Politikk, religion og samfunn Oslopolitikken - på rett spor, eller ville veier...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det heter ikke vindmølle, det heter vindturbin. Det er vanlig å feilaktig omtale vindturbiner som vindmøller, men et sted må grensen for språklig forfall settes. Det er fint lite korn som blir malt i en vindturbin.

    Effekten en vindturbin leverer skalerer med vindhastigheten i tredje potens så er det er en fordel at det faktisk stort sett blåser passe mye der de skal plasseres.
    Hvis folk bruker vindmølle om det så heter det vindmølle. Det er sånn språk fungerer.

    Og blåser det for mye så produserer de 0 og nada for de må stenge ned for å beskytte dem. Blåser det for sterk vind, så kutter de effektiviteten ved å sette angrepsvinkelen på vingebladene til å gi mindre løft, før de til slutt stenger ned.

    Det blåser kraftig ved stadt, men der er det uheldig å ha vindfarm.


    Det koster også å bygge ut elnettet og veier. Det er jo dette som ødelegger naturen. De må sprenge og fylle ut store masser for å bygge veiene. På færder har vi jo alt dette. Sleng opp vindfarm der.

    Synes også vi kan sette vindkraft som krav på e18-utvidelse. Skal vi bruke 60 milliarder kroner på veien der, så kan vi jo sette opp noen vindturbiner i skråningen rundt omkring. Alterntiv til bompenger. Men da ville jo bærumsfolket protestert kraftig. Ville gått utover eiendomsprisene dems.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.523
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Det største eller viktigste argumentet mot vindmøller/turbiner er at de dreper fugler i tusentall og insekter i milliader! Innsekter som er av kritisk verdi i forhold til jordbruket! Mange vernede fuglearter som var på bedringens vei er igjen utryddingstruede på grunn av disse vannviddsmaskinene. Og i tillegg så ødelegges store naturområder.

    Den eneste "fordelen" med å flytte dævelskapen ut til havs er at ingen ser hvor mange sjøfugler som blir drept! Disse monstrene har en alt for kort levetid til at det kan være noen god økonomi i prosjektene hvis ikke man kalkulerer med å slå selskapene konkurs når regninga for oppryddig kommer, og den kommer som sagt her tidligere i løpet av 0-25 år.

    Møllene/turbinene har også en meget negativ innvirking på reindrifta for reinens trekkveier blir påvirket, men det er jo bare samer, Joikaboller og slikt, så hvem bryr seg?

    Når man i tillegg vet at vi med å oppgradere eksisterende vannkraftverk kan levere mere ekstrakraft enn hva disse møllene/turbiene kan levere, og at vannkraften er stabil i motsettning til vindkraften er denne massive utbyggingen av vindkraft noe de kommende generasjoner vil dømme oss hard for! Grunnen til at vi ikke oppgraderer vannkraftverkene? Skattesystemet, som Erna & Co nekter å endre!
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Sant, men vi kan jo ikke tenke slik. Alt skal jo måles i kroner og ører etter en forutbestemt og upresis veksklingskurs, og så skal vi ta avgjørelsene etterpå.

    Hvor mye penger dyttet staten inn i disse vindfarmene? Ville vært bedre om staten brukte tilsvarende penger på å forbedre effektiviteten i vannkraften. Fortsatt urørt natur. overskuddet havner i Norge, og ikke tyskland.

    Jeg så et en vindmøllefarm lagt over Oslo-kart. Det var hele marka bygd ned. Hvor mange farmer er det som skal opp? 20-40-60? 100?


    Å legge et ut til havs er bra. At det tar livet av noen fugler får så være. Mer fisk til oss.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.427
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Å legge et ut til havs er bra. At det tar livet av noen fugler får så være. Mer fisk til oss.
    En dårlig løsning uansett hvor de plasseres.
    Det er ikke noe bedre at de tar liv av en del sjøfugl, fremfor andre arter.
    Samtidig - i "Oslo-tråden" bør vi jo ikke bekymre oss over den problematikken. Nok annen "galskap" å ta av her.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.427
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bompengegeneralin Lyngbø tar for seg byrådets plan for "Det grønne skiftet" i Oslo og det er en viss uenighet med byrådet.

    https://www.nettavisen.no/nyheter/snart-blir-oslo-et-gront-helvete/3423963142.html
    Kong Raymond har jo en kombinasjon av store komplekser og utpreget markeringsbehov.
    Husker tilbake til "slagordet" i den opprinnelige byrådserklæringen de presenterte som var noe i retning av at Oslo skulle utvikles til å bli xxxx for alle byens innbyggere.
    Det er jo i beste fall en sannhet med store modifikasjoner.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sannsynligvis blir det noe som "hold deg på riksveien/europaveien, så går det greit inntil videre" type politikk, med massive gebyrer om man svinger av og inn på kommunal vei.

    Men for de som er interessert er det masse interessant lavterskel statistikk å se her, som blant annet viser utviklingen i bompasseringer sortert på drifstofftype og nybilsalg etter drivstofftype:
    https://www.klimaoslo.no/klimabarometeret/

    Ut fra tendensene som vises her vil det ikke overraske meg om 2030 er bortimot utslippsfritt* fra privatbiler om man bare viderefører dagens tiltak, uten å forby noe som helst. Det virker ganske enkelt som en naturlig utvikling.


    (*bortimott utslippsfritt i mitt vokabular betyr mer enn 80% utslippsfritt)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.330
    Sted
    Trondheim
    Jeg ser at kongen feirer 17. mai med en biltur i byen. Han må gjøre det nå mens det enda er lov (ut fra bildene kjører han ikke elbil...) ;)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.738
    Antall liker
    13.225
    Denne er ganske interessant - noen som driver med byplanlegging bør klø seg en del i hodet om dagen


    Hvis hver sentrumskontorist begynner å jobbe hjemme én dag i uken, gir det 12 prosent færre reisende i rushtiden. En slik adferdsendring vil omtrent nulle ut Oslos ventede vekst i antallet yrkesaktive frem til 2040.

    Den planlagte sentrumstunnelen for T-banen og E18 vestover er eksempler på to prosjekter som bør revurderes i hjemmekontorets tid.


    Var ute med noen kompiser som jobber i staten her forleden og de var rimelig sikre på at konseptet "kjernetid" vil dø når dette er over - det har rett og slett store fordeler at en arbeidsplass er bemannet eller bekvinnet fra litt tidligere til litt senere. Folk har ulike livssituasjoner og ulike preferanser og bare det at ikke alle skal være på jobb mellom 9 og 15 har ganske store implikasjoner for logistikken inn og ut av Oslo sentrum.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En veldig interessant effekt av de tiltakene vi har innført i samfunnet. Greier vi å finne en gylden middelvei som gjør alle fornøyd så trenger vi kanskje ikke å bygge gigantiske veiprosjekter som ny E18. Salget av bensin og diesel har forøvrig falt med 21% også.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.330
    Sted
    Trondheim
    Jeg kjørte Oslo-Trondheim på fredag. Omtrent tomme veier. Jeg spør meg om det virkelig er nødvendig med alle disse veiprosjektene. Noen steder er det jo nødvendig der man må forbedre eksisterende veianlegg, men det er en del av disse prosjektene jeg virkelig ikke forstår. Ny E6 Trondheim-Oppdal f.eks. Veien i Soknedal må jo forbedres, men hvorfor bygge 3-4 felts veier mellom Støren og Melhus? Selvfølgelig er det litt kø i helgene, men er det nok til å bygge 4-felts vei som står tom mesteparten av tiden? Det går jo med en god del dyrket mark i disse veiprosjektene også.

    NB: Jeg mener selvfølgelig ikke at man ikke skal utbedre farlige veistrekninger, men hvor farlig er f.eks. veien mellom Støren og Melhus?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214

    Motorveibygging gått galt? her er et klassisk eksempel. 4 felts motorvei der det knapt er en bil. totalt bortkastete penger. men sånn går det når man insisterer på å bygge 4-felts motorvei overalt, fordi det er litt hyttetrafikk.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.498
    Torget vurderinger
    4
    De burde bygge 4 felts motorvei Oslo-Stavanger og Oslo-Trondheim ASAP samt forsere togbanen til Bergen ASAP. Med 4 felts Tønsberg-Stavanger hadde jeg brukt mindre enn 4 timer. Hvor mange timer Oslo-Trondheim ? 4 timer ? Bra med effektive veier når vi skal over på elektriske biler og el-tungtransport. Forstår ikke at folk ikke ser de fordelene. Med nye hjemmekontor muligheter og fleksibel jobbing hadde jeg fint kjørt isteden for pendle med fly til Stavanger. Tror mange hadde kjørt/tatt tog hadde det vært mere effektivt
    Med gode arbeidsforhold på tog så kan man jo jobbe der også. Litt for dårlig dekning når jeg pendlet til Oslo tidligere og fikk ikke lov av arbeidsgiver....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.330
    Sted
    Trondheim
    Helt enig når det gjelder tog.
    Usikker på dette med bil. Oslo-Trondheim gjennom Østerdalen går på litt over 6 timer nå. Utvid eksisterende veier (og fjern skog inntil veien slik at man ser elg og annet vilt slik som de har gjort i Sverige) bl.a. med brede veiskuldre slik at hastigheten kan settes til 90 km/t på større deler av strekningen så kommer man langt. Det hjelper jo ikke de som bor i Gudbrandsdalen, men "sånn er'e bare".
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Norges mest vanstyrte by kjører på.. kommunistklovnene eier ikke magemål. Høres ut som noe piss den kvalmeste riksklysen Trædal og Glisetrynet har grublet ut.

    Heidi Nordby Lunde

    Fra Ap-byrådet som mener de ikke har penger til smittevernsutstyr og ekstra bemanning på sykehjem, så kommer nå dette: De "spanderer" sykkelreparasjoner på folk i full jobb som sparer penger på å ikke ta kollektivtransport eller kjøre bil.
    Hva med å prioritere flere avganger på kollektivtrafikken i stedet for å "spandere" sykkelreparasjoner på folk som ifølge de som er intervjuet allerede er villig til å betale dette selv og står i kø for å få reparert sykkelen sin til selvkost?

     
    Sist redigert av en moderator:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.427
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Fra Ap-byrådet som mener de ikke har penger til smittevernsutstyr og ekstra bemanning på sykehjem, så kommer nå dette: De "spanderer" sykkelreparasjoner på folk i full jobb som sparer penger på å ikke ta kollektivtransport eller kjøre bil.
    Det er jo som man lurer på om man i det hele tatt skal ta det som et seriøst forslag:oops:
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.738
    Antall liker
    13.225
    Jeg tok trikken for første gang på nesten tre måneder her om kvelden. Har ikke tenkt så mye over den reduserte kapasiteten jeg har lest om siden jeg normalt ikke tar trikk, men ble faktisk overrasket over hvor dramatisk reduksjonen var. Det er annenhvert sete som er ledig og oppmerkede ståplasser. Kapasiteten må være ned 70% eller deromkring om jeg skal tippe. Om det skal være slik lenge så blir det mye hjemmekontor på mange og/eller mye sykkeltrafikk. Å kjøre bil til Oslo sentrum er uansett dødfødt med mindre man har dedikert parkeringsplass og det er det jo ikke så mange som jobber i Oslo som har.

    Til fnysefråde: Det er ikke så lett å sette inn flere avganger når materiellet er i full drift allerede. Det er jo derfor de ikke har økt kapasiteten i rushtiden for lege siden.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De hjerneskadde rødgrønne raddisene i landets mest vanskjøttede kommune klekker ut stadig nye hjernedrypp for å gjøre livet surt, dyrt og vanskelig for innbyggerne.

    ...

    Fyller byen med svindyre utemøbler for å hindre bilistene



    De rødgrønnes hat mot bilen og forelskelse i sykkelen når stadig nye høyder som burde være en fest for landets revyscener.


    Byrådet i Oslo skal plassere ut mengder med utemøbler i hovedstadens gater for å skape maksimalt trøbbel for bilistene. Byrådsleder Raymond Johansen (Ap) har ikke lært et fnugg av den velkjente utemøbel-fiaskoen til en halv million kroner.

    Det radikale grønne byrådet anført av MDG, Ap og SV bruker alle knep i boka for å gjøre Oslo nærmest ufremkommelig for bilistene. Det går klart frem av byrådet nye gatenorm som bestemmer hvordan våre gater skal se ut. Byrådet har laget denne nye normen, fordi Veivesenets gatenorm er ifølge Raymond Johansen for positiv til bilen.

    250.000 på geiter
    Utemøbel-prosjektet til byrådet som startet allerede i 2015 er omtalt som en fullstendig fiasko. Nettavisen har testet både utekontorer og andre møbler til den store forskrekkelse, mens eksperter har i egne rapporter slaktet det hele. Møblene ser fine og kostbare ut på papiret, men bruken av de har alltid vært nærmest null.
    Byrådets største utemøbelfiasko så langt er byggingen av to utekontoret som ingen brukte. I dag er det ene utekontoret blitt en benk i en bakgård i Oslo. Det andre utekontoret til 250.000 kroner er redesignet til et leskur for geitene på Bogstad hovedgård.

    Lysmaster og skitten snø
    Nå er det ikke bare utemøbler byrådet skal bruke for å gruse bilistenes behov for å komme effektivt frem i landets hovedstad. Kreativiteten fra de grønne hodene ser ikke ut til å ha noen grenser.

    «Møbler i møbleringssoner kan være benker, bord, stoppestøtte for sykkel, avfallsbeholdere, askebeger, sykkelstativ, stammevern, vegetasjonsbeholdere, lysmaster, reklamevitriner» ,heter det i gatenormen som også åpner for at de såkalte møbleringssonene skal brukes som lager for giftig snø om vinteren.

    Sneglefart
    Byrådet går også til angrep på fartsgrensene og vil ha den så lav som mulig. Byrådet pynter seg med fyndord som «god trafikksikkerhet og et aktivt byliv der myke trafikanter opplever at de er prioritert», for å begrunne 15 km i timen.

    «Erfaring viser imidlertid at skilting av fartsgrensen ikke er et tilstrekkelig tiltak for å få trafikanter til å holde rett fartsnivå. I slike tilfeller kan det være behov for å anlegge fysiske tiltak», heter det i gatenormen.

    Symbol-byrådet
    For de aller fleste har byrådet for lengst avslørt at det meste det driver med innenfor samferdsel er ren symbolpolitikk. Og de rødgrønnes hat mot bilen og forelskelse i sykkelen når stadig nye høyder som burde være en fest for landets revyscener.

    Oslo har hverken luftproblemer eller klimautfordringer, sett i en større sammenheng enn det Raymond Johansen klarer å se.

    FNB er ikke i tvil om at det rødgrønne byrådet er i ferd med å legge Oslo øde for folk flest med den nye gatenormen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: cox
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Den sosialistiske klovnen fortsetter ufortrødent ... men hva gjør man ikke for å opprettholde imaget av kvalm rød prektighet.


    Raymond Johansens kontor holder 200.000 dokumenter unna offentligheten

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.738
    Antall liker
    13.225

    dette blir jo gøy. Selv sykler jeg ikke den veien fra Nordstrand til sentrum men vi får se om dette gjør noe utslag på hvor mange som sykler. Bilister blir i der minste enda sintere og det er jo alltids noe å ta med seg.

    men om man allerede er redd for å sykle er det neppe denne strekningen som gjør utslaget og langs Mosseveien er alltids et alternativ,der er man ikke i trafikken i det hele
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.243
    Antall liker
    9.477
    Torget vurderinger
    2
    Helt vanvittig overgrep å isolere en bydele på det viset !!Det neste blir vel at det byggen en vollgrav mot Bygdøy?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.738
    Antall liker
    13.225
    Helt vanvittig overgrep å isolere en bydele på det viset !!Det neste blir vel at det byggen en vollgrav mot Bygdøy?
    Det skulle tatt seg ut. Om Oslo Kommune hadde lyst ut en stilling for å irritere bilister mest mulig kunne jeg nesten vurdert å søke. Det tror jeg kunne vært artig. Men litt for lett.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er mange måter å komme til Nordstrand med bil på. Kongsveien er bare en av dem.
    Men ja, det kan for enkelte bli en liten omvei. Men om man først sitter i bilen så bør det ikke være noen katastrofe.
    og alle som vanligvis kjører Porsche Cayenne til jobb i rushtiden har uansett hjemmekontor nå, har de ikke?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.243
    Antall liker
    9.477
    Torget vurderinger
    2
    Stengningen berøer ikke meg, men jeg har medfølelse med de som rammes av krongelete tiltak, pga symbolpolitikk.. Mne skjønner at nikkersadelen på racersykker blir fornøyd..
    Men det må blir å utrivelig å menges med bermen på E6.
    Hva blir konsekvensene på Mosseveien og E6 omveien?

    Hadde ikke myndighetene latt Equinor sølebort 200 milliarder Nord-Amerika kunne vi bygget mange tunneler med rullende fortau og sykkelheis med matservering fra Nordstrand til Sentrum-Holmenkollen
    Capture.JPG
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.427
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nok et "trekk" som gir stor trafikkbelastning samtidig med at Vålerengatunellen skal være halvstengt i 3/4 år for oppgradering (omtrent den tiden andre land klarer å bygge en ny tunell m/tilsvarende lengde påo_O ).
    Samtidig har det vært sterkt økende biltrafikk de siste ukene, som et resultat at landet åpnes mer opp, og mange som har vært i hjemmekontor er helt- eller delvis tilbake på sin arbeidsplass. Kollektivtrafikken klarer jo ikke å ta unna i rushtiden med noe i nærheten av overholdelse av smittevernavstand.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.738
    Antall liker
    13.225
    Fra et kommentarfelt, her er det en fyr som har misforstått en del grunnleggende saker - mellom annet trafikkreglene.

    Sørg for at syklister betaler alle avgifter som en bil må da,likhet for loven om disse syklistene skal sykle mitt i veien i den tro at de kjører bil og ikke sykkel.. LA syklistene få den utgiften... Eller sørge for at disse syklistene bruker sykkelfeltet som er spesielt tilrettelagt for nettopp syklister..... Men sykkel fanatikerne er døve på det øret.....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tja han er jo inne på noe da. Hvis en svaksynt pensjonist i bil kjører i 30 kmt midt i veien kan han bli stoppet av politiet og bøtelagt... er det en syklist så er det derimot regnet som stuerent.

    Noen syklister er flinke, men noen er en fare både for seg selv og andre gjennom å fremprovosere farlige situasjoner.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.738
    Antall liker
    13.225
    Jada, jeg synes også syklister bør holde kanten, slippe forbi biler om de lager kø osv, men dette er altså snakk om en nedoverbakke der det uansett er kø i rushtiden inn til byen og det er lett som en fjert å holde trafikkhastigheten give or take noen få km / t og det er uansett ikke slik at en bilist kommer noe fortere frem ved å kjøre forbi noen siden vedkommende uansett kommer i køen etter hvert. Hjem fra byen ser jeg i større grad misjonen, fortauet i nedre del er ganske trangt og det blir en del inn og ut av veibanen for å passere gående og syklister som tar det piano oppover på fortauet.

    Men det finnes også andre veier for å sykle inn til byen forsåvidt, men Kongsveien er fort den korteste for mange.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Siden mange av byens snobber benytter denne veien bør det kunne være mulig å få gjennomslag for å bruke litt penger på å få syklistene i oppadgående retning vekk fra kjørefeltet som bilene bruker.
    Har syklet en del opp denne bakken selv og som nevnt; spesielt i starten er det veldig trangt. Siden det ikke er noe mer fjell å bygge vei på, så blir det problematisk å utvide veien, men det bør være mulig å bygge en slags fortausplattform som stikker ut som en bro ut skråningen så folk får bedre plass til å gå og sykle uten at det blir konflikt med de kjørene.

    Kommer til å koste en del, men det er ikke umulig, og om du spør Cayenne-klanen om de vil se det som verdifullt å få vekk syklistene, så vil de nok si ja.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jada, jeg synes også syklister bør holde kanten, slippe forbi biler om de lager kø osv, men dette er altså snakk om en nedoverbakke der det uansett er kø i rushtiden inn til byen og det er lett som en fjert å holde trafikkhastigheten give or take noen få km / t og det er uansett ikke slik at en bilist kommer noe fortere frem ved å kjøre forbi noen siden vedkommende uansett kommer i køen etter hvert. Hjem fra byen ser jeg i større grad misjonen, fortauet i nedre del er ganske trangt og det blir en del inn og ut av veibanen for å passere gående og syklister som tar det piano oppover på fortauet.

    Men det finnes også andre veier for å sykle inn til byen forsåvidt, men Kongsveien er fort den korteste for mange.
    Jeg er var på syklister og motorsyklister i trafikken. I bilen er det aldri noe problem, jeg smetter forbi dem, men det er noe annet når jeg kjører tunge kjøretøy. Det er litt samme problemstillingen med biler med campingvogn, og traktorer. Det er helt greit at det går sakte, men hvis de ikke slipper folk forbi når de kan ved å vente på en veiutvidelse for så å ta neste etappe men bare durer på fordi ... fuck alle andre, så .. not so much.

    Verste dødsfellen i trafikken må være 2-felts motorveier i Tyskland med fri fart. Lastebiler som bruker 4 kilometer til å sige forbi den foran i karavanen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.738
    Antall liker
    13.225
    Frem og tilbake er like langt


    Ap: – Dette kom brått på oss
    Før snuoperasjonen ble kjent, pratet Aftenposten med Frode Jacobsen, gruppeleder for Ap i bystyret. Han la ikke skjul på at han ikke kjente til stengningen før avgjørelsen fra byrådspartneren ble presentert offentlig.
     
    6

    65finger

    Gjest
    det kan virke som at byråden jobber etter innfallsmetoden. vet ikke om det er så lurt i lengden
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.427
    Antall liker
    17.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Frem og tilbake er like langt


    Ap: – Dette kom brått på oss
    Før snuoperasjonen ble kjent, pratet Aftenposten med Frode Jacobsen, gruppeleder for Ap i bystyret. Han la ikke skjul på at han ikke kjente til stengningen før avgjørelsen fra byrådspartneren ble presentert offentlig.
    Rett og slett ille, og urovekkende at vi har politikere som handler på den måten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn