En eller annen sykehustabbe med forveksling av bilder e.l.Døm selv.
Ja, stemmer sikkert det. men i denne saken handlet det neppe om granskning og tolkning av røntgenbilder. Til det var bildene ganske selvforklarende.Espen R: Kontrollerte undersøkelser viser at røntgenleger tolker ca 20% av røntgenbilder annerledes ved gjentatt granskning. Ellers så er denne historien så utrolig at den er nettopp det.
Lettvint konklusjon.En eller annen sykehustabbe med forveksling av bilder e.l.Døm selv.
En person sier i telefonen at "det går bra" basert på rent gjettverk.
Det går bra.
Ferdig.
Hvorfor skulle man ikke presentere fakta?Jeg lurer litt på hvilke tanker du gjør deg selv når du får presentert slike historier? Dersom din historie skulle vært korrekt, går jeg ut ifra at du mener at en pasient som har vært alvorlig skadet etter en trafikkulykke, også verifisert av sykehus, har blitt uforklarlig helbredet i helikopteret på vei til UNN? Jeg synes dette er høres totalt usannsynlig ut og jeg kan på stående fot tenke på mange alternative forklaringer av denne pasienthistorien som både er logiske og mer sannsynlige.
Dette er helt uvesentlig. Gjort er gjort.Hvorfor to ulike sykehus? Er en pas. kritisk skadet, teller sekunder. Altså raskest mulig til UNN.
mvh
Må si jeg stusser litt over hendelsesforløpet i denne historien også. Alvorlig bilulykke og pasienten er innom 2 steder for å ta "røntgen" før luftambulansen transporterer pasienten til UNN?
Dersom dette er riktig:"Begge steder viste bildene mange brudd. Legene karakteriserte tilstanden til gutten som svært alvorlig og at gutten svevde mellom liv og død" er jo poenget at denne "lille" detaljen om 2x røntgen noe av det som gjør at hele historien mister troverdighet.Dette er helt uvesentlig. Gjort er gjort.Hvorfor to ulike sykehus? Er en pas. kritisk skadet, teller sekunder. Altså raskest mulig til UNN.
mvh
Dette er tilbake til 2002/2003.
Det vet jo ikke jeg noe om. Heller ikke du? Kanskje heller ikke personen som forteller dette er klar over hva som er fakta og ikke? Derfor kan det jo være lurt å ha en noe avventende holdning til fantastiske historier man hører.Hvorfor skulle man ikke presentere fakta?
Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis. Hvis det finnes en healer som kan fikse brudd og kuttskader, hvorfor er ikke dette vitenskapelig dokumentert? Det ville jo være en sensasjon uten like.Saken er veldig enkel:
En gutt var i en alvorlig bilulykke. Bilder ble tatt på to ulike sykehus. Begge steder viste bildene mange brudd. Legene karakteriserte tilstanden til gutten som svært alvorlig og at gutten svevde mellom liv og død. Det ble ringt en healer som sa at det ikke var noe å bekymre seg over, gutten ville bli helt fin. Bildene i Tromsø viste ingen brudd og dem gjorde ingen inngrep på gutten. that's it.
Skulle jeg basere mine tanker og forestillinger om ting jeg ikke har fått inntrykk og lærdom av opp gjennom livet? Når jeg hører slike historier som over, er min naturlige reaksjon at den ikke er sann, basert på nettopp mine erfaringer og min kunnskap. Basert på din "men tenk om logikk" er alt eller ingenting sant.Hvis du har evne til "objektivt" å se tilbake på deg selv, så skjønner du at alle tanker og forestillinger du har om denne verden i 2016 er basert på summen av alle inntrykk og lærdom du fått opp gjennom livet ditt.
Men hva om den ytterste virkelighet er så uendelig mye større og videre? Hva om...?
Mener du i dette tilfellet skulle rekonstruert ulykka, fått gutten til å sette seg inn i bil, la en trailer dundre inn i siden, og så ringe en healer fra gule sider?Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis. Hvis det finnes en healer som kan fikse brudd og kuttskader, hvorfor er ikke dette vitenskapelig dokumentert? Det ville jo være en sensasjon uten like.Saken er veldig enkel:
En gutt var i en alvorlig bilulykke. Bilder ble tatt på to ulike sykehus. Begge steder viste bildene mange brudd. Legene karakteriserte tilstanden til gutten som svært alvorlig og at gutten svevde mellom liv og død. Det ble ringt en healer som sa at det ikke var noe å bekymre seg over, gutten ville bli helt fin. Bildene i Tromsø viste ingen brudd og dem gjorde ingen inngrep på gutten. that's it.
Skulle jeg basere mine tanker og forestillinger om ting jeg ikke har fått inntrykk og lærdom av opp gjennom livet? Når jeg hører slike historier som over, er min naturlige reaksjon at den ikke er sann, basert på nettopp mine erfaringer og min kunnskap. Basert på din "men tenk om logikk" er alt eller ingenting sant.Hvis du har evne til "objektivt" å se tilbake på deg selv, så skjønner du at alle tanker og forestillinger du har om denne verden i 2016 er basert på summen av alle inntrykk og lærdom du fått opp gjennom livet ditt.
Men hva om den ytterste virkelighet er så uendelig mye større og videre? Hva om...?
Hvem snakker om å rekonstruere ulykken? Du vil ha meg til å tro på en historie fortalt gjennom 2 ledd, en historie som hvis den er sann vil være en medisinsk og vitenskapelig sensasjon. Hvorfor undersøkte ikke sykehuset historien nærmere? Hvorfor hører jeg om dette først på et nettforum fortalt av en som fikk det fortalt av en annen?Mener du i dette tilfellet skulle rekonstruert ulykka, fått gutten til å sette seg inn i bil, la en trailer dundre inn i siden, og så ringe en healer fra gule sider?Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis. Hvis det finnes en healer som kan fikse brudd og kuttskader, hvorfor er ikke dette vitenskapelig dokumentert? Det ville jo være en sensasjon uten like.Saken er veldig enkel:
Er knekkende likegyldig for meg hva du tror på og ikke tror på.Hvem snakker om å rekonstruere ulykken? Du vil ha meg til å tro på en historie fortalt gjennom 2 ledd, en historie som hvis den er sann vil være en medisinsk og vitenskapelig sensasjon. Hvorfor undersøkte ikke sykehuset historien nærmere? Hvorfor hører jeg om dette først på et nettforum fortalt av en som fikk det fortalt av en annen?Mener du i dette tilfellet skulle rekonstruert ulykka, fått gutten til å sette seg inn i bil, la en trailer dundre inn i siden, og så ringe en healer fra gule sider?Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis. Hvis det finnes en healer som kan fikse brudd og kuttskader, hvorfor er ikke dette vitenskapelig dokumentert? Det ville jo være en sensasjon uten like.
Skulle jeg basere mine tanker og forestillinger om ting jeg ikke har fått inntrykk og lærdom av opp gjennom livet? Når jeg hører slike historier som over, er min naturlige reaksjon at den ikke er sann, basert på nettopp mine erfaringer og min kunnskap. Basert på din "men tenk om logikk" er alt eller ingenting sant.
En mor som reagerer slik på et sykehus etter å ha fått beskjed om at barnet er alvorlig skadd er ikke rekti' navla.NK sa at et av de aller sterkeste bildene han har fra sykehuset i Narvik er når mora til gutten blir fortalt av legene hvor ille situasjonen er, hun er helt opprørt og i skrik og tårer da hun stikker av for å ta den telefonen. Da hun kommer tilbake er hun heeelt balansert og rolig, hvor hun sier:"jeg har fått beskjed om at dette går bra".
Høres ut for meg som de falt ned på den overlegent mest sannsynlige forklaringen.Det er jo opplagt at det eneste legene på UNN kunne si var at noen bilder måtte blitt byttet om på. Hva annet kunne dem si? at det var svart magi som fixet saken?
Du kan ikke "detoxe" - det er en myte. Men lønnsomt for luringene som får folk til å tro på,det.
You can’t detox your body. It’s a myth. So how do you get healthy? | Life and style | The Guardian
Jepp, for ikke å snakke om
Når jeg fulgte linken, ble jeg faktisk mest opptatt av tilbudet om to timers gratis parkering. Alternativ behandling og mirakuløse helbredelser opptar ikke så mye av min oppmerksomhet. Likevel ville jeg oppleve det som et stort under og en gave fra oven om jeg fikk tilbake en forsterker som en viss herremann kjent her på sentralen har hatt til reparasjon i godt og vel to år og to måneder. Kan snåsamannen brukes til slikt? Snåsamannen mener det nå nærmer seg slutten. Men da tenker han vel på noe annet enn min ventetid?