- Ble medlem
- 13.02.2007
- Antall liker
- 388
Jeg mener virkelig ikke noe om det! Et eventuelt slikt fenomen måtte uansett bli et spørsmål om tro i motsetning til viten, ergo ville det likeledes være totalt uinteressant hva jeg eventuelt måtte finne på å innbille meg om sånne saker. Virkeligheten er uansett som den er, og den gir i sannhet jamt faen i hva jeg måtte mene om den.HC skrev:Du sier du har: "ingen større forutsetninger for å mene noe om enn noen annen. Ergo mener jeg ingenting om det". Virkelig ? Du virker jo som en oppegående person men vil ikke mene noe her ?
Hvis Westerlund virkelig var synsk eller hvis andre er det så er det monumentalt. Det er en sensasjon uten sidestykke i historien. Naturlovene måtte omskrives, ingen teorier vi har i dag kan forklare fenomenet. Vår oppfattelse av tid og rom vil være feil, 100+ års forskning bygget på sandgrunn, vi måtte begynne på nytt. Alt som er konstruert, alle teoriene som fungerer sammen, alt som er vitenskapelig bevist, en tilfeldighet ?
Sjansene for at noen kan se inn i fremtiden, se ting som har skjedd før de ble født, se ting som hender et annet sted er så ufattelig ufattelig små, i praksis ikke-eksisterende. At jeg tipper 7 rette i Lotto 100 ganger på rad er mer sannsynlig.
Mange i historien har hevdet å "se" noe våre dagligdagse sanser ikke kan oppfatte. Jeg kan ikke se at noe fundamentalt skulle komme til å endre seg dersom vi mot formodning skulle være kapable til å bevise at så var tilfellet. Derimot ville vi bli nødt til å innlemme "noe" i vårt sanseapparat, som vi pr i dag ikke har noen rasjonell forklaring på. Men som du ser selv; dette blir rene spekulasjoner. Så hvorfor i alle dager skulle jeg mene noe om det? Og hvorfor i alle dager skulle min mening om den eventuelle saken bety noe som helst?
Honkey