Bil, båt og motorsykkel Oppgradere til større bil?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• C

Cyber

Gjest
    Glem hele greia. Behold den gamle. Virker ikke som du er i modus for å kjøpe ny bil. :confused: Kjøper du ny bil, faller den 50 000 kr. i verdi pr. år de første 3 årene. Du får sannsynligvis ikke utgifter i nærheten av dette på den gamle bilen din. Sagt i beste mening.
    Hehe, det kan godt være du har rett i det. Det er nok det som blir enden av den såkalte visa.

C

Cyber

Gjest
    Vi er 2 voksne 1 barn og 1 hund og nylig kjøpt oss ein peougot 206 2008 modell , og den er passe for oss vi har god nok plass framme , ungen har stor nok plass baki + hunden har nok plass.
    To barn på 2 år og nedover her så det er litt vogner, bager og utstyr som må med. ;)

T

tce-teams

Gjest
    Hva med denne da cybervision Honda Cr-v 2010 modell 353954,- kan sikkert prutes ned ein del , gått 21800 km.

Honda cr-v 2010 modell.jpg

C

Cyber

Gjest
    Skal du ha ny bil av en viss størrelse - og evt sjuseter - så må du jekke opp prisen til ca 350.000.
    Evt så blir det type pizzabil som Berlingo. Vet ikke om VW har personbilutgave av Caddy?

Sjekk hva det vil koste deg å kjøpe en ny Avensis som den du har i dag så ser du hvor prisen ligger.
    Ja, og jeg er ikke villig til å svi så mye på noe så kjedelig som bil. Beste tilbud jeg har fått er fra Mazda. En 5-er får man med mye utstyr og 8 hjul for under 300 tusen som 7 seter. Eneste problemet er at den ikke har 3 seter i andre seterad.

7329_cc0480_032_A3F.jpg

T

tce-teams

Gjest
    Vi er 2 voksne 1 barn og 1 hund og nylig kjøpt oss ein peougot 206 2008 modell , og den er passe for oss vi har god nok plass framme , ungen har stor nok plass baki + hunden har nok plass.
    To barn på 2 år og nedover her så det er litt vogner, bager og utstyr som må med. ;)
    Skjønner deg godt cybervision er ikke lett dette med bil , jentungen vår er snart 8 år så det ble enkel valg for oss. men du har 2 barn på 2 år så skjønner jeg at du setter store krav på ein bil.

C

Cyber

Gjest
    Skjønner deg godt cybervision er ikke lett dette med bil , jentungen vår er snart 8 år så det ble enkel valg for oss. men du har 2 barn på 2 år så skjønner jeg at du setter store krav på ein bil.
    Vel, det er vel mer nødvendigheter, har halve familien på østlandet og da kreves det litt plass når man skal pendle att og frem mange ganger per år.

T

tce-teams

Gjest
    Vel, det er vel mer nødvendigheter, har halve familien på østlandet og da kreves det litt plass når man skal pendle att og frem mange ganger per år.
    Hva er det lengste du kan strekke deg på budsjett da cybervision ? og må det være ein 2013 modell og vilken krav setter du for kilometer avstand ?

C

Cyber

Gjest
    Ny må den være, komfortprisen er ca 260 000, men jeg ser det finnes endel demo og importbiler på verdsveva...

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.197
    Ny må den være, komfortprisen er ca 260 000, men jeg ser det finnes endel demo og importbiler på verdsveva...
    Min påstand er at demobiler er rævkjørt; samme er typisk importbiler med lav km; da enten som leiebiler eller demo. Nye biler spesielt ønsker man ikke å grisekjøre de første 5000km..

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.197
    Kjører forresten Touran; helt grei familiebil selv med den minste dieselen.

T

tce-teams

Gjest
    [h=1]Hyundai Santa Fe 2,2 GLS CRDI 7 seter AT LÆR 2007, 134 500 km, kr 249 900,-[/h]
    Hundai santa fe.jpg

C

Cyber

Gjest
    Hva med Skoda Roomster? Du får en ny en til den prisen.
    Har sett på den, men den er ikke så stor og den ser litt ut som at Skoda byttet designer da den første var ferdig frem til B-stolpen.

Skoda_Roomster_4354.jpg

Sist redigert av en moderator:

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Var hos en venn idag. Han skryter fælt av sin verso både når det gjelder generell plass og plass til en voksen person mellom barnesetene bak. Fungerer visst fint for fire på tur med all bagasje. Er ca fire-fem år gammel, om jeg ikke husker feil

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.188
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Designet er slik for at de minste skal ha oversikt til sidene. De sitter også høyere enn sjåfør og passasjeren foran for å få utsikt fremover. Den er rett og slett laget for å være praktisk og ikke flott.
    Småbarnsforeldre som setter plass og praktiske løsninger foran alt får biler som ligner på margarinpakker. Særlig hvis man har begrensninger i budsjettet. Smell på 100 lapper til og kjøp deg en brukt Smax. Da får du en praktisk OG flott bil.

C

Cyber

Gjest
    Designet er slik for at de minste skal ha oversikt til sidene. De sitter også høyere enn sjåfør og passasjeren foran for å få utsikt fremover. Den er rett og slett laget for å være praktisk og ikke flott.
    Småbarnsforeldre som setter plass og praktiske løsninger foran alt får biler som ligner på margarinpakker. Særlig hvis man har begrensninger i budsjettet. Smell på 100 lapper til og kjøp deg en brukt Smax. Da får du en praktisk OG flott bil.
    Ja, S-Max er et alternativ, men som du sier 100 lapper mer er 100 lapper jeg håper å slippe å bruke. Skal på en ny sightseeingrunde i morgen og se på litt flere kandidater, men det blir nok siste tur. Finner jeg ikke noe da så legger jeg det hele på is.

C

Cyber

Gjest
    Javel, da var rundtur nr 2 over og 5 timer har blitt svidd av på jakten etter en ok bil. Jeg er sikkert kresen, men det er mye trange, dyre biler rundt om.

Disse har man sett på idag.

1. Mazda 5 - Aktuell, meget godt tilbud. God plass utenom midten i rad 2. Er egentlig en fireseter med to ekstra seter bak. Fine dører og grei plass bak. Heteste kandidat. Fås for 295 000 med 8 hjul, metalliclakk, utstyr, PSA-diesel og nest øverste utstyrsnivå nå.
    2. Mazda 6 St.vogn. Virkelig flott bil, men føles mindre enn nåværende bil inni og bagasjerommet er litt avrundet og upraktisk. Absolutt kandidat. Stor motor og masse utstyr for 330 000,- levert.
    3. Mazda CX-5 - Flott suv, men trang baki og lite plass bakerst.
    4. Volvo V70 - første st.vogn med klart mer plass enn jeg har. God å sitte i, grei kvalitet på hele bilen, men må bli brukt i såfall.
    5. Ford Mondeo - omtrent som V70 på sizen. Flott bil.
    6. Mitsubishi Outlander 2013. God plass, også baki. Litt rart design og føles litt billig kvalitetsmessig inni. Toyotaen min er langt mer eksklusiv inni, selv med 8 år på baken.
    7. Mitsubishi ASX - For liten totalt sett, men kanskje en kandidat når barnevognene er ute av likningen?

Deretter tok jeg turen tilbake til VAG-butikken og sjekket opp i Octaviaen og rett nok hadde jeg sett på den gamle modellen. Prøvesatt den nye og den virket større. Plassen i kupeen er minst like god som i min nåværende, men jeg følte jeg satt lavt i den. Bagasjerommet er lit større enn jeg har, men ikke dramatisk. Kjedelig med lastekanten som støtfangeren utgjør, men absolutt en kandidat, men tilfører jo ikke noe ekstra. Med 1.2 TSI Ambition og metallic, 8 hjul og hengerfeste lander den på 280 000. Litt mer med 1.6 Diesel.

TBC...

T

tce-teams

Gjest
    Hvorfor ikke cybervision.

Mazda 5 - Aktuell, meget godt tilbud. God plass utenom midten i rad 2. Er egentlig en fireseter med to ekstra seter bak. Fine dører og grei plass bak. Heteste kandidat. Fås for 295 000 med 8 hjul, metalliclakk, utstyr, PSA-diesel og nest øverste utstyrsnivå nå.

N

nb

Gjest
    Når du ser på merprisen for en dyrere bil så må du også ta høyde for at du sannsynligvis får solgt den for mer når den dagen kommer. Må selvsagt regne med noe større verditap, men så lenge det ikke skader den daglige cashflowen altfor mye så er det ikke slik at 100k mer til bil nå er 100k mer ut over doningens levetid.

C

Cyber

Gjest
    Når du ser på merprisen for en dyrere bil så må du også ta høyde for at du sannsynligvis får solgt den for mer når den dagen kommer. Må selvsagt regne med noe større verditap, men så lenge det ikke skader den daglige cashflowen altfor mye så er det ikke slik at 100k mer til bil nå er 100k mer ut over doningens levetid.
    Det stemmer nok det, men har nok av annet å betale på så skal jeg kjøpe noe så ønsker jeg å få "mye for pengene".

Et annet alternativ som nok er enda lurere er nok å fortsette å stable til taket på langturer noen år til og så heller kjøpe en mindre SUV/MPV når vogntiden er overø...

Likte i grunnen godt småtasser som Opel Meriva, Ford B-max og Verso-S ganske godt, men nu får vi se.

C

Cyber

Gjest
    Da har den unge herren sett over nesten alt som finnes av biler og konklusjonen må være:

1. En MPV gir høyere sittestilling og noen mer praktiske seter med 3 single seter i andre seterad, ellers er det lite å hente plassmessig.
    2. Billetten for å få en nyere MPV av typen jeg ønsker blir mer enn jeg ønsker å svi av akkurat nå.
    3. Jeg kommer til å beholde min bil, som faktisk viser seg å være ganske så godt på høyden selv 8 år gammel. Jeg satser på å tyne ut 3-4 år til av den og så vurderer behovet når vognenes tid er over. Kanskje jeg klarer meg med en Mazda 3 da? Fytti katta som Mazda har fått fart på designpennen nå...

Takker for all hjelp og bistand i tråden, beklager det ble en så kjedelig avslutning. :|

Legger ved et bilde av Mazda 3 for å illusterere, jeg skal ikke ha en slik nå altså... ;)

3.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn