OSL2O11 Holmenkollen

Hva synes du om VM?

• Vekk meg når det hele er over.

Stemmer: 0 0.0%
  • Dette blir århundrets opplevelse.

• Jeg bryr meg bare om kulturarrangementene i sentrum.

• Jeg er mest opptatt av dama til Northug.

• Jeg drømmer bare om Johaug.

• Alt var mye bedre før.

• Jeg håper på Northug-fiasko.

• Jeg er mest opptatt av skismøringen.

• Nå blir det telt ved løypa, termos med noe sterkt, norske flagg og beksømsko!

• Håper hele ski-VM forsvinner i Kollen-tåka.

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Snart braker det løs. Gunde Svan slenger med leppa igjen. Northug har anlagt trønderbart (takk for den! :mad:), smøreteamene er klare med hver sin meteorolog.

Klarer svenskene å finne et sted uten kamera så de kan knekke staven til Northug denne gangen også? Og hvor er du når det skjer? Er Nordtømme en ski-ekspert med ekstreme journalistiske ferdigheter? Kommer jeg meg på date med Therese? Kvem er smartest av dopingjegerne og utøverne i år? Desse og mange andre spørsmål får vi svar på i dagane som kjem...

Dette blir gøy! Eller...?

Jan-Helge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    642
    Undertegnede har betalt overpris for å stå å fryse i timesvis i Kollen. Men du verden, det skal bli mange fine opplevelser under VM... Må nå innom et sted å kjøpe meg ny thermos en av dagene i sakens anledning, og ikke minst må jeg en tur innom vinmonopolet så jeg har annet å tanke med nå mens jeg skal ha vennebesøk under VM... Og sier jeg som ikke synes idrett og alkohol hører sammen.

Jeg gleder meg i alle fall...

F

fjellvåk

Gjest
    Don`t care...Jeg gjør som jeg gjorde i ´94, det er jo like fint vær i år, skal på ski selv i 3 uker og da får de gjøre hva de vil borti kollen. Dessuten så har min bedre halvdel innført TV forbud her i huset når det er noe som helst som handler om Northug, tror det rant over da NRK brukte en hel time eller noe sånt på NRK2 for å diskutere oppførselen hans tidligere i vinter. Sitat: "Her sliter mesteparten av verden med et eller annet faenskap mens vi er mest opptatt av oppførselen til en skiløper fra indre innavl land".

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Pink_Panther skrev:
    Du har visst ikke sansen for VM.........
    Joda, men det burde vært flyttet til Granåsen.

F

fjellvåk

Gjest
    room skrev:
    Jeg ser jeg ikke er alene om å drømme om Johaug..
    Alltid lurt på hva som er bak smilet og øynene hennes...Hun prater jo av og til så noe "vet" vi.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    BT skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Du har visst ikke sansen for VM.........
    Joda, men det burde vært flyttet til Granåsen.
    Sannelig min hatt, det har du helt rett i, BT.
    Slik det er nå kommer blå -og rødtrikken til å bli stappfulle av rødmussede og oppspilte mennesker på vei til et eller annet, fortauene tråkkes ned av folk som tar seg tid til å hilse på hverandre og mimre om tanta til Beate og fandens oldemor.

Nei, VM er artig for unga, men det skulle vært lagt til Lillehammer, Trondheim, Tromsø, eller noe annet perifert slik at det ikke kom i veien for vanlige mennesker.

N

nb

Gjest
    Vegvesenet, Oslo Vei eller en annen relevant etat har for lenge siden satt opp skilt om "begrenset fremkommelighet" i området rundt Smestadkrysset. De som er dumme nok til å ta bilen til jobben gjennom det krysset i rushtrafikken vil nok hevde - med en viss tyngde må man kunne si - at fremkommeligheten var begrenset allerede. I gamle dager gikk sikkert folk til Kollen, det gidder folk selvsagt ikke i år 2011. Jeg har på følelsen at det kommer til å bli kaos.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Mens de andre kommer med de samme kjedelige forutsigbare svarene har Northug gjerne litt andre vinklinger, som trøndere gjerne har...

kl. 10:14 PETTER OM AT BARTEN ER BORTE: - Jeg hadde bare den for å skli litt inn i Drammensmiljøet, så den forsvant etter helga.

- Har du tatt den selv?

- Nei, det hadde jeg aldri klart.

kl. 10:13 PETTER OM AT MARIT ER STEMT FRAM SOM MER POPULÆR ENN HAM: - Jeg liker jo Marit mer enn jeg liker meg selv.

kl. 10:12 PETTER: - Nå har jeg sett på hvor mye Gløersen (vant i Kollen i fjor) spiser til dessert, så jeg må spise mer de neste dagene for å få nok fart inn på oppløpet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Rådgiverne til Northug burde lært han å svare politisk riktig for å slippe dette mediakjøret.

Her er noen viktige læresetninger:
    - Vi må tenke arbeidsoppgaver.
    - Jeg skal prøve å gjøre mitt beste.
    - Måtte den beste vinne.
    - Jeg hadde gode ski i dag.
    - Svenskene blir tøffe å slå i år.
    - Tyskerne kan man aldri avskrive.
    - Det gikk så fort at jeg klarte ikke å gå opp og dra.

Og så må han finne seg en usexy kjerring som også sier slike ting, og som holder det kjedelige privatlivet langt unna mediene.

Jan-Helge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.06.2007
    Antall liker
    642
    BT skrev:
    Rådgiverne til Northug burde lært han å svare politisk riktig for å slippe dette mediakjøret.

Her er noen viktige læresetninger:
    - Vi må tenke arbeidsoppgaver.
    - Jeg skal prøve å gjøre mitt beste.
    - Måtte den beste vinne.
    - Jeg hadde gode ski i dag.
    - Svenskene blir tøffe å slå i år.
    - Tyskerne kan man aldri avskrive.
    - Det gikk så fort at jeg klarte ikke å gå opp og dra.

Og så må han finne seg en usexy kjerring som også sier slike ting, og som holder det kjedelige privatlivet langt unna mediene.
    Jeg synes Northug selger seg selv og langrennsporten veldig bra, således har rådgiverene hans lite å lære han. Dog kunne mange av de andre løperene som svarer mer politisk korrekt lært seg å svare mer politisk ukorrekt, jeg synes nemlig det må være litt sirkus rundt en i utgangspunktet så publikumsuvannelig øvelse som f.eks. en 5 mil er, i alle fall dersom vi snakker om individuell start og ikke fellesstart.

Få hadde sett på langrenn om det ikke var for at vi dyrket enerne og det fantes vinnere og tapere i kjølevannet av konkuransene, det skal være litt sirkus rundt dette da det bare skaper forventninger og engasjement.

Det finnes mange enere, i forskjellige idretter. Slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være. Få selger dog seg selv og idretten sin bedre enn Northug, mange andre burde rett og slett lære av han... Hva tror du ikke hans fremferd bringer av klingende mynt inn i kassa hans, husk på at det han driver med er hans jobb og at han må forsake mye for å nå dit han har nådd, han gjør lurt i å sikre sin fremtid også i så måte.

Om han skal fremstå som en kjedelig og grå mus, ja da vil han på ingen måte gjøre en like god jobb - er oppmerksomheten dem lever av (ikke glem det).

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.476
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Håper hele ski-VM forsvinner i Kollen-tåka.
    Skiløp er best på radio.

V

vredensgnag

Gjest
    Snart vil det gå opp for de ansvarlige at vinterværet som var bankers i Oslo for noen tiår siden har endret seg - og tilløp til skimessige aktiviteter oppe i lia bak meg vil bli lagt tidligere på året, får man håpe.
    Har stått i tåkehavet der noen ganger, men om langtidsvarselet slår til blir dette tristere enn vanlig. Så nå er det om å gjøre å distrahere værgudene så de får annet å tenke på, og kaldværet holder seg.

Noen av dere som skal på Sandmarathon? http://www.darbaroud.com/

http://www.saharamarathon.co.uk/

N

nb

Gjest
    Valentino skrev:
    Håper hele ski-VM forsvinner i Kollen-tåka.
    Skiløp er best på radio.
    Såså, det er ikke SÅ lenge til vårklassikerene starter.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.312
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Svarte telt ved løypa og håper på tåkefritt.

Skal på sponsorarrangement og se damestafett og hopprennet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    2,4 milliARDER, koster det. Kunne nesten fått en opera til for de pengene.

Snakk om sløsing med offentlige midler.

N

nb

Gjest
    Jeg bor i Oslo og har knapt fått med meg at det skal arrangeres VM her i byen. Nå er jeg sjelden i sentrum, men jeg har som nevnt sett at det er satt opp en trafikkadvarsel i Smestadkrysset (hvor man kjører for å komme til Holmenkollen for de som ikke er lokalkjente). Ellers er det lite aktivitet så langt. Jeg har god utsikt mot Holmenkollen fra vinduet, så om det skal være åpningssermoni der får jeg i alle fall med meg eventuelt fyrverkeri de sender opp.

N

nb

Gjest
    Zomby_Woof skrev:

Kunne vært verre,det var jo en stund snakk om å ha OL i Tromsø.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    DrittVM, oppholder meg i Vindernteigen i helgen. Blir sikkert et helvete med bilen

V

vredensgnag

Gjest
    Zomby_Woof skrev:

Vi har da fått ny hoppbakke, og en rekke installasjoner der oppe - det er vel med i beløpet?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.656
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Zomby_Woof skrev:

Hadde de bare brukt den samme summen på å fikse opp endel av T-bane nettet i Oslo....

Ble ganske opprørt i fjor da jeg så et monster av en 35 tonns garvemaskin oppi skogen her. SkiVM er for PR-kåte politikere og andre tullinger.

Den lille bakken er jo totalt overflødig etter VM.

Idioter!

Men hu her trenger vi et bilde av.

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Vi har da fått ny hoppbakke, og en rekke installasjoner der oppe - det er vel med i beløpet?
    Joda.

Men det var meningen at det skulle koste 1/4 av den summen. Hoppbakken alene kom vel på noe slikt som 1.8 milliarder. Nå har det vel aldri noensinne skjedd at et idrettsarrangement koster det som man trodde det skulle koste, sånn sett ingen bombe at det ble en monstrøs budsjettoverskridelse. OL i Tromsø hadde sikkert kostet 10 ganger så mye.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vil tro at regningen er 'all inclusive', ja... Ellers skulle jeg meget gjerne sett 2,4 mrd til utbygging av kollektivtilbudet i byen.

Jeg er ikke så ille gretten på sporten, mente bare å snu litt på sytinga over prisen på DNO (vi husker vel den?). ;)

Håper forresten at det går sånn passe med de norske utøverne. Håper Marcus Hellner knuser Northug ettertrykkelig. Jeg husker fortsatt med vemmelse hvor motbydelig den norske folkesjela ble under OL i Lillehammer. Vi kler rett og slett ikke gullmedaljer.

V

vredensgnag

Gjest
    ;D

I Norge har vi en løypemafia som styrer og steller ganske som de vil, og som får tilgang til offentlige midler når det trengs. Jeg ser Heiberg har meldt han vil ha OL til Lillehammer igjen, og da blir det slik (og forklarer hvorfor det ikke ble Tromsø).

Snart er VM over, og det blir fint. Husk Sandmarathon i Sahara!!!

N

nb

Gjest
    Står litt om kostnadene i Aftenposten i dag. Oslo kommune betaler stort sett hele gildet. 414 mill er faktisk brukt på kollektivtransport (i alle fall på linje 1) og 100 mill på veier oppe i åsen.

715 millioner: Ny Holmenkollbakke og bygninger.
    414 millioner: Oppgradering av Holmenkollbanen.
    375 millioner: Teknisk infrastruktur, inkludert IKT og anlegg for snøproduksjon.
    355 millioner: Ny langrennsarena med løyper og bygninger.
    330 millioner: Ny Midtstubakke inkludert bygninger.
    100 millioner: Oppgradering av adkomstveier til Holmenkollen.
    85 millioner: Provisoriske bygninger. Blant annet pressesenter på 9000 kvm, toaletter, gjerder, nasjonsboder, smøreboder og teknisk utstyr.
    10 millioner: Ekstra avganger med buss og bane, samt markedsføring av disse.
    5 millioner: Oslo kommune spytter i fem millioner til VMs totale kulturbudsjett på 12 millioner. Går i hovedsak til arrangementer i sentrum.
    I tillegg kommer utgifter til snørydding (budsjett 6 mill), snøproduksjon (budsjett 30 mill) og vertskap for pressen (1,4 mill).
    Totalt: 2.426.000.000 kroner

http://oslopuls.aftenposten.no/byliv/article502766.ece

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Siden vi er inne på idrett og penger, forresten: Tenk dere 2,4 milliARDER til utbygging av sykkelstier i Oslo. 'Masse' penger til Masseidrett. De pengene hadde vi dessuten fått tilbake 'masse'vis av ganger i sparte trygdeytelser. Friske osloborgere med roser i kinnene på kjøpet.

Det hadde vært noe!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Her i Trondheim har man brukt store summer på sykkelstier. Det er virkelig sløsing. Syklistene bruker uansett veien.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    24
    Ditto her på Karihaugen. SVÆRE feite sykkelstier for titals millioner og idiotene valser rundt i Karihaug veien, som er en stor livsfarlig forkjørsvei med tungtransport og samtloge rutebusser gående - attpåtil 60km. fatrsgrense.

Til og med i snøslapset kommer tullingene vaklende, og det med SMÅBARN fastspent bakpå, i snøslaps!! Vet ikke hvor mange nesten-ulykker vi har men vi snakker fler stk. daglig.

Forøvrig er det vel ingen bombe at Sluket overhode ikke blir å finne nærmere Holmenkollen enn 12-15 km. i en periode fremover Starting From Today!!

Forøvrig deles Zomby's tanker og tro om Norsug. Og masseidrettstanken.

N

nb

Gjest
    pengesluk skrev:
    Til og med i snøslapset kommer tullingene vaklende, og det med SMÅBARN fastspent bakpå, i snøslaps!! Vet ikke hvor mange nesten-ulykker vi har men vi snakker fler stk. daglig.
    Du må da skjønne at birkenformen og kudos fra kollegaene på jobben for at man er ekte helårssyklist er viktigere enn podens mulighet til å nå skolepliktig alder.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    24
    ;D ;D ;D

Ærlig talt, det virker faen meg sånn, jeg blir så rasende på barnas vegne, når jeg ser slik enorm uforstand. På fredag kom akkurat en slik 40++ åring halsende bortover i veien, med fantomdrakt og Oslo Sportslager-caps med skyggen brettet opp, kjent Knut Knutsen wannabe-style. Han klarte attpåtil (på 400 m.veistrekke) å lage en kø så enorm at en motgående politibil tok affære.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    De fleste helårssyklkistene jeg kjenner har blitt påkjørt flere ganger. De fnyser når jeg forteller at jeg ikke sykler til jobb fordi det er farlig.

Den lengste køa jeg har sett forårsaket av myke trafikkanter var ikke en syklist men en tulling som gikk på rulleski opp Bøchmannsveien midt i rushtrafikken, midt i veien i fin skøytestil. Hadde det i det minste vært Therese Johaug.

N

nb

Gjest
    Ski-VM, våte drømmer om Johaug, litt om endret vintervær i Oslo, budsjettoverskridelser ifm VM, alternative ting man kunne brukt pengene på, frustrasjon over helårssyklister. Og alt dette på under 2 sider. Sterkt, selv til HFS Off-topic å være.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det blir litt tørrprat mens man venter. For å hedre Kjell Kr. Rike.
    Men nå braker det snart løs...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    24
    Helt naturlig. Det handler om å varme opp kjeften. Sitter her og ser rett opp på Holmenkollen i det flotte været - sola sniktitter frem bak muntre skyer og det ligger et syltynt slør av meget lett sne i luften. Minus ni grader.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    I dag kjører vi i gang med kvalik for langrennsløpere fra eksotiske nasjoner. Vi heier på Philip Boit fra Kenya, hvis sønn er oppkalt etter Bjørn Dæhlie.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.648
    Torget vurderinger
    24
    Skal Sverige gå kvalik i dag, altså?? ;D ;D ;D ;D (der fikk du så du teg, Cash!)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn