Gjennomtrekk er skumle greier.
Hvis Tyskland faktisk skulle vinne, så foreslår jeg, sett på bakgrunn av dine innlegg om denne snåsamannen, at ved slutten av hvert innlegg her på sentralen ut dette året oppfordres du til å komme med følgende kommentar:Gjestemedlem skrev:Nå har de snåsatroede en enestående sjanse til å bli kvitt sine økonomiske problemer.
Gjerstad meddeler at Tyskland kommer til å vinne.
Så nå er det bare å stampe huset og 8-doble pengene om et par ukers tid.![]()
![]()
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7173429
Tyskland står til 8,4 i odds på Betfair, så her er det mye penger å hente.
Tar man et lån i banken på 150.000 og investerer så har man godt over millionen i garantert gevinst.
Dagens oppvisning styrket ikke akkurat troen på den spådommen.Gjestemedlem skrev:Gjerstad meddeler at Tyskland kommer til å vinne.
Hva hvis Tyskland ikke vinner da?realist skrev:Hvis Tyskland faktisk skulle vinne, så foreslår jeg, sett på bakgrunn av dine innlegg om denne snåsamannen, at ved slutten av hvert innlegg her på sentralen ut dette året oppfordres du til å komme med følgende kommentar:
"Jeg liker snåsamannen. Snåsamannen er en kjekk kar. Jeg skal aldri mere kritisere snåsamannen!"
Det hadde vært noe det, Gjestemedlem!![]()
[video]cNA4c26ap9I[/video]RJEL skrev:Hvis Tysland ikke vinner så har snåsamannen like store evner til å helberede som du og meg.
Han har bare hatt usannsynelig flaks til de mange tusen som har fått et bedre liv etter at han har lagt sine klamme hender på skrottene deres............ (ironi, for de som ikke skulle forstå det)
Da er det vel "business as usual"?Gjestemedlem skrev:Hva hvis Tyskland ikke vinner da?realist skrev:Hvis Tyskland faktisk skulle vinne, så foreslår jeg, sett på bakgrunn av dine innlegg om denne snåsamannen, at ved slutten av hvert innlegg her på sentralen ut dette året oppfordres du til å komme med følgende kommentar:
"Jeg liker snåsamannen. Snåsamannen er en kjekk kar. Jeg skal aldri mere kritisere snåsamannen!"
Det hadde vært noe det, Gjestemedlem!![]()
Hvilket lag spådde han som vinner av fotball EM i 2004?Espen R skrev:Her blir det en kamp mellom de synske:
http://www.hegnar.no/sport_fritid/article430420.ece
Sitat: 11. juli går finalen i fotball-VM. Samme dag er det solformørkelse.
Basert på dette og sin analyse mener astrolog Andrew Bevan å se at finalen går mellom Brasil og Argentina eller Portugal. Brasil og Portugal møtes for øvrig allerede i gruppespillet!
Uansett tror han Brasil vinner.
Kan vi så stole på Bevan? Han har blant annet spådd vinneren av MGP to år på rad nå. Han er også god på jordskjelv og vulkanutbrudd, og krakk på børsene.
I 1986 spådde han Argentina som vinner i fotball-VM. I 2006 spådde han at det ville bli enten Frankrike eller Italia. De to spilte i finalen - og det endte med at Italia vant.
Det blir for skralt. Du må i det minste melde deg inn i SV, bli vegetarianer ut året og begynne å gå kaftan når du skal tusle i butikken etter kamferdrops og Hjemmet.realist skrev:Da er det vel "business as usual"?
Hey, jeg er jo ikke en svoren tilhenger av snåsamannen. Andre "snåsamenn" er irrelevant, det finnes bare en snåsamann! Jeg bare gir mannen en sjanse jeg, mens andre dømmer ham nord og ned på et rent prisippielt grunnlag, for ikke å si fundamentalistisk grunnlag. Dessuten, hvem var det egentlig som tok tak i denne "spådommen" i utgangspunktet?Gjestemedlem skrev:Det blir for skralt. Du må i det minste melde deg inn i SV, bli vegetarianer ut året og begynne å gå kaftan når du skal tusle i butikken etter kamferdrops og Hjemmet.realist skrev:Da er det vel "business as usual"?
... hey, hva kan gå galt? Snåsamannen har jo fortalt deg resultatet. :-\
Ja visst. Alltid kjekkere når man kommer med synske spådommer på noe som kan verifiseres. Ikke helt det samme med annenhåndsberetninger om tante Olgas tremenning som gikk å lette etter den forsvunne katten sin, og fikk beskjed av Snåsamennen om å lete under sofaen ... og voila!realist skrev:Uansett, rasende morsomt om Tyskland faktisk skulle vinne, enig?
http://soccer.betfair.com/realist skrev:Har du betting på gang, siden du kommer med oppdatert bettingservice?
Du vet vel at insider-informasjon er fusk?![]()
+1Lyngen skrev:Si meg Gjestemedlem, har Gjerstad gjor deg noe vondt? Hvorfor holder du på med denne trakaseringen i det uendelige? Vi vet for lengst at du ikke tror på noe utenfor hva du sanser, men du kan vel i det minste ha litt respekt for andre? Det du driver med her er til tider veldig usmakelig.
Hvis du bare kunne la det være med det!Gjestemedlem skrev:Blablabla
De får alle holde på for min del, men jeg trenger ikke like det de holder på med.
Alle som driver med svindel, bedrag og bondefangeri vil helst unngå kritisk oppmerksomhet og annet som kan stikke kjepper i hjulene for deres merkevarebygging og medlemsverving.Unplugged skrev:Hvis du bare kunne la det være med det!Gjestemedlem skrev:Blablabla
De får alle holde på for min del, men jeg trenger ikke like det de holder på med.![]()
Vi er fortsatt ikke i nærheten til å kjenne alle mekanismer i menneskekroppen. En bok som kan anbefales er "Energy Medicine - the scientific basis", av James Oschman. Her belyses healing også fra et vitenskapelig ståsted, med fakta på hva som er dokumentert og hva som ikke er det ennå. Kroppens magnetfelt er noe som er dokumentert gjennom den elektriske aktiviteten som skjer i kroppen vår. Her belyses temaene på hvorfor healing kan fungere, og mekanismene bak prosessen. Gjelder forsåvidt også filmen her:Gjestemedlem skrev:Alle som driver med svindel, bedrag og bondefangeri vil helst unngå kritisk oppmerksomhet og annet som kan stikke kjepper i hjulene for deres merkevarebygging og medlemsverving.Unplugged skrev:Hvis du bare kunne la det være med det!Gjestemedlem skrev:Blablabla
De får alle holde på for min del, men jeg trenger ikke like det de holder på med.![]()
Mennesker kan læres opp til enten å bli rasjonelle tenkende mennesker, eller overtroiske religiøse godfjotter.
Noen må trekke i riktig retning, selv om en og annen tå blir litt øm til tider. Medisin smaker ikke alltid bringebærdrops.
realist skrev:Uansett, rasende morsomt om Tyskland faktisk skulle vinne, enig?
Det er som på de fleste andre områder, befolkningen deles i to leire: De som ønsker å tro og dermed ønsker å bli lurt, og de som anvender sunn fornuft og basiskunnskap for å vurdere den info og propaganda de blir foret med. Vennligst ikke sett alle i samme bås.Tor Nado skrev:At Snåsamannen har en stor tilhengerskare her på HS er vel ikke noen stor bombe akkurat, HIFI-folk er
vel tradisjonelt sett relativt lettlurte.
Og James Oschman er særdeles anerkjent innen vitenskaplige miljøer? Eller?topline skrev:Vi er fortsatt ikke i nærheten til å kjenne alle mekanismer i menneskekroppen. En bok som kan anbefales er "Energy Medicine - the scientific basis", av James Oschman. Her belyses healing også fra et vitenskapelig ståsted, med fakta på hva som er dokumentert og hva som ikke er det ennå. Kroppens magnetfelt er noe som er dokumentert gjennom den elektriske aktiviteten som skjer i kroppen vår. Her belyses temaene på hvorfor healing kan fungere, og mekanismene bak prosessen. Gjelder forsåvidt også filmen her:
http://www.thelivingmatrixmovie.com/james-oschman
Under kvantemedisinsk balansering trenger ekstern elektromagnetisk energi inn i kroppen via forskjellige former for elektroder og spres ut via akupunktur-meridianer og gjennom alt kroppens bindevev i den såkalte living matrix .
Ingen aning. Hvordan ble DaVinci, Newton, Bell, Einstein møtt av sine vitenskapelige miljø da de var i starten av sine teorier?Tubesnake skrev:Og James Oschman er særdeles anerkjent innen vitenskaplige miljøer? Eller?topline skrev:Vi er fortsatt ikke i nærheten til å kjenne alle mekanismer i menneskekroppen. En bok som kan anbefales er "Energy Medicine - the scientific basis", av James Oschman. Her belyses healing også fra et vitenskapelig ståsted, med fakta på hva som er dokumentert og hva som ikke er det ennå. Kroppens magnetfelt er noe som er dokumentert gjennom den elektriske aktiviteten som skjer i kroppen vår. Her belyses temaene på hvorfor healing kan fungere, og mekanismene bak prosessen. Gjelder forsåvidt også filmen her:
http://www.thelivingmatrixmovie.com/james-oschman
De herrene du nevner ble vel mottatt som de genier de var. Einstein publiserte sitt første paper i 1901 (22 år). Hans "annuus mirabilis" (mirakelår) var i 1905, da han publiserte fire papers som snudde verden opp ned, samtidig som at han gjorde ferdig sin doktoravhandling. Han fikk en fast undervisningsstilling i 1908, ble utnevnt til "Professor Extraordinaire" i 1909 (30 år) og fullt professorat i 1911. Han ble verdensberømt i en alder av 40 (solformørkelsen i 1919 viste at lyset fra fjerne stjerner ble bøyd av gravitasjonsfeltet rundt solen, nøyaktig som han hadde forutsagt), og fikk Nobelprisen i 1921 (42 år). Stort mer kometaktig kan vel ikke en akademisk karriere være, spesielt ikke for en tyskspråklig jøde med talefeil som droppet ut av gymnaset.topline skrev:Ingen aning. Hvordan ble DaVinci, Newton, Bell, Einstein møtt av sine vitenskapelige miljø da de var i starten av sine teorier?
Dette kunne jo vært tatt rett ut av en kabeldebatt her på sentralen. ;Dtopline skrev:Ingen aning. Hvordan ble DaVinci, Newton, Bell, Einstein møtt av sine vitenskapelige miljø da de var i starten av sine teorier?
Science Struggles to Understand Energy
The best minds in science, including Albert Einstein, struggled to understand what energy really is and how the various forms of energy relate to each other. The problem is still unsolved at a fundamental level. We say that an electron has an electrical charge, but why it has a charge and just exactly what a charge really is continues to be mysterious to science. When physicians and scientists react negatively to the term energy medicine, they are forgetting that there are many medical technologies using different forms of energy for diagnosis and treatment. X-rays and MRIs fall into the diagnostic category. Passive measures of the fields produced by the body are also important in diagnosis: electrocardiograms, electroencephalograms, electroretinograms, and electromyograms. Each of these diagnostic tools has a recently developed biomagnetic counterpart: magnetocardiograms, magnetoencephalograms, magnetoretinograms, magnetomyograms,and so on.
Every doctor has used an electrocardiogram, an energy medicine diagnostic tool we have had for nearly a century. Modern researchers have developed the magnetic biopsy, the electrical biopsy, and the optical biopsy. Transcutaneous nerve stimulators, cardiac pacemakers and defibrillators, lasers, electrocautery, and pulsing magnetic field therapy are examples of energy treatment modalities that are part of conventional medicine. Controversial or not, energy medicine based on the use of medical equipment is alive and well in hospitals, clinics, and medical research centers.
Since living tissues are conductors of electricity, the well established laws of physics require that the currents set up by the heart and other muscles, and the brain and peripheral nerves, will produce fields in the space around the body. These are called biomagnetic fields.
The biomagnetic field of the heart was first measured in Syracuse,New York, in 1963, using two coils, each with two million turns of wire (see Figure 1A). At about the same time these measurements were being made, a discovery took place in Cambridge, England that revolutionized biomagnetic field measurements and led to a Nobel Prize for Brian Josephson a decade later. Josephsons discovery led to the development of a very sensitive magnetometer called a SQUID (Superconducting Quantum Interference Device). These magnetometers are now used in medical research labs worldwide to study the human energy field. Figure 1B shows the basic design of a SQUID magnetometer. It is important to appreciate that the standard methods of recording electrical fields with electrodes on the skin surface (as in the electrocardiogram and electroencephalogram) provide much less information than the corresponding biomagnetic measurements. The reason for this is that the electrical resistances of the various tissues vary by a factor of about thirty. Bioelectric fields generated within the body by tissues such as the heart and brain take the paths of least electrical resistance, so the patterns measured at the body surface are sort of smeared out and difficult to interpret. In contrast, the magnetic permeabilities of the various tissues are all about the same as in a vacuum.
In essence, the tissues are transparent to magnetic fields. So the Biomagnetic measurements are a lot more informative about what is happening inside the body than are the bioelectric measurements.
This is an important point for energy therapists because a magnetic sense, if it exists, will provide much more information on what is going on within the body than will measurements of electrical fields from electrodes on the skin surface. And there is a good scientific basis for the existence of a magnetic sense in the human body. In fact, scientists from Milan, Italy have shown that tissues may exhibit the same Josephson effect that is the basis for the SQUID magnetometer.
Det er desverre så alt for mange som tror at det er slik det funker. For 100 år siden var det tusser og troll man trodde på, nå er det alskens kvasivitenskapelige og kvasireligiøse teorier fremsatt av diverse "forskere", "vitenskapsmenn" eller guruer.Asbjørn skrev:Jeg er ellers ganske skeptisk til argumenter av typen "vitenskapen kan ikke forklare X, så derfor er min nøttete teori sann". Det er ikke slik det fungerer.
In summary, quantum medicine realizes the connectedness of everything and therefore devices and methods that claim to apply quantum principles must first and foremost be connected themselves with that which they claim to treat. Real connection however is always a two-way process, which means the treatment process is adapted according to the signals that are received back from the recipient.