Da er endelig Sonus Faber Amati Anniversario bestilt. Jeg bestilte dem i denne berømte graphite utførelsen.
10 år med så og si kontinuerlige oppgraderinger har nå nådd et endelig mål. Ihvertfall for en god stund.
Jeg satt i over 3 år med det forrige oppsettet (som jeg forsåvidt skal kvitte meg med etterhvert). Regner med å sitte på det nyanskaffede en stund også. Fra fullt rør-oppsett til Devialet forsterkeren! Egentlig ganske sykt. Devialet D-Premier har endret mitt syn på high-end HiFi for alltid. Om verden er klar for den vet jeg ikke. Og hvilket grunnlag har jeg for å komme med en slik påstand? Hva har jeg hørt av high-end oppsett? Hva vet jeg? Tja, jeg er ihvertfall ikke alene. Rundt om på ulike forum blir den forhåndsdømt av bedrevitere som ikke har hørt den (amatørmessing og på null grunnlag blir den sammenliknet med vanlige klasse-D forsterkere). Av samtlige som har fått sjansen til å gi den en lytt blir den derimot skrytet opp i skyene for sin fantastiske lyd. Og det er sant! Den formidler all type musikk med bravur. Jeg eier så og si ikke high-res innspillinger, og har aldri i mitt liv kjøpt en plate fordi den har "god lyd". Og denne forsterkeren er og har alt jeg har lett etter. Og alt dette i en og samme boks på 6.9 kilo!!! Hadde jeg ikke opplevd det selv ville jeg ikke trodd det. Gled dere til den får en norsk importør. Selv om jeg hører at Devialet har mer å gi enn det mine nåværende høyttalere klarer å tilby, vil jeg likevel påstå at jeg sjeldent har hørt bedre lyd enn den jeg har nå i min egen stue.
Hvis denne økonomiske kollapsen er rett rundt hjørnet, slik mange mener, ja da ligger jeg tynt an. For etter å ha anskaffet meg Devialet D-Premier forsterker, og Amati Anniversario høyttalere, er jeg bokstavelig talt blakk (ja jeg er black også - eller neger som det heter på fint).
Jeg skal selvfølgelig holde dere andre syke HiFi-nerder her på forumet oppdatert. Det kommer både bilder og lytteopplevelser så fort alt er på plass.
Med vennlig hilsen,