OPPO´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    285
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Jeg også synes den er en fantastisk video-maskin ( Oppo 95 EU), men når det gjelder lyden? har jeg vanskeligheter å førstå at vi snakker her om en High-end produkt, nei da, lang fra. Lyden fra DVD Audio er faktisk noe av det verste jeg har opplevd, som cd er en hel vanlig spiller synes jeg - alltid via HDMI må jeg si-, men skal prøve via analoge utganger også og komme med tilbakemeldinger. Når det gjelder video, oplever jeg av og til små problemer, særlig når man bytte koderegion ( det tar så lang tid å kunne bytte igjen til den siste koderegion...) og t.o.m. er jeg fått i det siste problemer med blu ray skiver fra Universal, lar seg ikke avspille, hva kan problemet være? 4 forkjellige filmer, alle helt nye, ubrukte...The big Levonsky, The Thing - nye utgave- og 2 andre som husker ikke akkurat nå. Mvh Mikel
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Hvis du IKKE kjører analogt men via HDMI, og gir spilleren skylda for dårlig dvd-audio lyd har du litt å lære. Samme med CD og alt annet. Det er lyden fra prosessoren din du beskriver som dårlig ;)
     

    edding

    Medlem
    Ble medlem
    09.01.2011
    Innlegg
    25
    Antall liker
    1
    Skrevet av: Caucaso
    Sett inn sitat
    og t.o.m. er jeg fått i det siste problemer med blu ray skiver fra Universal, lar seg ikke avspille, hva kan problemet være? 4 forkjellige filmer, alle helt nye, ubrukte...The big Levonsky, The Thing - nye utgave- og 2 andre som husker ikke akkurat nå. Mvh Mikel
    Du må følge med og oppgradere firmware.
    Det er problemer med en del Universal titler, legg inn den siste beta FWen og de vil spilles av.

    1. Resolved the loading failure issue observed on several recently-released Blu-ray movies, mainly Universal Europe (EU) releases. Their US releases have no known issue. Sample titles include "Jurassic Park Trilogy (BD Box Set, 2011)", "Kung Fu Panda 2 (BD, 2011)", "Fast Five (BD, 2011)", and "National Lampoon's Animal House (BD, 1978 version)" etc. With the previous firmware, disc playback will automatically stop once you go to the Main Menu and select PLAY. This firmware properly loads and plays all the above Blu-ray titles.

    Link her: http://www.oppo-bluray.co.uk/customer-services/firmware/

    Jeg benytter XLR utgangene til en JC-2. Det låter da i alle fall godt nok, tatt i betrakning en spiller til 10 K ;-)
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    I går så sendte jeg en mail til Oppo angående de problemene jeg har med min 93EU spiller, i dag så fikk jeg dette svaret (noe jeg skal prøve senere i kveld):

    Disconnect the BDP-93 from the power source for no less then an hour. Press and hold the POWER button on the front panel for 5 seconds. Release.

    Reconnect the power to the player directly to your walled power outlet, bypassing any switch or power conditioner.

    Download and install the 64-0119 Firmware installed (hhttp://oppo-bluray.co.uk/customer-services/firmware/).

    Perform a Reset Factory Defaults (Device Setup), Erase BD-Video Data (Device Setup->Persistent Storage) and disable BD-Live (Network Setup).

    Use a lens cleaning kit to ensure that there are no obstructions on the lens which will cause laser pickup error. Please try running the lens cleaning solution several times, as one or two attempts may not be enough to remove some obstructions.

    Try playback again. If the player still fails, then the player will need to be returned to your reseller for inspection and repair servicing.



    Best Regards,

    Customer Service
    OPPO Digital, Inc.
    2629B Terminal Blvd.
    Mountain View, CA 94043
    Service@oppodigital.com
    Tel: 650-961-1118
    Fax: 650-961-1119
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Se der ja, håper det løser seg med den prosedyren. Oppo er jo kjent for god kundeoppfølging! Se bare på deres FB sider hvor du får info om nye oppgraderinger og betaversjonener. Lykke til :)

    OU812
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    ou812rh skrev:
    Se der ja, håper det løser seg med den prosedyren. Oppo er jo kjent for god kundeoppfølging! Se bare på deres FB sider hvor du får info om nye oppgraderinger og betaversjonener. Lykke til :)

    OU812
    Da har jeg utførte denne prosedyren men det hjalp ikke i det hele tatt, får bare "No Disc" på blu-ray filmene. Min 3 mnd. gamle spiller må da på verksted...
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Hei,
    Tror jammen jeg får melde meg inn her - og kanskje dette også er det beste stedet å få kommentarer og svar på mitt innlegg i tråden nedenfor vedr det å få musikk lagret på PC avspilt på Oppo'n.... ? Håper det.

    Takknemlig for alle bidrag i så måte.

    Hadde også flott om noen kunne fortelle litt om evt erfaringer med å bruke de analoge utgangene og den integrerte volum-kontrollen i Oppo BDP-95. Kanskje noen også har prøvd å kople frontene via en for-forsterker...og evt uheldige konsekvenser av dette? :p

    - Brum





    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,63800.0.html
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    ADVARSEL: I siste firmware kutter Oppo nå ut ISO support. Dessverre har også Oppo lagt seg på rygg for filmselskapene. Dette betyr at det ikke lenger vil være mulig å spille av DVD, DVD-A, og BD fra ISO filer. Sitter og lurer på om jeg skal oppgradere, fordi den vel fremdeles vil takle å spille fra folder...?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.143
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvilke andre endringer er gjort i firmware da? Om det ikke er noen andre forbedringer så ser jeg ikke grunnen for oppgradering?
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nå bestilt meg en Oppo BDP 95EU ifra Nobleman, og kan vel derfor regnes som en av Oppo's venner.

    I den forbindelse lurer jeg på Soundgarden sin rolle i Oppo's distribusjon her i Norge.
    Var innom i butikken her i Bergen idag, og det finnes ingen synlig informasjon om at de distribuerer dette merket her i Norge.
    De har ingen utstillingsmodeller etter det jeg så, og heller ikke i reklamefolderen i butikken sto det noe.
    Er de en "gråsoneimportør"?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kan tenkes at de har en avtale med Nobleman. D.v.s at det de tjener penger på er salg av tilbehør o.l. Oppo er jo såpass "hot" at de selger seg selv!

    OU812
     

    nobleman

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.07.2004
    Innlegg
    36
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    3
    Nobleman er den offisielle importøren av Oppo Norge, dvs at at vi leverer til Soundgarden, OHC og andre forhandlere. Vi forstår ikke hvorfor Soundgarden ikke annonserer sterkere at de forhandler Oppo, men dette er et spørsmål de selv må svare på.
    Vi er uansett fornøyd at Oppo fortsetter å vinne markedsandeler i Norge, og at mange andre produsenter velger å bruke Oppo innmat i sine produktrer.

    :) Nobleman
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Takk for oppklarende svar angående import av Oppo.
    Vil nok ikke tro at jeg kommer til å angre på kjøpet nei, men denne gangen ble det ikke Soundgarden som fikk mine penger.
    At merket selger seg selv er vel en delvis sannhet, at Soundgarden ikke har noen utstillingsmodeller er for meg ganske skuffende.
    Det er helt greit at spillerne ikke er lagervare, og at bestillingstid må påregnes, men merker som de distribuerer bør de også ha utstilt, ihvertfall én av spillerne.
    Men dette er bare min mening...

    At "lille" Renaissance Audio har en spiller fra Oppo, i tillegg til veldig mange andre(og gode) merker er veldig bra.
    Derfor foretrekker jeg at Roald får mine penger, istedet for "store" kjeder som Soundgarden.
    Selv om det denne gangen ikke ble noen av dem.
     

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jeg plutselig blitt kildeløs , dvs jeg har en 800koners LG BD UTEN nettverk . Når slipper de de nye spilleren ? Er det nært forestående eller snakker vi langt ut på neste år . Noen som har lest noe ?
     

    TJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.08.2003
    Innlegg
    754
    Antall liker
    2
    Hallo Oppovenner.
    Jeg har en BDP-83SE
    Den er installert med hw for å gjøre den sonefri, men den virker ikke?!
    Sender ved et bilde. Noen som kjenner igjen denne og kan komme med noen tips? Edit: Tenkte å legge ved pdf'en for hvordan man liksom skal kunne velge soner, men den var for stor for kravet - maks 976kB..
    Oppo_P1060958.jpg
     
    Sist redigert:

    TJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.08.2003
    Innlegg
    754
    Antall liker
    2
    Ingen som har noe å bidra med her?!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har fått testet de nye spillerene BDP-103 eller 105?

    OU812
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    285
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Hei Polkagris, det visste jeg fra før, det at om jeg bruker HDMI dacen til Oppo brukes ikke selvklart, men jeg snakke da jeg sette på direct, uansett om det er digital eller analogt. Og jeg tror ikke at en pre fra McIntosh og 2 Mc 275 kan gi så dårlig lyd. Har prøvd også ( 2 uker etter min første melding) med analoge kabler ( RCA og XLR) og forskjellen er minimal. Min cd spiller er minst 3 ganger mer oppløst, gir bedre og mer defineert bass og lyden, gnerelt er myyyyye bedre., og den er ikke regnet som en high-end spiller ( Opera Consonance cdp 5.0 Droplet ) men selvfølgelig , dette er kinesisk mens Oppo er amerikansk såååååååå for meg dette er TULL. BARE tull. Oppo er en fantastisk video maskin, som audio kilde, den er ok, ikke mer eller mindre, t.o.m. middelmådig i forhold til prisen.
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Venter på postmann og min nye 105eu. Var fornøyd med 95, men denne er uten vifte og med digitale innganger...
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Venter på postmann og min nye 105eu. Var fornøyd med 95, men denne er uten vifte og med digitale innganger...
    Spennende! Gi en kort rapport når du får testet litt da!

    OU812
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Venter på postmann og min nye 105eu. Var fornøyd med 95, men denne er uten vifte og med digitale innganger...
    Skal du kjøre lyden analogt ut fra denne?
    Må si jeg er er spent på tester og omtaler om 105 når det gjelder analog lyd ut.
    95`en fikk jo meget bra omtaler på det området,var visst bare Mcintosh som hadde bedre lyd av multispillerene.
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Hey.
    En god periode med testing, MEGET fornøyd.
    * Slinger, jeg kjører nordost balansert som jeg gjorde på 95'n.

    Lyden er en veldig lav prosent lysere, noe som passer mine dynaudio fokus 220 mk1 godt. De er noe overfokusert på bass. Med denne og nordost red dawn høyttaler kabler er dette løst :). Minst like oppløst og deilig lyd.

    Spilleren har også protokoll som gjør at den finner alle pc som er koblet til det lokale hjemmenettet. Det gjør at streaming fra disse, hvis det ønskes, skjer med største enkelthet. Dette fungerer både med filer og musikk. kjører hovedsakelig flac.

    Fraværet av vifte er deilig, 100% lydløs.
    Ferdig oppsett av netflix, youtube og annet.

    Like flott bilde som på 95.
    KUN lovord om denne.

    Koblet til denon 3808 og ht ut til hegel 200 for litt mer effekt. Strålende kinolyd!!


    Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd. Blir nok sittende med denne til jeg blir gammel og grå...
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hadde vært interessant å høre hvis du hadde testet mot en frittstående dac. Lurer på om den fine spilleren din har en god dac? Som kan hamle opp med en HegelHD20 feks.

    Hey.
    En god periode med testing, MEGET fornøyd.
    * Slinger, jeg kjører nordost balansert som jeg gjorde på 95'n.
    Lyden er en veldig lav prosent lysere, noe som passer mine dynaudio fokus 220 mk1 godt. De er noe overfokusert på bass. Med denne og nordost red dawn høyttaler kabler er dette løst :). Minst like oppløst og deilig lyd.

    Spilleren har også protokoll som gjør at den finner alle pc som er koblet til det lokale hjemmenettet. Det gjør at streaming fra disse, hvis det ønskes, skjer med største enkelthet. Dette fungerer både med filer og musikk. kjører hovedsakelig flac.

    Fraværet av vifte er deilig, 100% lydløs.
    Ferdig oppsett av netflix, youtube og annet.

    Like flott bilde som på 95.
    KUN lovord om denne.

    Koblet til denon 3808 og ht ut til hegel 200 for litt mer effekt. Strålende kinolyd!!


    Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd. Blir nok sittende med denne til jeg blir gammel og grå...
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært interessant å høre hvis du hadde testet mot en frittstående dac. Lurer på om den fine spilleren din har en god dac? Som kan hamle opp med en HegelHD20 feks.

    Når sant skal sies, har jeg hatt både hd10 og hd20 i mitt eie.

    Hd 20 ble solgt da jeg ikke hørte nevneverdig forskjell på oppo 95 singel eller via hd20... :)

    Spilleren har doble Sabre reference dac'er. De nyeste og største. Fungerer Supert.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Og det betyr antagelig at 105 ut fra analoge utganger er bedre enn 95 og da også bedre enn HD20?

    Er du flink på lyd? Nok til å beskrive lyden fra 105?
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Og det betyr antagelig at 105 ut fra analoge utganger er bedre enn 95 og da også bedre enn HD20?

    Er du flink på lyd? Nok til å beskrive lyden fra 105?
    Vel, om jeg er god på lyd må andre bedømme. Har iallefall fått den tilbakemeldingen av venner og andre forummedlemmer. Som også er venner, og har hørt lyden opp mot sine egne oppsett..

    Også er nok jeg som de fleste her inne, ute etter denbeste lyden, i forhold til kr som er investert.

    Etter forskjellige utskiftninger av kabler, høyttalere, som mirage m7si, focal, audiovector +++ er jeg nærme lyden slik jeg ønsker den.

    Det å beskrive et element i et oppsett blir aldri 100% å stole på. Men, lyden før oppo 95 ble vesentlig bedre med Hegel hd20. Lyden kom mer ut i rommet, mye mer oppløst og klar. Lett diskant, og ikke for frempå i det heletatt. Solid men ikke grøtete bass.

    Etter innkjøp av 95 fikk jeg ikke noe løft av hd20. God å/b testing. Etter bytte til oppo 105, da uten a/b test, er lyden som tidligere nevnt ørlite lysere, og slankere i øvre mellomtone, noe som passer mine høyttalere og ører meget godt. Klar og fin mellom og øvre mellomtone.

    På kinolyd via denon og Hegel 200 er lyden superb. Voldsom ved eksplosjoner og skarp ved skudd. Samt meget klar ved tale. Hva mer ønsker man?
     
    Sist redigert:

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Har fått noen tilbakemeldinger på 105 nå.
    Det ser ut som om den er lysere,mer dynamisk og sprelsk enn 95,kort sagt mer analytisk på godt og ondt.
    Den har visst også en kjøligere presentasjon enn 95.
    På middelmådige innspillinger har den lettere for å gå over på den skarpe siden.

    Men passer tydeligvis bra i anlegg som er mørke og varme i lyden,der den kan skape litt balanse dersom det er for mørkt og sidrompa.



    Bdp-95 vs EC Emp2


    Although I don't expect to hear more than small but, hopefully, consistent differences among excellent alternatives, it is just such small differences that underlie one person's affection for one component, and someone else's doting on another. The differences here were very small but consistent.
    Player 1 offered a more spacious sound, with well-delineated voices and instruments; Player 2 seemed to depict a more coherent ensemble sense that was particularly effective in tuttis. Player 1 seemed less warm, but had more than adequate low frequencies, while

    Player 2 offered impressive weight, especially with the Adam speakers. Player 1 was the Oppo BDP-95, Player 2 the Electrocompaniet EMP 2. For the diehard fan of two-channel analog sound, the EMP 2's balanced connections should be heard. Electrocompaniet has done a great job with them; their particularly clear, powerful sound might just suit your ears and your system.

    http://www.stereophile.com/content/music-round-55-page-2
     
    Sist redigert:

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    The upshot​
    is a sound that is cool and dynamicwith great insight to the bassinstrument if lacking a little warmthin comparison to my Sony SCD-1.The Oppo is certainly not a player tolull you into a lazy Sunday afternoonwith its mellifl uous richness, yet itmanages analytical clarity withoutbeing glassy or fatiguing. At the riskof sounding wildly generalistic, it has
    a very ‘hi-fi ’ sound.

    http://oppo-bluray.co.uk/UserFiles/Docs/PDF/HFN_Oppo%20BDP-105EU.pdf


     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Har kun funnet en sak som ikke er optimal.
    Det er sortering av filer når man bruker nettverk evt nas som lagringsstasjon. Her er mapper og filer ikke sortert på navn. Det er de derimot ved en ekstern harddisk. MEN det kommer sikkert ved en snarlig oppgradering av fw...
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Da er det mulig at HD20 og BDspilleren må ut til fordel for Oppo 105.
     
    Sist redigert:

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Utifra disse testene og eiervurderingene så kan det være at Oppo 95 blir for analytisk for min del.
    De hadde nok vært morsomt å høre en i anlegget før jeg bestemte meg,men da ser det ut som om jeg må kjøpe produktet helt nytt,siden det ikke kommer til å havne på brukten med det første.

    Da heller jeg nok til Electrocompaniet Emp 3 isteden.


    Men det er en ting jeg lurer på,kan man kjøre aktiv deling til subwofer selv om man kjører balansert ut og i den "beste" lydmodusen?
    Vil den aktive delingen fortsatt fungere?
     
    Sist redigert:

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt for noen få uker siden via nobleman.no.
    Noe ventetid var det. Ca en mnd. De har fått noen få.

    Tek.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Denne spilleren snakker til meg! Kanskje det blir et kjøp til sommeren.

    Men dere som vet: Kan man bare plugge en harddisk i rompa på den, eller må man streame via en PC? Noen som har prøvd seg på fjernkontrollappen? Noen tanker om dette?
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Kansje ikke helt en Oppo,men den er jo tross alt basert på Oppo 103,så da er jeg forhåpentlig tilgitt....

    Emp 3,som kom i hus i går. :D
    2012-12-22 10.50.23.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kansje ikke helt en Oppo,men den er jo tross alt basert på Oppo 103,så da er jeg forhåpentlig tilgitt....

    Emp 3,som kom i hus i går. :D
    Vis vedlegget 172907
    Grattis med ny spiller Slinger:) Kanskje du kan gi en kort beskrivelse av hvordan du opplever lydkvaliteten etterhvert?

    OU812
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn