Forbausende nyheter på Polet. Nå har de jaggu fått tak i Westvleteren for salg! Ok, hundedyrt og maks én per kunde av Westvleteren "12"... men kanskje nettopp derfor de får selge den. Men den gleder jeg meg til å smake. Hadde planer om å kjøre innom klosteret forrige sommer da jeg kjørte gjennom Belgia, men de var stengt på den aktuelle dagen.
Øl-nytt - DN.no
8777 Westvleteren "12"
Brouwerij Westvleteren
Belgia
Kroner 166,- 330ml spesialpol B, maks en flaske hver per kunde
92 poeng
NON DOS
Sammensatt duft med balanserte aromatiske kvaliteter som nystekt rugbrød, malt og fruktig gjærpreg. Balansert smak med behagelig kremet og frisk munnfølelse. Denne lagrer svært godt. BDK
8775 Westvleteren "8"
Brouwerij Westvleteren
Kroner 152,- 330 ml spesialpol B, maks en flaske per kunde
89 poeng
NON DOS
Nydelig balansert dyp aroma som samtidig viser friskhet og finesse med et dypt maltpreg. Flott fylde med kremet smak, integrert sødme og mørke karamelltoner. BDK
8776 Westvleteren "6"
Brouwerij Westvleteren
Kroner 143,- 330 ml spesialpol B, maks en flaske per kunde
89 poeng
NON DOS
Delikat og frisk med delikat humlepreg og innslag av nybakt brød. Flott fruktig gjærpreg med balansert sødme og frisk utgang. BDK
.....
Denne også er jeg spent på!
9110 India Pale Ale Rhub IPA
Brasserie St Germain og Nøgne Ø
Frankrike/Norge
Kroner 52,90 330 ml. spesialbutikk B
86 poeng
Vitaca
Laget med rabarbra og tropisk humle. Frisk og fruktig stil med søtlig humlepreg og grapefrukt toner. Balansert frisk frukt på smak med lett tropisk frukt og balansert litt kort utgang. Balansert alkohol. BDK