Nytt anlegg i hus! (Nå med bilder)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.866
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    AlabamaRodeoStar skrev:
    ottone skrev:
    Oioi, det er visst ikke hvermannsens oppgraderingstråd dette her !
    Spennende høyttalere der, hva heter de?
    Noen bilder av høyttalerne.
    Merke: Duevel
    Modell: Bella Luna
    www.duevel.com
    Ah, Duevel. Da skjønner jeg at jeg har sett liknende før, men ikke i virkeligheten.
    Nydelige, er de.

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    E.I.A. skrev:
    Grattis med imho det mest spennende produktet på markedet akkurat nå :)
    Kjenner iallefall at jeg får lyst til å finne ut mer om denne blanke fjøla .
    Høytalerne dine så også spennende ut , og spiller sikkert bedre enn de Sonus Faberne jeg kjøpte av deg for mange år siden ;)

Mvh
    Du fikk jo fin pris! Og de spiller bra i mindre rom de der Sonus Faberne :)
    Du er selvfølgelig velkommen på lytting.

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    OMF skrev:
    Gratulerer så mye!

Dette er utvilsomt noe av det mest spennende på markedet.....hadde vært utroligspennede å få høre både denne og høytalerne dine......

Mvh
    OMF
    Alltid velkommen på lytting!
    Jeg er også veldig spent på ditt oppsett...
    Mvh,

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    AlabamaRodeoStar skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Vermin skrev:
    Grattis med kromma fjøl Olav :)
    Hva er det for noe ???
    serveringsfat fra IKEA, en av 2011-nyhetene.
    Hahaha! Takk for tilbakemelding.
    Liker godt tråden din! Spennende oppsett/utstyr og underholdende tråd :)
    :)
    ser liksom for meg noen flortynne skiver pata negra pent dandert på fjøla. Herlige greier, glir rett inn på ethvert koldtbord ;)

Heftige høytalere forresten. :D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.499
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med drittøff fjøl!

Må være deilig å slippe alle boksene.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    C. Alshus skrev:

;) gratis med den.

jeg hørte den i paris i november. helt fantastisk. for penger akurat et tilbud. den lyder, såm utstyr for 3 ganger mer penger. vurderte sel å kjøper en. snart kommer streamerfunksjon i tilleg, da trenger men bare å kobler til plattespiller eller en NAS et sted.

absolut riktig tanker mot fremditen.

den ser i tilleg flot ut. det er ja ikke chrom men polert alumionum. ser mye penere ut samenlignet med chrom.

jeg bare lurer på hvordan de 2 sammenlignes:

Vedlegg

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    C. Alshus skrev:

Deilig å alippe alle boksene ja, men litt vemodig med tanke på hvor godt jeg liker monoblokkene mine...machoen i meg vil jo ha mange store tunge bokser og mange ledd dyre kabler ;)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.360
    Torget vurderinger
    10
    Det den var jammen lekker. Innebygget DAC! Kun en forkrommet badevekt og Apple mini. Snakk om minimalistisk High End ;D

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    hel skrev:
    Det den var jammen lekker. Innebygget DAC! Kun en forkrommet badevekt og Apple mini. Snakk om minimalistisk High End ;D
    Skal koble til platespiller etterhvert, og i skapet står et drivverk til cd avspilling :)
    I forhold til tidligere oppsett er det minimalistisk ja. Litt uvant egentlig.

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    balthar skrev:
    C. Alshus skrev:

;) gratis med den.

jeg hørte den i paris i november. helt fantastisk. for penger akurat et tilbud. den lyder, såm utstyr for 3 ganger mer penger. vurderte sel å kjøper en. snart kommer streamerfunksjon i tilleg, da trenger men bare å kobler til plattespiller eller en NAS et sted.

absolut riktig tanker mot fremditen.

den ser i tilleg flot ut. det er ja ikke chrom men polert alumionum. ser mye penere ut samenlignet med chrom.

jeg bare lurer på hvordan de 2 sammenlignes:
    Jeg har aldri hørt Dartzeel annet enn gode omtaler. Dyrt! :)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvor mye koster denne i Sverige? Finner ingen pris bortsett fra 11000 euro.

Fin anmeldelse dette av Lasse Svendsen:
    Den var fullstendig fri for digitallyter, og spilte klokkeklart rent og harmonisk klangrikt, med en organisk gjengivelse av all musikken som ble spilt under demoen jeg overvar. Selv messingblås på ganske høyt vollum, var fri for hørbar vreng eller forvregning, og D-Premier-demoen fremstod etter hvert som man fikk hørt lyd fra flere utstilleres anlegg, som en av de mest naturlige og tiltalende lydopplevelsene på hele messen.

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Har du tilgang på hele testen orso ?

Edit: Ok så nå at det var på messe...

AB1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2010
    Antall liker
    1
    Den ble testet i HifiNews April 2010.

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    orso skrev:
    Hvor mye koster denne i Sverige? Finner ingen pris bortsett fra 11000 euro.

Fin anmeldelse dette av Lasse Svendsen:
    Den var fullstendig fri for digitallyter, og spilte klokkeklart rent og harmonisk klangrikt, med en organisk gjengivelse av all musikken som ble spilt under demoen jeg overvar. Selv messingblås på ganske høyt vollum, var fri for hørbar vreng eller forvregning, og D-Premier-demoen fremstod etter hvert som man fikk hørt lyd fra flere utstilleres anlegg, som en av de mest naturlige og tiltalende lydopplevelsene på hele messen.
    Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Roen i lydbildet er helt utrolig. Og lytteren får virkelig inntrykk av at det er høyttaleren man lytter til, og kun dem! Min erfaring er foreløpig at alt låter renere, mer dynamisk og ikke minst skremmende ekte.

Mvh,

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.773
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    AlabamaRodeoStar skrev:
    OMF skrev:
    Gratulerer så mye!

Dette er utvilsomt noe av det mest spennende på markedet.....hadde vært utroligspennede å få høre både denne og høytalerne dine......

Mvh
    OMF
    Alltid velkommen på lytting!
    Jeg er også veldig spent på ditt oppsett...
    Mvh,
    Hei!

Det høres bra ut! Sender deg en PM jeg!

Har så smått begynt å forhandle med samboeren om en frikveld - så det blir nok snart en åpning for en lytt her også!

Mvh
    OMF

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.498
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Dette har jeg ikke fått med meg,men ser jo nå at det har blitt en Devialet med ditto grom fjernis i lekker krom jo ;)
    Dette er noe av det mest spennende for tiden tror jeg...? Eller hva sier eier? 8)
    Gratulerer så mye og godt nyttår også forresten :)

gismo

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    gismo skrev:
    Dette har jeg ikke fått med meg,men ser jo nå at det har blitt en Devialet med ditto grom fjernis i lekker krom jo ;)
    Dette er noe av det mest spennende for tiden tror jeg...? Eller hva sier eier? 8)
    Gratulerer så mye og godt nyttår også forresten :)

gismo
    Dette er spennede saker! Og eier er storfornøyd. Har hatt litt venner på lytting og alle er like imponerte.
    Nå frister det med nye høyttalere :)

Mvh,

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    Da blir det mest sannsynlig nye høyttalere på meg! Jippi! :)

Mvh,

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.499
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Amati Homage eller Cremona Elipsa. ;)

Pent blir det uansett.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    AlabamaRodeoStar skrev:
    Da blir det mest sannsynlig nye høyttalere på meg! Jippi! :)

Mvh,
    Dette blir spennende å følge med på, tipper vel på SF jeg med.

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    Prøver å skrape sammen noen kroner til Amati Anniversario...
    Er litt skeptisk med tanke på hvor dyp den er. Ikke skeptisk til lyden altså, men heller til plassen jeg ser for meg den trenger med tanke på at den er 640 mm dyp. På en annen side så lever vi bare en gang og jeg har null problem på å ommøblere stuen min :)

Mvh,

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.498
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    AlabamaRodeoStar skrev:
    Prøver å skrape sammen noen kroner til Amati Anniversario...
    Er litt skeptisk med tanke på hvor dyp den er. Ikke skeptisk til lyden altså, men heller til plassen jeg ser for meg den trenger med tanke på at den er 640 mm dyp. På en annen side så lever vi bare en gang og jeg har null problem på å ommøblere stuen min :)

Mvh,
    Spennende å følge deg på dette ;)
    Blir uansett godlyd hos deg vil jeg tro ;D

gismo

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    Jeg observerer forresten at Devialet forsterkeren fortsetter å få ekstrordinære tilbakemeldinger fra personer som har hørt den spille, denne gangen, på CES messen i Las Vegas:

http://www.whatsbestforum.com/showt...e-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page4

I spent an hour at the Devialet demo at CES yesterday. Spectacular and a game changer is the best descriptor I can use to characterize my initial impressions. Used on a new 30K set of Focal 3 ways with Crystal speaker cable, the sound was among the best at the show. It is indeed strange, with a Class A driver stage with a Class D output stage. Built in phone stage, DAC, inout selectivity, and future options for DSP speaker or room mods in a gorgeous "audio jewelry" package for 15K left a good impression on all listeners regardless of material. I thought it was among the top highlights of the show, but most importantly, because the overwhelming story at this year's show was that affordability is the operative word. The old Hi-end, great music at astronomic costs, is now offically dead. There is so much good music at moderate prices that the paradigm shift is now complete. See my other post about CES. Can you spell M-A-G-N-E-P-L-A-N-A-R???

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    AlabamaRodeoStar skrev:
    orso skrev:
    Sonus Faber eller?
    Mest sannsynlig :)
    Har du erfaring med Sonus Faber?

Mvh,
    Nei. Kun hørt en del Sonus Faber modeller i butikk. Har vel opplevd de som litt varme og relativt behagelige å lytte til. Går man utifra målemessig kriterier (som er viktig for meg), så finner man nok bedre alternativer.

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    orso skrev:
    AlabamaRodeoStar skrev:
    orso skrev:
    Sonus Faber eller?
    Mest sannsynlig :)
    Har du erfaring med Sonus Faber?

Mvh,
    Nei. Kun hørt en del Sonus Faber modeller i butikk. Har vel opplevd de som litt varme og relativt behagelige å lytte til. Går man utifra målemessig kriterier (som er viktig for meg), så finner man nok bedre alternativer.
    Er enig med deg med tanke på målemessige kriterier. Likte ikke den forrige Piano serien til Sonus. Prøvde både stativ og gulv-modellene.
    Jeg tror de oppdaterte versjonene i topp serien måler bra, eller rettere sagt bedre enn den forrige. Ihvertfall om vi skal tro Stereophile som testet Amati-ene.

http://www.stereophile.com/content/sonus-faber-amati-homage-anniversario-loudspeaker-measurements

Ikke at jeg har så mye greier på disse målingene :)

Mvh,

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    Da er endelig Sonus Faber Amati Anniversario bestilt. Jeg bestilte dem i denne berømte graphite utførelsen.
    10 år med så og si kontinuerlige oppgraderinger har nå nådd et endelig mål. Ihvertfall for en god stund.

Jeg satt i over 3 år med det forrige oppsettet (som jeg forsåvidt skal kvitte meg med etterhvert). Regner med å sitte på det nyanskaffede en stund også. Fra fullt rør-oppsett til Devialet forsterkeren! Egentlig ganske sykt. Devialet D-Premier har endret mitt syn på high-end HiFi for alltid. Om verden er klar for den vet jeg ikke. Og hvilket grunnlag har jeg for å komme med en slik påstand? Hva har jeg hørt av high-end oppsett? Hva vet jeg? Tja, jeg er ihvertfall ikke alene. Rundt om på ulike forum blir den forhåndsdømt av bedrevitere som ikke har hørt den (amatørmessing og på null grunnlag blir den sammenliknet med vanlige klasse-D forsterkere). Av samtlige som har fått sjansen til å gi den en lytt blir den derimot skrytet opp i skyene for sin fantastiske lyd. Og det er sant! Den formidler all type musikk med bravur. Jeg eier så og si ikke high-res innspillinger, og har aldri i mitt liv kjøpt en plate fordi den har "god lyd". Og denne forsterkeren er og har alt jeg har lett etter. Og alt dette i en og samme boks på 6.9 kilo!!! Hadde jeg ikke opplevd det selv ville jeg ikke trodd det. Gled dere til den får en norsk importør. Selv om jeg hører at Devialet har mer å gi enn det mine nåværende høyttalere klarer å tilby, vil jeg likevel påstå at jeg sjeldent har hørt bedre lyd enn den jeg har nå i min egen stue.

Hvis denne økonomiske kollapsen er rett rundt hjørnet, slik mange mener, ja da ligger jeg tynt an. For etter å ha anskaffet meg Devialet D-Premier forsterker, og Amati Anniversario høyttalere, er jeg bokstavelig talt blakk (ja jeg er black også - eller neger som det heter på fint).

Jeg skal selvfølgelig holde dere andre syke HiFi-nerder her på forumet oppdatert. Det kommer både bilder og lytteopplevelser så fort alt er på plass.

Med vennlig hilsen,

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Skulle til og si at du burde skaffe deg høyttalere som matcher Devialet utseendemessig, men ser at det er litt sent. Og prisen på KEFene er uansett vel høy. ;D
    Grattis med flotte italienere!

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.866
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Imponerende oppgraderinger du kjører, Alabama. Nå med nydelige Sonus Faber, gratulerer!
    Jeg trodde ikke det var så mye å gå på med det gamle oppsettet ditt, så flott det så ut.
    Og Bella Luna Diamante blir ledig på markedet, antar jeg......

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    ottone skrev:
    Imponerende oppgraderinger du kjører, Alabama. Nå med nydelige Sonus Faber, gratulerer!
    Jeg trodde ikke det var så mye å gå på med det gamle oppsettet ditt, så flott det så ut.
    Og Bella Luna Diamante blir ledig på markedet, antar jeg......
    Takker for fine ord. Gleder meg stort til Sonus Faber er i hus. Kanskje allerede neste uke om jeg er heldig.
    Bella Luna er allerede solgt. Det er de forrige forsterkerne og (cyber 800).
    Har kun Supratek forforsterker igjen til salgs :)
    Er du i distriktet er det bare å komme innom på en lytt.

Mvh,

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    orso skrev:
    Skulle til og si at du burde skaffe deg høyttalere som matcher Devialet utseendemessig, men ser at det er litt sent. Og prisen på KEFene er uansett vel høy. ;D
    Grattis med flotte italienere!
    Jeg kikket faktisk litt på disse høyttalerne, men når det sto mellom å beholde leilighet eller kjøpe disse valgte jeg den sistnevnte desidert den kjedeligste løsningen. Jeg beholdt leiligheten :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn