Oppgraderinger på gang?

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Hei folkens!

Tok meg den frihet å starte en ny tråd her inne!

Interessant å høre om det er noen av dere i NAF som har oppgraderinger på gang. Jeg har lyst å oppgradere fra Proac D28 til D38 og har en stund hatt mine D28 til salgs her på sentralen. Så langt har bare en meldt sin interesse men han trakk seg etter å ha fått et knallgodt kontratilbud på helt nye fra Lyric.

mvh,
Ole
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Det ALLTID oppgradering på gang... i mere eller mindre grad. ;)

Problemet er at ting går i sirkler. Har flere enn en gang følt at jeg var tilbake til start. For eksempel hadde jeg i dag sikkert elsket lyden jeg hadde for 25 år siden; Lowtherhorn, Linsley Hood 15W kl.A, Threshold NS10 riaa, AKG P7ES pu, Lenco platespiller....

Lommeboka og livets faser bestemmer, men her forleden opplevde jeg største oppgradering på 6 år; anlegget ble flyttet fra et lite tv-rom og til stua. DET var oppgradering det!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
OS skrev:
Så langt har bare en meldt sin interesse men han trakk seg etter å ha fått et knallgodt kontratilbud på helt nye fra Lyric.
Hva skulle han med uinnspilte høyttalere?
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Er litt mulig action her, men det avhenger av hva som skjer med mine høyttalere først..

Tenker litt på Dynaudio, eller noe annet. Vil ha noe som er litt mykere i toppen enn hva focalene leverer sammen med min elektronikk. Mulig at jeg heller burde prøve annen elektronikk, men jeg har veldig sansen for dynaudio sin lydsignatur. Utover det er jeg i grunn villig til å prøve det meste, men jeg tror dine høyttalere blir vel store OS. Har en hybel på 12kvm som skal fylles med godlyd.

Så, om høyttalere blir solgt før nyttår slår jeg nok til på C1.4 på soundgarden, til 16k, eventuelt så selger limvingen på forumet noen C1 til 25k som muligens kan prutes litt ned. Dog - er åpen for forslag :)

Har også snust litt rundt etter ny effekt, men venter med dette inntil jeg avklarer hva som skjer med ht. Blir også en platespiller på nyåret en gang, men det stresser jeg ikke med. Tenker en billig start, for å se hvordan den interessen tar av. Vinyl er kos, men vil begynne litt forsiktig pga budsjett.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.612
Antall liker
9.169
Sted
Trondheim
Som noen sikkert har fått med seg er jeg i ferd med å bytte ut mine Cremona Auditor med et sett Cremona. Savner skikkelig dypbass. Håper jeg får det med Cremona. Nå er ikke skikkelig dypbass et absolutt "must" for meg - mine Cremona Auditor går egentlig dypt nok. Her går det mest på vokal og kammermusikk - musikk som ikke krever skikkellig dypbass, men det er jo fristende da...
Skal til Bergen og hente dem i April en gang, så jeg må nok vente en stund. Men den som venter på noe godt…
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Som medlem i NAF kan jeg fortelle at jeg antagelig må skilles med mine deilige 300B PP amper. :'(
Går muligens opp på DPA stigen.....

Ellers så forteller det meg, i og med at jeg stort sett har lyttet på sinnsykt mye musikk de tre siste mnd, at disse 300B trinnene har noen kvaliteter som jeg håper jeg ikke kommer til å savne så alt for mye. Om det nå blir slik at de må ut.
Har da ikke råd til fire monoblokker.
"Heldigvis" er ikke Marten MilesIII laget for det heller.....så der slipper jeg å fundere for mye. ;)
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.048
Antall liker
1.407
Sted
Trondheim
Er igang med oppgradering av mitt DIY aktive filter (analogt). Har benyttet en prototyp noen år. Det nye designet skal inkludere volumkontroll, slik at dagens forforsterker kan fjernes fra signalveien. Forventer store lydforbedringer.

Kretskort blir produsert i øst, og ankommer tidlig januar. Regner med å være ferdig i midten av januar.

Mvh Ola
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
emotikon skrev:
Som medlem i NAF kan jeg fortelle at jeg antagelig må skilles med mine deilige 300B PP amper. :'(
Går muligens opp på DPA stigen.....

Ellers så forteller det meg, i og med at jeg stort sett har lyttet på sinnsykt mye musikk de tre siste mnd, at disse 300B trinnene har noen kvaliteter som jeg håper jeg ikke kommer til å savne så alt for mye. Om det nå blir slik at de må ut.
Har da ikke råd til fire monoblokker.
"Heldigvis" er ikke Marten MilesIII laget for det heller.....så der slipper jeg å fundere for mye. ;)
Mener du at du kommer til å klasse-D forsterkere? Hvilket merke da?

Hvilke kvaliteter med dine 300B er det du håper du ikke kommer til å savne?

mvh,
Ole
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Gleder meg til å prøve Svanå basskasser i jula. Kanskje jeg får ryddet opp litt i bassen :)

Er det modellen større du skal gå for johna?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
OS skrev:
Mener du at du kommer til å klasse-D forsterkere? Hvilket merke da?

Hvilke kvaliteter med dine 300B er det du håper du ikke kommer til å savne?

mvh,
Ole
Ikke klasse-D enda i allefall. (selv om jeg nå vet at det kan låte meget bra ;))

Mine DPA blokker har en evne til å (klisjemodus) spille musikk. De har rikelig med bass, rimelig smekk i mellombassen og har en mellomtone og luft i diskanten som gjør de vanedannende, for meg.
Dette er på mine høytalere og i mitt rom.
Må også legge til at jeg har hørt de samme egenskapene i disse blokkene i 3 andre oppsett og rom. Altså grunnen som forløste min entusiasme for dette merket.
Den egenskapen jeg håper jeg ikke kommer til å savne er kvaliteten fra nedre mellomtone og helt opp til himmelen.

Om du er nysgjerrig på hva de kan gjøre, og har tid i jula, kan jeg kanskje få slept dem hjem til deg.....
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
emotikon skrev:
OS skrev:
Mener du at du kommer til å klasse-D forsterkere? Hvilket merke da?

Hvilke kvaliteter med dine 300B er det du håper du ikke kommer til å savne?

mvh,
Ole
Ikke klasse-D enda i allefall. (selv om jeg nå vet at det kan låte meget bra ;))

Mine DPA blokker har en evne til å (klisjemodus) spille musikk. De har rikelig med bass, rimelig smekk i mellombassen og har en mellomtone og luft i diskanten som gjør de vanedannende, for meg.
Dette er på mine høytalere og i mitt rom.
Må også legge til at jeg har hørt de samme egenskapene i disse blokkene i 3 andre oppsett og rom. Altså grunnen som forløste min entusiasme for dette merket.
Den egenskapen jeg håper jeg ikke kommer til å savne er kvaliteten fra nedre mellomtone og helt opp til himmelen.

Om du er nysgjerrig på hva de kan gjøre, og har tid i jula, kan jeg kanskje få slept dem hjem til deg.....
Jeg trodde du mente DPA = Digital Power Amplifier! Så det er altså dine håndlagde forsterkere som heter DPA?

Hadde vært artig og testet dem ja så det må vi se om vi får til.

mvh,
Ole

PS: Legger ut en quiz nå.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Eirik_S skrev:
Gleder meg til å prøve Svanå basskasser i jula. Kanskje jeg får ryddet opp litt i bassen :)

Er det modellen større du skal gå for johna?
Spennede med slike produkter Eirik.
Håper du får like bra klaff som toref med sin Svanå.

Ja, om alt klaffer så hopper jeg opp til neste trinn. Må bare få kontrollskjekket dem opp mot hverandre.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.110
Antall liker
2.594
Torget vurderinger
16
emotikon skrev:
Som medlem i NAF kan jeg fortelle at jeg antagelig må skilles med mine deilige 300B PP amper. :'(
Går muligens opp på DPA stigen.....

Ellers så forteller det meg, i og med at jeg stort sett har lyttet på sinnsykt mye musikk de tre siste mnd, at disse 300B trinnene har noen kvaliteter som jeg håper jeg ikke kommer til å savne så alt for mye. Om det nå blir slik at de må ut.
Har da ikke råd til fire monoblokker.
"Heldigvis" er ikke Marten MilesIII laget for det heller.....så der slipper jeg å fundere for mye. ;)
Jeg er en lykkelig eier av DPA 5300 SE blokker men jeg finner nær sagt null informasjon om DPA produktene på nettet. Finnes det forhandler(e) i Norge ? Hvor er det du planlegger kjøp ? Jeg er takknemelig for enhver bit av informasjon jeg kan få om disse meget gode produktene.
 
Topp Bunn