Føler meg forpliktet til å skrive dette innlegget.
Har testet nesten samtlige forsterkere Bryston har i sortementet sitt. Både SST versjonene og SST2.
Når du søker på bryston er det mye å finne. Jeg har også lest blindtester mot surroundrecivere og testere som synes at billigere Parasound-forsterkere lyder bedre.
Min generelle holdning er at når det finnes så mye tester så skal det godt gjøres å ikke finne noen mindre fornøyde testere.
Det finnes nok av tester som lovpriser elektronikken deres. Og pris/kvalitetforholdet er et av varemerkene til Bryston sammen med garantien.
Produktene blir produsert i Canada, noe som for oss nordmenn gjør de dyrere enn de som sender produktene til Kina.
Imaget ute i verden har jeg hatt inntrykk av har vært "poor mans Krell". Krell lyd kvalitet for fattige

I det siste har jeg på følelsen at Bryston har trått ut av skyggen.
Det at de har vokst under finanskrisen sier vel sitt. Lyden til SST2 serien er genierklært mange steder og 28B SST2 er av flere vurdert til å være verdens beste effektforsterer blan annet i Stereophile. Specsene til SST2 er nesten like gode som den nye Hypex Ncore.
Jeg har selv tester 4B SST mot Ice på flere forskjellige høyttalere og konkludert med at 4Ben var riktigere for meg. Riktignok til dobbel pris, men klasse D forsterkere er rett og slett billigere å produsere.
Jeg synes det var uheldig at de skrudde opp prisene med 25% nylig. Dette gjorde de ikke fordi SST2 kom, men fordi de mistet en av de viktigste leverandørene og måtte betale mye mer for erstatningen. 14B var før en overkommelig priset effektforsterker, men er nå blitt veldig dyr og har mange gode konkurrenter til lavere pris.
Bryston er ikke for alle og produktene har sine svakheter(som alle andre), men har til for kort siden vært så langt fra overpriset som jeg tror det er mulig for en så stor aktør i denne bransjen. Du kan sikkert alltid finne produkter som gir mer for pengene, men Bryston ER kvalitet.
Synes ikke det er urealistisk at vi i Norge kan finne skandinaviske forsterkerleverandører som kan tilby minst like god innmat som i en Bryston til en rimeligere penge. Så spørs det bare om "kokkene" er like gode på å bruke "råvarene".
Synes Bryston firma har en herlig firmafilosofi med en åpenhet som kan sammenlignes med gamle Rosenborg.
Eksempler på åpenhet: Da de skulle lage cdspiller spurte de brukerene sine på Audiocirlce om hvordan funksjoner brukerene ville ha. Toppmater eller skuff.
Da outboard dacen deres var ferdig skrev James Tannner i Bryston åpent at dacen var den samme som har sittet i forforsterkerene siden 80 tallet og sa til allerede eiere av cdspilleren at på grunn av klokkingen vil få bedre lyd ut av cdspilleren deres enn fra Dacen så bedre lyd alene ikke var noen grunn til å oppgradere.
Fordelen med outboard daceen fordeler først og fremst var upsamplingsfunksjonene og tilkoblingsmulighetene.
De sier også at de er like opptatt av at deres eksisterende kunder skal være fornøyd som å få nye. James Tanner selv bagateliserer forskjellene på SST2 serien og ST.
Ærlighet varer virkelig lengst virker det som.