OPPO´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Moro å lese testen i nyeste "watt." Den fikk jo uhemmet med skryt, både på bilde og spesielt lyden fra de analoge utgangene. Håper den dukker opp på posten snart. :)

    -Ole.
    Ja,Ole du har noe å glede deg til.
    Jeg tenkte på da du nevnte saken om innspilling tidligere i dag, begynte jeg å lure på om det er noe du ikke liker med lyden..?

    Eller lurer du bare på om den blir bedre enn best? :p
    At den blir bedre enn best etter noe tid med spilling.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Hvor lang innspillingstid trenger den? Min er noe lys i målet selv etter 100+++ timer
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Når jeg kun spiller av lyd fra XLR-ut, medfører det riktighet at i menyen "Audio processing - Stereo signal" skal velge "Down-mixed Stereo" eller er "Front left\right" riktig valg?

    Mvh. Ole.
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    Når jeg kun spiller av lyd fra XLR-ut, medfører det riktighet at i menyen "Audio processing - Stereo signal" skal velge "Down-mixed Stereo" eller er "Front left\right" riktig valg?

    Mvh. Ole.
    Velg "Down-mixed Stereo"
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har prøvd Oppo 103EU med digital coax ut? Er digitalutgangen på denne maskinen av høy kvalitet?

    Har den wifi?
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Noen som har prøvd Oppo 103EU med digital coax ut? Er digitalutgangen på denne maskinen av høy kvalitet?

    Har den wifi?
    Dig coax rett inn i Devialet , låter fortreffeligt! Trådløs tilkobling til resten mtp oppdatering og de tenester som ligger der, netflix osv osv,
    mvh
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Hei sann! Noen her som kan fortelle meg hvorfor volumkontrollen på min Oppo 95EU ikke responderer? Jeg har aldri hattt behov for volumkontrollen før nå, og dermed ikke testet den. Ingen respons hverken med XLR eller RCA stereo. Er det noe under innstillingene jeg må gå etter og regulere?

    Mvh Frode
     

    espen-hj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.08.2010
    Innlegg
    93
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Hei sann! Noen her som kan fortelle meg hvorfor volumkontrollen på min Oppo 95EU ikke responderer? Jeg har aldri hattt behov for volumkontrollen før nå, og dermed ikke testet den. Ingen respons hverken med XLR eller RCA stereo. Er det noe under innstillingene jeg må gå etter og regulere?

    Mvh Frode
    Dersom volumet står som "Fixed" i innstillingene dine vil du ikkje kunne justere volumet. Bytter du denne innstillingen til "Variable", aktiveres volumkontrollen igjen. Sjekk om det er det som gjør det, og lykke til :)
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Takker for tips Espen-Hj;) Håper det er så enkelt - i så fall blir jeg en glad mann!!
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Takk Espen, det funka! Noe erfaring med om bruk av volumet degraderer lyden mye hvis man skrur ned en del? Og vet du om volumet blir stående på samme nivå hvis man skrur spilleren av og på igjen? Greit å vite med tanke på oppkobling til effektforsterker, selv om denne også har volumregulering.

    Mvh Frode
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Har brukt volumkontrollen en del til film. Merker ingen degradering av lyden. Volumet står på samme som da den ble slått av.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Hei, eller fortsatt god natt!

    Fikk en Oppo 105 Audiocom Signature i hus for et par dager siden. Bytter ut en 95 som jeg har vært svært godt tilfreds med. Signaturen er kommet i hus fordi en Karan har løftet hele anlegget til en ny standard, og fordi jeg har hatt en ønske om å krympe antall enheter og antall kabelmeter. Med en integrert forsterker og en 105 som "sentral" i anlegget, er målsettingen i ferd med å oppfylles. Alle kilder er koblet opp mot Signaturen, dvs unntatt platespiller. Canal Digatilboksen er tilkoblet, AppleTV og Sonos. Enkelt og greit, dvs PVRen krangler litt. Det får være. Spilleren trenger nok noen timer for å yte optimalt. Dog nytes et fantastisk bilde både via TV og projektor. Når værdama, dessverre også far og sønn Grislefoss, fremtrer tilnærmet i 3D, blir man ganske imponert. Lyden er i ferd med å sette seg. Dette blir gull!

    mvh Olav E.
     

    hygenhygen

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2010
    Innlegg
    37
    Antall liker
    8
    Noen som har prøvd Oppo 103EU med digital coax ut? Er digitalutgangen på denne maskinen av høy kvalitet
    Er vel ganske standard men helt ok for de fleste

    alle BD spillere som avspiller kopibeskyttet disc vil sende PCM ut coax/optisk ut som 16 bit 48 kHz (dvda , dvd , bd , mvidvd osv)
    Stereo eller downmix surround til stereo vil uansett hvor høy bit/kHz kilde har sender dette ut spdif endret til 16/48
    SACD spor vil ikke avspilles spdif (man avspiller bare 16 bit 44,1 kHz stereo cd lag på hybrid disc)

    Skal man ha påkostet coax ut samt den også takler høy bit/khz ved kopibeskyttet disc samt sacd kan man rive ut analoge lydkortet og sette inn et Vanity Spdif kort

    usikker om man får 2 kanals til 103 .......man får det til 93
    men man får 8 kanals spdif kort med da 4 coaxiale utganger.....man enkelt kan sette inn selv (til surround eller stereo)

    Kort til 103 har samme spesifikasjoner som 93 kort + DoP output for DSD
    http://audiopraise.com/vanity93/overview.php

    8 channel S/PDIF Output
    • protocol: S/PDIF (IEC958 / EIAJ CP1201)
    • type: reclocked transformer isolated 75Ω RCA coaxial
    • format: linear PCM stereo
    • supported sampling rates: 44.1 / 48 / 88.2 / 96 / 176.4 / 192kHz
    • supported bit depths: 16 / 24bit

    S/PDIF Reclocking
    • 2x custom low jitter onboard VCXO
    • digitally controlled frequency tunning, fc<1Hz
    • ultra low-noise power regulators for VCXO and TX circuits
    High Quality Direct Stream Digital to Linear PCM Conversion
    • custom developed Zero Alias Linear Phase Filter
    • 37bit arithmetic / 47bit accumulator
    • output sample rates: 88.2kHz / 176.4kHz
    • DSD to LPCM filter characteristics individual for both output sample rates
    • full precision 4.0 DSD down-mix option

    User Configurable Functionality
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Atlona AT-HD570 HDMI Audio De-Embedder

    Alternativ:

    Man kan benytte Atlona AT-HD570 HDMI Audio De-Embedder for å ekstrahere et digitalt audiosignal fra HDMI, og konvertere det til Toslink. Se gjerne også innlegget "DRM samt dekode og nedmikse flerkanallyd for tokanal-DAK m.m.".

    126977d1335556808-dvd-som-spiller-av-sacd-atlona-hd570-hdmi-audio-de-embedder.jpg


    Les også denne tråden:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52392.0.html

    Det er en rekke forskjeller når det gjelder forskjellige spilleres mulighet til å dekode BD lyd med HD kvalitet.
    Har spilleren ikke innebygd dekoder må den sende ut lyden som bitstream.
    Se tabell i manual for den spilleren du har, eller har tenkt å kjøpe.
    Man får ikke bedre kvalitet enn PCM44/16 eller PCM48/16 på den optiske eller koaksiale SPDIF utgangen. Har eid en Pioneer DV-939a som sendte ut digitalt opp til PCM88 på DVD-Audio, men det var nok en bug på en tidlig spiller.
    Skal man ha ut HD lyd til en ekstern DAC i stereo, må man for eksempel bruke en Atlona-HDMI-1.3-Audio-De-Embedder.
    Se i Fidelity 48 og 49 hvor Petter Dale skriver om en slik dings.
    Den kan også benyttes til SACD-ripping.
     
    Sist redigert:

    hygenhygen

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2010
    Innlegg
    37
    Antall liker
    8
    Alternativ:

    Man kan benytte Atlona AT-HD570 HDMI Audio De-Embedder for å ekstrahere et digitalt audiosignal fra HDMI, og konvertere det til Toslink. Se gjerne også innlegget "DRM samt dekode og nedmikse flerkanallyd for tokanal-DAK m.m.".


    Den kan også benyttes til SACD-ripping.
    Ikke dum den til digital mulighet men den støtter vel vel bare 44,1 - 88,2 kHz (og sansynligvis bare 16 bit og ikke 24 bit) så det eneste den kan gjøre utenom en ordinær optisk/coax utgang fra en bd spiller er stereo sacd
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Kun en påminnelse: Appen til iPad og iPhone fra Oppo fungerer meget godt. Det grafiske grensesnittet er en tro kopi av fjernkontrollen. Appen til iPaden byr tydeligvis på muligheter jeg ikke har fått satt meg inn i ennå. Fungerte like godt på 95en (som nå har fått en ny tilfreds eier) og på 105 Signature.

    mvh Olav E.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har en intensjonsavtale om å kjøpe den 105'n som ligger på børsen nå.

    har fått lov av den geme selgeren til å sjekke et par ting først:

    1) kan den gjøres sonefri? hvor kan man få det gjort, og hvor mye koster det?

    2) vet at den har netflix "innebygd", men hva med andre streamingtjenester som f.eks. viaplay? og hva med spotify?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Nobleman (importøren) tar i hvert fall 1000 kroner ekstra for sonefri BD/DVD.

    Roy
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, ser det, men hva med spillere som ble kjøpt uten sonefri in the first place?

    er det noen i oslo som kan fikse det?
     

    hygenhygen

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2010
    Innlegg
    37
    Antall liker
    8
    ja, ser det, men hva med spillere som ble kjøpt uten sonefri in the first place?

    er det noen i oslo som kan fikse det?
    Er jo bare og innstalere selv .

    Man kan kjøpe kort mange steder.....for eksempel
    bluraychip.dk - Oppo kits

    Hvem type ? Mest vanlige er standard og pro kit

    Standard kit er mest tungvint og bruke om man skifter region ofte men skifter man skjelden er det helt ok.
    (På spillere man kjøper her i Norge som er regionfree sitter det mest sansynlig standard kit)

    Pro kit er litt dyrere men enkelt og bruke for den som skifter regioner ofte

    Man får også andre typer som for eksempel USB/RS232
    http://www.highdefdigest.com/blog/wp-content/uploads/2011/07/oppo-regionkit.jpg
    men skal jeg anbefale kit så velg standard eller pro
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    har fått svar fra nobleman, hvor spilleren kom fra i sin tid.

    de kan ta seg av sonefrimod, og overfører også garantien til meg (forrige eier kjøpte den for kun et halvt år siden).

    så alt er fryd og gammen.

    oppo 105eu er en fantastisk maskin, jeg er frelst.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    har fått svar fra nobleman, hvor spilleren kom fra i sin tid.

    de kan ta seg av sonefrimod, og overfører også garantien til meg (forrige eier kjøpte den for kun et halvt år siden).

    så alt er fryd og gammen.

    oppo 105eu er en fantastisk maskin, jeg er frelst.
    Det er godt å høre at den stod til forventningene. Bruker du den kun som avspiller eller som DAC i tillegg?

    Mvh. Ole
     
    Sist redigert:

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Nå har jeg hatt gleden av å ha en Oppo bdp-105EU Audiocom Signature i hus noen uker. Har oppgradert fra en standard 95 som jeg har vært svært godt tilfreds med. Hovedgrunnen til byttet, var ønske om å nettopp kutte ut ekstern dac, bli kvitt nok en boks, og redusere kabelrotet. En fjernkontroll mindre, er heller ikke å forakte. At det ble en Audiocom Signature, var gode omtaler, samt et ønske om å anskaffe en kilde som kan by Karan KA-I 180 MkII litt ekstra godlyd å gnage på. I tillegg til god lyd, forsyner Oppoen også en Optoma HD83 med briljante bilder når lerretet trekkes ned foran tven.

    Jeg bruker de balanserte utgangene for lyden. Med to HDMI utganger, er det enkelt å veksle mellom å se på tv og bruke projektor. Tidligere kabelfomling og forsøk med ulike splittkabler er forbi. HDMI-inngangen på baksiden er koblet til PVR-dekoderen. Inngangen på framsiden er koblet til Apple-TV. Sonos Connect er koblet til via optisk inngang. Coaxialinngangen er foreløpig ledig. Internett er koblet opp via kabel. Kjekt med enkel tilgang til YouTube og Netflix. Bilder og musikk hentes også fra stasjonær pc. Skulle jeg ønske meg noe mer, hadde det vært en ekstra HDMI-inngang på baksiden.

    Det er utrolig kjekt å ha en trylleboks som dette. Enkelt brukergrensesnitt, spiser det meste av formater, og yter litt trolldom med både lyd og bilder. Et enkelt og greit liv må vite. Og både bilder og lyd er man så langt meget tilfreds med.

    mvh Olav E.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    har fått svar fra nobleman, hvor spilleren kom fra i sin tid.

    de kan ta seg av sonefrimod, og overfører også garantien til meg (forrige eier kjøpte den for kun et halvt år siden).

    så alt er fryd og gammen.

    oppo 105eu er en fantastisk maskin, jeg er frelst.
    Det er godt å høre at den stod til forventningene. Bruker du den kun som avspiller eller som DAC i tillegg?

    Mvh. Ole

    jeg bruker den til alt...
    avspilling av cd, sacd, buray og dvd.
    som dac for eksterne kilder (pc, sb touch).
    streaming av filmer på netflix.
    avspilling av familievideoer og bilder.
    alt!

    tenkte først å koble til en hi-end dac for musikkavspilling, men siden oppo leverer såpass godt, så har jeg bestemt meg for å la den gjøre alt - inntil videre.
    vinyl er uansett primærkilden her i huset.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Veldig bra at du er fornøyd med spilleren! Hvilken DAC byttet du ut? Har du noen formening om Signaturen lydmessig er bedre enn 95, ev standard 105? Regner med at du hadde en dialog med Nobleman om disse tingene? Eventuelt hva sa de om mulige lydforbedringer?

    Og ev andre som har erfaringer?



    Hei!

    Nå har jeg hatt gleden av å ha en Oppo bdp-105EU Audiocom Signature i hus noen uker. Har oppgradert fra en standard 95 som jeg har vært svært godt tilfreds med. Hovedgrunnen til byttet, var ønske om å nettopp kutte ut ekstern dac, bli kvitt nok en boks, og redusere kabelrotet. En fjernkontroll mindre, er heller ikke å forakte. At det ble en Audiocom Signature, var gode omtaler, samt et ønske om å anskaffe en kilde som kan by Karan KA-I 180 MkII litt ekstra godlyd å gnage på. I tillegg til god lyd, forsyner Oppoen også en Optoma HD83 med briljante bilder når lerretet trekkes ned foran tven.

    Jeg bruker de balanserte utgangene for lyden. Med to HDMI utganger, er det enkelt å veksle mellom å se på tv og bruke projektor. Tidligere kabelfomling og forsøk med ulike splittkabler er forbi. HDMI-inngangen på baksiden er koblet til PVR-dekoderen. Inngangen på framsiden er koblet til Apple-TV. Sonos Connect er koblet til via optisk inngang. Coaxialinngangen er foreløpig ledig. Internett er koblet opp via kabel. Kjekt med enkel tilgang til YouTube og Netflix. Bilder og musikk hentes også fra stasjonær pc. Skulle jeg ønske meg noe mer, hadde det vært en ekstra HDMI-inngang på baksiden.

    Det er utrolig kjekt å ha en trylleboks som dette. Enkelt brukergrensesnitt, spiser det meste av formater, og yter litt trolldom med både lyd og bilder. Et enkelt og greit liv må vite. Og både bilder og lyd er man så langt meget tilfreds med.

    mvh Olav E.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Jeg foretok ingen direkte sammenligninger mellom 95 i standardutførelse og 105 Signature. Uten å dra igang diskusjon om nytten av innspilling, så har jeg for vane å la nyanskaffelser få lov til å surre å gå en stund før jeg bryr meg med seriøs lytting. Og siden 95 ble solgt på et blunk, var det bare å pakke den og sende avgårde til ny lykkelig eier. Ingen overlapp her.

    Men jeg har jo lyttet til Signaturen nå en stund. Dette har vært mest nytelse, og ikke kritisk vurdering av forskjeller. Trivselen med dagens anlegg er så stor, at jeg er litt forbi tidligere tiders jakt på forbedringer. I forhold til 95 vil jeg påstå at forskjellene er tydelige. Heldigvis, tatt prisforskjellen inn i vurderingene. Det er lett å kaste ut standard klisjeer som større ro, mørkere bakgrunn, tydeligere seperasjon mellom instrumenter/utøver, større høyde, dybde, bredde, - og tynnere lommebok.

    Det som jeg pr. i dag har mest lyst til å fremheve, er en mer uanstrengt måte å spille på som innbyr til laaaange lytteseanser. Opplevelsen av tilstedeværelse er fremtredende, også på lave lyttevolum. Gjengivelsen av de lave frekvenser er tydeligere, uten at den på noen som helst måte oppleves til å være ubalansert i frekvensgjengivelsen. I motsatt ende av frekvensområdet, er diskanten oppløst, men behagelig. Alt virker til å bli gjengitt som det skal, men uten noen form for fremhevelse. Har ikke vært igjennom platebunken ennå, men kanskje er den litt mer tilgivende overfor dårlige innspillinger? Til det siste punktet er erfaringen over tid at opplevelsen av kvalitet på en og samme skive kan oppleves med realativt store forskjeller etterhvert som anlegget stadig erstattes med bedre komponenter. Innspillinger som kan ha virket lite dynamiske og lukkede, åpnes opp. Andre som har imponert i første omgang (f.eks. en gitt utgivelse fra Kirkelig Kulturverksted som mange av oss har opplevd som en referanse, men som tydelig er overstyrt), kan tape seg ved å bli spilt på et bedre lydende anlegg.

    Standard 105 har jeg ikke lyttet til eller sett bilder fra. Byr den på lyd tilsvarende 95 eller bedre, er den med sine innganger og multiegenskaper et meget godt kjøp til prisen, - uten tvil. Nobleman mente selvfølgelig at en Signature er verdt pengene i forhold til en standard 105, - dersom du vil legge så pass mange penger i en spiller. Og jeg trodde på ham. Og angrer ikke på det.

    Mvh Olav E.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Høres bra ut! Synd det ikke går an å prøve den hjemme, den blir vel bare lagd på bestilling?
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Hei.

    Hvordan er det å spille filmer og musikk fra en PC eller NAS på Oppo 103/105? Fungerer det like bra som en hvilken som helst mediaspiller, f.eks wd live, playon HD, Tvix osv? Spiller den alt av formater?

    Jeg vurderer en Oppo 103 mot en Mac mini. Hadde jo vært flott om denne kan erstatte både bluray og mediaspiller jeg har i dag.

    -Stein Ivar
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.027
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har vel egentlig hørt hjemme her i et par år med min Oppo 93, men nå logger jeg inn som offisiell Oppo-venn.
    Nå har en standard Oppo 105 funnet veien inn i stereoracket i første omgang, der den skal sjekkes ut mot andre dac'er og spillere som lydkilde.

    Hadde gledet meg til å sjekke ut lyden på 2L sine bluerayskiver, kontra cd og sacd layeret. Spilleren er satt opp med pri for stereo og 2 kanal. På frontdisplayet får jeg beskjed om at når den velger 2 kanal lyd, så kommer også umiddelbart "pcm" opp.
    Betyr det at alt som spilles av som blueray/high rez konverteres til pcm / cd kvalitet før jeg får det ut de analoge utgangene?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei.

    Hvordan er det å spille filmer og musikk fra en PC eller NAS på Oppo 103/105? Fungerer det like bra som en hvilken som helst mediaspiller, f.eks wd live, playon HD, Tvix osv? Spiller den alt av formater?

    Jeg vurderer en Oppo 103 mot en Mac mini. Hadde jo vært flott om denne kan erstatte både bluray og mediaspiller jeg har i dag.

    -Stein Ivar
    Her ikke funnet noe min 103 ikke handterer av fornuftige formater. Jeg siller film og musikk fra mine Netgear NAS duo/ultra
     

    Jarll

    Medlem
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    22
    Antall liker
    4
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    8
    Håndterer de teksting av filmer der teksten er i separat fil som ikke har samme navn som film-filen også?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Da melder jeg meg inn med en OPPO 103D SONEFRI.
    Denne har darbee knappen tilgjengelig på fjernkontrollen. Kjempefornøyd. Vanvittig bildekvalitet og kjører dekoderen i hdmi inn på baksiden.
    Det hjelper hinsides på min gamle plasma som er klar for utskiftning snart.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Har denne Darbee saken noe for seg med en Panasonic TX50G20? Eller må en ha noe større og bedre ala projektor osv?
     

    Deep Purple

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    Har til nå brukt min 105 kun som CD/DVD/Blu-Ray spiller,men er så smått begynt å snuse på Wimp Hi-Fi....
    Kan man få Wimp direkte til Oppo fra en trådløs router eller må det via PC/Mac/Sonos eller lignende?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn