Obama-tabbe

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Det må være fælt for amerikanerne å ha en høflig president.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Er det rart det er krig i verden?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
BT skrev:
Det må være fælt for amerikanerne å ha en høflig president.
Forskjell på høflighet og underkastelse. Amerikanere mener generelt at man ikke skal bukke dypere for kongelige enn for vanlige folk.

V

vredensgnag

Gjest
Her er rett fremgangsmåte når en amerikansk president hilser på et utenlandsk statsoverhode:

Deretter går man omkring hånd-i-hånd. (Og stakkars USA om Saudiene noensinne skulle velge å selge oljen til noen andre.)

Og selvsagt bukket Bush dypt.

Du er et patetisk fjols, BBking.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.466
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Hvorfor gjør dette BBking til et patetisk fjols?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.368
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
.retteP skrev:
Hvorfor gjør dette BBking til et patetisk fjols?
Kanskje først og fremst fordi han bare poster slike lett provoserende politiske tråder i off-topic, og aldri deltar i musikk- eller utstyrstrådene som er årsaken til at sentralen er opprettet. Føl deg fri til å korriger meg BBKing dersom jeg har oversett noe.

V

vredensgnag

Gjest
BBking skrev:
vredensgnag skrev:
Så, så Franz Adolf. Nå er du litt ubalansert igjen. Glemte at vennene dine gjorde det slik:
De gutta der ville jeg gått i krig mot om jeg hadde fått ordre om det. Og jeg ville vært villig til å dø for det vi hadde, som de var imot.

Men du er patetisk, fjolsaktig ensidig i din terping. Og derfor er jeg uhøflig her.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
30.083
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Er det ikke flott med off-topic hjørnet, der vi kan go'snakke med hverandre... ::)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
vredensgnag skrev:
Men du er patetisk, fjolsaktig ensidig i din terping. Og derfor er jeg uhøflig her.
Tøys. Han er jo bare en smule provoserende. Det setter da bare en ekstra spiss på debattene.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.466
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
BBking skrev:
vredensgnag skrev:
Så, så Franz Adolf. Nå er du litt ubalansert igjen. Glemte at vennene dine gjorde det slik:
De gutta der ville jeg gått i krig mot om jeg hadde fått ordre om det. Og jeg ville vært villig til å dø for det vi hadde, som de var imot.

Nå er du, kanskje motvillig, mindre uhøflig. Dette er en betegnelse på BBs meningsytringer og ikke på personen. Nå er jeg ikke engasjert nok til å sjekke hvilke tråder den enkelte har figurert i, men jeg kan ikke annet enn å lure på om man ville hugget hodet av ham like fort om han befant seg på den politiske motpol og berømmet Obama i alt og ett?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
for en filletråd !

om Obama tabbe seg ut,hva så.ingen kan gå igjennom livet uten et feiltrinn.

mvh. s,

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.750
Torget vurderinger
12
Vredensgnag: Ikke kast bort tiden din på dette, men du har min fulle støtte. Naturligvis!

C

Cyber

Gjest
HoJ skrev:
Er det ikke flott med off-topic hjørnet, der vi kan go'snakke med hverandre... ::)
Jeg har akkurat lært barna at den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre ......?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.740
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Regel: When in Rome do as the Romans.

Ta rotta på dem hjemmefra.

V

vredensgnag

Gjest
.retteP skrev:
vredensgnag skrev:
BBking skrev:
vredensgnag skrev:

Nå er du, kanskje motvillig, mindre uhøflig. Dette er en betegnelse på BBs meningsytringer og ikke på personen. Nå er jeg ikke engasjert nok til å sjekke hvilke tråder den enkelte har figurert i, men jeg kan ikke annet enn å lure på om man ville hugget hodet av ham like fort om han befant seg på den politiske motpol og berømmet Obama i alt og ett?
Ingen ting å tape nattesøvnen over - og for alt jeg vet er BBking nicket til en som har det moro med å leke erkereaksjonær marionett for å få reaksjoner. Men det blir så himla ensidig.
Selv er jeg langt fra Obamaniac - men takke faen er jeg glad for at det ikke er McCain/Palin som styrer nå.

N

nslookup

Gjest
vredensgnag skrev:
.retteP skrev:
vredensgnag skrev:
BBking skrev:
vredensgnag skrev:

Ingen ting å tape nattesøvnen over - og for alt jeg vet er BBking nicket til en som har det moro med å leke erkereaksjonær marionett for å få reaksjoner. Men det blir så himla ensidig.
Selv er jeg langt fra Obamaniac - men takke faen er jeg glad for at det ikke er McCain/Palin som styrer nå.
Du må ikke glemme at han kun ser med ett øye. (lite reflektert)

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
30.083
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Det kan jo hende at BBking bare har hatt en dårlig natt, uten noe særlig søvn (igjen)...

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Aftenposten refererer:
"Den 186 centimeter høye amerikanske presidenten gikk nesten ned i 90 graders vinkel da han møtte keiser Akihito og keiserinne Michiko under sitt statsbesøk i Japan lørdag. Det har fått konservative amerikanere til å sprute av sinne.
- Kanskje han trodde det ville bli tatt godt imot i Japan. Men det er ikke riktig av en amerikansk president å bukke for en utlending, sier den konservative kommentatoren William Kristol til Fox News.
«Forrædersk»
- Det var grusomt. Jeg kan ikke se på det. Vi bøyer oss ikke for konger og keisere, raste en annen konservativ kommentator, Bill Bennett, på CNN."

Bennett og Kristol har naturligvis rett. Obama mangler i mine øyne åpenbart ryggrad:
Det vises i hans holdninger til:
-Nybyggere på Vestbredden
-Russland (rakettforsvar i Polen, Tsjekkia)
-Kina (Tibet, menneskerettigheter)
-Karzai i Afghanistan
-Hofteknekket hans for "keiseren" av Japan illustrerer det hele

En vits. Kun Gahr Støre er blautere.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.368
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det vises i hans holdninger til:

-Nybyggere på Vestbredden . En fornuftig holdning etter min mening som kan bidra til fred i regionen,

-Russland (rakettforsvar i Polen, Tsjekkia). En fornuftig holdning som bidrar til avspenning.

-Kina (Tibet, menneskerettigheter). Enig med deg. Men han er i godt selskap med de fleste andre statsledere, inkl tidligere amerikanske presidenter. Og USA blir bare mer og mer avhengig av Kina, bla som en følge av Bush sine unerskudd og republikanske skattepolitikk.

-Karzai i Afghanistan. Enig. Men hva er alternativet, og hva gjør han så mye verre enn alle andre?

-Hofteknekket hans for "keiseren" av Japan illustrerer det hele. Alminnelig høflighet kalles det. Bra at vi endelig har en amerikanske statsleder med bakkekontakt, slik USA har surret seg bort er det behov for mye bakkekontakt i årenen fremover.

Gahjr Støre er en av de beste utenriksministrene vi har hatt på lang tid. Den virkelige blautfisken var Jan Pedersen, som bare gikk i skjørtekanten til USA i ørten år, og knapt hevet røsten for å fremme en NORSK utenrikspolitikk. Det var på tide vi fikk en utenriksminister som skjønte at verden ikke utelukkende dreier seg om USA lenger.

En mann med Moshe Dayan som avatar fremstår ikke som en troverdig eksponent for en avbalansert utenrikspolitikk.

V

vredensgnag

Gjest
Bill Bennett var en av dem som signerte Project for a New American Century manifestet - som prosederte "full spectrum dominance" for den gjenværende supermakten.
Han var en aktiv kraft bak Irak-krigen, og etter utsagn mannen bak "Anyone can go to Baghdad. Real men go to Tehran."
Bennett var med og lånte mediatilgang til PNAC under Clinton-administrasjonen, og han og hans medløpere nøt en liten periode av hubris etter angrepet på Irak. Det gikk ikke så bra - selv Wolfowitz holder seg unna offentligheten for tiden.

Bill Kristol er en lettvekter som ble tilbudt å være op-ed skribent i NYTimes, men som gjorde en så elendig jobb at avisen ikke forlenget hans engasjement. Det ble til slutt litt trist å lese Kristol - som ellers skriver aktivt andre steder, og anses som en konservativ kommentator av betydning
Dessverre for Kristol så får han "æren" for å ha oppdaget Sarah Palin, under et "konservativt cruise" som han og hans medløpere foretok i Alaska. Han ble så imponert av Fru "I can see Russia from my porch" at han foreslo henne for McCain-teamet, som VP-kandidat.
Hva McCain syns om Kristol er det ikke mulig å sette på trykk - men Kristol er nå formann for PNAC, som har ryddet opp i sine mest hårreisende uttalelser på egne nettsider.
http://www.newamericancentury.org/
Prinsippet om forkjøpskrig kommer fra disse fjolsene.

Det står mye om dem her: http://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century

Rullebladet til disse to, når det gjelder uttalelser de har kommet med og feilvurderinger de har gjort, er både underholdende og tragisk.
At du trekker frem disse medfjolsene som dine sannhetsvitner sier mye.

Her har vi Kristols dypsindige analyse når det gjaldt relasjoner mellom Shia og Sunni - fra 2003, før invasjonen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Kristol
"There's been a certain amount of pop sociology in America ... that the Shia can't get along with the Sunni and the Shia in Iraq just want to establish some kind of Islamic fundamentalist regime. There's almost no evidence of that at all. Iraq's always been very secular."[12]

Eric Alterman wrote that "if one looks for a consistent pattern to Kristol's perpetual wrongness, it's not hard to discern. For Kristol is less interested in being correct than in advancing his side's interests. He's not a journalist; he's an apparatchik working undercover as a man of the press."[22]

Bill Bennett skrev boken The Book of Virtues etter å ha blitt avslørt som en stortaper i Las Vegas, der han spilte bort millioner av dollar.
http://en.wikipedia.org/wiki/William_Bennett

Han er enda en av giganthyklerne på høyresiden, som er ekstremt opptatt av hva som foregår i folks hoder og soverom, men som har dårlig styr på eget hus.

Fjols finner fjols.

V

vredensgnag

Gjest
Obamas største tabbe er vel kanskje at han risikerer å kaste bort livet sitt, og evnene sine, i et forsøk på å bistå mennesker som hater ham, dypt.

Hvorfor dukker "Pray for Obama. Psalm 109:8" opp på nettsteder, bumperstickers, t-skjorter og andre steder? Man kunne tro det var for å støtte Obama, men neida.

Denne salmen handler om Judeas urettmessige konge, og plikten man har for å kjempe om at denne styrtes, med alle midler.

109:8 hans Livsdage blive kun få, hans Embede tage en anden;

109:9 hans Børn blive faderløse, hans Hustru vorde Enke;

109:10 hans Børn flakke om og tigge, drives bort fra et øde Hjem;

Det er synd på amerikanerne, for de vet hva de gjør.
Psalm 109:8 ranker høyt på google trends.

http://www.examiner.com/x-22153-Cle...-bumper-sticker-news-makes-Google-Trends-list

S

Slubbert

Gjest
vredensgnag skrev:
Meh, hvem er egentlig reaksjonære, de som - som nordmenn - slavisk følger det norske sosialdemokratiske konsensus (herunder Obama=Jesus og sosialdemokratiet=himmelen, uten at de har mye til felles utover i hodet til Jagland forøvrig) eller de som fremmer andre syn? Er ikke uten videre overbevist om at Stoltenberg-menigheten er noe mer vidsynt enn Palin-menigheten forøvrig.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.368
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
vredensgnag skrev:
Meh, hvem er egentlig reaksjonære, de som - som nordmenn - slavisk følger det norske sosialdemokratiske konsensus (herunder Obama=Jesus og sosialdemokratiet=himmelen, uten at de har mye til felles utover i hodet til Jagland forøvrig) eller de som fremmer andre syn? Er ikke uten videre overbevist om at Stoltenberg-menigheten er noe mer vidsynt enn Palin-menigheten forøvrig.
Merkelapper er nå så sin sak, men om politikken virker er noe annet. Bush sin politikk virket ikke, og har ført USA i hengemyra på så mange ulike nivåer at det finnes ikke ord.

V

vredensgnag

Gjest
Slubbert skrev:
Er ikke uten videre overbevist om at Stoltenberg-menigheten er noe mer vidsynt enn Palin-menigheten forøvrig.
Det tror jeg du kan ha rett i, Slubbert.
Egentlig er det snakk om en Establishment/Movement dimensjon, der det første utfordres av det andre.

I Norge tok AP makten vekk fra det rådende Establishment, og ble det nye, med slik suksess at SV la inn årene og ble med på turen.
I USA sitter fortsatt det omvendte Establishment, og blir utfordret av en venstreside.

Både i Norge og USA har vi reaksjonære krefter som ønsker å bevare Establishment, og som reagerer på utfordringer mot dette; og revolusjonære krefter som ønsker å velte "makta som rår."

Dette bølger frem og tilbake - Establishment/Movement. Du skal være veldig glad i å gå polonaise her hjemme om du innbiller deg at det ikke er AP som er vårt Establishment.

I USA skjer nå en spennende ting - på både høyre og venstre fløy er det ekstrem misnøye med maktelitene, som man mener er i gang med et korporativt samrøre der det å være del av The Establishment er viktigere enn å være tro til fløyenes idealer.
Så begge partiene sliter med utfordrere som ikke lenger aksepterer å være partitro. Fløyene mobiliserer gjerne mot representanter som har fløyens parti-ID, men som de mener ikke er idealetro.
Før svingte man partipisken og fikk kustus med dem, fordi man sentralt satt med avgjørende innflytelse på valgenes utvikling, men slik er det ikke lenger.

Velkommen til Modemokratiet.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
vredensgnag skrev:
Han er enda en av giganthyklerne på høyresiden, som er ekstremt opptatt av hva som foregår i folks hoder og soverom, men som har dårlig styr på eget hus.
Hva er galt med å tape i poker? Er det ikke du som er moralsk dømmende?
Churchill tapte i poker, men vant krigen. Som kjent.
Og hvordan er forresten Eric Altermans rulleblad i din moralske verden?
Salmedikter?

V

vredensgnag

Gjest
BBking skrev:
vredensgnag skrev:
Hva er galt med å tape i poker? Er det ikke du som er moralsk dømmende?
Churchill tapte i poker, men vant krigen. Som kjent.
Og hvordan er forresten Eric Altermans rulleblad i din moralske verden?
Salmedikter?
Det er fritt frem å tape hele oljefondet i poker - alltids mulig at det skjer. Men kanskje skal man la være å skrive denne boken etterpå? Med "great moral stories ..."

De som husker kommentartråden på Amazon til Denons rådyre Cat5 kabel, vil finne kommentartråden til denne boken enda morsommere. Her har mange hatt det gøy på en "subtil" måte.

http://www.amazon.com/BOOK-VIRTUES-William-J-Bennett/dp/0684835770

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
I lkhet med mitt store forbilde, Pondus, synes jeg denne kyssinga blant mannfolk er noe herk. Det får holde med et realt håndtrykk...

;D

Topp Bunn