"Nye" AvForum!

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Burde kunne gå fint det.

Det store spørsmålet er nå, kan man lagre lange byggetråder offline? Er mye god info det hadde vært fint å sikre seg mtp egne prosjekter?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Løsner liksom ikke helt for AvForum. På en periode på litt over et døgn nå, har avforun 108 innlegg mens hifisentralen har 1354........... derav sikkert halvparten i kabelkrigen:rolleyes:
Kan hende virker det som om det er halvparten - men selv i den ene hyperaktive kabeltråden som er i sving for øyeblikket, er det ikke mer enn ca. 50 innlegg siste døgnet. Altså ca. 1300 innlegg om helt andre ting siste døgn.
 
D

Danke

Gjest
Hvorfor skulle det være så vanskelig å få til godt surrerundtmiljø på HFS?
Mye aldersforskjell, eldre folk har ikke så mye interesse for hjemmekino som er litt nymotens iforhåld til de yngre folka i 20-30 ish folkene.

Eldre folk er fokusert på hifi. Mens yngre garde er interessert i lyd og bilde.
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Hvorfor skulle det være så vanskelig å få til godt surrerundtmiljø på HFS?
Mye aldersforskjell, eldre folk har ikke så mye interesse for hjemmekino som er litt nymotens iforhåld til de yngre folka i 20-30 ish folkene.

Eldre folk er fokusert på hifi. Mens yngre garde er interessert i lyd og bilde.
Ah, tusen takk. Jeg føler meg ung!

Jeg synes nå at gjengen som er primus motor AVSforum og Home Theater Shack og sånn er jo gråhåret gjeng hele gjengen. Kanskje lyd og bilde er litt mindre utbredt, nytt kanskje, i norge?
 
D

Danke

Gjest
Hvorfor skulle det være så vanskelig å få til godt surrerundtmiljø på HFS?
Mye aldersforskjell, eldre folk har ikke så mye interesse for hjemmekino som er litt nymotens iforhåld til de yngre folka i 20-30 ish folkene.

Eldre folk er fokusert på hifi. Mens yngre garde er interessert i lyd og bilde.
Ah, tusen takk. Jeg føler meg ung!

Jeg synes nå at gjengen som er primus motor AVSforum og Home Theater Shack og sånn er jo gråhåret gjeng hele gjengen. Kanskje lyd og bilde er litt mindre utbredt, nytt kanskje, i norge?
Ble jo veldig generaliserende nå da. Men er en trend at det er litt eldre folk på hifisentralen, iforhold til aldersnittet på AVforum. Men Sef med variasjoner..
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hvorfor skulle det være så vanskelig å få til godt surrerundtmiljø på HFS?
Mye aldersforskjell, eldre folk har ikke så mye interesse for hjemmekino som er litt nymotens iforhåld til de yngre folka i 20-30 ish folkene.

Eldre folk er fokusert på hifi. Mens yngre garde er interessert i lyd og bilde.
Takk/Danke, og jeg som trodde jeg var på vei til å eldes :cool:
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Men de er på saken, var fikset men feilen kom tilbake etter ett par dager.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Ikke ofte jeg besøker AV-forum lengre, men ble litt overrasket da jeg oppdaget at bildene, i en av mine tråder der, er borte. Ingen krise for min del, men det må jo være fryktelig kipt, for medlemmer som BEF, devilej, tralltrall for å nevne noen, hvis dette også har rammet de.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Ser ut som at den skifter mellom avforum.no og avforum.com raskt frem og tilbake på adresse linja mi nå :p.
 
C

cruiser

Gjest
Ser ut som at den skifter mellom avforum.no og avforum.com raskt frem og tilbake på adresse linja mi nå :p.
Ååååå? Så du har glemt å bytte hovedkort, nedgradere til WinXP, installere netscape samt rense cache?
 
C

cruiser

Gjest
Kjipt, vi som har klart å følge denne oppskriften kan nyte 8-10 nye innlegg om dagen.. da uten bilder selvsagt.. :)
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Nå skifter det frem og tilbake mellom .com og .no i addressefeltet igjen. Krasjet safari på ipaden til slutt. Fatter ikke at det er mulig å føkke opp et forum på denne måten. kunne vært en ide for HFS å utvide forumet med et litt større video-subforum (Ikke ørten forskjellige som på avforum selvsagt), da jeg er kanskje sikker på at det er mange videointeresserte som savner en stabil platform.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Er det ikke tilstrekkelig med det vi har her?: http://www.hifisentralen.no/forumet/forum#hjemmekino-avdelingen

Eller tenker du en finere inndeling av det som går under bilde?
Avdelingen for "Projektorer, tv og lerret" er lite aktiv slik den er i dag. Jeg tror det handler mer om at de gamle traverne på avforum må begynne å bli mer aktive og bidra mer her. Vi trenger definitivt mer aktivitet rundt hjemmekino.
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Jeg støtter å få et mer aktivt hjemmekino-miljø her på HFS.

Når det er sagt, så finner jeg (eller fant) flere meningsfeller på avforum enn her på HFS. Iallefall gjorde jeg det. HFS favner alt fra high-end hifi til mer "pragmatisk" kino-rettet bruk. -- Ikke at dette er de to eneste konstellasjonene og jeg sier ikke dette for å stigmatisere eller provosere. Ref alle krangletrådene, tror jeg at på noen punkter, som f.eks. kabler, vil det aldri kunne oppnå konsensus. Det er litt synd, da mange gode spørsmål og temaer ofte ender opp i krangling om observerbarhet og metodtikk.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Orso: Joda, i forhold til aktiviteten nå, holder dette fint. Blir litt som høna og egget. Enn så lenge er det tydelig at bildedelen av HFS er kun en parantes, og da er det nok ikke så attraktivt mht. nye medlemmer og aktivitet. Men så lenge aktiviteten er som den er, blir det litt overkill å utvide til noe større. HFS har også en meget sterk "stereo-aura", som gjør at det meget mulig uansett er litt dødfødt å prøve å omfavne en bredere brukermasse.
 
Sist redigert:
D

Danke

Gjest
Håpløst, AVforum nede igjen, og når det er åppe er det sykt treig hastighet.

Slitsomt når man holder på med noe krimskrams, bildetråder og følger med på folk der.


Jeg husker en tid da gamle AVforum levde i beste velgående, før den nye versjonen. De sa de slet med den gamle versjonen, men den virket jo omtrent perfekt for oss brukerne da. Jeg skjønner ikke at det er mulig å få til så mye feil på en ny platform.

Det sagt så vet jeg at det er en hobby/ildsjel side med lite driftsmidler og mye frivillig innsats. Men det var jo så bra før...
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.599
Antall liker
3.137
Torget vurderinger
0
Jeg skjønner ikke at det er mulig å få til så mye feil på en ny platform...
Det ble bare begynnelsen......på slutten. The End !

(veldig trist for oss entusiaster som delte så mye moro og glede med lyd og bilde)
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Tror Avforum nå har en vanskelig vei for å komme tilbake.

Jeg har forståelse for en del av utfordringene, men stiller vel også spørsmål ved noen av valgene. Nettsiden fremstår fortsatt som rotete og det kan ikke være spesielt vanskelig å rydde opp i. Å prioritere en internasjonal nettside når dagens norske fungerer så dårlig, virker også som et merkelig valg.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Avforum var i sin tid mer aktiv en hifisentralen, og kan huske jeg fikk over 1000 treff på en dag på en forsterker, og ofte tok det kun timer å få solgt objekter på brukt forumet. Så kom ny tragisk plattform og siden har jeg vert på hifisentralen.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Trist! Likte meg bedre der inne...
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Når jeg sjekker Hfs etter ett døgn ca er det rundt 5 sider med nye poster. AvForum har gjerne 15-20 poster. Tapatalk ble vel foreslått allerede ved den første kræsjen for 3 (??!!) år siden.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.841
Antall liker
50.842
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Det var som regel bedre "takhøyde" der enn på HFS, er enkelte arogante drittsekker her inne jeg kunne klart meg fint uten som ikke var på AVF ;)

O
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Jeg savner aktiviteten og folkene på avforum jeg... HFS med sitt fokus på stereo og high-end er ikke helt sammenfallende med AVF. Det er for lite hjemmekinoaktivitet her for å få noe særlig tyngde (og har vel oppfattet at ikke alle er like interessert i at det kommer inn hjemmekino her heller). Back in the days lærte jeg massevis av AVF vedrørende hjemmekino. Jeg tror ikke ikke jeg har lært noe som helst om hjemmekino på HFS.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
Jeg savner aktiviteten og folkene på avforum jeg... HFS med sitt fokus på stereo og high-end er ikke helt sammenfallende med AVF. Det er for lite hjemmekinoaktivitet her for å få noe særlig tyngde (og har vel oppfattet at ikke alle er like interessert i at det kommer inn hjemmekino her heller). Back in the days lærte jeg massevis av AVF vedrørende hjemmekino. Jeg tror ikke ikke jeg har lært noe som helst om hjemmekino på HFS.

Kanskje vi kan gjøre noe for å øke hjemmekino delen?
 
D

Danke

Gjest
Med all respekt til hfs så var og er det mer takhøyde på AVforum, folk blir ikke sjokkert om noen spør om høytalere til en 2000kr Pioneer forsterker. Det var dog også noen heftige kabeldebbatter på AVforum, men samtidig mye mer samhold og respekt, dessuten savner jeg ikke politiske debatter på AVforum. Alt blir mye hyggeligere uten ekstrempolitiske rant til venstre og høyre.

Flerkanalsmusikk trådene og filmsidene på AVforum er noe jeg fortsatt følger.

Jeg liker meg absolutt på hfs, men nå kjenner hfs folk hverandre meget godt og det kan virke litt internt noen ganger.

Det blir vel samme sak for stereo purister som besøker AVforum.


Ja versjon 2 var en insane katastrofe, jeg vet de ville tatt tilbake den gamle plattformen om de kunne....


Jeg synes folk skulle gi AVforum en ny sjangse, det fortjener de tross alt versjon 2 tull. HFS og AVforum utfyller hverandre absolutt.
De lover å ikke oppgradere siden mer, så hvorfor ikke laste opp en drøss gamle bilder fra tapatalk på null komma niks?

Jeg ser mange gamle AVforum travere her, samt andre med nye nick. Jeg ser ikke at flerkanals er særlig i farten på HFS selvom sef HFS har mye mer trafikk..
 
Sist redigert:

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
Slutt for AVforum? Domenenavnet er parkert hos FastName
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Avforum er nok snart oppe igjen. Driver med en oppdatering av siden.

Screenshot_20190228-124313.jpg
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
Der kom forklaringen, og overgang til Xenforo er ikke så dumt. Det er forøvrig to karer som forlot vBulletin for 8-9 år siden som startet Xenforo, og de har laget et bedre og mer moderne forum. vBulletin er i sin originale form veldig tregt, og jeg måtte gjøre nokså mye for å få opp hastigheten her på HFS.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Avforum er såpass viktig for Avshop at skal mye til om det forsvinner. Koster heller nesten ingenting og ha et forum gående så sant man ikke leier inn arbeidskraft til hjelp.
Blir spennende å se om de endelig får på plass et oppegående forum.
 
Topp Bunn