Oslo Hifimesse 2024

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.671
    Antall liker
    1.262
    Rommet lå litt bortgjemt.

    Troels Gravesen konstruksjon
    God sammenheng i den fireveis høyttaleren her. Er heller ikke spart på elementkvalitet.
    http://www.troelsgravesen.dk/Ellipticor-A50-mkII.htm Vis vedlegget 1006706
    Jeg var innom i morges når der nesten ikke var folk, så jeg fikk styre fjernkontrollen selv litt. Det låt såpass bra at jeg måtte spørre om kostnad…
    140000 i elementer, ca 30000 pr stk bare mellomtone elementet. De anslo kanskje 180k totalt…
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    Ingen som har nevnt Fyne/Luxman-anlegget? Noe av det mest vellykkede i mine ører. Kanskje fordi jeg er akklimatisert til Luxman, men uansett.
    Generelt bra messe, et hakk opp fra i fjor. Ble for lite tid til sosialisering, ellers fornøyd med lørdagen.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    De høyttalerene hadde vært gøy å høre! Du må gjerne fortelle litt mer hvis du vil :)
    Står masse i linken, og det kommer kanskje andre som vil utbrodere litt mer om lyden. Det jeg hørte funket fint og høyttaleren virket veldig nøytral.
    Så det som imponerer mest er faktisk fraværet av typiske ting som imponerer sånn umiddelbart. Tror jeg kunne hatt mange hyggelige timer bak disse, men får nok klare meg med det jeg har. :)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.645
    Antall liker
    4.085
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Väldigt skönt att åka ifrån en mässa utan att ha ångest. 😟
    Får sortera intrycken när jag väl är hemma igen.🛫
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Personlig synes jeg dette kanskje var det rommet som skuffet aller mest.
    Lite dynamikk, lav morrofaktor og ikke kjempescore på andre kvaliteter heller. Har hørt Lyndgdorf i andre settinger før som har vært mye bedre så mistenker at den som har tunet dette anlegget og meg selv har ganske forskjellige preferanser. 700.000,- kostet oppsettet forresten.
    Her er nok et fint eksempel på at vi har veldig forskjellige preferanser om hva vi oppfatter som god lyd.
    @Hornlyd nevner perfekt frekvensrespons i sin bok, jeg er enig med DoB.

    Har lyst til å nevne hva det ble notert i «book of Britfi» og hva jeg synes låt så bra og ikke så bra ift egne preferanser, altså uten tanke på objektive måleparametere:) Meget mulig opplevelsen er farget av heldig/uheldig musikk etter rom og utstyr. Utstyr som ikke nevnes synes jeg låt midt på treet. Jeg var på messen kun på lørdagen. Og jeg var edru på tidspunktet besøket ble avlagt.

    God lyd:

    Perlisten in-wall høyttalere satt på Bauhaus plater og hjemmesnekrede stylter, + Sub x2 hos Audiocenteret. Fyldig, fett, overraskende god mellomtone og diskant. Samme triks som med JBL in-wall sist? Fikk litt Sigberg vibes av lyden. Skjønner hva subwoofere kan gjøre med lyden ved god integrering.

    McIntosh rør m.m. og deres nye retro HT på lave stativer. Veldig kult, tøff lyd! Ble litt USAfi der et øyeblikk og drømte om en crib i NY. Art Deco eller rå fabrikk style? Samma det, McIntosh duger nok i Oslo også. Er på bucket lista, dette merket.

    Pylon Jade og Gold Note klasse D integrert amp + power amp. Fint fundament og godt oppløst på lavere volum er pluss i min bok. Spill musikk og glem. Disse talerene tror jeg er lette å få til også. 25k for de talerene.. her kan man få til et meget bra oppsett for rundt 35k tenker jeg. (Altså uten Gold Note)

    Stenheim Alu høyttalere. Disse var morsomme og svingte bra. En ung kar spilte utypisk messe musikk. Flott!

    Kii sine små aktive. Disse var også skikkelig artige, spretne og vellydende på alle måter. En aktiv jeg liker?

    Vienna sine nye, slanke aktive. Disse synes jeg låt skikkelig bra, og rett før var jeg innom System Audio. X-0 til Vienna. ENDA en aktiv jeg liker?? Skjer a`? Men de koster vel som et par Beolab 28 omtrent også.(?)

    MBL, under litt tvil ved ettertanke. Vært interessant å prøvd en gammal U2 skive på disse. Filharmonikerens valg?
    Noen som hørte disse på rock? Ble det noe Rammstein utover dagen?

    Totem. Jeg synes igjen Totem er litt for tøffe i toppen på noen musikktyper, junior og jeg gikk med øresus ut etter en demo fra Frederik i 08 staden for noen år siden, men på visse musikktyper så sitter det skikkelig. Og gøy når sjefen og frua(?) drar på med reggae og annet morsomt på greit volum. Messas klart beste og mest involverte reps. Morro! Men glasset med elixir fra Skottland fikk jeg ikke med meg. Gikk nok til de etablerte herrene SAXX folket så at hadde digitale bøker med midler, som burde åpnes for dem. Lykkes de, ble det fylleangst og Totem på vei til uka med Bring direkt från Stureplan pusheren?
    Jeg kunne tenkt meg Totem Wind. Dugde de for Tom Petty så er det håp.

    Linn og de «selv-mekka» høyttalerene fra Eksakt gubben på Oslo vest. Og en jeg ikke vet hvem er. Kanskje ikke min lydsignatur umiddelbart, men DER var det noe mer altså. «The Voice» sjargong men..virkelig. Oppløst og åpen lyd, mye detaljer, ikke slitsomt, fin rytme og godt driv. Kule og se på også. Frister til gjenhør. Nice done, eller er det Linn som er majikerinnen med sin romkorreksjon og «source first» tech.?


    Ikke fullt så god lyd, subjektivt selvsagt:

    MoFi Sourcepoint høyttalere på AR sin nyeste integrerte rør-sak. Her valgte Jan Omdahl en britisk skive hvor det skulle være bra dynamikk, og pratet litt rundt temaet og Big Dipper generelt. Men ved avspilling; har aldri sett et rom ble tømt så fort. Var det noen som ropte «Evakuer»? De to herrene fra Big Dipper ble sittende og prate alene. Det låt hult, ullent og lite dynamisk IMØ. Her skulle nok Nils L og Keith vært😅. Var det skiva eller komboen? Evt. høyttalerene alene?
    For: Jeg hørte MoFi høyttalerene på klubben mot Vestlyd før jul, og da fikk jeg litt av samme opplevelsen. Uansett, kred for å spille akkurat hva man vil da. Og musikk journalister vet jo alltid hva som er best. Alle vet jo dét😉

    Luxman A/B sin flotte integrerte på Fyne - det låt ikke «fyne» gitt. Skingrende og skrikende høy frekvens, på høyt volum. Antageligvis altfor høyt volum. Dette rommet ble også veldig raskt tømt for folk. Jeg har en ny Luxman integrert selv, og det på messa var ikke en lydsignatur jeg gjenkjente. (Nå har jeg klasse A da, men det er vel ikke så stor forskjell?) Kanskje kom jeg inn i rommet med feil forventninger. Ikke kjente jeg de Fyne ropertene heller. Så nettop ferdig «Masters of the air».Så en leir der disse kan settes, tenkte jeg.

    Lyngdorf veggen - Vært kult og hatt noe slikt i nye leiligheten. Ikke så fett som den veggen Jackson søstera hadde i en av sine gamle musikkvideoer på MTV, men dog. Men det låt jo så kjedelig ift så mye annet da gitt. Låt det rett og slet korrekt? Det virket være mer flat frekvens enn flatt jern dynamisk sett. Skulle sprutet saftige noter innhyllet i flammer fra en vegg med høyttalere vel? For nøktern for meg.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Og gøy når sjefen og frua(?) drar på
    Er nok "frua" som er sjefen i Saxx og Johan er salgssjef. Sylvia Hamberg blir kommentert av vårt mannsdominerte fellesskap etter hver messe, og er fortsatt utstyrt med flere mastergrader og mer kompetanse enn de fleste av oss 😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.367
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørt i dag på Børresen rommet:

    Hvor mye koster hele oppsettet?

    Børresen; 2 millioner………og etter en kunstpause, Euro.

    Jeg driter i prisen, men synes det låter kanontøft……..på elektronisk musikk. Litt som å være på tivoli. Utrolig moro en god stund, men jeg vil ikke gå på tivoli flere timer daglig 😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Yamaha alt-i-ett forsterker med romkorreksjon, tror det var R-N2000A med gulvstående også fra Yamaha. Usikker på modellnummer på sistnevnte, men ble nevnt at de kostet ca 80.000. Låt behagelig slik som Yamaha pleier 👍🏻

    IMG_4810.jpeg


    I tillegg stod A-S3200 utstilt:
    IMG_4811.jpeg
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    Luxman A/B sin flotte integrerte på Fyne - det låt ikke «fyne» gitt. Skingrende og skrikende høy frekvens, på høyt volum. Antageligvis altfor høyt volum. Dette rommet ble også veldig raskt tømt for folk. Jeg har en ny Luxman integrert selv, og det på messa var ikke en lydsignatur jeg gjenkjente. (Nå har jeg klasse A da, men det er vel ikke så stor forskjell?) Kanskje kom jeg inn i rommet med feil forventninger. Ikke kjente jeg de Fyne ropertene heller.
    Ble det spilt vinyl eller digitalt da du var innom? Fikk et helt annet inntrykk av denne comboen. Sammen med Gold Note synes jeg Luxman/Fyne var blant de som traff godt med diskanten, luftig og rent uten å bli skingrende.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Et spørsmål til folket: Hvis du kunne ha tatt med deg ett anlegg fra messen i ditt rom uten å tenke på pris/verdi. Hvilket hadde du valgt?

    Jeg kunne ikke ha hatt altfor store høyttalere, så valget hadde stått mellom Wilson/Gryphon og Piega/Soulution. Skulle gjerne ha valgt poripori om jeg hadde hatt plass. Vanskelig valg, med hadde gått for Piega/Soulution. Liker enkelheten og designet til Soulution.
    Kanskje ikke helt rettferdig mot alle utstillere i 1, 2 og 3. etg som jeg ikke fikk hørt på, men snek meg unna for å lytte/se på dette.
    Sleng inn en skikkelig platespiller/riaa her og jeg har aaaalt jeg trenger :) Fett!
    IMG_2646.jpeg

    IMG_2646.jpeg
    IMG_2647.jpeg
    IMG_2648.jpeg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.786
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Er nok "frua" som er sjefen i Saxx og Johan er salgssjef. Sylvia Hamberg blir kommentert av vårt mannsdominerte fellesskap etter hver messe, og er fortsatt utstyrt med flere mastergrader og mer kompetanse enn de fleste av oss 😂
    Vel.. Johan og Sylvia Hamberg er vel et ektepar, så om det var hun som var på Asker messa så er det jo frua. Men ikke til Fredrik da, som var tilstede på messa som Totem representant. Fredrik jobber på og er grunnlegger av Pause Ljud och Bild i Stockholm og der er vel den samme damen butikksjef. Jeg trodde det var de to sistnevnte som var et par faktisk.
    Stiller ikke spørsmål til fruens kompetanse, jeg tenkte bare på Saxx. Ooops, did i do it again..
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ble det spilt vinyl eller digitalt da du var innom? Fikk et helt annet inntrykk av denne comboen. Sammen med Gold Note synes jeg Luxman/Fyne var blant de som traff godt med diskanten, luftig og rent uten å bli skingrende.
    Oh, godt spørsmål. Kan det ha vært vinyl tro? Ble lurt et par steder, da flere som spilte på flere medier lot snurra gå mens de streamet. (Hvorfor det egentlig?) Men musikken som jaget folk var en kvinnelig vokalist med mye «ongoings» i musikken og den diskanten hørte man ble presset hardt. Eller var det et annet sted i kjeden det skar seg tenker du? Det som kom ut var uansett ikke godlyd. Men det ER jo ho..neidda..jodda.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Enig.
    Syns for øvrig damen i hvit frakk gjorde en god jobb. Svarte godt på spørsmål.
    Yes, hun var pratsom og vennlig. Hun kunne klart mest om EAT spilleren, det var først på vei ut at jeg kastet et blikk på navneskiltet hennes. Ikke noe primadonna nykker der i gården.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Hørt i dag på Børresen rommet:

    Hvor mye koster hele oppsettet?

    Børresen; 2 millioner………og etter en kunstpause, Euro.

    Jeg driter i prisen, men synes det låter kanontøft……..på elektronisk musikk. Litt som å være på tivoli. Utrolig moro en god stund, men jeg vil ikke gå på tivoli flere timer daglig 😊
    Når man hører prisen på hele anlegget så er det jo nesten irrelevant hvordan det låter. Når det er sagt så synes jeg det låt bra. Lite rom artefakter og i sweet spot spilte det med bra fundament i bassen. Når man har hørt noen Børresen anlegg så kjenner man igjen signaturen og den er sikkert ikke for alle, men selv for en som ikke er medlem i fanklubben så kan jeg ikke si at det var mye feil her.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Vienna sine nye, slanke aktive. Disse synes jeg låt skikkelig bra, og rett før var jeg innom System Audio. X-0 til Vienna. ENDA en aktiv jeg liker?? Skjer a`? Men de koster vel som et par Beolab 28 omtrent også.(?)
    Begge disse rommene synes jeg spilte riktig så bra, spesielt Vienna, men da også til 3x prisen. Disse System Audio høyttalerne til 50k med alt inkludert må være et røverkjøp.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Var innom på lørdag, må si at jeg synes det var veldig mye dårlig. Skjønner at forholdene er litt vanskelig med rommene, men flertallet hadde lagt altfor lite arbeid ned for å kunne gi noe wow-opplevelse (som er nettopp det som er nødvendig). Noen få hadde klart å få til noe brukbart, flertallet var virkelig dårlig. Man kan jo stille spørsmål om det er forretningsmessig bærekraftig å bruke penger på å stille ut noe som låter så dårlig? Håper festen på lørdagskveld var verdt pengene :)
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Rommet lå litt bortgjemt.

    Troels Gravesen konstruksjon
    God sammenheng i den fireveis høyttaleren her. Er heller ikke spart på elementkvalitet.
    http://www.troelsgravesen.dk/Ellipticor-A50-mkII.htm Vis vedlegget 1006706
    Et høyttaler oppsett jeg virkelig ønsket å høre, men ble skikkelig skuffet når jeg kom til et overfylt rom, uten lyd og en overivrig kar som spurte om det meste teknisk i flere minutter.... Jeg snudde i døren og gikk slukøret bort. Jeg mener jeg skimtet @Hornlyd sette seg ned i hovedsete i det han skryter av silkemyk JBL Be driver i horn til en Scan-speak ansatt :D

    Det ble bedre på ettermiddagen når jeg fikk sitte alene i rommet på et par sanger. Veldig stor forskjell på bassnivået i rommet avhengig av plassering. Lytteposisjonen var nøytral til litt slank i bunn. Raden mot veggen var det bassparty...
    Absolutt en høyttaler som falt i smak (mulig man er litt glad i gode drivere og litt DIY)

    PS. Jeg prøvde å overbevise de senere at TAD drivere var vel så bra eller bedre for prisen av den mellomtonen deres :p
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.683
    Antall liker
    58.605
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis noen er interessert i mine inntrykk fra Oslo HiFi Show, så har jeg skrevet dette i tråden min
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.576
    Torget vurderinger
    3
    Hvis noen er interessert i mine inntrykk fra Oslo HiFi Show, så har jeg skrevet dette i tråden min
    Anbefales!!
    Skikkelig «feelgood» lesning!
    Takk!😊
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    3.059
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vil si noe om Revival Atalante 4 ?
    Sammenlignet med andre i samme prisklasse. (Veil. 48900,-)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Når man leser alle de forskjellige synspunktene om de samme anleggene, så er det liten tvil om at hva som er god lyd for den enkelte er veldig individuelt. Type musikk som ble spilt akkurat når man var innom er naturligvis også et parameter, da det ikke er helt enkelt å si noe konkret om anlegget på helt ukjent musikk.

    Det som ER sikkert, er at man her på HFS på generelt grunnlag bør være forsiktig med alt for bastante meninger om hva som låter bra, hva som låter mindre bra og hva som låter dårlig. Det hele koker ned til hvordan vi personlig liker å få lyden (og musikken) presentert, noe som underbygges av de svært ulike meningene.

    Med andre ord - lyd er subjektivt og min opplevelse kan i stor grad variere fra "din" opplevelse av å sitte på den samme plassen :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer ikke.
    Selv når jeg tar på meg min dyreste dress så forandrer ikke vært seg, hvis det snør så snør det uansett. Det hjelper ikke med gode eller dårlige klær. Det finnes så absolutt dårlig vær.
    Pingle
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10

    Står masse i linken, og det kommer kanskje andre som vil utbrodere litt mer om lyden. Det jeg hørte funket fint og høyttaleren virket veldig nøytral.
    Så det som imponerer mest er faktisk fraværet av typiske ting som imponerer sånn umiddelbart. Tror jeg kunne hatt mange hyggelige timer bak disse, men får nok klare meg med det jeg har. :)
    Akkurat det nevnte jeg og til han hyggelige dansken mens @W.Sand og jeg satt der.
    «Jeg har ikke noe spesielt å kommentere her….» sier jeg, det bare låter ryddig og bra 👍

    Også kunne man spille enormt høyt på dem uten at lydbildet klappet sammen.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Om det er et Børresen/Aavik anlegg til 6 millioner, eller noe annet til astronomiske priser, så gjelder det at ting ikke låter bedre enn det svakeste punktet i denne kjeden. Står det et middelmådig mellomtone-element til noen hundre kroner i denne svindyre høyttaleren, ja så er det definerende på hva du har mulighet til å oppnå av godlyd.

    Sitter med et inntrykk av at mange er blendet av pris, merke, eksklusivt utseende etc og ikke har særlig interesse av å se ting for hva de faktisk er. Eller sagt på en annen måte: å skrelle bort de illusjoner som man kanskje sitter så dypt plantet i.
    Prisen for hele anlegget var 1,9mil.auro.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, flere rom der han jeg var med å meg ikke orket å høre stort, pga den voldsomme slitne skjæringen i øra med en meget ubehagelig skrikete lys, å det var det omtrent med lite annet i lydbildet.

    Perlisten rommet var vel naboen til Lyngdorf rommet, rommene til Audiocenteret.
    Spilte vel på in-wall høyt, som var montert på smale "spilevegger" som André hadde laget vel, med 2 stk D215S subbene i hvert hjørne mener jeg det var.
    Det var synd at Andre fikk et så dårlig rom.Perlisten har jeg lyttet til ved flere anledninger og det er drømmehøytalere.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    1.983
    Torget vurderinger
    8
    Ingen som har nevnt Fyne/Luxman-anlegget? Noe av det mest vellykkede i mine ører. Kanskje fordi jeg er akklimatisert til Luxman, men uansett.
    Generelt bra messe, et hakk opp fra i fjor. Ble for lite tid til sosialisering, ellers fornøyd med lørdagen.
    Hørte fra en kompis at dette var hans favoritt og klart mest for pengene var Pylon
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Om det er et Børresen/Aavik anlegg til 6 millioner, eller noe annet til astronomiske priser, så gjelder det at ting ikke låter bedre enn det svakeste punktet i denne kjeden. Står det et middelmådig mellomtone-element til noen hundre kroner i denne svindyre høyttaleren, ja så er det definerende på hva du har mulighet til å oppnå av godlyd.

    Sitter med et inntrykk av at mange er blendet av pris, merke, eksklusivt utseende etc og ikke har særlig interesse av å se ting for hva de faktisk er. Eller sagt på en annen måte: å skrelle bort de illusjoner som man kanskje sitter så dypt plantet i.

    At ting er overpriset i forhold til delene som er brukt betyr ikke at det ikke kan spille bra og det virker jo som det er du som sliter litt med å se ting som de faktisk er siden prisen på mellomtonen får alt til å rakne, jeg aner ikke hvilket mellomtoneelement som sitter der og er heller ikke spesielt opptatt av hvor mye det koster er mer spent på hva det gjorde så galt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn