Ofte noe nytt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Perfect nasj


    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vurderer å bestille en slik i julegave til meg selv. Platene mine knitrer for mye og jeg orker ikke vaske dem for hånd!

    Denne selges på ebay for 4718 kr . Noen som har erfaring med denne ?
    Om du vasker de for hånd blir de sjelden rene nok heller;)
    UL-vask er veien å gå, og den du linker til seg jo grei ut. Du finner trolig ingen her som har kjøpt akkurat den løsningen, men du kan jo rette spm i en av UL-vask trådene her på HFS
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Skal teste ut med luxman lx 380 som pre. Fungerer det bra blir det luxman CL 38 u etterhvert. Rør som pre tror jeg kan fungere bra

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Trenger en 1.5 meter lang RCA kabel. Noen som har en til utlån? Trenger den kun 1 dag for testing av den andre pre.

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Gigantisk trafo.


    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Tenker nå å bruke Mono blokkene til å drive kun bass elementer . Bryston 4bsst2 skal drive mellom toner og diskant. Fikk kjøpt meg en bryston 26bp pre , den er utrolig god! Venter bare på monoblokkene , justering av bias. Blir spennende å teste !
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.243
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Har du vurdert å bygge om til aktiv drift? Høyttalerne skal bli et helt annet dyr med aktiv drift i følge de som har hørt begge.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Har du vurdert å bygge om til aktiv drift? Høyttalerne skal bli et helt annet dyr med aktiv drift i følge de som har hørt begge.
    Har hørt dem med aktiv drift og det spiller bra det,men jeg tror jeg foretrekker passiv deling mtp fremtidig oppgradering av høyttalere. Aktiv spilte bra det, men jeg tenker å mate dem med mye mer power en hva aktiv drift gjør, tror resultatet kan bli utrolig bra [emoji3]

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Hva mener du med bygge om til aktiv drift? Mente du å kjøpte atc scm asl?

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo

    Judas Priest Rocka Rolla .Bestilt i Vinyl! Synd albummet ikke er på tidal eller spotify . En av de beste metal albumene .
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Dagens fangst. Bestemte meg for å gå tilbake til cd. Har boden full av gode CDer som jeg ikke har klart å kaste


    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Bra gjennomtrekk med nye saker og ting her ser jeg. Har blitt Divine 100.49 og 2x Anaview AMS1000 på meg, det høres. :)

    Heco de nyeste vel?
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Ja de trenger en del power for å spille skikkelig :) Mellomtonen er noe av det beste jeg har hørt. Her duger det ikke med rør. De er vel 85 db så du trenger hverfall 100 watt . Jeg brukte bryston 28 b ,monoblokker. 1000 watt i 8 ohm . Spilte meget bra
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Bra gjennomtrekk med nye saker og ting her ser jeg. Har blitt Divine 100.49 og 2x Anaview AMS1000 på meg, det høres. :)

    Heco de nyeste vel?
    det er de nyeste ja :) direkt klang. Hvordan fungerer anaview med 100.49? Suverene høyttalere , men fikk intrykket av at de trenger en del power.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Bra gjennomtrekk med nye saker og ting her ser jeg. Har blitt Divine 100.49 og 2x Anaview AMS1000 på meg, det høres. :)

    Heco de nyeste vel?
    det er de nyeste ja :) direkt klang. Hvordan fungerer anaview med 100.49? Suverene høyttalere , men fikk intrykket av at de trenger en del power.
    Nice, har sett noen bilder av de, hvordan er de? :)

    Anaview og 100.49 fungerer veldig bra, kan ikke huske sist gang jeg hørte slik trøkk over hele fjøla. Jeg brukte 4 stykk 10" subber med 100.33, men 100.49 slår ut de 4 subba med glans, de både går dypere og trøkker mer, bryst-trøkk og dypbass i en og samme høyttaler har jeg aldri hørt før. Mellomtonen i 100.49 er en tanke bedre enn 100.33, det var mindre forskjell enn jeg trodde, men 100.49 er en høyttaler som i så måte er god på "alt" i mine ører. Mulig det blir noen store basser i tillegg etterhvert for å fylle på under 25hz. :)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Bra gjennomtrekk med nye saker og ting her ser jeg. Har blitt Divine 100.49 og 2x Anaview AMS1000 på meg, det høres. :)

    Heco de nyeste vel?
    det er de nyeste ja :) direkt klang. Hvordan fungerer anaview med 100.49? Suverene høyttalere , men fikk intrykket av at de trenger en del power.
    Nice, har sett noen bilder av de, hvordan er de? :)

    Anaview og 100.49 fungerer veldig bra, kan ikke huske sist gang jeg hørte slik trøkk over hele fjøla. Jeg brukte 4 stykk 10" subber med 100.33, men 100.49 slår ut de 4 subba med glans, de både går dypere og trøkker mer, bryst-trøkk og dypbass i en og samme høyttaler har jeg aldri hørt før. Mellomtonen i 100.49 er en tanke bedre enn 100.33, det var mindre forskjell enn jeg trodde, men 100.49 er en høyttaler som i så måte er god på "alt" i mine ører. Mulig det blir noen store basser i tillegg etterhvert for å fylle på under 25hz. :)
    Xtz elementene brukes i høyttalere som koster 100 k ++ har aldri hørt 100.49 men kan tenke meg at det er 100.33 på steroider ?:)

    De er først om fremst gigantiske . Jeg kjøpte dem usett :eek: De er veldig lett å drive , jeg bruker rør forsterker og kan spiller rimelig høyt. Bass elemententet er 15 tommer og det har sine fordeler, litt mer "live" følelse . Var et slit å bære dem , 70 kg xD De er ikke spesielt kresne når det kommer til plasering heller.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Samboer er virkelig ikke fornøyd [emoji28]

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Jeg er på utkikk etter en streamer uten DAC til anlegget. Noen som har noe enkelt og greit å anbefale? Hadde jeg hatt chromecast Audio tilgjengelig hadde jeg brukt det .
    Snapchat-2133793140.jpg
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Brukt bluesound node 2i kanskje? Jeg kjøpt meg en slik for noen måneder siden, bruker min i dedikert dac, men dacen i streameren fungerer vel også fint vil jeg tro (har aldri prøvd min ettersom jeg har dedikert).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    62.997
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høvdingen legger vel snart ut mulighet for bestilling av WiiM streamer. Den har vel kun optisk, men til gjengjelde får du wifi (hvis det er av interesse). Den har etter hva jeg forstår også DAC, men det gjør lite å bypasse den når greien bare skal koste litt over tusenlappen.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Endte opp med ARGON AUDIOSOLO, overfører via toslink til høyttalerne . Høyttalerne er aktive og har en innebygd DAC som er veldig god. Så langt fornøyd . argon-audio-solo-streamer-netzwerkplayer-3.jpg
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.297
    Sted
    Oslo
    Argon solo fungerer veldig godt som streamer . Neste kjøp nå blir en riaa og platespiller. Ellers er jeg i en sluttfase med oppussing , nå gjenstår det som er gøy !
    20220510_191153.jpg
    20220510_191245.jpg
    møblering og akustisk 🙏
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn