oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjenner meg igjen i det du skriver Øyvind. Dog med et annet merke. De C1 som forsvant ut dra huset ditt og tankene dine rundt det salget, er det samme som jeg har holdt på med i 7år. Jeg har nå samme høyttaler som jeg hadde tilbake i 2011. Den tanken er det dessverre ikke noe å gjøre med. Eneste medisin er å få et par tilbake.. Alt annet som måtte komme inn vil i beste fall bli sammenlignet med C1. Og den følelsen vil ikke gi seg før du har testet et slikt par igjen.

    Hvorfor ble C1 solgt sist? Hva var du ikke fornøyd med?

    Av og til så treffer man bare en kombinasjon som gjør alt riktig. Det som da ofte er vanskelig er å vere fornøyd. Man søker ofte videre og vil gjerne ha litt mer ditt og datt.
    Etter 7år på leten for meg selv, mye har vert innom. Så er jeg altså tilbake på tilsvarende par som jeg hadde tilbake i 2011. Innimellom så treffer man bare...
    Hei Peter. Takker for innspill :) Du har nok rett i det. Jeg må vel få inn et par igjen. Bare håpe man ikke har endret smak og mening ;) Er jo et par år nå siden jeg hadde de. Jeg var egentlig ikke misfornøyd med noe med de. Er det en liten ting å plukke på med C1 så må det være at bassen tidvis er litt baktung. Det er vel det som var dems akilleshæl. Men kan også komme av plassering og at rommet ikke er optimalt. Men de er de beste stativhøyttalere jeg har hatt totalt sett. Spilte all musikk bra i mine ører. Og det er ikke alle som gjør i high end sjiktet. Franco Serblin Accordo var nok enda hakket mer autentisk i lydgjengivelsen når alt traff. Men de var også mye mer kresen på kildemateriale for å låte optimalt. Der var C1 mye mer tilgivende. Rett og slett mer allround. Husker at du fant tilbake til Triangle igjen. Det er visst ditt merke ja :) Det er flott du har kommet ‘hjem’ igjen :) Hvilken modell var det du har fra Triangle? Har du også hørt noen av deres dyreste modeller? Har selv aldri hørt dem. Men de har jo et sortiment fra rimelig til veldig dyrt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har Quartet LE som hoved høyttalerene. Og har eid Magellan Chello. Havner nok på magellan Duetto når man nå etterhvert skal flytte
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Duetto koster 29k hos hififreaks nå, koster 57k ellers. Du bør kanskje kjøpe et par før prisen går opp igjen?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har Quartet LE som hoved høyttalerene. Og har eid Magellan Chello. Havner nok på magellan Duetto når man nå etterhvert skal flytte
    Du hadde jo Confidence C2 innom hos deg. Kan du beskrive litt forskjellene mellom C2 og Quartet. Eller Triangle i hovedsak. Er de på hver sin ende i lydsignatur?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Oyvindl85: Olympica 1 , nedtur??? Vel, der er vi langtfra enige. Men som jeg har sagt før: Sonus Faber er for den som lytter til deres budskap. :rolleyes:
    Høres ut som høyttalere for de som er mottagelige for placebo. Man må tro på og virkelig lytte etter de gode kvalitetene i lydgjengivelsen for å høre at de spiller bra. :rolleyes:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har Quartet LE som hoved høyttalerene. Og har eid Magellan Chello. Havner nok på magellan Duetto når man nå etterhvert skal flytte
    Du hadde jo Confidence C2 innom hos deg. Kan du beskrive litt forskjellene mellom C2 og Quartet. Eller Triangle i hovedsak. Er de på hver sin ende i lydsignatur?
    Kan godt skrive litt om opplevde forskjeller ja. Men dette vil da bli mine inntrykk og sikkert ikke altfor intr for alle sammen.

    Men gjør det når jeg har pc fremfor meg. Blir mye knot på en liten mobil.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har Quartet LE som hoved høyttalerene. Og har eid Magellan Chello. Havner nok på magellan Duetto når man nå etterhvert skal flytte
    Du hadde jo Confidence C2 innom hos deg. Kan du beskrive litt forskjellene mellom C2 og Quartet. Eller Triangle i hovedsak. Er de på hver sin ende i lydsignatur?
    Kan godt skrive litt om opplevde forskjeller ja. Men dette vil da bli mine inntrykk og sikkert ikke altfor intr for alle sammen.

    Men gjør det når jeg har pc fremfor meg. Blir mye knot på en liten mobil.
    Gjør gjerne det :) Gir en pekepinn på hvilken lydsignatur disse har opp mot hverandre. Samt fordeler/svakheter. For meg er det interessant.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.885
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Oyvindl85: Olympica 1 , nedtur??? Vel, der er vi langtfra enige. Men som jeg har sagt før: Sonus Faber er for den som lytter til deres budskap. :rolleyes:
    Høres ut som høyttalere for de som er mottagelige for placebo. Man må tro på og virkelig lytte etter de gode kvalitetene i lydgjengivelsen for å høre at de spiller bra. :rolleyes:
    Enkelte har bare en pussig måte og si ting på,Olympica 1 er ikke så lette og få til som mange andre høyttalere også er.
    En hybrid med mye krefter eller en virkelig god røramp vekker de nok;) Bladelius er sikkert gode ting,men det er ikke svaret på alt.
    Om auditor har testet Okympica1 i eget oppsett med Bladelius over tid er heller tvilsomt,om han kan dokumentere det med bilder alt han påstår han har hørt så skal jeg gi meg :). Da skal også jeg teste Bladelius på Amatiene.

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Oyvindl85: Olympica 1 , nedtur??? Vel, der er vi langtfra enige. Men som jeg har sagt før: Sonus Faber er for den som lytter til deres budskap. :rolleyes:
    Høres ut som høyttalere for de som er mottagelige for placebo. Man må tro på og virkelig lytte etter de gode kvalitetene i lydgjengivelsen for å høre at de spiller bra. :rolleyes:
    Enkelte har bare en pussig måte og si ting på,Olympica 1 er ikke så lette og få til som mange andre høyttalere også er.
    En hybrid med mye krefter eller en virkelig god røramp vekker de nok;) Bladelius er sikkert gode ting,men det er ikke svaret på alt.
    Om auditor har testet Okympica1 i eget oppsett med Bladelius over tid er heller tvilsomt,om han kan dokumentere det med bilder alt han påstår han har hørt så skal jeg gi meg :). Da skal også jeg teste Bladelius på Amatiene.

    O
    Ikke vet jeg, har bare hørt Venere i en butikk og det låt såpass kjipt at jeg ikke fikk særlig tillit til merket, selv om jeg nok tror de har bedre og mer spennende modeller som låter mer engasjerende. Ser jo at bl.a. dine SF'er får gode skussmål av de som har vært og hørt anlegget ditt.
    Men når noen så kategorisk disser alle andre merker enn de få som vedkommende har et fanatisk religiøst forhold til og mener disse merkene er det eneste saliggjørende, så er det lett å bli litt spydig dessverre. Særlig når alle som ikke er enige i at disse merkene er best blir beskyldt for å ikke å ha skjønt greia eller "fått dem til", i kombinasjon med at man liksom skal gi inntrykk av selv å ha hørt absolutt alt på markedet og kunne uttale seg skråsikkert om alle mulige kombinasjoner...
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Alle har har sine preferanser. Matching av elektronikk og høyttalere samt omgivelsene de blir plassert i er avgjørende for sluttresultat. Dog er noen høyttalere lite gode uansett hva man gjør. Og noen legger nok mer lidenskap i sitt merke enn andre. Enhver har rett til sin mening, uten at det skal være fasit for alle. Der er det vel viktig å skille.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Bladelius må du såklart teste.. virker som ting han har hatt en finger med i funker.. Primare A32 som står her er jo en Bladelius konstruksjon.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Alle har har sine preferanser. Matching av elektronikk og høyttalere samt omgivelsene de blir plassert i er avgjørende for sluttresultat. Dog er noen høyttalere lite gode uansett hva man gjør. Og noen legger nok mer lidenskap i sitt merke enn andre. Enhver har rett til sin mening, uten at det skal være fasit for alle. Der er det vel viktig å skille.
    Enig i det. Greit å unngå skylapper og rullgardin for at andre kan oppleve ting annerledes og at det ikke finnes noen fasit på preferanser.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Bladelius må du såklart teste.. virker som ting han har hatt en finger med i funker.. Primare A32 som står her er jo en Bladelius konstruksjon.
    Hørte noen Bladelius monoblokker på 150 watt i en butikk for en del år siden, men falt ikke for dem, og kjøpte en Krell effektforsterker isteden.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg må jo si at Bladelius Thor Mk3 Novitas er en vellykket konstruksjon. Har hatt en del annet utstyr. Men denne er en av de bedre. Er hinsides kraftfull i praksis. Aldri tømt denne for krefter. Lyden er nøytral med en anelse romanse, nok til at den ikke blir analytisk. Innebygde dacen er god og passer forsterkeren godt. Såvidt testet annen dac forrige gang jeg hadde make. Foretrakk den innebygde. Har opplevd at den passer godt til flere høyttalere. Så i grunn lett å matche. Finnes det bedre, selvsagt. Må man opp i pris. Stor sannsynlighet. Byggekvalitet er noe av det bedre jeg har sett. Noe som bør testes ut etter min mening. Har nok havnet litt i skyggen disse forsterkerne. Det må poengteres at de 2 forrige versjonene av Thor ikke kan sammenlignes. Thor Mk3 ble en ny forsterker innvendig fra bunn av. Har kun samme chassis. Den ble mer analog i lyden enntidligere. Noe som utgjorde størst forskjell. Rett og slett litt mer engasjerende og innsiktsfull. Legger ved bilde av innsiden og utsiden. Ikke mange andre i samme prisleiet med like ryddig innmat/konstruksjon og byggekvalitet :) Syns jeg. Hva sier dere?

    F1E311F8-D245-4C55-8A66-7E7B62BFA537.jpg


    56EAD0C4-F5DF-4C12-872D-D6EFC50DB508.jpg


    BAC5B786-F383-4AC1-816C-32892A5020E5.jpg


    6CEC26C2-8D2E-434C-97D1-13DB3BE7A8A9.jpg


    B76978E3-6819-4773-96C6-B5655FBBBAD3.jpg
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Bladelius må du såklart teste.. virker som ting han har hatt en finger med i funker.. Primare A32 som står her er jo en Bladelius konstruksjon.
    Eller ikke en konstruksjon, men Bladelius var med å designet den.. så han har hatt noen tommeltotter med i prosessen :)
    Lydmessig minner det fælt om Primare(som man har likt alt fra tidligere) bare med enorm autoritet, mørkere bakgrunn og til nå utømmelige krefter.. headroom er morro :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^ Der er vi 100% enige :) Venere har lite med SF og gjøre i mine ører.
    O
    Jeg har gode minner fra lytteøkter med Sonus Faber på nittitallet. At jeg samtidig kjørte Sansui og Celestion SL6 tilsier at jeg likte filosofien bak tidlige serier fra SF. Og så har jeg i nyere tid hørt dine Amati Futura, noe som også gav meg en lignende opplevelse av tilnærming til mine idealer. Samme dag hørte vi to impulses H2, og ut fra den erfaringen kunne jeg i alle fall konkludere med at det er mer likheter enn ulikheter når høyttalere er så gode.

    Venere skiller seg radikalt fra alt annet jeg har hørt av SF. Det er mulig de ligner på andre rimelige serier fra senere tid, som Toy. Men det vet jeg ikke, bare åpner for muligheten. Uansett så vil jeg ikke kalle dem "ekte" SF. Ikke på grunn av at sjefen sjøl var ute av firmaet da de kom, han var vel faktisk død i tillegg, men på grunn av at lydfilosofien er så forskjellig fra alle andre serier jeg har hørt. Mange merker har serier som er vellykkede og andre som er mislykkede. Ingen grunn til å bli merkefanboy på vegne av alt som kommer fra et bestemt merke. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har Quartet LE som hoved høyttalerene. Og har eid Magellan Chello. Havner nok på magellan Duetto når man nå etterhvert skal flytte
    Du hadde jo Confidence C2 innom hos deg. Kan du beskrive litt forskjellene mellom C2 og Quartet. Eller Triangle i hovedsak. Er de på hver sin ende i lydsignatur?
    Vel here goes....
    Dette er mine inntrykk, med min musikk, mine ører og smak, i mitt rom, altså absolutt ingen fasit. Jeg kommer nok til å få alle Dynaudio eierene på nakken tenker jeg, men vi er forskjellige og har forskjellig smak.

    Triangle som merke, er jo et merke som har fulgt meg i mange år. Jeg har alltid havnet tilbake på Triangle etter å ha forvillet meg på andre merker, i søken etter lyden jeg ønsker. Denne lyden er åpen, direkte, hurtig med godt fundament. Med en diskant som viser at den er der uten å bli hard eller pågående. Mellomtonen skal kunne spille sart men skal også kunne gi meg en opplevelse når jeg hiver på Pantera, Megadeth, Ozzy, ol musikk. Og det er her Triangle drar ifra de andre høyttalerene jeg har hatt. Luftigheten , åpenheten i toppen har jeg ikke fått til bedre med noen andre høyttalere enn Triangle. Allround egenskapene, de bryr seg ikke om hva som står i spilleren. Huslyden deres kler meg. Jeg liker den og kler min musikk.

    Jeg hører mye på musikk hvor man har enten akustisk gitar eller en eller flere el gitarer. Jeg har spillt gitar en haug med år, og jeg vet hvordan det skal låte. Her er også den største forskjellen mellom Trinage og Dynaudio, jeg synes rett og slett toppen ble for myk, for forsiktig og jeg følte det manglet sprut i lyden. I vertfall i forhold til Triangle. Jeg er glad i at toppen skal virkelig vere der, og akkurat ikke bli for pågående eller sprekke opp slik at det blir for spisst. Mellomtonen og bassen på C2 likte jeg veldig godt. Og C2 spiller dypere enn Triangle Quartet. Dypbass er Triangle sitt ankepunkt. Det er ikke mye liv i de under 40hz i mitt rom. Har nok mye med plasseringen å gjøre, men her er det flere høyttalere jeg har hatt dom har mye mye mer. Men den bassen som er der, den er god, virkelig god vil jeg si. Jeg kjører alikevel 4 subber i mitt oppsett for å gi anlegget den autoriteten jeg trenger.

    Les dette riktig nå, C2 er en svert god høyttaler, men den var ikke for meg. Det var heller ikke Marten Bird for å nevne en annen høyttaler jeg ikke kunne ha stående. Svært god på vokal musikk, men de låt egentlig huggorm på metall.

    Hadde C2 hatt en enda friskere topp, så hadde de nok blitt stående ,mye lenger og kanskje enda til blitt. Jeg safet litt her for ett år siden. Nå ville jeg bare ha et anlegg som fungerte for meg, som spiller musikken min på den måten jeg liker. Så da var det bare å bestille seg et par. Jeg har hatt ( har de fremdeles på stua) Celius esw som reserve høyttaler en stund. Så jeg visst hvor det bar.

    Alt i alt så var det toppen i C2 jeg ikke kunne leve med. Og det er også grunne til at jeg atter en gang har havnet tilbake på Triangle. Og jeg ser ingen grunn til å bytte de ut. Mulig jeg havner opp på Magellan serien senere. Da vokser lyden mye. Mer av alt, men uten å miste sin huslyd. Kan godt vere at det er hornet som gir meg denne følelsen av å lytte til musikk. Jeg liker jo også Klipsch, og har hatt mange modeller, men Triangle er så mye mer.

    Jeg pleier å anbefale folk som leter etter sin lyd å ta en lytt til Triangle. Og det har endt opp med at flere har handlet. Det er et eller annet med dette merket som virkelig tiltar meg. Det er nok deres evne til å formidle musikken, tonene, stemmingen i platene jeg spiller.
    Hadde du bodd nærmere så skulle du fått tatt en runde i sweetspot her. Jeg tror du hadde blitt overrasket.

    Da blir jeg nok halshugd!!
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har Quartet LE som hoved høyttalerene. Og har eid Magellan Chello. Havner nok på magellan Duetto når man nå etterhvert skal flytte
    Du hadde jo Confidence C2 innom hos deg. Kan du beskrive litt forskjellene mellom C2 og Quartet. Eller Triangle i hovedsak. Er de på hver sin ende i lydsignatur?
    Vel here goes....
    Dette er mine inntrykk, med min musikk, mine ører og smak, i mitt rom, altså absolutt ingen fasit. Jeg kommer nok til å få alle Dynaudio eierene på nakken tenker jeg, men vi er forskjellige og har forskjellig smak.

    Triangle som merke, er jo et merke som har fulgt meg i mange år. Jeg har alltid havnet tilbake på Triangle etter å ha forvillet meg på andre merker, i søken etter lyden jeg ønsker. Denne lyden er åpen, direkte, hurtig med godt fundament. Med en diskant som viser at den er der uten å bli hard eller pågående. Mellomtonen skal kunne spille sart men skal også kunne gi meg en opplevelse når jeg hiver på Pantera, Megadeth, Ozzy, ol musikk. Og det er her Triangle drar ifra de andre høyttalerene jeg har hatt. Luftigheten , åpenheten i toppen har jeg ikke fått til bedre med noen andre høyttalere enn Triangle. Allround egenskapene, de bryr seg ikke om hva som står i spilleren. Huslyden deres kler meg. Jeg liker den og kler min musikk.

    Jeg hører mye på musikk hvor man har enten akustisk gitar eller en eller flere el gitarer. Jeg har spillt gitar en haug med år, og jeg vet hvordan det skal låte. Her er også den største forskjellen mellom Trinage og Dynaudio, jeg synes rett og slett toppen ble for myk, for forsiktig og jeg følte det manglet sprut i lyden. I vertfall i forhold til Triangle. Jeg er glad i at toppen skal virkelig vere der, og akkurat ikke bli for pågående eller sprekke opp slik at det blir for spisst. Mellomtonen og bassen på C2 likte jeg veldig godt. Og C2 spiller dypere enn Triangle Quartet. Dypbass er Triangle sitt ankepunkt. Det er ikke mye liv i de under 40hz i mitt rom. Har nok mye med plasseringen å gjøre, men her er det flere høyttalere jeg har hatt dom har mye mye mer. Men den bassen som er der, den er god, virkelig god vil jeg si. Jeg kjører alikevel 4 subber i mitt oppsett for å gi anlegget den autoriteten jeg trenger.

    Les dette riktig nå, C2 er en svert god høyttaler, men den var ikke for meg. Det var heller ikke Marten Bird for å nevne en annen høyttaler jeg ikke kunne ha stående. Svært god på vokal musikk, men de låt egentlig huggorm på metall.

    Hadde C2 hatt en enda friskere topp, så hadde de nok blitt stående ,mye lenger og kanskje enda til blitt. Jeg safet litt her for ett år siden. Nå ville jeg bare ha et anlegg som fungerte for meg, som spiller musikken min på den måten jeg liker. Så da var det bare å bestille seg et par. Jeg har hatt ( har de fremdeles på stua) Celius esw som reserve høyttaler en stund. Så jeg visst hvor det bar.

    Alt i alt så var det toppen i C2 jeg ikke kunne leve med. Og det er også grunne til at jeg atter en gang har havnet tilbake på Triangle. Og jeg ser ingen grunn til å bytte de ut. Mulig jeg havner opp på Magellan serien senere. Da vokser lyden mye. Mer av alt, men uten å miste sin huslyd. Kan godt vere at det er hornet som gir meg denne følelsen av å lytte til musikk. Jeg liker jo også Klipsch, og har hatt mange modeller, men Triangle er så mye mer.

    Jeg pleier å anbefale folk som leter etter sin lyd å ta en lytt til Triangle. Og det har endt opp med at flere har handlet. Det er et eller annet med dette merket som virkelig tiltar meg. Det er nok deres evne til å formidle musikken, tonene, stemmingen i platene jeg spiller.
    Hadde du bodd nærmere så skulle du fått tatt en runde i sweetspot her. Jeg tror du hadde blitt overrasket.

    Da blir jeg nok halshugd!!

    Takker for referat av forskjellene og preferanser :) Slett ingen grunn for halshugging. Det er en særs god måte du ‘avskriver’ Dynaudioene. Og til syvende og sist var det som du sa, diskanten. Og det er vel faktisk noe jeg liker med Confidence. Nettopp det at de er såpass silkemyke i toppen. Med min forsterker fikk jeg akkurat balansen i dem. Informativ og oppløst uten å bli frempå. Da liker jeg musikken best servert. Klart, skal du høre rock/metall musikk er nok noe litt krassere på sin plass. Men det er noe jeg personlig lytter lite til. Hvilken forsterker hadde du på C2? Husker du skulle selge dem igjen. Hadde jeg hatt rom til dem hadde jeg kjøpt de på flekken den gangen ;) Er forresten den kompressjons diskanten i Triangle noe i retning en horndiskant? Eller blir det en mellomting mellom vanlig dome og horn? Har den lydsignaturen til en horndiskant kan man vel spørre. Er nok et anlegg verdt å høre. Du har ofret mange timer på innstillinger og målinger for at det skal yte sitt beste. Noe jeg absolutt har tro på. Leste referatet etter lyttekvelden din. Var jo utelukkende positivt. Det er vel og litt stas å få den bekreftelsen etter mye jobbing med lyden?
    Så er du og på flyttefot etterhvert, med mindre rom til Hifien? Så på tilbudet Hifi Freaks har. Fikk jo Triangle til halve prisen der nå. Toppmodellen av kompaktmodellen, Magellan Duetto. Satt ned fra 57000 kr til 29000 kr. Er det utgående modell?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Diskanten er hornladdet ja. Minner mye om et typisk horn. Kan forlite teknikk..

    Nei ikke som jeg vet. Magellan Duetto er vel den mest aktuelle for min del. Men forhaster meg ikke. Selger nok ikke kinoen før jeg vet når vi skal flytte. Mulig kinoen følger huset også. Utgaven de selger er ikke utgått. De selger den siste. Men at det kommer en ny modell kan godt vere. Har hatt magellan Chello. Søren hvor jeg angrer på at den dro avgårde. Men hadde de ikke gjort det, så hadde jeg ikke hatt dagens oppsett

    Er du over fjellet, så må du bare ta kontakt. Hvem vet.... Kanskje du og blir hekta på de franske pærlene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde jeg ikke ASR emitter 1 full pakke da...?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det jeg synes er kjempemorsomt er å kunne servere sen lyden jeg har, ja jeg er svært fornøyd, med et anlegg som ikke er veldig kostbart. Med en surround reciver som hjerte, uten ekstern dac, en platespiller og RIAA under 10 laken. Og noen subber som etter ryktene ikke skal virke på musikk og i vertfall ikke høyt i frekvens. Alt er vel mitt imot det vedtatte. Men det funker.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Okei. Ja de minnet veldig på horn. Skulle nok lånt et øre til slikt en gang. Greit å teste noe man ikke har hatt. Dog er jeg allergisk mot spisse s’er :) Så er det noe antydning til sibilanter og lyttetretthet, så er det fort ut døra ;) Har du testet rør på Triangle før? Siden mange matcher horn og røramper. Du har et par salg du angrer på også? He he... det har vel alle som er godt inni denne hobbyen. Hvis ikke så har de ikke prøvd ut nok saker og ting :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo mulig du hadde ASR.... ikke helt sikker. Var det også Marantz pm11 innom når du hadde C2?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo mulig du hadde ASR.... ikke helt sikker. Var det også Marantz pm11 innom når du hadde C2?
    Mulig, husker ikke....
    Nei er ikke antydning til sibilanter og ekle ssss er. Lyttetretthet er det heller ikke å spore, med mine ører.
    FB_IMG_1519797302160.jpg


    Har testa en liten røramp på Quartet. Men det gjorde det ikke for meg. Hadde hybrid fra Unison Research på Chello. Mimre mimre
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Så de er friske men samtidig nok avrundet til å ikke bli spisse da, om jeg oppfatter det riktig. Da kunne nok noe slikt vært aktuelt å teste. Ser jo greit ut også, som ikke er noe minus :) Hvordan spiller kompaktmodellene når det kommer til bassen?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja jeg synes de er det. Friske og litt frempå, men det låter ikke hardt eller pågående. Jeg kan lytte til musikken min i flere timer uten å bli sliten i ørene.
    Jeg har aldri hørt stativ høyttalerene fra Triangle i 2 kanaler. Har 4 i taket. Men jeg går jo ut fra at de låter relativt likt med de gulvstående modellene. Magellan serien er nok min drøm igjen. Og det ryktes at Duetto har nok bass for de fleste.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Med 30 dagers åpent kjøp så er det jo bare å test om pengene er på plass. Jeg har desverre ikke mulighet til å handle før jeg selger kinoen. Og frem til det skjer, så har jeg egentlig det jeg trenger.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo det er et alternativ å teste på åpent kjøp. Er ikke så mye av Triangle på bruktmarkedet. Er det pga litt mindre utbredt merke her til lands? Du trenger vel ikke stresse med å kjøpe noe heller, siden du har såpass bra lyd på loftet og er fornøyd :)
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    354
    Antall liker
    323
    Sted
    South of heaven
    Jeg må jo si at Bladelius Thor Mk3 Novitas er en vellykket konstruksjon. Har hatt en del annet utstyr. Men denne er en av de bedre. Er hinsides kraftfull i praksis. Aldri tømt denne for krefter. Lyden er nøytral med en anelse romanse, nok til at den ikke blir analytisk. Innebygde dacen er god og passer forsterkeren godt. Såvidt testet annen dac forrige gang jeg hadde make. Foretrakk den innebygde. Har opplevd at den passer godt til flere høyttalere. Så i grunn lett å matche. Finnes det bedre, selvsagt. Må man opp i pris. Stor sannsynlighet. Byggekvalitet er noe av det bedre jeg har sett. Noe som bør testes ut etter min mening. Har nok havnet litt i skyggen disse forsterkerne. Det må poengteres at de 2 forrige versjonene av Thor ikke kan sammenlignes. Thor Mk3 ble en ny forsterker innvendig fra bunn av. Har kun samme chassis. Den ble mer analog i lyden enntidligere. Noe som utgjorde størst forskjell. Rett og slett litt mer engasjerende og innsiktsfull. Legger ved bilde av innsiden og utsiden. Ikke mange andre i samme prisleiet med like ryddig innmat/konstruksjon og byggekvalitet :) Syns jeg. Hva sier dere?

    Vis vedlegget 484339

    Vis vedlegget 484340

    Vis vedlegget 484341

    Vis vedlegget 484342

    Vis vedlegget 484343
    Deler dine synspunkter angående Thor MKIII. Jeg har utgaven uten dac/riaa. Har hatt min i snart seks år og har ingen planer om å bytte den ut. Den gir fortsatt stor eieglede og har på følelsen at man må markant opp i pris for å finne forsterkere som spiller bedre enn denne. Fin tråd du har gående og håper du finner et par c1 snart:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja jeg er meget fornøyd. Er ikke verdens beste, så det er klart. ;) Men den holder koken langt over sin prisklasse. Den har kraften, kvaliteten og finessen som behøves til det meste. Passer nok aller best med høyttalere som har en nøytral mot varm klangbalanse. Men det er uansett en forsterker verdt å teste i det minste. Før den dømmes :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    den hadde nok vært første alternativ om jeg skulle gått over til integrert igjen om måtte hatt såpass med krefter.. men dog så klarer faktisk Primare i32 å drive det meste.. samt at jeg liker enkelheten den har med MM30 kortet og full styring fra en pad :)


    Men nå går forhåpentligvis I32 ut døren om noen dager.. så da slipper man å lure.. MI12 og A32 er helt Kanon! og A32 er nok en forsterker man er stuck med til den tar kveld.. ikke den enkleste å selge videre pga vekt.. :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    I32 er bra. Den har jeg hatt selv. Har du fått en kjøper på den?
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hadde a32 i 3 dager selv... lange dager ;) men kunne tenkt meg å testet ei blalus hjemme etterhvert selv ja :) du får låne den bort til meg øyvind ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hadde a32 i 3 dager selv... lange dager ;) men kunne tenkt meg å testet ei blalus hjemme etterhvert selv ja :) du får låne den bort til meg øyvind ;)
    hadde ikke giddi pakke den ut bare for 3 dager engang.. 40kg uhånterlig klump :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo det er et alternativ å teste på åpent kjøp. Er ikke så mye av Triangle på bruktmarkedet. Er det pga litt mindre utbredt merke her til lands? Du trenger vel ikke stresse med å kjøpe noe heller, siden du har såpass bra lyd på loftet og er fornøyd :)
    Vet ikke helt hvor mye som er der ute av Triangle. Noe er det. Tror de som liker Triangle ikke finner noe vesentlig bedre. Triangle har jo litt hus lyd. Og jeg har ikke funnet noen like. Audiovector på Avantgarde stadiet kan minne en del om Triangle.

    Ja jeg har absolutt ingen hastverk. Håper jo egentlig å få et rom jeg kan sette opp alt i.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jo det er et alternativ å teste på åpent kjøp. Er ikke så mye av Triangle på bruktmarkedet. Er det pga litt mindre utbredt merke her til lands? Du trenger vel ikke stresse med å kjøpe noe heller, siden du har såpass bra lyd på loftet og er fornøyd :)
    Vet ikke helt hvor mye som er der ute av Triangle. Noe er det. Tror de som liker Triangle ikke finner noe vesentlig bedre. Triangle har jo litt hus lyd. Og jeg har ikke funnet noen like. Audiovector på Avantgarde stadiet kan minne en del om Triangle.

    Ja jeg har absolutt ingen hastverk. Håper jo egentlig å få et rom jeg kan sette opp alt i.
    bare å flytte opp hit så kan dere kjøpe leilighet til å bo i samt et hus ekstra bare for hifi ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo det er et alternativ å teste på åpent kjøp. Er ikke så mye av Triangle på bruktmarkedet. Er det pga litt mindre utbredt merke her til lands? Du trenger vel ikke stresse med å kjøpe noe heller, siden du har såpass bra lyd på loftet og er fornøyd :)
    Vet ikke helt hvor mye som er der ute av Triangle. Noe er det. Tror de som liker Triangle ikke finner noe vesentlig bedre. Triangle har jo litt hus lyd. Og jeg har ikke funnet noen like. Audiovector på Avantgarde stadiet kan minne en del om Triangle.

    Ja jeg har absolutt ingen hastverk. Håper jo egentlig å få et rom jeg kan sette opp alt i.
    bare å flytte opp hit så kan dere kjøpe leilighet til å bo i samt et hus ekstra bare for hifi ;)
    Har du jobb til oss da X?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn