denne gangen) Derfor blir jeg sittende å lide meg gjennom platene og får fæle tilrop fra familien som lurer på hva i helvete jeg holder på med..
    • Å høste fruktene er mindre krevende, jeg får samme utbytte av å selv høre låtene på nett som å skrive om dem. Da finner jeg også raskt ut hva som er min tekopp og kan bruke mer tid på dem enn på det jeg ikke liker. (Altså det jeg ikke liker men ikke kan si noe vettugt om hvorfor jeg ikke liker)
    • Jeg har kuttet ut Spotify og kjører kun WiMP.
    • Må huske på at jeg må ha tid til å selge og kjøpe høyttalere også
    • Musikktipsene florerer på HFS, og det er mer å sjekke ut en tid tilgjengelig til å sjekke det ut.

Meen, jeg har jo nå etter pc-lydens inntog fått WiMP på anlegget, og jeg har tenkt å være litt sidelinjekommentator.
    Det hadde jeg også tenkt under stafettentretten, men så var det dette med tiden da :-[
    Ser hva som tar tida di ja ;D

Men sidekommentatorer er kjekke de :)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Alright, eg endrer til
    JayZ og Kanye West - Watch The Throne

På topplistene i England, Canada, Australia, Danmark, Tyskland, Skotland, Norge, Sveits og USA.
    Dei med forkjærlighet for det gamle vil finne samples fra Otis Redding, James Brown, Nina Simone, Quincy Jones og Curtis Mayfield.

Ein smakebit (med over 17 millioner hits på Youtube).

[youtube=600,380]http://www.youtube.com/watch?v=BoEKWtgJQAU[/video]

Skulle anmelderen falle igjennom får eg heller slenge på ein 3. anmeldelse sjølv 8)

http://open.spotify.com/album/2P2Xwvh2xWXIZ1OWY9S9o5

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Hmm....., da viser det seg at de 2 første platene jeg tenkte på og nominere ikke finnes på Spotify, men kommer med nominasjon når jeg bare får tenkt meg litt mer om.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Syns det er litt dumt at man kan ombestemme seg og bytte albumet etter man har nominert et.Greitt hvis det ikke finnes på spotify.Sjøl kunne jeg tenkt meg å tjuvstarte litt,og da er det litt irriterende at en plate plutselig blir vraket.Men det en nå bare min oppfatning av konseptet.

mvh. s,

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    her går det tregt med påmeldingen. husk det er bare en knapp uke igjen til trekning

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    65finger skrev:
    På tide at flere melder seg på!
    Planlegger å bli med på denne runden. Kommer tilbake med nominasjon i løpet av helga.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn