oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tror den nye legend serien til SA fint kan konkurrere med xd til dynaudio :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nei de frister til kutt i allefall :) her er det lydløst for tiden :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ikke nytt, men brukt :)

    Ikke noe spennende enn så lenge. Må få tak i noe kurant elektronikk. Ble en smule ivrig. Tror stua blir en smule for liten uansett :) Kjøpt så man kan ha noe pusle med framover.

    Kommer seg sakte men sikkert framover mot noe kurant igjen. X'ern samt du får stå for moroa framover :) Kan bli OK hos BT framover. Slipper han være lydløs. Ikke at ståa var så dårlig fra før.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ikke nytt, men brukt :)

    Ikke noe spennende enn så lenge. Må få tak i noe kurant elektronikk. Ble en smule ivrig. Tror stua blir en smule for liten uansett :) Kjøpt så man kan ha noe pusle med framover.

    Kommer seg sakte men sikkert framover mot noe kurant igjen. X'ern samt du får stå for moroa framover :) Kan bli OK hos BT framover. Slipper han være lydløs. Ikke at ståa var så dårlig fra før.
    Veien blir til som man går Anders ;)
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    420
    Lenge mellom hvert innlegg her :) Over 2 mnd siden sist. Men her har det vært oppussing av ny leilighet og flytting som har stått i fokus. Nå har jeg bodd i nye leiligheten i 2 uker i morgen. Her er et par bilder av min nye lyttekrok/stue del. Måtte dessverre bytte ut mine Dynaudio C1 med Dynaudio 200XD. Mest grunnet at plassering av C1 ikke lenger ble optimal. Og da får man ikke benyttet potensialet. Men 200 XD er aktive og har DSP. Så en ok løsning. Låter slett ikke verst altså :)
    Vis vedlegget 517667 Vis vedlegget 517668 Vis vedlegget 517669
    Dette ble jo veldig fint :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Lenge mellom hvert innlegg her :) Over 2 mnd siden sist. Men her har det vært oppussing av ny leilighet og flytting som har stått i fokus. Nå har jeg bodd i nye leiligheten i 2 uker i morgen. Her er et par bilder av min nye lyttekrok/stue del. Måtte dessverre bytte ut mine Dynaudio C1 med Dynaudio 200XD. Mest grunnet at plassering av C1 ikke lenger ble optimal. Og da får man ikke benyttet potensialet. Men 200 XD er aktive og har DSP. Så en ok løsning. Låter slett ikke verst altså :)
    Vis vedlegget 517667 Vis vedlegget 517668 Vis vedlegget 517669
    Dette ble jo veldig fint :)
    Takk for det Kathrine :)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Hei, var godt å se at du holdt deg til Dynaudio Øyvind, du vet jo du alltid kommer tilbake til de, om du prøver noe annet. Det ser jo riktig så flott ut i den nye stua, håper lyden er på plass også.

    Solgte Sonus Faber Olympica II i går og nå sitter jeg å teller på knappene om det muligens blir Contour 30 eller 60...Sistnevnte er i overkant store til normal stue, syns jeg. Så i mellomtida får jeg kose meg med Special twenty five hehe.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei, var godt å se at du holdt deg til Dynaudio Øyvind, du vet jo du alltid kommer tilbake til de, om du prøver noe annet. Det ser jo riktig så flott ut i den nye stua, håper lyden er på plass også.

    Solgte Sonus Faber Olympica II i går og nå sitter jeg å teller på knappene om det muligens blir Contour 30 eller 60...Sistnevnte er i overkant store til normal stue, syns jeg. Så i mellomtida får jeg kose meg med Special twenty five hehe.
    Hei :)

    Jo, det ble Focus 200XD. En gylden middelvei, som det sies ;) Har jo hatt slike før. Til bruktprisen er det ikke noe å klage på rent lydmessig. Og de stod fint inn med resten av interiøret. Lyden er ikke optimal her jeg bor nå. Så jeg får se om jeg finner på noe tiltak. Nå som man har naboer tett på, så blir ikke anlegget brukt så mye som man skulle likt. Enklere da jeg bodde i hus.
    Grattis med salget. SP25 tror jeg ærlig talt er vel så god som Contour C30. Hvis ikke du liker den litt mer frempå spillestilen i den nye serien? De låter slankere og har mindre bass på normalt lyttevolum enn Confidence. Husker dette fra da jeg hadde C20 og C1 opp mot hverandre. Var nokså enkelt valg for min del. Men du har vel hørt dem? Har du mulighet for hjemlån av demo?
    Å velge nye høyttalere er ikke alltid så enkelt. Been there ;) Har du fortsatt H30 effekten fra Hegel som motor for anlegget?
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Fikk et solid inntrykk av C60 sist jeg hørte de. Enormt stort lydbilde og masse fylde i bunnen, iforhold til alt annet jeg har hørt i samme lokalet. C30 står i Oslo Centrum, så skal se om jeg får somlet meg dit.

    Det er særlig dybden i bassen jeg er ute etter. Altfor mange høyttalere ruller av ved 40hz. Har fortsatt HD30, P30 og en H30.

    Den eneste komponenten i anlegget som lever farlig nå, er Clearaudio Performance DC platespilleren. Den er rett og slett ikke i bruk.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Du som har SP25 med 8 tommer. Er ikke de nokså grei i bassen med H30? Skulle kunne tyne alt ut av de med den effekten ;)
    Hvis man lytter til de nye Contour på noe høyere volum, så kommer dybden i bassen frem. Men hos meg ble det for høyt for ^normale^ lyttenivå for min del. Hvor stort er rommet ditt igjen? Tror du har sagt det før. Men min husk er ikke så god på slikt :)
    Hvilken elektronikk hørte du C60 på? Vet om en som hørte på C30 på McIntosh rigg i Bergen. Han syns det ble for frempå og ikke nok tak i bunn mener jeg. Da ble det spilt høyt. Men han kunne ikke hørt på det mer enn 5 min uten å bli lyttetrett. Nå ligger et jo C1 Signature igjen på Torget. Du vil ikke kjøpe de da? Med evt sub? Klart de går ikke under 40 Hz de heller. Men de høres mye større ut enn de er. Også på det viktige lavere volumet ;) Har du hørt Focus 60XD? Vet de som har hørt liker den lukkede basskonstruksjonen. Og at lyden er meget oppegående. Har ikke hørt andre enn mine 200 XD selv. Hadde et par i sort da jeg bodde i huset. Nå ble det hvite :)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Bassen er god den, men som du nevner med Contourene dine, må man en del opp i volum for å få trykket. Rommet er vel alt i alt 50kvm kanskje, med kriker og kroker. Skjønner godt at du ikke hukser denslags.

    C60 hørte jeg på Devialet 440 pro. Var iallefall en to boks Devialet. Mener også at det ble spilt H30 P30 HD30 kombo en annen gang. Enorm detaljrikdom iallefall. Jeg pleier ærlig talt ikke å være så interessert i McIntosh lytting, blir aldri fornøyd før prislappen er langt utenfor mitt budsjett.

    C1 Signaturene har jeg sett på. Fantastiske saker og de er ikke så langt unna. Ser de selges montert pga skruer som ikke er i orden...noe skeptisk ved videresalg. Misstenker at de kan være mine gamle faktisk hehe .Selges jo omtrent til det samme som jeg solgte mine for for fem år siden.

    Har hørt focus 200xd og de låt jo enormt stort! Trodde det var 600xd som spilte. Nå går jeg ikke over til aktive høyttalere med det første, iom at jeg har Hegel pakka.
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    En annen ting jeg glemte å si...SP25 er igrunnen ikke innspilt engang. De var aldri i bruk hos første eieren. Hos meg har de spilt kanskje en uke eller to for noen år siden. Stort sett bare stått i eskene sine. Eneste grunnen til at jeg ikke vil ha de som nr1 i anlegget, er at jeg mener bestemt at elektronikkenn fortjener bedre og gjerne større høyttalere. Smått vrient å finne noen som har god gjengivelse på lave volum
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Bassen er god den, men som du nevner med Contourene dine, må man en del opp i volum for å få trykket. Rommet er vel alt i alt 50kvm kanskje, med kriker og kroker. Skjønner godt at du ikke hukser denslags.

    C60 hørte jeg på Devialet 440 pro. Var iallefall en to boks Devialet. Mener også at det ble spilt H30 P30 HD30 kombo en annen gang. Enorm detaljrikdom iallefall. Jeg pleier ærlig talt ikke å være så interessert i McIntosh lytting, blir aldri fornøyd før prislappen er langt utenfor mitt budsjett.

    C1 Signaturene har jeg sett på. Fantastiske saker og de er ikke så langt unna. Ser de selges montert pga skruer som ikke er i orden...noe skeptisk ved videresalg. Misstenker at de kan være mine gamle faktisk hehe .Selges jo omtrent til det samme som jeg solgte mine for for fem år siden.

    Har hørt focus 200xd og de låt jo enormt stort! Trodde det var 600xd som spilte. Nå går jeg ikke over til aktive høyttalere med det første, iom at jeg har Hegel pakka.
    Hvis du har ca 50 kvm, totalt, så kan du jo opp i litt størrelse. Har du vurdert Dynaudio C2 Signature brukt? Der har du enda mer fundament. Og vil tro selve lydsignaturen er samme som C1. Og dermed spillere de nok fyldig fra lavt volum de og.

    Devialet funker ok på Dynaudio. Men syns både Bladelius, Accuphase og Hegel er bedre match. Har nok med at de leverer strøm på en annen måte enn klasse D. Bladelius Thor Mk3 hadde jo enorm trafo, som hadde en meget positiv effekt på C1 :)

    Så du har et par SP25 som ikke er innspilt altså? Det er nok sjelden vare etterhvert. Er jo ikke akkurat nye lengre ;) Mulig de ville endret litt lydkarakter hvis du brukte dem litt fremover så de hvertfall var innspilt.

    Jo, XD serien til Dynaudio er knall til prisen. Får mye for pengene. De første jeg hadde når jeg bodde i huset, spilte som gulvstående høyttalere. Bassen var eksepsjonelt god. Den har både punch og dybde.

    Elektronikken din er jo på topp. Så du kan jo eksperimentere litt angående høyttalere. Bruktmarkedet er jo fint der ;)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    C2 Signature brukt har et par utfordringer. Det er vel svært sjeldent man finner de på brukten og dessuten synes jeg utseende egner seg best om man har eget lytterom. Lyden kommer først, men noen ganger kan utseendet bli i overkant vulgært, selv for en ungkar.

    Har brukt noen timer i dag for å tråle etter mulige januarkupp, men ser dårlig ut for min del. Mye fint der ute, men ikke helt hva jeg ser etter.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Godt nyttår, Øyvind :)

    Regner med du har fått sulla deg sånn noenlunde OK i den nye/oppussa leiligheten :)

    Dynaudio består som vanlig hos deg :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Godt nyttår, Øyvind :)

    Regner med du har fått sulla deg sånn noenlunde OK i den nye/oppussa leiligheten :)

    Dynaudio består som vanlig hos deg :)
    Hei Anders :)

    Riktig godt nytt år til deg også :)

    Jo jeg er flyttet inn jeg. Bare småplukk som gjenstår her. Men det er vel slik som blir tatt når man en gang skal flytte ;)
    Jo, Dynaudio står her. Kunne nok levd med noe annet og. Men når jeg så etter en ok erstatning til C1, så dukket disse 200 XD opp på brukten. Da kunne jeg nesten ikke la det gå fra meg.

    Har du selv kjøpt mer på hififronten etter RF-63?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    C2 Signature brukt har et par utfordringer. Det er vel svært sjeldent man finner de på brukten og dessuten synes jeg utseende egner seg best om man har eget lytterom. Lyden kommer først, men noen ganger kan utseendet bli i overkant vulgært, selv for en ungkar.

    Har brukt noen timer i dag for å tråle etter mulige januarkupp, men ser dårlig ut for min del. Mye fint der ute, men ikke helt hva jeg ser etter.

    Jo de er nokså store også, for det første. Dog liker jeg utseendet på de. Men jeg kan forstå hvis man syns de over the top :)

    Du får bruke litt tid på finne en god erstatning. Kunne noe fra Magico funket hos deg? Hender det dukker opp noe på brukten til overkommelige priser. Vil kanskje tro Hegelen står godt til dem. Er vel litt på den varme siden, er de ikke?
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Godt nyttår, Øyvind :)

    Regner med du har fått sulla deg sånn noenlunde OK i den nye/oppussa leiligheten :)

    Dynaudio består som vanlig hos deg :)
    Hei Anders :)

    Riktig godt nytt år til deg også :)

    Jo jeg er flyttet inn jeg. Bare småplukk som gjenstår her. Men det er vel slik som blir tatt når man en gang skal flytte ;)
    Jo, Dynaudio står her. Kunne nok levd med noe annet og. Men når jeg så etter en ok erstatning til C1, så dukket disse 200 XD opp på brukten. Da kunne jeg nesten ikke la det gå fra meg.

    Har du selv kjøpt mer på hififronten etter RF-63?
    Det er godt :) 200 XD spiller nok flott :)

    Nei, lite nytt melde. Blitt ungkar igjen her også. Så utgiftene mer eller mindre doblet seg på kort tid.

    Ser for meg at det blir noe mot sommeren. Det spiller uansett overraskende OK på en hundgammel Marantz.

    Bikkja berga de verste smellene på nyttårsaften. Fin unnskyldning spille litt høyt seint på kvelden/natta.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Godt nyttår, Øyvind :)

    Regner med du har fått sulla deg sånn noenlunde OK i den nye/oppussa leiligheten :)

    Dynaudio består som vanlig hos deg :)
    Hei Anders :)

    Riktig godt nytt år til deg også :)

    Jo jeg er flyttet inn jeg. Bare småplukk som gjenstår her. Men det er vel slik som blir tatt når man en gang skal flytte ;)
    Jo, Dynaudio står her. Kunne nok levd med noe annet og. Men når jeg så etter en ok erstatning til C1, så dukket disse 200 XD opp på brukten. Da kunne jeg nesten ikke la det gå fra meg.

    Har du selv kjøpt mer på hififronten etter RF-63?
    Det er godt :) 200 XD spiller nok flott :)

    Nei, lite nytt melde. Blitt ungkar igjen her også. Så utgiftene mer eller mindre doblet seg på kort tid.

    Ser for meg at det blir noe mot sommeren. Det spiller uansett overraskende OK på en hundgammel Marantz.

    Bikkja berga de verste smellene på nyttårsaften. Fin unnskyldning spille litt høyt seint på kvelden/natta.
    Hei :)

    Synd å høre du er singel igjen. Men slik er vel livet noen ganger. Hjelper vel ikke å dvele for mye ved det heller. Gå videre og prøve å glemme. Klart det blir dyrere å bo alene. Merker det godt selv. Håper du har det bra til tross da Anders :)

    Du har litt å se frem til mot sommeren da. Kanskje noe nytt på stereofronten ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    og der søkte Øyvind etter orntlig høytalere.. ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Er hvertfall høyttalere jeg søker :) Mantra 60 spiller langt over din prisklasse. Særskilt bruktpris. Glimrende allrounder som sluker det meste av musikksjangre. Kunne gjerne hatt SF igjen og. F.eks et par Cremona Auditor. Dog litt spinkle i bassen uten drahjelp. Men en høyttaler som spiller musikk med bravur. Tenker en litt mindre ruvende gulvstående er ok i min nye stue. Da passer hvite Mantra 60 flott. Så dere har begge rett gutter :) De er gode både SF og SA ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.844
    Antall liker
    50.855
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Forsterker da? Kjører ikke du aktivt nå?

    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ikke bestemt enda... Men mulig noe fra Primare. Hegel er og en mulighet. Noe med innebygget dac. Først se om jeg kan nøste opp et par i hvit finish.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja det er en del nå. Hadde egentlig for et par mnd siden en Primare i32 med MM30 dac kort på hånden til fin fin pris. Men ble solgt før jeg slo til. Dog hadde jeg ikke planer der og da om andre talere. Må ha noe som spiller med en viss harmoni og med noenlunde kvalitet til Mantraene. De spiller faktisk meget bra. Og de svarer veldig godt på oppgradering av elektronikk. Mantra 60 er det mange av. Men kun is vart. Lå et par i hvit med en Hegel H70 ute. Ble jo solgt selvsagt rett før jeg kontaktet vedkommende :) Shit happens. Kommer fler. Har ikke hast :) Noe nytt hos deg da, bortsett fra spiller?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.844
    Antall liker
    50.855
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ja det er en del nå. Hadde egentlig for et par mnd siden en Primare i32 med MM30 dac kort på hånden til fin fin pris. Men ble solgt før jeg slo til. Dog hadde jeg ikke planer der og da om andre talere. Må ha noe som spiller med en viss harmoni og med noenlunde kvalitet til Mantraene. De spiller faktisk meget bra. Og de svarer veldig godt på oppgradering av elektronikk. Mantra 60 er det mange av. Men kun is vart. Lå et par i hvit med en Hegel H70 ute. Ble jo solgt selvsagt rett før jeg kontaktet vedkommende :) Shit happens. Kommer fler. Har ikke hast :) Noe nytt hos deg da, bortsett fra spiller?
    Ikke mye siden Jul,ny benk kommer inn og ser etter en A-45 til :)

    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja mener å ha lest i tråden din at du søkte en A-45 til. Blir rått det om du finner en. Men de florerer ikke akkurat på bruktmakedet. Ikke det at jeg tror bare en stk A-45 gjør skam på SF dine heller ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.844
    Antall liker
    50.855
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ja mener å ha lest i tråden din at du søkte en A-45 til. Blir rått det om du finner en. Men de florerer ikke akkurat på bruktmakedet. Ikke det at jeg tror bare en stk A-45 gjør skam på SF dine heller ;)
    Nei det er ikke overflod av de,er veldig happy med lyden i 1stk og jeg ja :)

    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja mener å ha lest i tråden din at du søkte en A-45 til. Blir rått det om du finner en. Men de florerer ikke akkurat på bruktmakedet. Ikke det at jeg tror bare en stk A-45 gjør skam på SF dine heller ;)
    Nei det er ikke overflod av de,er veldig happy med lyden i 1stk og jeg ja :)

    O
    Er jo viktig at du er happy med en og. Da er det liksom ikke krise om du ikke har 2 for øyeblikket :) Dukker nok opp en til slutt ;)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Aiai, vurderer du å bytte ut Dynaudio igjen? Er det byttesyken, eller er det noe som ikke helt stemmer med XD ? Kan liksom ikke helt se at Mantra 60 skal kunne hamle opp med de lydmessig. Nå ser det ikke så lett ut å få testet nye Silverback serien til SA, men de burde vel kunne ha vært noe, om du ville hatt SA ?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Aiai, vurderer du å bytte ut Dynaudio igjen? Er det byttesyken, eller er det noe som ikke helt stemmer med XD ? Kan liksom ikke helt se at Mantra 60 skal kunne hamle opp med de lydmessig. Nå ser det ikke så lett ut å få testet nye Silverback serien til SA, men de burde vel kunne ha vært noe, om du ville hatt SA ?
    Ingenting galt med Focusene. Men de blir lite brukt. Så kjøper meg noe rimelig, brukte Mantra. Hatt dem før. Og de spiller fortreffelig. Lett å like. Får omtrent ikke lyttet på musikk lenger. Så derfor blir det litt nedprioritert med Hifi. Ikke det samme i leiligheten som i huset jeg bodde i før. Der kunne man spille når man ville og ikke tenke på naboer. Så har dessverre ikke samme gleden av musikken lenger. Blir like mye via hodetelefoner nå. Så anlegget som kommer inn blir mye for TV lyd og. Men må ha mulighet å spille musikk og når man får ånden over seg. Silverback blir ikke aktuelt. Da kan jeg likegodt ha Focusene, sånn rent prismessig. Så sånn er leia akkurat nå, dessverre. Får man se hva fremtiden bringer :)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Håper du finner veien tilbake til det gode hifilivet etterhvert :) Har alltid vært spennende å følge tråden din, da du ofte beskriver mange ting på eksakt samme måte som jeg selv erfarer. Noen ganger finner du noe nytt og da er det alltid moro å lese hva du måtte få ut av produktene du får i hus.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Håper du finner veien tilbake til det gode hifilivet etterhvert :) Har alltid vært spennende å følge tråden din, da du ofte beskriver mange ting på eksakt samme måte som jeg selv erfarer. Noen ganger finner du noe nytt og da er det alltid moro å lese hva du måtte få ut av produktene du får i hus.
    Takk for det Thomas :) Man finner nok veien tilbake. Og veien slutter ikke heller. Bare en liten nedskalering til man får mulighet å utnytte et bedre anlegg igjen :) Var mye enklere å kunne teste diverse utstyr og ikke minst få spilt med litt mer volum når man ønsket i en enebolig. I leilighet blir man mer låst føler jeg. Ønsker ikke å være bråkmakeren ;) Er du fortsatt happy med C30? Hvordan liker du dem i forhold til Olympica 2?
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kan vel fint legge Mantra 50 på lista? er endel av dem der ute til fin pris.

    Noen tanker om Amp, Jeg hadd mantra 30 i mange år, de og elsker strøm. hadde først en 125w fra elektrocompaniet eci 6ds og det spillte bra. en aw250r men en parasound P5 og de våknet så de grader til live. nå står de på yamaha reciever :) syns også at de gjør seg med en amp som heller litt mot det varme. skulle jeg gjort noe på busjett i dag hadde jeg prøvd meg på abrahamsen v4 med en parasound P5. Men har også hatt lyst å hørt mantra på en Gato dia, ligger noen av de på finn men er over 20k
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan vel fint legge Mantra 50 på lista? er endel av dem der ute til fin pris.

    Noen tanker om Amp, Jeg hadd mantra 30 i mange år, de og elsker strøm. hadde først en 125w fra elektrocompaniet eci 6ds og det spillte bra. en aw250r men en parasound P5 og de våknet så de grader til live. nå står de på yamaha reciever :) syns også at de gjør seg med en amp som heller litt mot det varme. skulle jeg gjort noe på busjett i dag hadde jeg prøvd meg på abrahamsen v4 med en parasound P5. Men har også hatt lyst å hørt mantra på en Gato dia, ligger noen av de på finn men er over 20k
    Hei

    Mantra 50 har jeg hatt. Syns 60 var bedre i mine ører. Men om det skulle dukke opp et par rimelige, så er det ikke umulig. Får se litt. Likte godt Mantra 60 på Primare elektronikk. Har hatt Mantra 60 på Primare i21, i30, i32, Bladelius Thor og McIntosh MA6900. Så jeg har testet dem på litt ulikt. Mantra 60 på Bladelius bar faktisk overraskende bra. De liker absolutt litt guff. Men det gjør vel stort sett alle høyttalere :) Jeg har ikke hast. Skal se litt an. Mulig man også bare kjøper et par Dynaudio Xeo 3. Rimelig og helt ok. Evt kan passive Focus 160 og en Hegel H80 være en gylden middelvei for god lyd til fin pris.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn