"Nye" AvForum!

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
Jeg var en del på avforumet i går kveld, og det var nesten 1500 brukere der samtidig da.
Det kom inn flere anonser der i går, og mange saker, nå er det ca. 700 brukere online, mens nesten 1400 her på hifisentralen.

Det blir feil og si at det er helt dødt, jeg tror at avforum drar seg til igjen, hvis vi begynner og bruke det igjen og ikke svikter.
Ting har blitt bedre siden de byttet plattform, de har jobbet med og jobber fortsatt med og løse problermer. De hjalp meg i går når jeg stod fast med et problem, og det ble løst.
 

Angus Young

Medlem
Ble medlem
07.03.2010
Innlegg
12
Antall liker
2
det var nesten 1500 brukere der samtidig da.
Det kom inn flere anonser der i går, og mange saker, nå er det ca. 700
Hmm, hvor finner du disse tallene? Jeg trodde de hadde sluttet med slik statistikk da dette medførte høye kostnader?
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Etter alle disse innleggene ble jeg litt nysgjerrig, og forsøkte å logge meg inn i går. Jeg hadde selvsagt glemt passordet mitt, og ba om å få det tilbakestilt. To ganger. Begge gangene var i går, og pr. i dag morges hadde jeg ikke fått noen email som jeg fikk vite jeg skulle få.
Ifølge lygren skal dette fungere - hvis du har lyst vil han gjerne ha brukernavn på mail administrator@avforum.no . Du har sjekket spam filter i eposten din?
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
det var nesten 1500 brukere der samtidig da.
Det kom inn flere anonser der i går, og mange saker, nå er det ca. 700
Hmm, hvor finner du disse tallene? Jeg trodde de hadde sluttet med slik statistikk da dette medførte høye kostnader?
http://avforum.no/

Hvis du ser nederst på siden til høyre så ser du hvor mange som er inne til enhver tid, men hvor mange som har vert inne på det meste virker ikke. Den teller bare akkurat når du er inne og ser.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.518
Antall liker
35.411
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Hvor da? Jeg ser bare "Members: 72764 Threads: 128,339"

Når jeg ser på "Newest ads" ser det ut til at det kom inn eksakt én bruktannonse til AVmarket i dag, og det var en defekt forsterker til en tusenlapp. http://avforum.no/avmarket-ads-for-sale.php

Til sammenligning kom det inn 127 annonser på Torget her på HFS siste 24 timer, mye interessant utstyr også.
Torget: Annonser fra siste 1 dager

Kanskje det ikke er helt dødt, men det begynner å lukte litt underlig.
 
Sist redigert:

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Innlegg
93
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
There are currently 1288 users online. 169 members and 1119 guests Most users ever online was 1,288, I dag at 21:05.
Man må være innlogget for å få opp denne infoen. Hvem vet...kanskje det er fleire pålogget tomorrow, than idag ;-)
 

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
2.023
Antall liker
4.120
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
14
Vis de kommer seg opp igjen, så håper jeg virkelig de gjør noe med torget.. er ikke noe vits med "mest populer" osv på ett torg, det må være lettere, og mer oversiktlig, slik som her på forumet er det helt sjefs! :)

Med ett skikkelig torg, vil de også kunne dra til seg mer trafikk.
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
There are currently 1288 users online. 169 members and 1119 guests Most users ever online was 1,288, I dag at 21:05.
Man må være innlogget for å få opp denne infoen. Hvem vet...kanskje det er fleire pålogget tomorrow, than idag ;-)
1577 users online akkurat nå!
 

Ante1

Medlem
Ble medlem
01.11.2007
Innlegg
17
Antall liker
2
Jeg tror nok ikke at det tallet er helt reellt, tror de måler det over en viss tid.
Kan dere se om Ante1 er innlogget der, jeg var inne sist for ca 24 timer siden.
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
Nei Ante1 er ikke inne, 1575 brukere online akkurat nå.
 

SannaX

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2007
Innlegg
1.325
Antall liker
205
Torget vurderinger
1
Ser ikke helt greia med disse dommedagsprofetiene? Som jeg skrev på AVforum så har de landa med balla på stanga og stupt over styret, men det virker som det hele er på vei opp nå. Jeg følger med hver dag, og det blir stadig bedre. For min del bruker jeg begge foraene, og kommer til å fortsette med det. Det de trenger er at folk er inne og bidrar med å være aktive, ikke at vi sitter her og kritiserer. Ja ting kan helt klart bli bedre, men for God's Sake...move on :)
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jeg var en av de mest aktive på avforum tidligere, men for at jeg skal komme tilbake, så må bruktbørsen forbedres 1000%.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Ser ikke helt greia med disse dommedagsprofetiene? Som jeg skrev på AVforum så har de landa med balla på stanga og stupt over styret, men det virker som det hele er på vei opp nå. Jeg følger med hver dag, og det blir stadig bedre. For min del bruker jeg begge foraene, og kommer til å fortsette med det. Det de trenger er at folk er inne og bidrar med å være aktive, ikke at vi sitter her og kritiserer. Ja ting kan helt klart bli bedre, men for God's Sake...move on :)
Det er jo ingen som gidder å være inne der og bidra når man nesten får infarkt fordi navigeringen er så tungvint. Så det de trenger er å gjøre brukeropplevelsen bedre for å tiltrekke seg brukere.

Build it, and they will come.
 

Ante1

Medlem
Ble medlem
01.11.2007
Innlegg
17
Antall liker
2
Det vil nok komme brukere, men ikke med den samme "tyngden" og kompetansen som var der, blir nok et mer overfladisk forum tror jeg.
I mine øyne er dette et skrekkeksempel på stormannsgalskap, brukeren kommer i andre rekke, avforum/shop i første......
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Når vi først er inne på tilknytning til avshop og de kommersielle interessene, så har det jo vært en del konflikter mellom bransjeaktører og avforum. Bransjeaktører har følt at de har blitt kneplet og sensurert. De har tross alt etter hvert blitt konkurrenter til avforum. Flere kunnskapsrike bransjeaktører har derfor forlatt forumet i protest.

Det er helt klart en veldig uheldig utvikling for et forum og ødelegger for brukerne. Dessverrre er nok ikke mange klar over dette. Akkurat den biten gjør at jeg for min del ikke synes så synd på avforum nå og mener det er heller ingen krise hvis de skulle gå under.

Men som nevnt tidligere: De har ingen seriøse konkurrenter og vil nok derfor karre seg tilbake. Hjemmekino.no fikk aldri noe stor aktivitet. Synd, for der var det (før sammenslåingen med bladet Hjemmekino) langt høyere takhøyde med mindre styring av kommersielle interesser.
 

Ante1

Medlem
Ble medlem
01.11.2007
Innlegg
17
Antall liker
2
Det er faktisk enkeltpersoner som har blitt kastet ut av forumet....
Hvis man stilte et kritisk spm. om tilknytningen mellom avshop og forum, da var det sensur og advarsel.

Man høster som man sår...
 

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Innlegg
723
Antall liker
187
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg synes ikke synd på de som står bak forumet (i hvert fall ikke under plattform-bytte). Synes heller synd på meg selv, og oss trofaste brukere gjennom årenes løp som likte oss godt der, og lagt igjen utallige timer med lesing, samt kunnskap i forskjellig grad, og nå har vært vitne til at sjelen gradvis har blitt mer og mer borte i løpet av høst/vinteren. Savner gamle AVForum, og håper at om ett års tid begynner det å ligne slik det var før plattform-bytte. Er vel lov å håpe... Ser i hvert fall ut som aktiviteten har økt noe siste uken (e).
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Det er faktisk enkeltpersoner som har blitt kastet ut av forumet....
Hvis man stilte et kritisk spm. om tilknytningen mellom avshop og forum, da var det sensur og advarsel.

Man høster som man sår...
Slikt burde egentlig gjøre at vi man burde boikotte hele forumet.

Da er ikke forumet lenger hovedsakelig for brukerne, men det drivers utelukkende kommersielt og man gjør hva som helst for å kneple alt som kan hindre mer inntjening. Ikke bra.

Boikott folkens?
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Har brukt AV Shop en gang.
Forhåndsbetalte.
Mottok feil vare.
Fikk aldri svar på mine e-post henvendelser..
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.715
Antall liker
7.833
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Jeg var også fast inventar på Avforum, men etter at v2.0 kom så har det heller blitt til at jeg er mer her på Hifisentralen enn Avforum.
Som nevnt over er ting blitt mer tungvindt og lite oversiktlig når det gjelder tråder - men hovedproblemet er Bruktbørsen og Min HiFi/Hjemmekino.
Layouten er dessverre helt håpløst dårlig sammenlignet med slik det var før 2.0 kom..

Kunne ønske de kunne legge om til v1.0 igjen :-|
 
  • Liker
Reaksjoner: bsk

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Var moderator på forumet og skulle "motta spesielle tilbud som takk". Så aldri noe tilbud.

Presisering: Var ikke moderator for å motta noe - men kun for å bidra til fellesskapet - men nå når forumet er i fisk, og jeg leser noen av de halvhjerta begrunnelsene for at det gikk i fisk - så ser jeg samtidig en fellesnevner: Kjiiiphet. Kjiiphet fra eier av forumet. Det er synd, fordi forumet er langt større enn et visst ego - og det betyr at forumet egentlig er (burde vært) ganske stort. :)

Var jeg slem nå? Kanskje, men jeg var nå i allefall ærlig.
 

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.352
Antall liker
5.457
Sted
Moss
Var moderator på forumet og skulle "motta spesielle tilbud som takk". Så aldri noe tilbud.

Presisering: Var ikke moderator for å motta noe - men kun for å bidra til fellesskapet - men nå når forumet er i fisk, og jeg leser noen av de halvhjerta begrunnelsene for at det gikk i fisk - så ser jeg samtidig en fellesnevner: Kjiiiphet. Kjiiphet fra eier av forumet. Det er synd, fordi forumet er langt større enn et visst ego - og det betyr at forumet egentlig er (burde vært) ganske stort. :)

Var jeg slem nå? Kanskje, men jeg var nå i allefall ærlig.
Syntes du var dønn ærlig og at svaret ditt kom rett fra hjerte. Har omtrent hørt det samme fra to andre moderatorer også.
Det merklige var at til og med dere ikke viste om denne katastrofale oppgraderingen.
Leit at det er blitt sånn
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Og for balansens skyld: Jeg var ikke moderator når "oppgraderingen" fant sted. Ei heller er jeg på noen måter bitter. Ingen skylder meg noe som helst. Med 10.000+ innlegg på AVForum siden september 2003, så var det generelt en ubetinget positiv opplevelse. Synd at AVF er dødt. Minner meg imidlertid på den andre delen av et forum; HFS. Her er drivkreftene dønn til stede på en nøytral måte. All ære til admin og mod på dette forumet. :)
 

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.352
Antall liker
5.457
Sted
Moss
Og for balansens skyld: Jeg var ikke moderator når "oppgraderingen" fant sted. Ei heller er jeg på noen måter bitter. Ingen skylder meg noe som helst. Med 10.000+ innlegg på AVForum siden september 2003, så var det generelt en ubetinget positiv opplevelse. Synd at AVF er dødt. Minner meg imidlertid på den andre delen av et forum; HFS. Her er drivkreftene dønn til stede på en nøytral måte. All ære til admin og mod på dette forumet. :)
+1
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Jeg har ihvertfall logget ut for godt nå. Så får vi se hvor lenge jeg holder meg unna.
 

Tomtis

Medlem
Ble medlem
02.03.2013
Innlegg
18
Antall liker
1
Synes faktisk forumet har tatt seg litt opp nå den siste/2ukene nå. En god del aktivitet der nå. (mye mer enn det har vært de siste par månedene hvertfall...) Og uten av-forum hadde jeg aldri havnet innpå Hifisentralen - Nyheter

Jeg mener begge forumene trenger hverandre. Det ene er jo for hjemmekino, og det andre er jo for hi-fi
 

Tomtis

Medlem
Ble medlem
02.03.2013
Innlegg
18
Antall liker
1
Jaja. Mulig det er dødt for noen. Men jeg har anda håp. Har aldri vært aktiv noen plasser, men det er forferdelig hvor mye jeg har lært av å lese. Selv nå når det er DØDT der, får jeg mer svar og info der ifht her når det kommer til hjemmekino...
 

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.352
Antall liker
5.457
Sted
Moss
Viser også en dårlig bløff på 921-1000 guests alltid på forumet.
Uten at noe skjer, det er dødt.

Reverser prossen til det gamle, og folk vil komme tilbake
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Mja. Kanskje. Hvis du derimot hadde de facto spurt flerkanalsspørsmål her på forumet; kanskje du ville blitt positivt overrasket. :) Kan ikke se så mange slike poster: http://www.hifisentralen.no/forumet/search.php?searchid=333256

Jaja. Mulig det er dødt for noen. Men jeg har anda håp. Har aldri vært aktiv noen plasser, men det er forferdelig hvor mye jeg har lært av å lese. Selv nå når det er DØDT der, får jeg mer svar og info der ifht her når det kommer til hjemmekino...
 
C

cruiser

Gjest
Flerkanalsspørsmål på dette forumet er ganske håpløst :D
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Jeg mener begge forumene trenger hverandre. Det ene er jo for hjemmekino, og det andre er jo for hi-fi
Akkurat det er det vel brukerene selv som bestemmer - det ene utelukker ikke det andre. Som mange påpeker er vel AV-forum mer basert på å gjøre penger av sin tilstedeværelse med alle dens flashy reklamer som springer opp i alle hjørner. Jeg syntes selv med den tidligere platformen at å navigere rundt der var slitsomt, nå med omleggingen er det jo helt tragisk. Jeg håper vel at sentralen her kan overta endel av brukermassen og ekspertisen som var der.
Hjemmekino og Hi-Fi burde lett la seg kunne intergrere i ett forum og ihverfall i ett så bra forum som sentralen er.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
De som er genuint opptatt av flere kanaler - bare fokusér på gode spørsmål - og folk vil strømme til på dette forumet. AVForum vil være enda mer dødt enn livløst. Skal ikke gå mer en kort tid tilbake når det gjaldt hodetelefoner. Huh. Head-fi. Hvem gadd å bry seg med det? Vel - i dag er hodetelefoner stort - og vokser stadig.

Samme måte med hjemmekino. Finn en plattform på forumet. Plei den - og folk kommer til....
 
C

cruiser

Gjest
De som er genuint opptatt av flere kanaler - bare fokusér på gode spørsmål - og folk vil strømme til på dette forumet. AVForum vil være enda mer dødt enn livløst. Skal ikke gå mer en kort tid tilbake når det gjaldt hodetelefoner. Huh. Head-fi. Hvem gadd å bry seg med det? Vel - i dag er hodetelefoner stort - og vokser stadig.

Samme måte med hjemmekino. Finn en plattform på forumet. Plei den - og folk kommer til....
Problemet er vel at reciever er dritt og multikanals lyd er bedre mikset ned i 2 kanaler. Forøvrig så brukes nå avforum og dens brukere som drittslenging i tråder med uenighet.
 
Sist redigert av en moderator:

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Hm. Mulig jeg begynner å dra på åra - men jeg skjønte ikke det innspillet.

Oh, well. Move on. :)


Problemet er vel re recieverener dritt og multikanals lyd er bedre mikset ned i 2 kanaler. Forøvrig så brukes nå avforum og dens brukere som drittslengingn i tråder med uenighet.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Ah. Takk. :) Første del er nok forenklet - og kan således diskuteres til et bedre nivå. :)

Andre del; muligens. Aner ikke.
 
Topp Bunn