G
Gjestemedlem
Gjest
Det er selvsagt ingen som tror at gubben har innflytelse over hva som puttes på førstesiden i underholdningsavisene. Men han har gjort seg selv til et ikon og en maskot for alle Norges overtroiske fjols, og er nærmest blitt symbolet for slikt. Han promoterer seg selv villig vekk og øser på med bøker om seg selv og sine mirakler, og tjener millioner som følge. Han er således intet fjols, men vet godt å utnytte folks godtroenhet og svake sinn.Honkey-Chateau skrev:La oss først enes om at "spådommen" er fullstendig uten interesse. Men hvorfor skal du sjikanere en gammel mann fordi desken hos Norges største og mest tilbakestående avis velger å benytte sin førsteside til pjatt? Trur du det har foregått sånn at Hr.pensjonist Gjerstad har ringt til VG og sagt: "Jeg vet om en mann i koma som skal hoppe igjen. Sett dette på førstesiden!" ? Pust rolig, Dephers, fullt så sinnssjuk har ikke verden blitt enda. Hvordan situasjonen har vært vites ikke, men å tro at dette er kaldblodig pr-planlegging fra Norges sleipeste pensjonist blir bare så dumt at jeg lurer på om du har gått deg fullstendig vill i de fanatiske skoa dine. La gubben i fred, han plager for faen ingen. La heller innholdet i galleblæra di flyte ut over verdens dårligste avisredaktør. En mann som rent faktisk er betalt for å ta ansvaret for forsiden i avisa.
Honkey
Så det er egentlig ikke snåsagubben som fortjener pepper, han er bare en god gammeldags kvakksalver. Ei heller redaktøren i VG som vet at med en gang man dytter noe tøv om ånder, ufoer, snåsamenn, engler, spåkoner og overtro på forsiden så selger det aviser for eierne i hopetall.
Det er overtroiske og lettlurte nordmenn som trenger å få øynene opp litt, og det gjøres best ved at man river ned slike nisser og lurendreiere fra den pidestallen de har klatret seg opp på.
Jeg har litt mer sansen for indiske hellige menn, de bruker i alle fall tiden sin mer sympatisk:
Vedlegg
-
99.1 KB Visninger: 3