Nytt Pink Floyd album

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ^Det kan den sikkert. Men episk blir det kanskje ikke. Etter Waters, ga PF b.la. ut Delicate Sound of Thunder. En fabelaktig live-dobbel. Her hadde de kun gammelt materiale. DB ble, for meg, PF light. For lite overraskelser, for mye sakte gitar fra Gilmour, feil stemme osv. Man er vel et produkt av den tiden man vokste opp :)

    Jeg hadde forhåpninger om at Live8, og Roger Waters gjesteopptreden der, skulle føre til noe mer. Dessverre gikk det ikke slik.
    Bør vel egentlig ikke bryte inn når voksne menn prater/sutrer, men here goes.
    Uthevet, understreket av meg.

    En fabelaktig live-skive, hent enig! Men kun gammelt materiale?
    Delicate Sound of Thunder - Wikipedia

    Håper du ikke likte denne skiva for godt, for da kan det jo hende du likte noe som var PF uten Waters? ;) ;D

    mvh
    Hehe, så sannelig ;)

    Og jeg liker den fortsatt veldig godt.
    Hehe :)
    Jeg og, var en av de tidligste platene jeg hørte med dem og som sitter godt.
    Var i tenårene da den kom ut og mye musikk fra den tiden sitter tydelig i hukommelsen.
     
    M

    musicus

    Gjest
    "Nytt & Nytt", men får vel iaf oppdatere samlingen når det kommer, selv er jeg blandt de som mener at PF ikke riktig er PF uten RW...

    mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Den smakebiten virket for polert for meg. Typisk Gilmour. Glatt og intetsigende.
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Jeg kommer definitivt til å kjøpe dette albumet.
    Selvom det nok ikke er på høyde med deres beste album så tror jeg nok det er over gjennomsnittet av hva som utgis i dag.
    Regner med å bli litt skuffet, i det minste i starten, men det er spennende likevel.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kommer definitivt til å kjøpe dette albumet.
    Selvom det nok ikke er på høyde med deres beste album så tror jeg nok det er over gjennomsnittet av hva som utgis i dag.
    Regner med å bli litt skuffet, i det minste i starten, men det er spennende likevel.
    Jeg kommer nok også til å kjøpe cd/Blu-Ray-utgaven, litt avhengig av pris. Noen som vet hva den blir? På Amazon blir jeg bare bedt om å "sign up" for å få beskjed når den blir tilgjengelig.

    Mitt forhold til Pink Floyd startet forøvrig med et naturprogram om Namibi-ørkenen på NRK. Programmet ble ledsaget av noe lang, sugende og spennende musikk. Jeg tenkte at "dette da være Pink Floyd? Og ganske riktig; da rulleteksten kom, viste det seg å være åpningssporet på Wish You Were Here. Dermed var jeg frelst/solgt/kjøpt. Etter det har det ballet litt på seg, kan man si. :)
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Den smakebiten virket for polert for meg. Typisk Gilmour. Glatt og intetsigende.
    Ikke lange snutten, men minnet i alle fall meg veldig om "Gilmour`s" første soloplate....guri det er lenge siden 8)....men at den kommer inn i heimen...jah den gjør nok det :)
    Vh
    S
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Den smakebiten virket for polert for meg. Typisk Gilmour. Glatt og intetsigende.
    Ikke lange snutten, men minnet i alle fall meg veldig om "Gilmour`s" første soloplate....guri det er lenge siden 8)....men at den kommer inn i heimen...jah den gjør nok det :)
    Vh
    S
    Jeg er nok litt farget av at Pink Floyd; det er Roger Waters, det ;)

    Ender nok sikkert med å kjøpe, jeg også. Men On an Island har kun blitt spilt en gang. Håper ikke denne havner i samme skuff....
     

    HiFi_Martin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2004
    Innlegg
    446
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    2
    Plata skal jeg ha, ingen tvil, med eller uten Roger. Men hvor skal jeg kjøpe den? Bestille den i Norge eller UK ?
    Prisen betyr ikke noe, for det er marginale forskjeller når mva kommer på.
    Men det er da alltid førstetrykken fra UK som er gjevest vel?
    Eller er det samme vi får fra Platekompaniet eller CDON her hjemme?
    Noen formeninger om dette?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Nå har jeg bestilt den. Hos Amazon UK og US bikker prisen såvidt 200 kroner, så med frakt, og moms hvis man er uheldig, blir det sånn ca det samme som å bestille fra Norge. Så jeg har forhåndsbestilt den fra Platekompaniet. Gleder meg!
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.041
    Sted
    Oslo
    Jeg kommer definitivt til å kjøpe dette albumet.
    Selvom det nok ikke er på høyde med deres beste album så tror jeg nok det er over gjennomsnittet av hva som utgis i dag.
    Regner med å bli litt skuffet, i det minste i starten, men det er spennende likevel.
    Jeg kommer nok også til å kjøpe cd/Blu-Ray-utgaven, litt avhengig av pris. Noen som vet hva den blir? På Amazon blir jeg bare bedt om å "sign up" for å få beskjed når den blir tilgjengelig.

    Mitt forhold til Pink Floyd startet forøvrig med et naturprogram om Namibi-ørkenen på NRK. Programmet ble ledsaget av noe lang, sugende og spennende musikk. Jeg tenkte at "dette da være Pink Floyd? Og ganske riktig; da rulleteksten kom, viste det seg å være åpningssporet på Wish You Were Here. Dermed var jeg frelst/solgt/kjøpt. Etter det har det ballet litt på seg, kan man si. :)
    NRK var glad i WYWH. Broderen kom hjem med DSOTM, men det som hektet meg var et program om smuglingen av mennesker over grensen til Sverige under krigen "Flukten over kjølen" (?). Der brukte de siste del av Shine On You Crazy Diamond (som er nesten 100% Rick Wright og som demonstrerer fullt ut at Roger Waters ikke var den viktigste i Pink Floyd).
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.041
    Sted
    Oslo
    Jeg vill vel påstå att de alle var viktige i Pink Floyd, men noen stakk haka mer frem en andre:)
    Enig, og selv Water har visstnok kommet til den erkjennelsen etterhvert. Stemmen og gitarene til Gilmour, harmoniene til Wright og tekstene til Waters. Mason er i grunnen den mest anonyme (men det var vel han som var limet i gjengen).
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.041
    Sted
    Oslo
    Nå har jeg bestilt den. Hos Amazon UK og US bikker prisen såvidt 200 kroner, så med frakt, og moms hvis man er uheldig, blir det sånn ca det samme som å bestille fra Norge. Så jeg har forhåndsbestilt den fra Platekompaniet. Gleder meg!
    Samme her. Jeg har opplevd før at jeg har ventet på bestilling fra USA mens produktet har stått i butikken i Norge, til omtrent samme pris. Jeg har opplevd minst en gang at Platekompaniet har sendt ut varen slik at den ble mottatt på lanseringsdagen.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg vill vel påstå att de alle var viktige i Pink Floyd, men noen stakk haka mer frem en andre:)

    Steinar.
    Pink Floyd skulle gjort som Led Zeppelin den gang Richard Wright fikk fyken. Når ett medlem er borte er ikke bandet det samme, og det hadde vært bedre å si takk for seg, og The Wall ville vært det siste albumet. The Final Cut kunne like gjerne vært et Roger Waters solo-album, noe det jo i grunn var også. Og de senere Floyd albumene er ren og skjær Gilmour-muzak.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Med all respekt for egne subjektive meninger, men det er enkelte spor på både A momentary..... og Division Bell som tidvis vanker innom min PF topp 20 liste:) .

    Ja, The Final Cut kunne like gjerne vært et RW solo-album, men det kunne faktisk The Wall (da sikkert i en litt annen versjon enn det til slutt fremsto som)i realiteten ha vært. Da ville i så fall Pros & Cons (i en eller annen form) vært et PF album.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg klarer ikke å finne noe jeg liker på Division Bell, enda jeg har prøvd med godvilje. I mine ører er det New-age muzak, men smaken er jo som baken ...
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.041
    Sted
    Oslo
    Tja, Keep Talking er da bra, med godt innslag av Wright. Fra plata før er Sorrow bra. Noe av det dårligste er for min del hele Animals, som for alle unntatt Barrett-entusiastene er et fullverdig PF-album. The Wall synes jeg også er overvurdert.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    De PF skivene jeg liker, rangert i rekkefølge er:
    Wish you were here
    Piper at the gates of dawn
    The wall
    Dark side of the moon
    The final cut
    Meddle (mest pga Echoes)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Et slikt statisk forhold har jeg ikke til hverken artister, album eller enkeltlåter. Det svinger og pendler. Hva jeg liker best akkurat nå, og evt. "dagsaktuelle" listerangeringer avhenger av alt fra dagsform og humør til tid og omstendigheter - heldigvis:)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hvor bestilte du? Antatt dato?
    Jeg er litt motsatt og liker klart bedt DB albumet. Spesielt Cluster One og Marooned. Kun musikalsk, og ingen synging. Kan nok bli litt kjedelig for mange. Men for meg er det utrolig bra og er veldig spent på dette albumet.
    Jeg ber min lokale musikkhandler om å ta den inn. Det er i praksis en bestilling, de kjenner meg og ringer meg når varene er i hus. Og vanligvis ikke dyrere enn hos nettbutikkene. Ingen leveringsdatao, det kan de ikke love, men det er ikke så nøye for meg.
    Jeg har ikke kjøpt Pink Floyd album på mange år, sitter nok fast i storhetstiden på 70-tallet, men det utløsende her var denne høyoppløselige utgaven på Bluray.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Jeg vill vel påstå att de alle var viktige i Pink Floyd, men noen stakk haka mer frem en andre:)

    Steinar.
    Pink Floyd skulle gjort som Led Zeppelin den gang Richard Wright fikk fyken. Når ett medlem er borte er ikke bandet det samme, og det hadde vært bedre å si takk for seg, og The Wall ville vært det siste albumet. The Final Cut kunne like gjerne vært et Roger Waters solo-album, noe det jo i grunn var også. Og de senere Floyd albumene er ren og skjær Gilmour-muzak.
    Dette kan du ikke mene?
    Heldigvis er det ikke mange som følger det eksemplet du drar frem her.
    For da hadde vel ikke PF opplevd 70 tallets suksess? Ingen DSOTM, ingen The Wall.

    Mange store grupper har jo byttet enkeltmedlemmer etter første plata, Dream Theater feks.
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Nå tenkte ikke jeg på Syd Barret da... men Richard Wright.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Det nye albumet finnes også i utallige varienter som preorder hos burningshed.
    Knallbra butikk dette.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Litt ut av sporet, men.
    Japan pressing av PF er de de beste man får?
    Har sett dette i den lokale platesjappa, men brukte.
    Snakker her om LP utgivelser.

    Steinar.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Burningshed er en fantastisk butikk! jeg har handlet mye her i fra. Jeg skal selvfølgelig kjøpe den nye platen, men plukker den nok opp hos Apollon i Bergen når den kommer. Da kan jeg ta en øl i samme slengen.

    Skal man være skikkelig purist når det gjelder Pink Floyd er jo alt etter Syd Barret shait :) Det å skifte ut essensielle bandmedlemer er alltid en utfordring. Ofte er vokalist det vanskeligst. Går jo av og til bra som i Faith no More, AC/DC og Iron Maiden, men så er det jo skrekktilfeller også som f.eks. Genesis og igjen Iron Maiden (noen som husker Blaze Bayley?)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Nærmer seg med stormskritt den nye PF skiva nå :) Er veldig spent selv om jeg ikke forventer noen ny Wish you were her skive. trur uansett at noen godbiter vil det bli, å bare det å holde i en ny PF skive gir meg grøsninger da denne gruppen har gitt meg så mange fine stunder i alle år med konserter og topp skiver. PF er på min topp 3 når det gjelder favoritter.

    Mvh: Espen L
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.023
    Torget vurderinger
    10
    Nærmer seg med stormskritt den nye PF skiva nå :) Er veldig spent selv om jeg ikke forventer noen ny Wish you were her skive. trur uansett at noen godbiter vil det bli, å bare det å holde i en ny PF skive gir meg grøsninger da denne gruppen har gitt meg så mange fine stunder i alle år med konserter og topp skiver. PF er på min topp 3 når det gjelder favoritter.

    Mvh: Espen L
    Holder med deg Espen, den er bestillt!

    Mvh.
    SAL
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg liker Pink Floyd, har gjort det i mange år, og er spent. Men jeg prøver - desperat - ikke å ha noen forventninger til det nye albumet.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gleder meg til dette nye, og håper selvsagt det kommer på WiMP HiFi sånn at det kan lyttes før evt vinylkjøp 8)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Litt ut av sporet, men.
    Japan pressing av PF er de de beste man får?
    Har sett dette i den lokale platesjappa, men brukte.
    Snakker her om LP utgivelser.

    Steinar.
    De beste PF-pressingene jeg har kommer ihverfall fra Japan. Av tolv ulike DSOTM-pressinger, troner nok Odeon-pressen med helfylt lyseblå triangel helt øverst her hos meg (Toshiba Musical Industries Ltd. EOP-8077 ...som et eksempel.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.680
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Den "nye" skiva er vel left-overs fra The Division Bell. Ingen grunn til å tro på noe stort, altså.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn