ORTOFON 2M PICKUPER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.031
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Har selv kjørt gjennom mye bra mcpu, og spiller nå en 2m black. Meget fornøyd med den, og neste blir en 2m mono for å høre Stones slik de hørte seg sjæl på 60 tallet
    Savner forøvrig en link hvor man diskuterer nedre del av øvre mellomtone området
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    kan ikke skryte min intro til platespillere i nyere tid høyt nok. En Argon TT-1 m 2m Blue og en pro-ject tube Box på et anlegg av NAD C390DD og noen Dali Mentor 6 høyttalere. Det var fantastisk og ledet meg inn i ny verden av hifi på mine gamle dager:cool:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    VPI 16,5 platevasker.
    Litt av et rituale å spille en plate, da. Blir sikkert bra, men jeg hadde ikke orket. Det er vel ikke nødvendig med så hyppig vask av platene?
    det var da veldig :)

    mvh
    Hm? Var innlegget mitt «veldig»? Det var ikke meningen i så fall.
    Neida på ingen måte, jeg tenkte bare på å vaske platene for hver tur på spilleren, litt av et rituale. :)

    I beste mening :)

    mvh
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Nå spiller jeg kun 2 til 3 plater om dagen så ikke det store ritualet.Vasker noen ganger kvelden før.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja vet hva jeg vil høre. Er mange som vil mene noe om denne vaskingen min men jeg liker at platene er rene så da blir det sånn.Mvh
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Kjører litt "old school" her og bruker fortsatt samme type som fulgte med når spiller var ny, Ortofon 540 (MKII). Spiller helt fantastisk :)
    20180228_210154.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den spilleren fortjener en 103r, men vet ikke hvilken riaa du har? nydelig spiller i alle fall :)

    mvh
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Den spilleren fortjener en 103r, men vet ikke hvilken riaa du har? nydelig spiller i alle fall :)

    mvh
    Takk for det :)

    Den så helt nydelig ut, men tror du en 103r vil spille bedre enn en Ortfon 540 MKII? Bare stiften alene på denne koster nesten det samme som 103r. Ikke at dyrest alltid er best.

    Bruker en NAD PP2 .
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den spilleren fortjener en 103r, men vet ikke hvilken riaa du har? nydelig spiller i alle fall :)

    mvh
    Takk for det :)

    Den så helt nydelig ut, men tror du en 103r vil spille bedre enn en Ortfon 540 MKII? Bare stiften alene på denne koster nesten det samme som 103r. Ikke at dyrest alltid er best.

    Bruker en NAD PP2 .
    Ja det er jeg helt sikker på, har hatt begge selv men du kan bare glemme 103r med riaaen din dessverre :)

    mvh
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Den spilleren fortjener en 103r, men vet ikke hvilken riaa du har? nydelig spiller i alle fall :)

    mvh
    Takk for det :)

    Den så helt nydelig ut, men tror du en 103r vil spille bedre enn en Ortfon 540 MKII? Bare stiften alene på denne koster nesten det samme som 103r. Ikke at dyrest alltid er best.

    Bruker en NAD PP2 .
    Ja det er jeg helt sikker på, har hatt begge selv men du kan bare glemme 103r med riaaen din dessverre :)

    mvh
    Å? Hva vil du da anbefale av RIAA hvis jeg skulle gå for 103r? Ble veldig nysgjerrig nå :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den spilleren fortjener en 103r, men vet ikke hvilken riaa du har? nydelig spiller i alle fall :)

    mvh
    Takk for det :)

    Den så helt nydelig ut, men tror du en 103r vil spille bedre enn en Ortfon 540 MKII? Bare stiften alene på denne koster nesten det samme som 103r. Ikke at dyrest alltid er best.

    Bruker en NAD PP2 .
    Ja det er jeg helt sikker på, har hatt begge selv men du kan bare glemme 103r med riaaen din dessverre :)

    mvh
    Å? Hva vil du da anbefale av RIAA hvis jeg skulle gå for 103r? Ble veldig nysgjerrig nå :)
    Kjenner spilleren din veldig godt og har selv hatt Denon snurre med 103r på og hadde en Pro-Ject sak med Ortofon 540mk II.
    Brukte en Jasmine LP-2.5 sammen med begge puer.du kan si at 103r var et KJEMPE løft kontra 540 :)
    Jeg ville kontaktet Mala Audio for å lånt hjem en Jasmine riaa, han er veldig grei slik.

    https://www.malaaudio.no/shop/product/jasmine-lp25?tm=produkter&sm=elektronikk/phonotrinn---riaa

    Den spilleren din fortjener så mye mere en den har i dag,i beste mening :)

    mvh
     
    Sist redigert:

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Den var ikke akkurat rimelig :)
    Ingen sjans å teste 103r på NAD PP2 da eller? Isåfall hva kommer det av?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den var ikke akkurat rimelig :)
    Ingen sjans å teste 103r på NAD PP2 da eller? Isåfall hva kommer det av?
    Joda det kan du for all del gjøre men 103r er en krevende pu pga veldig lav output, men det er jo bare å prøve :)

    mvh
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Den var ikke akkurat rimelig :)
    Ingen sjans å teste 103r på NAD PP2 da eller? Isåfall hva kommer det av?
    Joda det kan du for all del gjøre men 103r er en krevende pu pga veldig lav output, men det er jo bare å prøve :)

    mvh
    Forskjellen er på 0.03mv om jeg ikke tar helt feil? Trodde ikke det skulle utgjøre så mye, men det er kanskje også andre ting som gjør den så krevende. Hadde vært gøy å teste uansett :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den var ikke akkurat rimelig :)
    Ingen sjans å teste 103r på NAD PP2 da eller? Isåfall hva kommer det av?
    Joda det kan du for all del gjøre men 103r er en krevende pu pga veldig lav output, men det er jo bare å prøve :)

    mvh
    Forskjellen er på 0.03mv om jeg ikke tar helt feil? Trodde ikke det skulle utgjøre så mye, men det er kanskje også andre ting som gjør den så krevende. Hadde vært gøy å teste uansett :)
    Det er 2 forskjellige verdener 540 er en MM pu og 103r en MC pu

    mvh
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Den var ikke akkurat rimelig :)
    Ingen sjans å teste 103r på NAD PP2 da eller? Isåfall hva kommer det av?
    Joda det kan du for all del gjøre men 103r er en krevende pu pga veldig lav output, men det er jo bare å prøve :)

    mvh
    Forskjellen er på 0.03mv om jeg ikke tar helt feil? Trodde ikke det skulle utgjøre så mye, men det er kanskje også andre ting som gjør den så krevende. Hadde vært gøy å teste uansett :)
    Det er 2 forskjellige verdener 540 er en MM pu og 103r en MC pu

    mvh
    Selvfølgelig, tenkte ikke på det. Men det blir nok kjøp tenker jeg, om det ikke fungerer så bra, så har jeg en unnskyldning for å kjøpe ny riaa forsterker. Takk for tipset :)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Denn PP2-en bør du ta tak i uansett - den yter hverken spiller eller pickup rettferdighet...

    Johan-Kr
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Denn PP2-en bør du ta tak i uansett - den yter hverken spiller eller pickup rettferdighet...

    Johan-Kr
    Jeg har vært veldig fornøyd med lyden, men så har jeg aldri testet noe annet heller. Har ingen problemer med å bytte til ny og bedre riaa, det har hele tiden vært tanken ved neste pu bytte, men ikke til 10 laken. Det blir for voldsomt for meg. Har kikket på andre riaa til 2,5-3,5k som ifølge det jeg har lest på nette skal være milevis bedre enn PP2.

    Er åpen for andre forslag, innenfor budsjett. Takk på forhånd :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg har en Reloop Turn 3 spiller, med 2M red og en Project tube box DS riaa og er igrunn veldig fornøyd med lyden. Men lurer færlt på om det har noe for seg å kjøpe en "bedre" 2M? Eller er det liten vist på en så rimelig spiller? Spiller for det meste Metal.

    Mvh Aleksander
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Du kan jo se litt på Schiit Mani riaa. 1990 kr hos Duet Audio ,har fått gode tester rundt omkring.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Denn PP2-en bør du ta tak i uansett - den yter hverken spiller eller pickup rettferdighet...

    Johan-Kr
    Jeg har vært veldig fornøyd med lyden, men så har jeg aldri testet noe annet heller. Har ingen problemer med å bytte til ny og bedre riaa, det har hele tiden vært tanken ved neste pu bytte, men ikke til 10 laken. Det blir for voldsomt for meg. Har kikket på andre riaa til 2,5-3,5k som ifølge det jeg har lest på nette skal være milevis bedre enn PP2.

    Er åpen for andre forslag, innenfor budsjett. Takk på forhånd :)
    Hvis du har lyst til å lodde littegranm selv, er jo Muffsy bankers. Uansett så rimelig at det er verdt et forsøk.

    Ellers har MoFi Elevtronics nylig sluppet et trinn som ser veldig spennende ut. Koster ca. $250 i USA. Vet ikke om noen selger i Norge:

    https://www.mofielectronics.com/studiophono-phonostage
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg har en Reloop Turn 3 spiller, med 2M red og en Project tube box DS riaa og er igrunn veldig fornøyd med lyden. Men lurer færlt på om det har noe for seg å kjøpe en "bedre" 2M? Eller er det liten vist på en så rimelig spiller? Spiller for det meste Metal.

    Mvh Aleksander
    Du kan jo, uten å nødvendigvis rane banken, prøve 2M blue (erstatningsnål passer rett inn i 2M red)...om du vil forsøke høyere opp i pris må hele P.U. byttes (og da er det MAANGE alternativer som kan konkurrere)

    M2C
    ~
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    Denn PP2-en bør du ta tak i uansett - den yter hverken spiller eller pickup rettferdighet...

    Johan-Kr
    Jeg har vært veldig fornøyd med lyden, men så har jeg aldri testet noe annet heller. Har ingen problemer med å bytte til ny og bedre riaa, det har hele tiden vært tanken ved neste pu bytte, men ikke til 10 laken. Det blir for voldsomt for meg. Har kikket på andre riaa til 2,5-3,5k som ifølge det jeg har lest på nette skal være milevis bedre enn PP2.

    Er åpen for andre forslag, innenfor budsjett. Takk på forhånd :)
    Hvis du har lyst til å lodde littegranm selv, er jo Muffsy bankers. Uansett så rimelig at det er verdt et forsøk.

    Ellers har MoFi Elevtronics nylig sluppet et trinn som ser veldig spennende ut. Koster ca. $250 i USA. Vet ikke om noen selger i Norge:

    https://www.mofielectronics.com/studiophono-phonostage
    Har sett at det ligger et brukt på finn.no for 2800!?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg har en Reloop Turn 3 spiller, med 2M red og en Project tube box DS riaa og er igrunn veldig fornøyd med lyden. Men lurer færlt på om det har noe for seg å kjøpe en "bedre" 2M? Eller er det liten vist på en så rimelig spiller? Spiller for det meste Metal.

    Mvh Aleksander
    Du kan jo, uten å nødvendigvis rane banken, prøve 2M blue (erstatningsnål passer rett inn i 2M red)...om du vil forsøke høyere opp i pris må hele P.U. byttes (og da er det MAANGE alternativer som kan konkurrere)

    M2C
    ~
    Men du mener at det går fint ann å oppgradere spillern? For fort vil den bli det svakeste ledd?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Denn PP2-en bør du ta tak i uansett - den yter hverken spiller eller pickup rettferdighet...

    Johan-Kr
    Jeg har vært veldig fornøyd med lyden, men så har jeg aldri testet noe annet heller. Har ingen problemer med å bytte til ny og bedre riaa, det har hele tiden vært tanken ved neste pu bytte, men ikke til 10 laken. Det blir for voldsomt for meg. Har kikket på andre riaa til 2,5-3,5k som ifølge det jeg har lest på nette skal være milevis bedre enn PP2.

    Er åpen for andre forslag, innenfor budsjett. Takk på forhånd :)
    Hvis du har lyst til å lodde littegranm selv, er jo Muffsy bankers. Uansett så rimelig at det er verdt et forsøk.

    Ellers har MoFi Elevtronics nylig sluppet et trinn som ser veldig spennende ut. Koster ca. $250 i USA. Vet ikke om noen selger i Norge:

    https://www.mofielectronics.com/studiophono-phonostage
    Har sett at det ligger et brukt på finn.no for 2800!?
    Det er den litt dyrere utgaven med innebygget hodetelefonforsterker, btw.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn