Oddgeir og nynorsklauget - innkalling til årsmøte.

O

OldBoy

Gjest
Valentino skrev:
Og eg som synest at mi omsetjing av kvadet til Rike-Kjetil og Mikal med kjeften var så vent.
Joda, det var riktig vakkert (vent), kjære venn (ven). Men ikke en typisk kampsang. Litt for mye poesi og ettertanke i din tekst, synes jeg.

Komponentens bidrag er kanskje vel ekstremt i motsatt retning, og må dessuten få seg en paragrafryttarsmekk:

Verselinjen "alle snakke nynorsk må!!" er ikke forenlig med laugets formålsparagraf og vedtekter. "Må" i denne sammenhengen blir altfor sterkt. En mild oppfordring med et "bør" i stedet for "må", kan MULIGENS godtas, men selv en amatørskald av mitt ringe format skjønner at det blir veldig feil rent dikterisk.

Det er alltid problematisk når paragrafane kommer i konflikt med den frie kunstutøvelsen, men det er altså ingen bønn: paragrafane først!

:) :) :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
Bare som et utkast, ska vi satse på noe litt hipt og moderne som kampsang?

Noe ala:

Ivar, Ivar yo, yo, yo
Nynorsk, nynorsk, go, go, go
Me i lauget står nå på,
alle snakke nynorsk må!!
NÅ!!

Blir det for voldsomt?
Kan eventuelt erstatte yo med yå
og go med gå...
Kva med å byte om på orda i siste lina:
alle nynorsk snakke må.
?
Her gjeld det å stelle godt med versefoten.

K

kbwh

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Valentino skrev:
Ein song Rike-Kjetil skreiv saman med Mikal Kjeftsver:

Når du sit der på den silkekledde stolen din
og snakkar med rikfolk du kjenner
håpar eg du ikkje ser meg og dei dårleg kledde venene minekva med omgangskrins?
Du veit, eg kan aldri vere åleine

Omkved:
Ta meg ner ned lille dårleg ord. Bruk heller vesle, vetleSolveig, ta meg ner
Eg veit at du trur du er dronning av jotnene
Og du kan sende meg daude blomar kvar morgon
Sende meg daude blomar med skysskaren
Sende meg daude blomar når eg giftar meg
Og eg skal ikkje gløyme å sette roser på di grav

Når du lener deg tilbake i den rosemålte vagna di
Og spelar hasard på hesteløpa i den store byen
Skal er vere i kjellaren
med ei sprøyte og ei skei
Og ei anna jente som kan ta vekk alt det vonde
Her får du ikkje fram kven den andre jenta eigentleg er.
Du bør prøve å byggje om teksten

Omkved

Nei eg skal ikkje gløyme å sette roser på di grav

Raudblyanten, Arve?
Var dette greitt nok?
Om lag 28,50 kroner, takk.....
Jaudå. Korrigeringa til Vetle Solveig er verd eit grønt blyantmerke, vyrde Sekretær. Tek du ein kryssa sjekk?

Det viktige er at det kan vere kva jente so helst i ei lang rekkje jenter. Eg likar den tanka, og er sikker på at Parelius er samd i dét.

G

Gjestemedlem

Gjest
Eg synast det er ynsjeleg med meir staselege titlar på offiserane her i losjen.

Leiar og sekreter høyrast so dvaskt ut.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Eg synast det er ynsjeleg med meir staselege titlar på offiserane her i losjen.

Leiar og sekreter høyrast so dvaskt ut.
Sekreter høyrest litt fuktig ut spør du meg. ;D

Men vi veit jau at han er ein drukkenbolt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
OldBoy skrev:
Valentino skrev:
Og eg som synest at mi omsetjing av kvadet til Rike-Kjetil og Mikal med kjeften var så vent.
Joda, det var riktig vakkert (vent), kjære venn (ven). Men ikke en typisk kampsang. Litt for mye poesi og ettertanke i din tekst, synes jeg.

Komponentens bidrag er kanskje vel ekstremt i motsatt retning, og må dessuten få seg en paragrafryttarsmekk:

Verselinjen "alle snakke nynorsk må!!" er ikke forenlig med laugets formålsparagraf og vedtekter. "Må" i denne sammenhengen blir altfor sterkt. En mild oppfordring med et "bør" i stedet for "må", kan MULIGENS godtas, men selv en amatørskald av mitt ringe format skjønner at det blir veldig feil rent dikterisk.

Det er alltid problematisk når paragrafane kommer i konflikt med den frie kunstutøvelsen, men det er altså ingen bønn: paragrafane først!

Bare et utkast som sagt, for å finne ut om dette e en stil vi kan leve med, nynorsk e liksom noe sidrompet... om man ser bort fra Sidebrok da... så kanskje man skulle sprite opp litt.. ?
:eek: Ikkje sprit nei... :-X vi glemmer det.

E ikkje han der spillemanen i ferd med å bevege seg inn på skalden sine områder no... ? Skal han skrive dikt og, passar det med paragrafene?? ???

Min kunstneriske evne e litt laber akkurat no, så eg får tenke litt mer på kampsang, om han der spillemanen kunne gjøre jobben sin og kommet opp med en melodi ville det blitt litt lettere og...

Nokken så vet ka han kan spille, e han go ellar?

K

kbwh

Gjest
Det eg kan har eg lært av Rike-Kjetil. Andrestemma mi er nesten like god og.

O

OldBoy

Gjest
Komponenten skrev:
E ikkje han der spillemanen i ferd med å bevege seg inn på skalden sine områder no... ? Skal han skrive dikt og, passar det med paragrafene?? ???
Vanskelig område, området i grenseland mellom diktning og musikk. Sjølv ein paragrafryttar blir litt i stuss her. Eg ville ha godteke at du komponerte litt, og då lyt vel skalden få dikta litt. Men, dette er ikkje ikkje heilt klårt, det skal vere sikkert og visst. Eg trur eg gjer som leiaren vår, trekkjer meg litt attende for å tenkje ut nokre kloke tankar.

P

Parelius

Gjest
3.

Tyrst og svolten
tyktest han vera,
den utmødde mannen;
redd i hjarta
lest han tru på
han som før var fårleg.

P

Parelius

Gjest
1.

Gut und Leben raubte lang allen Lebenden
Jener grimme Greis:
Über die Wegscheide, die er bewachte,
Konnte keiner lebend kommen.

2.

Einsam immer saß er und aß,
Lud nie den Mann zum Mahl,
Bis müd und matt und unvermögend
Jetzt ein Gast die Gasse gegangen kam.

3.

Des Tranks bedürftig beteuerte sich der Fremdling
Und heißen Hunger zu haben;
Mit verzagtem Herzen zeigt er Vertrauen
Zu dem übel gearteten.

By popular demand!

B

Back_Door

Gjest
Han sto i gaumen og vrengde med augo.
Åsynet var korkje vent eller moro.
Danglebæri løyntes av ein svikefull pervo!

Limerik i pausen?

Kven kveit om ikkje en morosam limerik kan betra mathungeren?

P

Parelius

Gjest
Valentino skrev:
Det viktige er at det kan vere kva jente so helst i ei lang rekkje jenter. Eg likar den tanka, og er sikker på at Parelius er samd i dét.
Om berre røyndomen var like ven som tanken, Valentino.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
1.

Gut und Leben raubte lang allen Lebenden
Jener grimme Greis:
Über die Wegscheide, die er bewachte,
Konnte keiner lebend kommen.

2.

Einsam immer saß er und aß,
Lud nie den Mann zum Mahl,
Bis müd und matt und unvermögend
Jetzt ein Gast die Gasse gegangen kam.

3.

Des Tranks bedürftig beteuerte sich der Fremdling
Und heißen Hunger zu haben;
Mit verzagtem Herzen zeigt er Vertrauen
Zu dem übel gearteten.

By popular demand!
Ei lita omsetjing, slik at vi ikkje skal miste lesarar, og at alle kan fylgje med i kva dette handlar om (eg tek IKKJE på meg jobben som tysklærar også. Raudeblyant på nynorskspasmene dykkar får vere nok, iallfall til vi har negativ medlemskontingent. Så dette skjer på ein av dei mange utmerka omsetjingsprogramma vi har til rådvelde på nettet:)

1. Varer og liv som den utrivelege gamle mannen stal lang all å leving : Ovenfor slire, som det vakta kunne ikkje til å komme noko levebrød.

2. Ensamt alltid satt det og åt, Leid aldri mannen til måltidet til trøttl og sløv og udugeleg når ein gjest forsvann den smale vegen.

3. Den drikkande trengande måtte likevel sikre seg til å la den framande og den varme svolt ; med fortvilta hjarte som det viser truskap i den kaoslike naturen.

Då går vi vidare på eventuelt. Det er fredags kveld, og eg nyt NRK-tilbodet saman med familien. Vi ser Fargelina og Norske kappast i song- og underhaldningsdugleik i beste sendetid. Dette kunne ikkje ha skjedd i andre land, og er eine og åleine norsk skule og pedagogikk å takke.
Trur de verkeleg finnane hadde våga vore med på tilsvarnde riksdekkjande TV-program?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Valentino skrev:
Ein song Rike-Kjetil skreiv saman med Mikal Kjeftsver:

Når du sit der på den silkekledde stolen din
og snakkar med rikfolk du kjenner
håpar eg du ikkje ser meg og dei dårleg kledde venene minekva med omgangskrins?
Du veit, eg kan aldri vere åleine

Omkved:
Ta meg ner ned lille dårleg ord. Bruk heller vesle, vetleSolveig, ta meg ner
Eg veit at du trur du er dronning av jotnene
Og du kan sende meg daude blomar kvar morgon
Sende meg daude blomar med skysskaren
Sende meg daude blomar når eg giftar meg
Og eg skal ikkje gløyme å sette roser på di grav

Når du lener deg tilbake i den rosemålte vagna di
Og spelar hasard på hesteløpa i den store byen
Skal er vere i kjellaren
med ei sprøyte og ei skei
Og ei anna jente som kan ta vekk alt det vonde
Her får du ikkje fram kven den andre jenta eigentleg er.
Du bør prøve å byggje om teksten

Omkved

Nei eg skal ikkje gløyme å sette roser på di grav

Raudblyanten, Arve?
Var dette greitt nok?
Om lag 28,50 kroner, takk.....
Jaudå. Korrigeringa til Vetle Solveig er verd eit grønt blyantmerke, vyrde Sekretær. Tek du ein kryssa sjekk?

Eg har alltid tolka dette til å vere klengjenamnet på dette døyvemiddelet rullestein-gutaneane var innom på slutten av 60-talet.
Har eg altså teke feil?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
Du bør no kjenne ei lette, Valentino, for at det berre var raudblyanten som vert teke i bruk, og at han ikkje tok til at svinge reiskapen sin, som OldBoy har gjeve han løyve til. Eg trur Kompo no må halde for augo… Ikkje godt at veta kor dette stiftingsmøtet endar opp.
No må du ikkje vere ufin, Parelius. Eg er endå edru, om enn ikkje så lenge. Og så, når kulturprogramma etter nytt-på-nytt startar, skal eg ete heimebakt loff og reker, med høveleg drykke til.

Så får vi (ikkje de, må vite) sjå kva kvelden vil romme.

B

Back_Door

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
salvatore skrev:
hei dere!

lurer på om det gjelder egne regler for nynorsk - såvidt jeg vet avsluttes ikke "headinger" med punktum. er ikke du norsklærAr arve?
Når ein har vore i skuleverket så lenge som meg, gjer ein som ein vil.
Og den sanninga pregar skuleverket.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Karma skrev:
Audiophile-Arve skrev:
salvatore skrev:
hei dere!

lurer på om det gjelder egne regler for nynorsk - såvidt jeg vet avsluttes ikke "headinger" med punktum. er ikke du norsklærAr arve?
Når ein har vore i skuleverket så lenge som meg, gjer ein som ein vil.
Og den sanninga pregar skuleverket.
Du skal berre vente og sjå, til 90% av dei som har vore i skuleverket sluttar, og vi, dei siste 10% rettferdige, skal styre skuta......
Det er nesten ingen som rekrutterast til denne jobben lenger.
Om 3 år krevjer eg ein million i årsløn.
Så betal raudeblyantfaktene mine no, medan de har råd, godtfolk! 8)

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Har endå ikkje sett nåke til dinna karen her i dinne tråden, så eg synst det var på sin plass at nokon la ut ein snutt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Fylkesskalden vår, ja. Han fekk fylkeskulturprisen i år, i staden for han gamle, utflytta glopparen med ski, som ikkje takka kona si for at han fekk lov til å herje på heile tida. Kva var det han heiter, noigjen?
Han tykte iallfall at det var heilt greitt at Torsheimen fekk prisen i år. Klart det - her i fylket får du berre prisar på fan.
Eg fekk ein kopp frå NRK Sogn og Fjordane, forresten. Veit ikkje heilt kvifor, men det var ein heil tgrei kopp.
Fan, no tek eg til å banne og skrive feil. Og promillen er toppen 0,8 - ingenting å rekne. Men det ser ut til å vere lite som skal til for ein topptrent ordutøvar med høg tastaturføring. Det ver tnok verre utover kvelden.....

O

OldBoy

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Det ver tnok verre utover kvelden.....
Tviler ikke på det, kjære raudblyantsvingar! Fortsetter du nå, kan det bli dyrt for deg. Mer enn de 30 kronene jeg måtte betale...og enda var jeg ikke det minste beruset.

Ta det rolig til søndag! Da avsluttes skipningsmøtet, og uten ein raudblyantsvingar i toppform, kan det gå riktig gale.

God helg, og la pennen og tastaturet kvile inntil vidare!

Paragrafryttaren går god for at dette er helt i tråd med paragrafane og alminnelig skikk og bruk.

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Jau, han snappa den velfortjent framfor han Odd-Bjørn Hjelmeset! Skal til Skei på opptreden me han i mårå kveld, bli svære greie ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
OldBoy skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Det ver tnok verre utover kvelden.....
Tviler ikke på det, kjære raudblyantsvingar! Fortsetter du nå, kan det bli dyrt for deg. Mer enn de 30 kronene jeg måtte betale...og enda var jeg ikke det minste beruset.

Ta det rolig til søndag! Da avsluttes skipningsmøtet, og uten ein raudblyantsvingar i toppform, kan det gå riktig gale.

God helg, og la pennen og tastaturet kvile inntil vidare!

Paragrafryttaren går god for at dette er helt i tråd med paragrafane og alminnelig skikk og bruk.

Eg skal prøve å styre meg. ::)
Men kan ikkje love noko... ::)

O

OldBoy

Gjest
Du må styre deg ENTEN med promillen ELLER med skrivinga. Dersom du styrer deg med promillen, skriv i vei. I motsatt fall får du styre deg med skrivinga di. I hvert fall til litt utpå laurdagen. Med mindre det er ei skikkelig rotbløyte du holder på med. Da tilrår eg at du venter til søndag.

Paragrafane sier at promille KAN være en formildende omstendighet, men SJØLVforskyldt promille er i regelen ikkje det, snarare tvert i mot.

Ha en fortsatt hyggelig fredagskveld!

P

Parelius

Gjest
4.

Mat og drykk
gav han til den trøytte
og av all sin hug;
på gud han ansa,
om godt han tala,
det viste minst han var ond

Høgtysk:

4.

Trank und Speise spendet er dem Müden
Gern aus ganzem Herzen,
Gedachte Gottes und gab dem Bedürftigen,
Weil er sich verworfen wußte.

(Ich bin müde. Eg tek malten til sengs.)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Skål, ven! Men er det ikkje på høg tid du slutar drikka og raljera på HFS? Har du ikkje ei kjerring som treng røktas??

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Korleis gjekk det med kjerringrøkta Arve. :'( eller :eek: eller 8) ?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Det var då forferdeleg så nyfiken du er i dag, då, Oddgeir. Så eg får råde seg som doktor Jan i songen til vår kjære sjøgle-skald Ivar Medaas:

"Så gjekk han til doktor, den gamle Jan
Som sa han måtte gifte seg å drikke tran
Og få seg ei kjerring som var mild og blid
å ha på armen sin i vinterstid

Å du, og du, da' va'kje te å tru
Kor godt han konnje hatt de' om lukkå
berre ville snu."

Om Oddgeir no vert lysten på å fylgje rådet, heiter det vidare i songen:
"Han gifta seg med ei i frå Hamlagrø
Ho vog 100 kg og var tung å fø
Men lett på foten i ein slåtteteig
Og i bjørkeskogen var ho sterk og seig"

Stå på, gamle gut. Prøver du lenge og hardt, vert det kvinnfolk på deg også, om du ikkje er for kravstor.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Som laugsleiar har eg innsynsrett i slike saker. 8)

Nyttar høvet til å la dykk høyre nynorsk forteljarkunst frå øvste hylle.

[video]GEkvJhTdRxY[/video]

O

OldBoy

Gjest
oddgeir skrev:
Som laugsleiar har eg innsynsrett i slike saker. 8)
Ikke ubetinget. Paragrafane er særs nøye med leiarars innsynsrett i saker som de ikke nødvendigvis har noe med å stikke nesa si borti. Som laugsleiar har du vanligvis innsynsrett i dokumenter og annet relevant underlag knyttet til dine underordnedes løpende saksbehandling i saker som hører til jobben deres for nynorsklauget.

Utover det, må du legge bånd på din nysgjerrighet. Særlig gjelder dette saker som hører privatlivet og fritiden til.

O

OldBoy

Gjest
Jo, jo...vi skal naturligvis fare skånsomt frem overfor laugsleiaren vår. Vi har bare én, og i vår organisasjon driver vi ikke leiarhets, slik man gjør i enkelte andre organisasjoner.

Men leiaren har en klar plikt til å gå foran som et godt eksempel for alle oss andre. Det er lederskapets tunge bør. Kan kan han ikke bære den børa, kan han ikke slippe unna med skånsom behandling. Tvert i mot, fallhøyden som laugsleiar er bare større.

Paragrafane, og røynslene frå en ikkje ukjend organisasjon for ikkje så lenge sidan, gjer det helt klart at ein leiar ikkje kan plage eller mobbe sine undersåttar i utrengsmål. Berre så vår leiar ikkje misforstår alvoret.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Røkt meg her og røkt meg der. Er no dette noko å skrike opp om då?
Som leiar kjenner eg det som mi plikt å ha omsorg for sekretærane mine. De kan sjå korleis sekretæren i Arbeidarpartiet har utvikla seg til å bli rett ein slask. Slik kan ikkje vi ha det.

Var det nokon som tykte at Brautaseten var god då?

P

Parelius

Gjest
Her må me øka tempo. Leiar og Raudeblyant i kvass strid.

5.

Opp stod den andre,
ilt han tenkte,
tok ikkje vel imot gåva;
syndi hans voks,
han myrda den sovande,
vise og vare.

No må dykk roa gemytta, karar, og ikkje leggje dykk opp i sengehalmen til nesten.

(Treng me høgtysk omsetjing framleis, Valentino?)

Topp Bunn