Optisk HDMI?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Noen som vet om optisk hdmi utelukker all mekanisk kontakt eller om det er jordleder i den?

Grunnen til jeg spør er at ved og benytte min Sony projektor i stereoen, så genereres det en svak pipelyd i diskanten ved mekanisk kontakt.
Har løst dette ved og bruke optisk videre fra Oppo til dac men hadde vært moro og kunne brukt XLR.
 

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Innlegg
607
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Skal sjekke med leverandør, men vil tro mottaker får strøm over kobber i kabelen, og dermed har felles jord. Kommer tilbake!

Sent fra min G8141 via Tapatalk
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Lidt off topic men vil gerne pointere at de ikke fungerer til PS Audio udstyr.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Fordi selv om PS Audio bruger HDMI så er det ikke koblet sådan inde i apparaterne. Trust me jeg har prøvet. Dumt for det var dyrt. Må se om den meter er nok fra min Oppo til Tv.
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
Nja. Jeg ser ikke bort fra at dette er en reell pris. I motsetning til kabler til både ti og tjue ganger denne prisen, kabler som titt og ofte diskuteres opp og ned på dette forumet er dette et avansert high-tec-produkt
Joda, du har rett i det. men 2590 kr for en hdmi-kabel er fortsatt 2590... og når du sammenligner det med den vanlige HDMI kabelen til Jenving som koster 900 kr, som jeg forsåviddt synes er veldig dyr i forhold til fks deltaco på 7 meter som koster rundt 100 lappen, som har bedre skjerming og sammnelignet med Jenving sin normale hdmi kabel...
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Købte et godt i Frankrig 1 m for 1200 dk.kr ca.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Stadig ingen som har prøvet optisk HDMI på Stereo Opset?
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Noen som vet om optisk hdmi utelukker all mekanisk kontakt eller om det er jordleder i den?

Grunnen til jeg spør er at ved og benytte min Sony projektor i stereoen, så genereres det en svak pipelyd i diskanten ved mekanisk kontakt.
Har løst dette ved og bruke optisk videre fra Oppo til dac men hadde vært moro og kunne brukt XLR.
Var inne å snoket hos Sony da jeg ble ille nysgjerrig på hva i alle dager er optisk over HDMI , gikk rett på div toppmodeller av prosjektører :) men finner hun HDMI 2.2 standard ?
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Noen som vet om optisk hdmi utelukker all mekanisk kontakt eller om det er jordleder i den?

Grunnen til jeg spør er at ved og benytte min Sony projektor i stereoen, så genereres det en svak pipelyd i diskanten ved mekanisk kontakt.
Har løst dette ved og bruke optisk videre fra Oppo til dac men hadde vært moro og kunne brukt XLR.
Var inne å snoket hos Sony da jeg ble ille nysgjerrig på hva i alle dager er optisk over HDMI , gikk rett på div toppmodeller av prosjektører :) men finner hun HDMI 2.2 standard ?
Optisk har 4 fiberkabler i en kabel med metallkabler runt, med sender og mottager i kontaktene, kablene er derfor retningsbestemte, Ebay selger slike fra 500kr for 10m, hvor bra dem er i forhold til Supra aner jeg ikke, men funker bra hos meg.
 
Topp Bunn