oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.389
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Spennende med Guru. Du skal få en gratulasjon da de dukker opp med posten :)
    Jo det må nesten bare testes ut :) Greit nok når de er på tilbud.
    Du uttaler deg i det minste etter og ha hørt tingene,ikke hva du leser om de ;) flere her inne som burde prøve det ;)

    O

    Må nok høre før jeg kan bedømme dem :) Men blir kjøpt utelukkende pga gode omtaler da.... ;) Spennende saker.
    Syns også det er kjekt å utvide horisonten og teste nytt som ikke nødvendigvis koster all verden.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skikkelig spennende valg. I utgangspunktet en av de mest spennende stativhøyttalerne under 20k, spesielt siden de har egenskaper jeg mest av alt forbinder med andre løsninger enn apekister for silkeaper. Ut fra det jeg har lest passer det godt med et bredt utvalg forsterkere, noe som jo er gledelig for oss som gjerne går utenfor allfarvei med rør eller mindre klasse A-forsterkere. Eventuelt typiske over achieving briter med PRaT, som Rega og Naim. Gjerne i minste størrelse. Kan godt tenke meg at Guru Jr er en perfekt partner til Naims minste strømmeforsterkere.

    Jeg kommer til å følge tråden din med argusøyne, for dette tilbudet gleder faktisk meg stort. Det er fordi jeg håper det får betydning for bruktprisene på Guru Jr. Jeg har jo mange ganger flagget at jeg har funnet mine store høyttalere, neste par ut er stativhøyttalere til #2-riggen. Årsaken til at Guru Jr står så høyt på min liste pt er at den er så lettplassert. Klin den opp til veggen og den trives. En veldig grei egenskap for de med in house interiørarkitekt med "onde hensikter" eller liten plass, og nettopp liten plass er noe en slik høyttaler må takle til mitt bruk. Når den tid kommer at jeg er klar til å investere mer enn en tusenlapp i et ekstra par høyttalere vil jeg meget mulig stå klar med et autosøk på Finn.no.

    Guru Jr har ikke bassen som sin akilleshæl, den akilleshælen er nok mer knyttet opp til de kompromissene plasseringsvennligheten medfører. Slike høyttalere har en tendens til å line opp instrumentene mer eller mindre på ei linje, veldig ECM-vennlig med andre ord. Dybdeperspektiv er nok svenskenes svake punkt, i tillegg til at også de mest geniale skoeskene må svare til fysikkens lover. Du kan skremme utrolig mye ut av slik små woofere i så små kabinetter, men et sted går grensen, selv om den virker å være merkelig tøyelig for disse Stockholmerne. Men det er en grense og en svakhet som enhver kjøper av Guru Jr har akseptert, og de får da også betydelig mer enn det andre merker med tilsvarende høyttalere ser ut til å kunne tilby.

    En definitiv hovedgrunn til å velge Guru Jr utover den spretne lyden og imponerende bassgjengivelsen er å slippe høyttalere som står en meter ut i rommet. Og nettopp frontveggen og den drahjelpen den gir de små wooferne er jo en del av hele konseptet. Å ofre romdefinisjon i dybden er ikke veldig vondt når du vinner så mange andre fine egenskaper som burde være umulige ut fra de fysiske forutsetningene. I det hele tatt virker Guru-modellene å være svært gjennomtenkt og ærlig med tanke på gevinst og trade of. There's no such thing as a free lunch, but you can get pretty darn near. Så gratulerer, og stålsett deg for en berg-og-dalbane av opplevelser under innspilling. På det området er de visstnok notoriske.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ja, se der. Dette skal virkelig bli spennende. :)
    De vil selvfølgelig ikke klare å hamle opp med Dynaudio på nivå med større elementer på bassdelen.
    Men hva de kan by på av musikalitet fra små kasser er virkelig imponerende. Synes baluba treffer godt med det han skriver over her.
    Gleder meg til å høre hva du synes.
    Holdt på å kjøpe meg et par til på tilbud nå, men så at det bare var i eik utførelse som var på tilbud.
    Hadde det vært i valnøtt finish som stereofil har bilde av, hadde jeg også slått til.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Skikkelig spennende valg. I utgangspunktet en av de mest spennende stativhøyttalerne under 20k, spesielt siden de har egenskaper jeg mest av alt forbinder med andre løsninger enn apekister for silkeaper. Ut fra det jeg har lest passer det godt med et bredt utvalg forsterkere, noe som jo er gledelig for oss som gjerne går utenfor allfarvei med rør eller mindre klasse A-forsterkere. Eventuelt typiske over achieving briter med PRaT, som Rega og Naim. Gjerne i minste størrelse. Kan godt tenke meg at Guru Jr er en perfekt partner til Naims minste strømmeforsterkere.

    Jeg kommer til å følge tråden din med argusøyne, for dette tilbudet gleder faktisk meg stort. Det er fordi jeg håper det får betydning for bruktprisene på Guru Jr. Jeg har jo mange ganger flagget at jeg har funnet mine store høyttalere, neste par ut er stativhøyttalere til #2-riggen. Årsaken til at Guru Jr står så høyt på min liste pt er at den er så lettplassert. Klin den opp til veggen og den trives. En veldig grei egenskap for de med in house interiørarkitekt med "onde hensikter" eller liten plass, og nettopp liten plass er noe en slik høyttaler må takle til mitt bruk. Når den tid kommer at jeg er klar til å investere mer enn en tusenlapp i et ekstra par høyttalere vil jeg meget mulig stå klar med et autosøk på Finn.no.

    Guru Jr har ikke bassen som sin akilleshæl, den akilleshælen er nok mer knyttet opp til de kompromissene plasseringsvennligheten medfører. Slike høyttalere har en tendens til å line opp instrumentene mer eller mindre på ei linje, veldig ECM-vennlig med andre ord. Dybdeperspektiv er nok svenskenes svake punkt, i tillegg til at også de mest geniale skoeskene må svare til fysikkens lover. Du kan skremme utrolig mye ut av slik små woofere i så små kabinetter, men et sted går grensen, selv om den virker å være merkelig tøyelig for disse Stockholmerne. Men det er en grense og en svakhet som enhver kjøper av Guru Jr har akseptert, og de får da også betydelig mer enn det andre merker med tilsvarende høyttalere ser ut til å kunne tilby.

    En definitiv hovedgrunn til å velge Guru Jr utover den spretne lyden og imponerende bassgjengivelsen er å slippe høyttalere som står en meter ut i rommet. Og nettopp frontveggen og den drahjelpen den gir de små wooferne er jo en del av hele konseptet. Å ofre romdefinisjon i dybden er ikke veldig vondt når du vinner så mange andre fine egenskaper som burde være umulige ut fra de fysiske forutsetningene. I det hele tatt virker Guru-modellene å være svært gjennomtenkt og ærlig med tanke på gevinst og trade of. There's no such thing as a free lunch, but you can get pretty darn near. Så gratulerer, og stålsett deg for en berg-og-dalbane av opplevelser under innspilling. På det området er de visstnok notoriske.
    Takker for et flott sammendrag av Guru :) Jeg håper de spiller ‘musikk’. Jeg gir dem et forsøk. Skulle det ikke falle i smak er de nok ikke umulig å bli kvitt. Jeg har plass til høyttalere som står godt ut fra vegg. Så det er ikke plassen det står på. Men er vel rent lydmessig disse har trigget nysgjerrigheten. Så det vil jo vise seg :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja, se der. Dette skal virkelig bli spennende. :)
    De vil selvfølgelig ikke klare å hamle opp med Dynaudio med større elementer på bassdelen.
    Men hva de kan by på av musikalitet fra små kasser er virkelig imponerende. Synes baluba treffer godt med det han skriver over her.
    Gleder meg til å høre hva du synes.
    Holdt på å kjøpe meg et par til på tilbud nå, men så at det bare var i eik utførelse som var på tilbud.
    Hadde det vært i valnøtt finish som stereofil har bilde av, hadde jeg også slått til.
    Ja det blir spennende. Hmmm. Nå ble jeg litt usikker. Så det er ikke eik, den litt mørkere de har bilde av? Hvis det er lys eik så blir det litt krasj med finish. Da var ikke det like kjekt.... Må søke litt på ulik finish tror jeg. For helt vanlig lys eik er ikke like flott syns jeg. Da må jeg evt revurdere litt :(
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    De du har lagt ut bilde av er valnøtt finish.
    Det er valnøtt finish som stereofil har bilde av. Holdt som nevnt på å på den smellen selv, og synes stereofil gjør en bommert i annonsen sin. Men de har skrevet at det er eik utførelse som selges.
    Altså disse:
    DD4ALY1XYAA_vaN.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De du har lagt ut bilde av er valnøtt finish.
    Det er valnøtt finish som stereofil har bilde av. Holdt som nevnt på å på den smellen selv, og synes stereofil gjør en bommert i annonsen sin. Men de har skrevet at det er eik utførelse som selges.
    Altså disse:
    Vis vedlegget 484045
    Jepp..... Så det selv nå..... Damn... Den finishen var ikke videre lekker. Spesielt ikke med den grønn/hvite frontplaten. What to do... Eik kommer ofte i en litt mørkere variant også. Så derfor trodde jeg st de på bildet hos Stereofil var eik. Nå må jeg faktisk ta en runde med meg selv. For det var som sagt ikke en finish jeg fant særlig attraktiv :) Kan lakkes selvsagt, men er litt jobb med det og.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Er helt enig i at eik finishen ikke er videre lekker.
    Passer garantert inn hos mange disse også, men ikke hvis man helst ønsker mørkere utseende. Valnøtt er betydelig finere, og er den varianten jeg selv ønsker meg.
    Ta en telefon til stereofil og forklar problemet.
    Jeg synes som nevnt at de har gjort en blemme med annonsen der, så kanskje de kan få til en god deal på et par i rett finish.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja jeg må høre med de.... Jeg tror jeg avstår fra dem hvis det er de du delte bilde av. Ikke det jeg trodde det var. Pokker da. Det var kjipt. Kan forresten selve frontplaten taes av? Stod at de var festet med magnet. Stemmer det du som har disse? Da hadde evt en lakkjobb vært enklere. Fått dem lakkert i halvblank svart i stedet. Da ville de blitt omtrent som de svarte på bildet under.

    23C43094-CE8A-4756-B22A-6AAE4E1D29F5.jpeg
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Front og bakplate (som er i metall) sitter limt utenpå mdfplate med kraftig dobbeltsidig teip som sitter sabla godt.
    Det er høyttalerdeksel som settes på med magneter.
    Lakkering er absolutt mulig, men det blir en del jobb.
    Vil du vite mer om det, så bare slå på tråden om du vil.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Front og bakplate (som er i metall) sitter limt utenpå mdfplate med kraftig dobbeltsidig teip som sitter sabla godt.
    Det er høyttalerdeksel som settes på med magneter.
    Lakkering er absolutt mulig, men det blir en del jobb.
    Vil du vite mer om det, så bare slå på tråden om du vil.
    Takk for info... Ja lakking blir litt styr. Spesielt om man ikke kunne lett ta av de metallplatene. Hmmmm. Nå ble man litt skuffet her. Men men....
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Prøv nå å drøy skuffelsen til du har snakket med stereofil.
    Jeg har fortsatt litt trua.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner godt skuffelsen. Tror jeg likevel ville drøyet kjøpet hvis jeg bare var halvfornøyd med finishen, og jeg ville i hvert fall ikke kompensert med å lakke på nye høyttalere. Jeg har også troen på at en telefon til Stereofil vil hjelpe. Utfordringen er om de tar telefonen.... Lykke til! :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg ringte dem nå når de åpnet kl 10. Jeg har kansellert ordren nå. Jeg må tenke meg litt om. Hadde vært en no brainer om de var litt mørkere i fargen. Men lys eik og lyseblå frontplate blir dessverre noe tung å godta, selv til god pris. Det var synd. Kunne få 15% på annen finish. Men leveringstid var uviss. Så jeg får ta en tur i tankeboksen. Bildet i annonsen deres burde absolutt vært av aktuell høyttaler slik at det ikke kunne misforståes.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    mørk beis med lett pensel hadde løst dette på notime.. en kjapp runde med litt maskering av metall mot kanten :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ville uansett ikke blir så pent med den lyseblå fronten. Jeg får evt holde øynene åpen for et par i riktig finish brukt. Var noe ergerlig dette. Men jeg gidder ikke kjøpe noe jeg ikke liker finishen på i utganspunktet. Tar litt av gleden fra det mener jeg.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    true :) riv til på det Scansonic MB1 parret som er på torget.. det er også en killer i minidrakt :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det var veldig synd!
    Hadde håpet at det skulke ordne seg.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo synd det. Jeg hadde sett frem til dette. Men jeg vil ikke kjøpe noe i helt feil finish. Tross prisen :)
    Men man lærer som veien går ;) Men vil holde øynene åpen for et par brukte. Var no greit jeg fant ut dette
    FØR jeg pakket dem ut på stuegulvet :) Så takk for heads-up Johan.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Jauda. Det vil nok dukke opp andre muligheter før eller senere.
    Ante meg nok at du kanskje var i ferd med å gå på en bommert med fargen ja. Mente nok at du helst ville ha høyttalere med mørk farge.
    :)
    Var jo hakket før jeg gjorde det samme selv. Hadde lagt til høyttalerne i handlekurven på nettet og var klar til å trykke på kjøp...
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Aiai, den var lei Øyvind! Du er jo relativt våken når det gjelder bruktmarkedet da, så kan jo hende du finner noen med riktig finish før du vet ordet av det. Hvor går ferden videre da? Blir det oppover i Bladelius sortimentet? Virker som du har truffet ditt merke der?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jauda. Det vil nok dukke opp andre muligheter før eller senere.
    Ante meg nok at du kanskje var i ferd med å gå på en bommert med fargen ja. Mente nok at du helst ville ha høyttalere med mørk farge.
    :)
    Var jo hakket før jeg gjorde det samme selv. Hadde lagt til høyttalerne i handlekurven på nettet og var klar til å trykke på kjøp...
    Jo det var dessverre lett å gå på en blemme med finishen på dem. Så er glad du nevnte at de i eik var såpass lys :) Jeg tenkte ikke så mye over det i går da jeg la dem i handlekurven. Siden det var bare 2 finisher på bildet i annonsen antok jeg det var den som tydeligvis var valnøtt. Den var nemlig meget pen. Du var jo tydeligvis litt mer våken enn meg der ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Aiai, den var lei Øyvind! Du er jo relativt våken når det gjelder bruktmarkedet da, så kan jo hende du finner noen med riktig finish før du vet ordet av det. Hvor går ferden videre da? Blir det oppover i Bladelius sortimentet? Virker som du har truffet ditt merke der?
    Jo litt lei den der. Men life goes on :) Har da lyd så jeg klarer meg ;) Får bare se hva som dukker opp brukt. Evt så går nok veien til Confidence C1 igjen siden jeg har Bladelius Thor nå. Har ønskes kjøpt annonse ute. Men dårlig med responsen der dessverre. Sist var det særdeles vellykket combo som jeg nok ikke skulle solgt første gangen :) Jeg er også svak for Devialet og Italienske høyttalere. Så ikke umulig det blir vurdert. En Devialet 120 pluss noe fra Sonus kanskje? Skulle man få tak i et par Dynaudio C20 til en fin pris, så kunne det vært interessant å høre i egen stue. Jeg har ikke vært helt fremmed for tanken på Focus 600 XD. Jeg la inn noen bud på de hvite som lå på auksjon. Men jeg gav meg da de kom på 49k. Minstepris var ikke oppnådd. Så vet ikke om han som bydde over meg der fikk dem. Ligger og et par av dem ute i Valnøtt. Men de ligger alt for høyt priset. De kostet vel 90.000 kr nye. Og jeg vet Soundgarden i Åsane solgte demoparet sitt for under 50000 kr. Så jeg tror at 45.000 kr nok er mer riktig pris i dagens marked for dem brukt. Har sendt forespørsel på dem da de ble lagt ut, men ingen svar. Så da forventes nok en pris som ikke kan forsvares fra min side. XD200 var en flott høyttaler. Og siden XD600 er en lukket konstruksjon og fullrange, så tror jeg de spiller vel så bra. Selv i middels store rom. Man kan gå så mange veier i denne hobbyen. Så jeg tar det litt som det kommer. Man vet aldri hva som dukker opp på bruktmarkedet heller ;)
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Oyvindl85: Kjipt. Men se positivt på det. Stereofil har faktisk et bedre tilbud- hvis du ser deg om der..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var litt kjipt, ja. Men hvis finish ikke passer med resten av stuen så blir det slik. Selv hadde jeg lett valgt et par av disse når de en gang ender på børsen, men det er heller ikke ment å være stuehøyttalere i casa baluba.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Oyvindl85: Kjipt. Men se positivt på det. Stereofil har faktisk et bedre tilbud- hvis du ser deg om der..
    Joda de har andre saker. Både rimelig og dyrt. Men i denne omgang var det spesielt Guru som var av interesse derfra.
    Se om det dukker opp et par Dynaudio C1 etterhvert på brukten.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Dette var litt kjipt, ja. Men hvis finish ikke passer med resten av stuen så blir det slik. Selv hadde jeg lett valgt et par av disse når de en gang ender på børsen, men det er heller ikke ment å være stuehøyttalere i casa baluba.
    Jo det ble litt nedtur nå jeg først hadde lagt dem i handlekurven :) Men men. Ingen krise. Er nok en grunn for at de har 10 Guru Junior på lager i akkurat den finishen de skal selge på tilbud. Er nok ikke den mest ettertraktede utførelsen. Er ingen designslave selv. Men akkurat disse hadde slett ikke passet inn. I en annen finish, ja. De dukker nok opp brukt etterhvert. Du får holde utkikk selv og siden du er higen på et par :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner det med det lyse treet, men den lyseblå frontplaten blir vel dekket av frontstoff når det er på?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo trekket kan være på og det er sort. Men uansett er de fortsatt lyseblå bak ;) Nok å bare vite :) Samt at lys eik ikke har vært noen suksess rent estetisk for min del.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vært greit å få sett dem IRL og ikke bare på bilder. Det er ofte at et inntrykk forandrer seg når man ser det i virkeligheten.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det hadde vært greit å få sett dem IRL og ikke bare på bilder. Det er ofte at et inntrykk forandrer seg når man ser det i virkeligheten.
    Det er forsåvidt helt korrekt. Googlet dem nøye da jeg ble oppmerksom på at eik finish ikke var avbildet i annonsen. Og jeg kunne da ikke finne noe bilde av dem som gjorde at jeg fikk lyst å ha dem :) Men jeg kunne som nevnt lakket og styrt. Men det er mye jobb med det. Så da kan man avvente litt til.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Oyvindl85: Den finishen er jo inspirert av den samme Vintage Scandi Chic stilen halve Skandinavia prøver å innrede med nå, så jeg syns faktisk de lyse Guruene ser OK ut, jeg.. Men her kjøres det i Chesterfield, de passer ikke inn. På den annen side: Hvordan kan det ha seg at du har eid TRE (etter det jeg husker) C1-par, solgt alle og ikke funnet ut at det ER de du EGENTLIG vil ha??:cool: Ved å BEHOLDE dem?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Oyvindl85: Den finishen er jo inspirert av den samme Vintage Scandi Chic stilen halve Skandinavia prøver å innrede med nå, så jeg syns faktisk de lyse Guruene ser OK ut, jeg.. Men her kjøres det i Chesterfield, de passer ikke inn. På den annen side: Hvordan kan det ha seg at du har eid TRE (etter det jeg husker) C1-par, solgt alle og ikke funnet ut at det ER de du EGENTLIG vil ha??:cool: Ved å BEHOLDE dem?
    Smak og behag på finish :) Har aldri eid C1 mer enn en (1) gang i sort piano finish. Disse ble i nysgjerrigheten og midlertidig galskap byttet i et par Sonus Faber Olympica 1. Som ble en stor nedtur sammenlignet med C1. Har hatt 2 par på hånden deretter, men som av forskjellige årsaker ikke ble noe av. Mest grunnet at selger har trukket seg. Så jeg kan ikke skryte på meg å ha solgt videre 3 par C1. Må nok gjøre hjemmeleksen din ;) Men har hatt et utall forskjellige Dynaudio i hus. DET kan jeg stå for :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn