Om ikke annet så er det kjekt å høre (for din del) at du synes lydmiksen på LP'en er "helt grei"slowmotion skrev:Da er vi bare enige om at vi ikke er enige ....
edit: Bør kanskje nevne at jeg bare har hørt vinylutgaven.
Om ikke annet så er det kjekt å høre (for din del) at du synes lydmiksen på LP'en er "helt grei"slowmotion skrev:Da er vi bare enige om at vi ikke er enige ....
edit: Bør kanskje nevne at jeg bare har hørt vinylutgaven.
Som en kommentar til de sutrende audiofile .... ;DAudiophile skrev:Om ikke annet så er det kjekt å høre (for din del) at du synes lydmiksen på LP'en er "helt grei"slowmotion skrev:Da er vi bare enige om at vi ikke er enige ....
edit: Bør kanskje nevne at jeg bare har hørt vinylutgaven.![]()
Ja, jeg synes uttalelsen til slowmotion var litt merkelig, og han svarte ikke på det siste spørsmålet mitt, men jeg har lagt diskusjonen bak meglars_erik skrev:Skulle bare mangle. Som audiofil er man jo på jakt etter best mulig lyd.
Da tror jeg du har misforstått mye av kritikken som er kommet i denne trådenVidar P skrev:Mangler englestøv og denslags artefakter som noen synes å la seg imponere av, men det får man overlate å savne til de som mest bryr seg om slikt.
Fint for deg, men kanskje du har forståelse for at andre ikke synes det låter så (veldig) bra?Jeg bryr meg ikke, synes skiva låter fint for sitt formål jeg.
Vel, du prøvde aldri å begrunne ditt standpunkt vedrørende lydkvalitetenslowmotion skrev:Var det jeg prøvde å si, men dere sa det bedre ....
Det er jeg helt enig i! Mørk klang ja, men absolutt ikke dårlig lyd.Anonym skrev:Jeg kjøpte meg Directors Cut på cd for 2 dager siden og hvis det låter dårlig er det noe galt med anlegget.
Enig i den påstanden synes platen låter bra men noe mørk og bahageligMr-T skrev:Det er jeg helt enig i! Mørk klang ja, men absolutt ikke dårlig lyd.Anonym skrev:Jeg kjøpte meg Directors Cut på cd for 2 dager siden og hvis det låter dårlig er det noe galt med anlegget.
Jeg våger påstanden at mange hifi-anlegg er så dårlige at de ikke er "alt-etende" på lyd og musikk - de er på en måte skreddersydd for å låte "kult" på visse plater, og kun det.
Hva i all verden?Audiophile skrev:Da tror jeg du har misforstått mye av kritikken som er kommet i denne trådenVidar P skrev:Mangler englestøv og denslags artefakter som noen synes å la seg imponere av, men det får man overlate å savne til de som mest bryr seg om slikt.Det dreier seg om ikke om savn av "englestøv og denslags artefakter" men karakteristikker ved lyden/miksen som trekker lydbildet ned.
Du har kanskje en annen oppfatning av hva som ligger i begrepet hi-fi enn det jeg har, men når jeg f.eks. hører et piano eller en damestemme, så foretrekker jeg at det høres ut som at
damen og pianoet står foran meg, og ikke bak et teppe eller i rommet ved siden av (for å sette det litt på spissen).
Det å rakke ned på andres oppfatning av hi-fi eller god lyd synes jeg dessuten er usakelig. Du er kanskje ikke så opptatt av at ting skal høres troverdig ut, men det er faktisk andre her som er det![]()
Dessuten: Folk har forskjellige anlegg, og lydkvaliteten vil oppfattes forskjellig, avhengig av hva slags anlegg man har. Det forsøkte jeg å illustrere ved å bringe frem desktop-høyttalerne mine som et eksempel.
Som nevnt tidligere så synes jeg ikke DC låter så mye verre enn mange andre av dagens
CD-utgivelser, men når mange av disse utgivelsene låter "mindre bra" for å si det pent, så er ikke akkurat lydkvaliteten på DC noe å rope hurra for.
Fint for deg, men kanskje du har forståelse for at andre ikke synes det låter så (veldig) bra?Jeg bryr meg ikke, synes skiva låter fint for sitt formål jeg.
Vel, du prøvde aldri å begrunne ditt standpunkt vedrørende lydkvalitetenslowmotion skrev:Var det jeg prøvde å si, men dere sa det bedre ....Det du sa var at du ikke hadde forståelse for at folk kritiserte lydkvaliteten ("Det er de rent audiofile betraktninger jeg ikke har hel forståelse for"), noe jeg synes var litt merkelig, med tanke på at dette er et Hi-Fi Forum
![]()
Den 'forklaringen' henger dessverre ikke på greip. Mange andre bra album låter utmerket på samme anlegg (som nevnt tidligere). Selv hennes første album som ble utgitt i 1978 låter bedre enn DC. Jeg har også lyttet på platen med hodetelefoner (Sennheiser HD 800, Bel Canto Dac 1.5), og jeg opplever de samme svakhetene.Anonym skrev:Jeg kjøpte meg Directors Cut på cd for 2 dager siden og hvis det låter dårlig er det noe galt med anlegget
Som nevnt tidligere er det ikke klangen som kritiseres her, men det tilslørte lyden og mangel på oppløsning.Plata låter mørkere enn de fleste men det er en forskjell på mørk lyd og dårlig lydkvalitet.
Konkretiser hva du mener med "stjernemix og englestøv", så kanskje vi kan får en litt mer diskusjon.Plata har audiofile kvaliteter, bare ikke de stjernemix og englestøv så da er det ikke godt nok for gullørene.
Mitt anlegg er ikke skreddersydd for å låte 'kult', det er ment å være forholdsvis nøytralt. For noen er 'varm' lyd et ideal, noen liker en mer 'analog' klang, mens andre foretrekker mer punch i bassen, osv. For meg er det viktigst at anlegget bare slipper lyden gjennom, og er så gjennomsiktlig og oppløst som mulig (det gir musikken mer 'nærvær', for å si det enkelt). Jeg lytter på ganske forskjellige typer musikk (symfonisk, elektronisk, akustisk, vokal, osv.), så det ville uansett ikke hatt så mye for seg å 'tweake' anlegget for at det skal låte spesielt bra i visse sjangre.Mr-T skrev:Jeg våger påstanden at mange hifi-anlegg er så dårlige at de ikke er "alt-etende" på lyd og musikk - de er på en måte skreddersydd for å låte "kult" på visse plater, og kun det.
Jeg har ikke anklaget ham for personangrep, det er ikke det det dreier seg om. Jeg snakker om at han betegner andres preferanser som "englestøv og denslags artefakter" (hva legger han egentlig i begrepet 'englestøv'?). Det er omtrent like saklig som at jeg skulle si at f.eks. vinyl-lyd er for de som liker å lytte på "bakgrunnsstøy, knitring og denslags artefakter".emotikon skrev:Selv om Vidar P og jeg ikke en heeelt enige om denne utgivelsen, klarer jeg ikke å se at det han skriver er noe "angrep" på hverken den ene eller den andre.
Jeg opplever ikke albumet som tilslørt eller med manglende oppløsning.Audiophile skrev:Den 'forklaringen' henger dessverre ikke på greip. Mange andre bra album låter utmerket på samme anlegg (som nevnt tidligere). Selv hennes første album som ble utgitt i 1978 låter bedre enn DC. Jeg har også lyttet på platen med hodetelefoner (Sennheiser HD 800, Bel Canto Dac 1.5), og jeg opplever de samme svakhetene.Anonym skrev:Jeg kjøpte meg Directors Cut på cd for 2 dager siden og hvis det låter dårlig er det noe galt med anlegget
Som nevnt tidligere er det ikke klangen som kritiseres her, men det tilslørte lyden og mangel på oppløsning.Plata låter mørkere enn de fleste men det er en forskjell på mørk lyd og dårlig lydkvalitet.
Konkretiser hva du mener med "stjernemix og englestøv", så kanskje vi kan får en litt mer diskusjon.Plata har audiofile kvaliteter, bare ikke de stjernemix og englestøv så da er det ikke godt nok for gullørene.
Flott plate, med vakre stemninger65finger skrev:gleder meg som en unge til å høre det nye albumet![]()
Ditto - det blir en stemningsfull førjulstid i år 8)65finger skrev:gleder meg som en unge til å høre det nye albumet![]()
Må lyttes på noen ganger til.....ikke heeelt på`n enda.emotikon skrev:Hentes i morgen/ i dag![]()
Veldig bra du passer på.erato skrev:Pedant her. Aerial (antenne). Sorry.
Skal heller aldrig gjøre den feilen igen!!! men sikkert andre :erato skrev:Pedant her. Aerial (antenne). Sorry.