nytt prosjekt. nok en hypex ucd400

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    audiosan

    Gjest
    da va det itj mer bilda i den her omgangen. men bli da snart mer :)
    BTW. alle skrua bli forsenka, om det skull vær nånn som reagere
    på at dem stikk en del opp ;D
     
    A

    audiosan

    Gjest
    ja da va det snart tid for sveising. L-profilan e kapaa opp og klar. lakk, heftgrunn, primer
    og oljemaling e innkjøpt. men det va den logo'n. nånn tips anngående den?
     
    A

    audiosan

    Gjest
    det ble utsettelse på sveisinga, da sveiseren min e syk. så stsrta like greit med litt lakkering.
    første strøk e lagt ;D
    får itj frem resultatet så godt med mobilkamera men.
     

    Vedlegg

    A

    audiosan

    Gjest
    det va lite respons på tråden her ja. så den avsluttes herved.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.231
    Antall liker
    4.853
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    audiosan skrev:
    det va lite respons på tråden her ja. så den avsluttes herved.
    Det er sikkert mange som meg, som har fulgt tråden med interesse og glede selv om vi ikke har gitt lyd fra oss.. Håper du legger ut noen bilder når du er ferdig, i det minste.

    8)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ser bra ut det der. Har ikke prøvd ST og HG-versjonen av samme forsterker, så jeg kan ikke gå god for om det er forskjell på lyden av dem, og i så fall hvor mye bedre HG er. Jeg har noen "gamle" UcD400AD og UcD700AD-moduler og et par UcD180HG med HxR12 superregulatorer, og det er ikke mye feil på lyden fra noen av dem. Sammenligningen med Electrocompaniet har noe for seg. Det er en glatt og ren mellomtone og diskant uten hverken overdreven avrulling eller skarpe kanter.
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.496
    Antall liker
    267
    audiosan skrev:
    det va lite respons på tråden her ja. så den avsluttes herved.
    Er det bare meg som føler meg litt snytt nå??
    Det er jo liksom nå, når kabinettet nærmer seg ferdig at moroa virkelig begynner.
    Kjør på, mer bilder, og mer tanker om hvorfor du gjør som du gjør med plassering, kabling etc. etc.
    Lykke til.

    Mvh
     
    A

    audiosan

    Gjest
    asbjbo skrev:
    Ser bra ut det der. Har ikke prøvd ST og HG-versjonen av samme forsterker, så jeg kan ikke gå god for om det er forskjell på lyden av dem, og i så fall hvor mye bedre HG er. Jeg har noen "gamle" UcD400AD og UcD700AD-moduler og et par UcD180HG med HxR12 superregulatorer, og det er ikke mye feil på lyden fra noen av dem. Sammenligningen med Electrocompaniet har noe for seg. Det er en glatt og ren mellomtone og diskant uten hverken overdreven avrulling eller skarpe kanter.
    ja har sett prosjektan dine. det va dem som inspirert mæ te å bygg hypex for et års tid siden.
    å må si mæ enig i at dem minne my om EC. no e det hovedsaklig kabinett bytte med litt ekstra strømforsyning.
    ST forsterker modula og ST psu ska ettervært i en 3 kanaler. og da kjem det HG modula i 2 kanaleren.
     
    A

    audiosan

    Gjest
    Delle skrev:
    audiosan skrev:
    det va lite respons på tråden her ja. så den avsluttes herved.
    Er det bare meg som føler meg litt snytt nå??
    Det er jo liksom nå, når kabinettet nærmer seg ferdig at moroa virkelig begynner.
    Kjør på, mer bilder, og mer tanker om hvorfor du gjør som du gjør med plassering, kabling etc. etc.
    Lykke til.

    Mvh
    ja æ får vel opprethold tråden da. men skjer vel itj så my før lakkeringa e fullført no da.
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Kjempebra :D tenkte at jeg skulle prøve meg på en sånn en i jula,alltid greit å ha litt forskjellig å velge i ;)

    Mvh
     
    A

    audiosan

    Gjest
    takk for det :) ja det e itj et dumt valg. det blir hypex i alle rom her fremover ;D
     

    Session^

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.05.2007
    Innlegg
    85
    Antall liker
    0
    Er også innom tråden hver dag så det er bare å pøse på :)
     
    A

    audiosan

    Gjest
    da va litt mer mer arbeid unnagjort. luftinga på toppen. ja det tok si tid og et par bor ;D
     

    Vedlegg

    A

    audiosan

    Gjest
    ehhh. det va feil bilde gitt. hullan va bare merka av der. he he.
     
    A

    audiosan

    Gjest
    mangle litt i fronten enda da men. blir vel sveising på fredagen. så mulig det blir i løpet av hæga :)
     

    Vedlegg

    A

    audiosan

    Gjest
    mulig nånn stusse over den midterste skruen på sia. nei den e ikke midt på, å det av den
    enkle grunn at da hadd den kolidert med kjøle profilan på innsia :)
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.496
    Antall liker
    267
    Stilig.
    Har du platesaks og plateknekker på hobbbyrommet??
    Ikke så vanlig å lage eget kabinett, dette blir DIY fra ytterst til innerst, tydeligvis.

    Ang. den skruen: Jeg har ikke navlen midt på, men heldigvis siger den noe med årene, så det jevner seg vel ut. ;D

    Mvh
     
    A

    audiosan

    Gjest
    æ fikk en på ico-pal te å kapp og knekk platan etter mine mål :)
    va likest det etter som æ ikke har plateknekker sjøl. kosta itj mer enn 500kr så :)
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Det ser jo bra ut. :eek: :) 8) Følger med selv om en ikke gir lyd fra selv. Planla seg nevnte forsterkere, men ender kanskje opp med noe annet.
     
    A

    audiosan

    Gjest
    så va det dagens oppgradering :) no e fronten komme på plass, og passe 98% :)
    0,5mm slingringsmon må en ha ;D fikk pakke fra eltek i dag. med siste trafoen og
    en PSU te. pluss høytalerkabel internt te forsterkeren. det ble kimber 4vs.
     

    Vedlegg

    A

    audiosan

    Gjest
    hmmm. heftgrunn har god vedheft på laminat glass keramikk tre og metal sto det.
    men dem skull vel også tatt med utrolig god vedheft på hud :mad: *gnikk gnikk* ;D
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.496
    Antall liker
    267
    Samme farge på frontplata som på resten av kabinettet?

    Mvh
     
    A

    audiosan

    Gjest
    nei ikke helt samme farge. bli høyglans sort den. iallefall så e det meninga den ska bli det ;D he he.
    har lagt 2 strøk heftgrunn no. så bli det å rull sort malinga i mårra tenke æ.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    audiosan skrev:
    nei ikke helt samme farge. bli høyglans sort den. iallefall så e det meninga den ska bli det ;D he he.
    har lagt 2 strøk heftgrunn no. så bli det å rull sort malinga i mårra tenke æ.
    Hvis det er en alumimiumsplade kan du godt glemme det ! Man kan ikke male aluminium .
     
    A

    audiosan

    Gjest
    så va det litt oppdaterimg. fronten etter 2 strøk heftgrunn.
    har også fått rulla 2 strøk farge i dag. rimelig høy glans.
    PS. det e ikke slipa enda.
     

    Vedlegg

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Duelund_Support skrev:
    audiosan skrev:
    nei ikke helt samme farge. bli høyglans sort den. iallefall så e det meninga den ska bli det ;D he he.
    har lagt 2 strøk heftgrunn no. så bli det å rull sort malinga i mårra tenke æ.
    Hvis det er en alumimiumsplade kan du godt glemme det ! Man kan ikke male aluminium .
    Hvorfor det??Jeg har da lakkert aluminium i mange år.
     

    Otrivin

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2007
    Innlegg
    80
    Antall liker
    3
    lakki_luke skrev:
    Duelund_Support skrev:
    audiosan skrev:
    nei ikke helt samme farge. bli høyglans sort den. iallefall så e det meninga den ska bli det ;D he he.
    har lagt 2 strøk heftgrunn no. så bli det å rull sort malinga i mårra tenke æ.
    Hvis det er en alumimiumsplade kan du godt glemme det ! Man kan ikke male aluminium .
    Hvorfor det??Jeg har da lakkert aluminium i mange år.
    Helt enig, det er ganske lett å lakke aluminium. Gjør rent, pass på at det ikke er noe silicon på aluen. Grunn med Alodine.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Den grunningen kjenner jeg ikke,men har du prøvd så er jo det et godt tips :)Jeg har brukt reaksjonsprimer og epoxyprimer.På robotene til ABB er der deksler i aluminium og de har jeg brukt epoxyprimer på.De står i tøffere forhold enn en komponent i et rack.Har ikke hatt reklamasjoner på at lakken flasser av.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Aluminium sveder. Jeg har da også prøvet dog ikke med holdbare resultater. Overfladen er meget sart og malingen løsner lett. Men lad mig høre hvilket produkt du anvendte. Det kunne skyldes manglende viden om rette metode hos mig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    For å få godt resultat på aluminium det brukes en etseprimer. Jeg har brukt DupliColor alu primer (sprayboks, kjøpes f eks på Torshov Bilrekvisita) med godt hell. Akrylbasert lakk i riktig farge og klarlakk på toppen, alt fra samme serie, så ble det ganske bra.

    Men dette er altså stål. ;)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    asbjbo skrev:
    For å få godt resultat på aluminium det brukes en etseprimer. Jeg har brukt DupliColor alu primer (sprayboks, kjøpes f eks på Torshov Bilrekvisita) med godt hell. Akrylbasert lakk i riktig farge og klarlakk på toppen, alt fra samme serie, så ble det ganske bra.

    Men dette er altså stål. ;)
    Tak så blev jeg klogere. Har nogle store ubehandlede aluplader.

    Tilbage til topic. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn