OMF på reisefot!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Fint lese igjen med bilder ;)
Men det er en ting jeg reagerer på uten at jeg har belegg for at det virkelig er negativt.
Jeg tror jeg hadde anstrengt meg en del for å la være å plassere denne Weiss firewire/AES EBU interface, dersom det er den jeg skimter der i racket oppå en Powerplant Premier, det setter i gang mine negative vibber.

Mvh.KW

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
984
Torget vurderinger
18
Gago skrev:
er det bare to låter på den skiva? single?
eller er det en fullengde lp?
Full lengde med mange låter.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
SOA skrev:
Gago skrev:
Full lengde med mange låter.

ok, trodde det var snakk om en singel, utifra bildet til ivarlo.

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
Gago skrev:
Jeg har singelen (som jeg linket til). SOA linket til lp-en som som singelen er hentet fra, må nok kjøpe den også :)

SOA skrev:
Ser at du har oppgradert veggpryden bak anlegget også ivarlo. Meget vellykket ;D
Takker :)
Ja, de bildene er uendelig mye bedre å hvile øynene på enn noen meter med cd-er ;D

KW skrev:
Men det er en ting jeg reagerer på uten at jeg har belegg for at det virkelig er negativt.
Jeg tror jeg hadde anstrengt meg en del for å la være å plassere denne Weiss firewire/AES EBU interface, dersom det er den jeg skimter der i racket oppå en Powerplant Premier, det setter i gang mine negative vibber.
Ja det er riktig, Weiss-en står oppå Powerplanten (med et sett ceraball universal imellom riktignok). Plassproblemer, dessverre :-\
Hva tenkte du på, varme, vibrasjoner, elektromagnetisk støy eller andre ting? Alle gode tips for optimalisering mottas med takk :)

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
Tenkte jeg skulle si noe om den digitale avspillingskjeden:
All musikk er i ukomprimert AIFF-format og ligger på eksterne usb-disker (har backup ja :)). Musikk-maskinen er en MacBook (vår08-utgave). Jeg fjernstyrer skjembildet fra denne til en annen MacBook som står i sweetspot, og har dermed full kontroll over hele musikksamlingen fra godstolen :D

Musikk-maskinen brukes kun til musikk og er optimalisert for denne jobben: Fullt utbygd med 4gb ram, OCZ Vertex SSD harddisk og innstillinger i OSX optimalisert for musikk. Det skal bli interessant å se hvordan den nye versjonen av OSX, Snowleopard som kommer i morgen, har innvirkning på lyden.

Avspillingsprogrammer (iTunes og Amarra) kjøres fra ram-disk. Har også testet med musikk-filer liggende på ram-disk. Atter et lite steg opp i ytelse, men foreløbig vanskelig håndterbart i praksis. Amarra skal visstnok komme med funksjonalitet der spillelister leses inn i ram før avspilling.. :)
All musikk avspilles i sin opprinnelige sample-rate, og ja, 24/96 låter bedre og mer naturlig enn 16/44.1, men den altoverveiende mengde musikk er i 16/44.1

Signalet tas ut fra Mac-en via firewire, inn i Weiss AFI1 der det formatkonverteres til AES/EBU før det sendes videre til EmmLabs dac-en. Weiss-en står i tillegg til formatkonvertering også for klokkestyring av både Mac og dac.

mvh
ivarlo

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
ivarlo skrev:
KW skrev:
Ja det er riktig, Weiss-en står oppå Powerplanten (med et sett ceraball universal imellom riktignok). Plassproblemer, dessverre :-\
Hva tenkte du på, varme, vibrasjoner, elektromagnetisk støy eller andre ting? Alle gode tips for optimalisering mottas med takk :)
Ikke noe annet enn at PS Audio så langt jeg kan huske har anbefalt å sette powerplant(ene) et stykke unna de andre komponentene, så tenker jeg på varmeutviklingen fra PPP og at det ikke er særlig gunstig å sette noe oppå den, til slutt så tenker jeg på digitalstøy fra Weiss og muligens (usikker her) kommer det vel noe slikt også fra PPP.
Men som sagt, dette er ikke noe jeg med sikkerhet kan hevde er negativt, det går mer på hva jeg mener, tror og føler ;)

Mvh.KW

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
Brasse skrev:
ivarlo skrev:
.. innstillinger i OSX optimalisert for musikk.
Fortell gjerne om de instillingene!
Det er ikke så veldig avansert egentlig. Har fulgt de rådene som er gitt her: http://www.amarraaudio.com/
I tillegg er det meste av uvedkommende ting slått av: bluetooth, spotlight, alle widgets, screensavers, dvale og strømsparing, timemachine. Har ribbet vekk det meste av uvedkommende programmer, språkfiler og printerdrivere (men det er mest for å spare diskplass, kun 30gb disk). Kjører vedlikehold av systemet av og til (Onyx freeware). Passer på å ha færrest mulig programmer kjørende, helst kun iTunes og Amarra kjørt fra ramdisk.

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.122
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
@ivarlo: dette ser ut som et knakende godt og gjennomtenkt oppsett som det ville vært morro å høre en gang. Synd du bor så avsides ;)

@OMF. Du lager gode reise/besøkstråder, og må gjerne fortsette med det.

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
Burnt_Island skrev:
@ivarlo: dette ser ut som et knakende godt og gjennomtenkt oppsett som det ville vært morro å høre en gang. Synd du bor så avsides ;)
Ja dette er heeelt utenfor allfarvei... ::)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Så ble det en liten tur igjen....ikke så langt denne gangen, men det ble alikevel en spennende lytt!

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Det er vel ingen hemmelighet at det var messe i butikken til Roald i helgen!

Det er veldig gøy at vi har fått tilbake denne oasen her i Bergen....og her formelig bugner det av kremutstyr.....

Her var rikelig med gode høytalere å velge i....

Mer elektronikk

Mvh
OMF

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.668
Torget vurderinger
10
yasman skrev:
SAL skrev:
Valentino skrev:
;D

Det hadde vært morro å forsøke å kalibrere en gang, SAL.
Når vi først snakker om kalibrering, jeg har demontert mine høytalere, blir nå Lohengrin II................... ;)
Uten lyd nå da SAL........men den som venter på noe godt:)

Nå er jeg ikke uten lyd lenger! Og for ett løft, helt utrolig, kanon!

D

Denver

Gjest
Blir nok en tur innom den butikken neste gang det blir Bergen tur :D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vel...dagens besøk skyldtes at det var et par spesielle høytalere som kom på besøk....

Lyden begynte her.....

Kommer innn her....

Forlater preampen her....

Og ankommer to stk effekttrinn....

Så...ved veiens ende...

Ingen hemmelighet hva dette er....

Her er basselementet.....ok...jeg har sett større....

Har jeg sett fler.....nope tror ikke det..(her burde jeg selvsagt lagt meg på gulvet å fått med de 4 siste elementene

Vel....la oss bevege oss til fremsiden.....

Dette er diskanten.....den er laget etter et eget prinsipp (piezo sak....) og kan hverken sprenges eller ødelegges. Den er også ganske så rundstrålende....masse gode egenskaper her altså....

Mellomtonen....også helt uten delefilter....koblet rett på effektforsterkeren. Masse fancy løsninger her også – hvor polstykket var skrudd fast i aluminiumskassen til bassene....mekanisks stabilt med andre ord.

Så...diskant - mellomtone......

mellomtone – diskant – mellomtone

mellomtone – diskant – mellomtone – diskant – mellomtone– diskant – mellomtone- osv osv

Noen bilder av hele oppsettet....

Det var jo fyren borte ved søylen som hadde tatt seg turen over fjellet!

Spilte godt gjorde det også......

Mvh
OMF

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Ja, dette er fantastiske høyttalere, har sittet å hørt på disse noen timer i NAT sin kjeller i Oslo ;D

Hyggelig gjort av Morten å ta seg en slik utflukt, det er gutten sin det :)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Super reportasje OMF!
Skulle gjerne hørt dette. Håper oppsettet blir stående litt til.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Og i følge bruktbørsen er det et sett billig til salg i nabolandet!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
flott bildereportasje, omf.

hva slags kabler er de hvite, flettede? reaissance?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
En fornøyelse å lese reportasjene dine OMF (Som vanlig)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Litt om lyden.....

Det ble jo etterhvert en del folk der, og jeg hadde ikke all verden med tid, så jeg fikk ikke lyttet på noe kjent musikk. Den musikken som ble spilt kledde ihvertfall anlegget veldig godt!

Jeg satt i sweetspot mens det ble spilt 3-4 spor – alle var gode innspilinger med typisk «livelyd» (innen sjangeren "demo jazz" ;D).

De første ordene som faller meg inn er luft, oppløst, uanstrengt, åpent, stort....
Det spilte med en skikkelig «live» følelse opg tilstedeværelse.

Det som for meg kanskje var de 2 største positive overraskelsene var (1) hvor god presisjonen i lydbildet var. Selv om lydbildet var utrolig stort, og det på ingen måter var et spesielt ideellt lytterom, så var det meget god presisjon. Den andre tingen (2) var hvor bra cymbaler og andre lyder med betydelig energi høyt opp i frekvens låt. Nå ble det kanskje litt mye energi til tider, men likefullt så var den en «live» trøkk i hi-haten, cymbaler, messing og annet som jeg sjelden har hørt før – og det gav mersmak.

Holografien var god synes jeg, men savnet kanskje litt dybde i lydbildet.

For min del – så fikk jeg kanskje litt mer lyst på linjekilder etter denne lytten....og et oppsett som har langt mer kapasitet i diskanten, enn det man får med en enkelt dome....

Bassen bestod av 12 småtasser – likefullt hadde de bra trøkk langt ned...og jeg savnet vel ikke noe i spesiellt i bassen.Spesielt synes jeg mellombassen hadde skikkelig god trøkk som «pustet» godt! Men det ble en del rominteraksjon lengre ned i bassen, og jeg vil nok være litt forsiktig med å si at det her er tilstrekkelig kapasitet og headroom til å spille dyp, definert og forvrengningsfri bass basert på denne korte demoen!

Alt i alt synes jeg dette spilte godt – og jeg vil vel tro at det kan spille enda bedre når Roald og Morten får jobbet litt mer med oppsettet. Jeg var tross alt der på fredag fomiddag og da var det vel omtrent bare koblet opp. Det var vel heller ikke spesiellt dyr elektronikk som var tilkoblet!

Avslutningsvis vil jeg vel si at jeg er litt skeptisk til at man forer både diskantene og mellomtonene med et fullrange signal. Høytalerne er ustyrt med 3 sett terminaler som er koblet til her sin rekke av elementer – jeg TROR denne høytalerne kan vokse noen hakk hvis man bruker aktiv deling (og romkorreksjon når man først er i gang) slik at hvert element kun får sitt frekvensområdet å jobbe med. Og det finnes større bassforsterkere enn den som Gallo leverer selv til å drive alle de bassene.........

En ting til....metallgitrene rundt høytaleren vibererte ganske så mye når det ble spilt – rene harpen.......kan det være hørbart...?

Men alt i alt var dette en veldig positiv opplevelse og en liten tankevekker om hva tilstrekkelig headroom i mellomtone/diskant har å si for «livetrøkken»!

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Da har jeg igjen vært ute og luftet meg litt.....og hørt på to spennende oppsett som både er ganske like og veldig forskjellige! Det er jo selvsagt hos våre venner i Fjellsiden Lydlaug jeg har vært...

Høytalerne var i grunn større enn jeg hadde forestilt meg, med er noe av det flotteste jeg har sett både på design og finish. Her kan man føre en del av hifi kostandene under posten for kunst!

Kilden var en gammel kjenning som eieren var meget godt fornøyd med.....

Cary pre....

Og Cary rør monoblokker

Fra «sweetspot» om det kan kalles det når man begynner å nærme seg 7-8 meter fra høytalerne.....

(Her ser vi forøvrig bakhodene til Totte og tkr)

Mvh
OMF

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Virkelig flotte bilder OMF!
Og selvfølgelig et vakkert og spennende anlegg.

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
984
Torget vurderinger
18
Som vanlig nydelige bilder fra linsene til OMF. Skulle gjerne vært med i går men var desverre utenlands :(

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Har det dessverre jævlig travelt et par dager nå, så må komme tilbake til «omtalen» om et døgns tid eller noe slikt....

Men legger ut bildene av oppsett nummer to med en gang, så jeg slipper å streve med det på «ukjent» bredbånd!

Drivverk...

Dac og upsampler...

Preamp....

Kabling....

En av monoblokkene....

Bakfra....

Driverrør....

Frekvenskorreksjon av bassen....

Venstre trio....

Hele oppsettet.........Ja, jeg ser at det ser tøft og lekkert ut på bildet.....mye bedre live! ;D

Igjen hele oppsettet....jeg er sikker på at akustikkplatene i stror grad bidro til det gode resultatet her!

Mvh
OMF

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
wow, fytti f for et tøft oppsett, ikke nervøs for mikrofoni heller ser jeg....? ;)

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.828
Torget vurderinger
1
Det var vel på 70-tallet at man begynte å trykke kretskortdiagrammet på topplata til preampen. Men det skjemaet, trykket i gull, på denne preampen her virker å være av utenomjordisk opphav. Låt det av alkemi?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
2 timers forsinkelse på Flesland…så hvorfor ikke skrive litt om lyden hos Elektron…..

Jeg skjønte rimelig kjapt at dette kom til å spille litt annerledes enn det jeg er vann til når jeg kom inn i Elektron sin stue. Høytalerne og anlegget står ved ene kortveggen, og lytteposisjonen var ved bakveggen….med nærmere 8 meter i mellom vil jeg anta…. man trengte åpenbart en teaterkikkert for å se hvilket spor man spilte, og på toppen av det hele står det en gedigen spisestue mellom/foran høytalerne. Vel – skal jeg være ærlig så hadde jeg vel ikke de helt store forventningene når jeg satte meg ned der Elektron likte å lytte…..og da er det veldig greit å innrømme at man tar skikkelig feil…..;-)

Vi spilte variert musikk og jeg vekslet litt mellom lytteposisjonen helt bak og en ”fremskutt posisjon i nærfeltet som trolig ikke var mer enn 4 meter fra høytalere”….
Bakerst spilte det slik jeg ofte leser at hornentusiastene beskriver oppsettet sitt (men ikke som jeg kanskje ikke opplever like ofte)…det spilte stort, luftig, uanstrengt, pompøst og med et overraskende godt stereoperspektiv. Lydbildet opplevdes stort og mektig (Selv om det relativt sett ikke var så veldig bredt pga lytteposisjon – altså man har ikke et lydbilde som brer seg 180 grader foran)…

Jeg oppfattet vel klangbalansen som ganske nøytral men litt mot det varme…og lyden som veldig homogen og spesielt oppover i spilte dette vanvittig fløyelseaktig… Nedover i bassen var det også overraksende god kontroll og også bra nivå, selv om høytalerne ikke gikk helt nederst i kjelleren så var ikke dette noe savn.

Flyttet man seg til den fremre lytteposisjon, så ble lydbildet mer presist, bredere, litt lysere i klangen og mer oppløst, men så synes jeg også at man mistet denne lettflytende fløyelsmagien som så til de grader oppfordret til rødvinslytting der bak….det låt rett og slett litt mer ”vanlig stereo” – og i dette oppsettet foretrakk nok jeg helt klart den noe mer fargede og ukorrekte lyden der bak!

Jeg ble i grunn veldig imponert over hvordan høytalere og rom spilte på lag i dette oppsettet - og jeg tror nok at Elektrons (noe) overfylte stue faktisk bidrar til veldig god akustikk. Og dette er imponerende høytalere. Min inneledende skepsis til plassering av høytalere, lytteposisjon og ikke minst spisestue ble gjort til skamme, men som hos alle tror jeg faktisk det er enda mer å hente ut av disse fantastiske høytalere hvis de hadde fått litt mer plass i bredden å boltre seg på!

For de som har mistet tråden litt og rotet seg mer bort i hifi enn musikk – så kan behandlingen være så enkelt som et par glass rødvin hos Elektron!

Takk for lytten!

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Flighten nærmer seg, men rekker nok å skrive litt om Hsobstad sitt oppsett også….

Nå har jeg vel innrømmet litt skepsis innledningsvis ved forrige besøk, så da kan jeg vel likegodt at jeg ble litt skeptisk av mengden høytalere i dette lille rommet også. Men igjen ble skepsisen gjort til skamme!

Jeg synes dette er et utrolig spennende oppsett med masse muligheter og gjennomtenkte løsninger.
Her er horn, hornbasser, rørpreamp, 300B monoblokker osv. Men her er også siste nytt på digital front end, ”En form for aktiv deling”, romkorreksjon og PC basert avspilling! En pose og sekk løsning…?

Enkelte synes kanskje at man sitter nært på her – det plager ikke meg…det er jeg vant med.

Jeg har vel i grunn lyst til å bruke mange av de samme ordene som i forrige besøk.
Det spilte utrolig uanstrengt, krefter i massevis, oppløst og luftig, dynamisk…og mektig dypbass….

Igjen ble jeg fasinert av denne ”luftigheten” og ”lettheten” som hornhøytalere får frem…Spesielt får live opptak med litt klang et stort lydbilde med voldsom "være der" faktor - noe som står øverst på min prioritetsliste!

Hsobstad hadde også gjort en del med rommet i form av absorbenter både bak, på siden og i hjørnene bak lytteposisjon og dette var nok hovedgrunnen til at rommet ikke gikk i ”metning” når vi dro på litt.

Bassen er nevnt av andre – og her var det rikelig med kapasitet med 8x12 tommere og 2000W tilgjengelig. Og det var også en dypbass som var spesielt ”luftig og lettbent” – headroom er viktig!

Like fullt synes jeg det manglet litt ”impact” i bassen – der stortrommen og bassgitaren skal levere trøkk synes jeg ikke det var like imponerende som lengre ned…. Dette er jeg helt sikker på at skyldes uheldig romrespons og kan fiksen enten med din Park River….eller så har jeg lyst til å utfordre deg på Audiolense til Pcen din! Da har du full kontroll på alt (Også group delay osv) Jeg tror det kan gjøre underverker for å få bassen like homogen og vektløs som det resten av lyden er!

Takk for lytten!

Dette er to veldig god og ikke minst morsomme oppsett. Jeg synes også det er litt gøy at ingen spiller vinyl, selv om de har horn og rør i flust.

Dere er selvsagt invitert til meg når jeg har fått noen småting på plass ut i November, jeg stiller med lyttebrus!

Mvh
OMF

HSobstad

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
141
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Takk for kunstnerisk og interessant presentasjon og beskrivelse av oppsettet. Det er både morsomt og lærerikt å ha hifi-entusiaster som deg på besøk. Veldig positivt at tilbakemeldingene er balansert og også tilkjennegir de kompromisser som her er inngått. Gode råd settes tas også med tilbake.

Takk for invitasjon til å høre ditt oppsett. Det må nok avholdes et eget helaftens styremøte i Fjellsiden Lydlaug for å beslutte hvem som skal kjøre, nå som du stiller med lyttebrus ;) Men vi stiller selvsagt, etter nærmere avtale.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
OMF, takk for et par flotte reportasjer, du verden så mange fete hornsystemer det er der ute, Hagto har jo bidratt med endel bilder siste døgn også. Utrolig hvordan man kan få godlyd i relativt små rom med store AG'er. NYYDELIG ;D

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
HSobstad skrev:
Takk for kunstnerisk og interessant presentasjon og beskrivelse av oppsettet. Det er både morsomt og lærerikt å ha hifi-entusiaster som deg på besøk. Veldig positivt at tilbakemeldingene er balansert og også tilkjennegir de kompromisser som her er inngått. Gode råd settes tas også med tilbake.

Takk for invitasjon til å høre ditt oppsett. Det må nok avholdes et eget helaftens styremøte i Fjellsiden Lydlaug for å beslutte hvem som skal kjøre, nå som du stiller med lyttebrus ;) Men vi stiller selvsagt, etter nærmere avtale.
Deler dine ord her Hsobtad. Yngste medlem kjører, slik er det bare ;D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Det går jo an å ta en slik taxi også da!! ;D ;D Er dere litt tørste så kan dere spare inn den regninen fra barskapet mitt!

Synes alltid det er greit å ta med et par "utviklingsområder" også - for å balansere det litt, og det er egentlig lettere å "kritisere" et anlegg som spiller godt/veldig godt - fordi da behøver man på en måte ikke å veie ordene så nøye!

Ja det er gøy å være på reisefot...
begynte på Flesland på lørdag....bruker å være ute i litt god tid, og da blir det ganske lenge å vente når flyet var 2,5 timer forsinket.
Da mistet jeg selvsagt mitt neste fly i Frankfurt....var ikke alene om det 5,5 timer i kø i transferdesken for å bli booket om.
Så da var det kjapp tur til et flyplasshotel i Frankfurt, med tidenes dårlgiest kvelds og frokost!
Tidlig opp for å komme oss til Paris....
Charles de Gaulles må være den mest rotete internasjonale flyplassen som finnes....det virket ikke som det fantes noen oversikt over hvilken flighter som gikk på andre terminaler, tok man banen til de andre terminalene så var det selvsagt i rekkefølgen 1 - 3 - 2 (Og den gikk ikke i ring), vel fremme på terminal 2 så delte den seg med 2A og 2C på ene benet og B og D på den andre. Igjen med en befriende mangel på oversiktstavler som viste alle flighter. Trangt, upraktisk og jævlig var det stort sett alle steder og borderingkortet må vise 25 ganger før du kommer deg til gaten.
Godt var det å komme seg avgårde et par timer forsent fra paris, og få seg en plass rett foran nødutgangen på 8+ timer flighten over sjøen på et hardstappet fly med bagasjen nede ved føttene......
Vel fremme i New York så er selvsagt bagasjen min borte. Men kan ikke klage på det her - det må man gjøre på endestasjoen.
OK....ser det vel ikke så veldig sannsynlig som bagasjen min skal ta meg igjen., all den tid den ikke kom over atlanteren sammen med meg, men man skal jo ikke se bort i fra det heller, siden neste flight til Albany i skrivende stund er 3 timer forsinket and counting....

Noen som husker Rognlien sitt glimrende reisebrev fra London...?

Mvh
OMF

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
314
Torget vurderinger
1
Kjempe flotte bilder og beskrivelser :)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Nuh, så det var her bildene fra besøket havnet.

Jeg var også på besøk hos Elektron og HSobstad og selv om det er noen uker siden nå så husker jeg i det minste noe av hva jeg syntes.

Hos Elektron hadde jeg ikke vært før, og som OMF skriver er høyttalerne store. Det vellykkede resultatet på tross av spisestuen skyldes kanskje at både mellomtonehorn og ionediskant er plassert godt over bordhøyde. Uansett låt det veldig flott hele veien og særlig diskanten var silkemyk (selv om Lauget selv vel omtalte den som spissere enn før rørbytte?) og veldig luftig. Lyden kan kanskje oppsumeres som "kondisjonerte horn"? De låt som en veldig heldig blanding av en dynamisk konstruksjon og horn, synes jeg.

Hos HSobstad hadde Trioene fått nye forsterkere, analog eq og nytt rom siden sist. Jeg var voldsomt begeistret over hvor grenseløst anlegget spilte forrige gang (da med Audiopax KT88) og er det fortsatt. Denne gangen låt det nok varmere med de nye 300B-ampene (som er enda penere enn på bilde). Anlegget låt flott også i det nye, mindre rommet, der det også står mer praktisk til enn der det sto før ved inngangen til kjøkkenet i dagligstuen (som det fylte en vesentlig del av) i familiehjemmet. Anlegget hadde nok godt av det større forrige rommet, og jeg tror det lot noe åpnere og luftigere der, men det er ikke så godt å si da det gikk noen måneder mellom lyttingene.

Så, en forsinket takk for lyttebrus og en veldig trivelig aften.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
"Kondisjonerte horn" Ja, hvorfor ikke. Egentlig en veldig god beskrivelse. Takk.

Elektron

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Noen bilder fra messen hos Roald i helgen....jeg var bare innom en kort tur på fredag formiddag....

Først og fremst noen bilder av det lekre utstyret fra Trafomatic...må si jeg liker designet veldig godt!

Skikkelige terminaler og plugger

Skikkelige nettkabler....

Strømprodukter

Head amp

Annet utstyr som stod litt rundt om kring:

Audiofile gnagere....

Kora

Nola Viper....fantastisk finish!

Gallo med tilhørende utstyr

CJ

Et greit par med Avalon Isis å ha i bakhånd...

Usher høytalere, Kora, CJ

Ancient audio

Nuforce

Kuzma

DSD opptaker som ble brukt til å spille av et liveopptak fra Rockefeller!

Supertweetere...(Er disse fra John Blue mon tro)

Audio Space....

Føtter fra Finite Elements

Snacks....

Et oversiktsbilde over det oppsettet jeg hørte et par låter på «Quitting Time» og «Hurtigruta»live!

Dette oppsettet med Usher høytalere og Trafomatic hørt jeg litt på, men ikke i sweetspot!

Tja....det er ihvertfall ingen tvil om audifile igjen har fått en oase i Bergen sentrum.
Her er det en vanvittig overflod av kremutstyr, og muligheter for å sette sammen et oppsett som skulle kunne treffe alle og enhver!

Jeg synes også det er imponerende hvor god lyd man får for «relativt lite» penger, men der har kanskje Roald en finger med i spillet!

Mvh
OMF

Topp Bunn