Ny TV: QLED eller OLED?

C

Cyber

Gjest
Få som nevner Philips her inne.

Tenkte pensjonere 8102 `n til garasje bruk.
Og gå for en Philips oled 754 el 854.
Noen som har erfaring med disse?
Nå skal eg ha ambilight, så da blir det Philips uansett hvor bra andre merker er.

Noen sier OLED blir uansett en ny og bedre
Verden om man går fra LCD paneler?

Tenker max pris 15000 kr. Forrige tv er jo bare 3 år og fungerer egentlig mere enn bra nok. Irriterer bare innimellom med "blasse" bilder i enkelte scener.

Tenker det kommer gode kampanje priser utover høsten...
Har en 55OLED854 i stuen som nevnt tidligere. Har fungert perfekt for min del. Fantastisk bilde, og jeg er kresen. 854 har bedre prosessor enn 754.
 
C

Cyber

Gjest
Sitter og vurderer LG 65CX - Power har den til 25 lapper og så er det superhelg med 20% til av. Alt for mye for en TV, men verdt det?
 

Dumbo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
81
Antall liker
18
Torget vurderinger
3
Tipper den kan bli enda litt rimeligere på Black Friday.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Valget mellom potensielt litt rimeligere om noen måneder versus relativt rimelig nå.... Vet hva jeg ville gått for :)
 
C

Cyber

Gjest
Tipper den kan bli enda litt rimeligere på Black Friday.
Antakelig, men ikke mye. Ender på 20 blank og på BF i fjor lå C9 til ca 17?

Frister litt opp mot at Disney+ kommer i september også. 65 er litt artigere enn 55...
 
V

VVV

Gjest
Snodig hvordan ting endrer seg; Da vi fikk 42" Plasma i stua føltes den gigantisk (oppgradering fra 28"). Nå er 50" lite og oppgradering til 65 også litt snaut?
65" er veldig snaut, det er heilt 2015 :)
 

Dumbo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
81
Antall liker
18
Torget vurderinger
3
Antakelig, men ikke mye. Ender på 20 blank og på BF i fjor lå C9 til ca 17?

Frister litt opp mot at Disney+ kommer i september også. 65 er litt artigere enn 55...
Det ser ut som Elkjøp i fjor solgte C9 for 15990 på BF. Selvsagt er det ingen garanti for at CX vil prises like lavt. Som andre nevner er det også en vurdering om det er verdt å vente 3 måneder for å spare 4000 kr.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
65C9 var 15990 på black friday. Ble selvsagt solgt ut med en gang. I motsetning til generasjonene før, var prisen etterpå aldri i nærheten av Black Friday-prisene. Så dette var virkelig BF-pris.

Tipper 65CX blir 15990,- på Black Friday :D
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.784
Antall liker
2.767
Torget vurderinger
1
Jeg har alltid tenkt at vår neste TV blir en Oled, men nå er jeg ikke så sikker. Samsung har fått fremragende omtale av de nyeste Qled-panelene. Det frister nesten mer med en 8k Qled nå synes jeg. Nesten like bra på svartnivå som Oled og mye mer lyssterk. Masse farger og sprut i bildet også i dagslys pluss null fare for innbrenning. Og Samsung sin oppskalering til 8k og generelle brukervennlighet begynner å bli skikkelig bra. LCD-teknologien forbedres stadig vekk, mens Oled ser ut til å ha flatet ut. Så valget er ikke like opplagt som for noen år siden hvis man tenker å handle hiend-TV.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.204
Antall liker
3.549
Torget vurderinger
1
Jeg har alltid tenkt at vår neste TV blir en Oled, men nå er jeg ikke så sikker. Samsung har fått fremragende omtale av de nyeste Qled-panelene.
Qled er tilsvarende nanocell etc. På LG som jeg har forstått det, andre merker har også egne navn på lignende teknikk.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
841
Antall liker
626
Sted
Oslo
Så sitter man her og spekulerer i god tid før black friday.
Har en 55" b6 nå, og er veldig godt fornøyd med billedkvaliteten, men vil ha det samme bare større, gjerne mye større.. :)
Da faller man ned på et par vurderinger innefor de prisklassene jeg kikker på, 15-20k
Man har det sikre valget i 65" CX fra LG.
De litt mere usikre valgene, men antakeligvis mere enn godt nok, hvis prisen faller tilstrekkelig..:
Sony 75XH9505
Samsung 75Q80 eller Q90
Film og kosetitting på serier foregår i relativt mørk stue, og kan tas til nattsvart ved behov.

Vil man bli fornøyd med Samsung/Sony sine ikke-oled hvis man liker veldig godt bilde?
Er det realistisk å forvente disse 75" til under 20k senere i år?
Er det andre tv'er i samme segmentet som heller burde vurderes innefor prisrammene?
 
C

Cyber

Gjest
Jeg returnerte min 65 CX og er superfornøyd med å beholde 55". Fungerer mye bedre på det meste som ikke er krystallklar 4K.
 

Rallar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.08.2019
Innlegg
271
Antall liker
644
Sted
Hadeland
Så sitter man her og spekulerer i god tid før black friday.
Har en 55" b6 nå, og er veldig godt fornøyd med billedkvaliteten, men vil ha det samme bare større, gjerne mye større.. :)
Da faller man ned på et par vurderinger innefor de prisklassene jeg kikker på, 15-20k
Man har det sikre valget i 65" CX fra LG.
De litt mere usikre valgene, men antakeligvis mere enn godt nok, hvis prisen faller tilstrekkelig..:
Sony 75XH9505
Samsung 75Q80 eller Q90
Film og kosetitting på serier foregår i relativt mørk stue, og kan tas til nattsvart ved behov.

Vil man bli fornøyd med Samsung/Sony sine ikke-oled hvis man liker veldig godt bilde?
Er det realistisk å forvente disse 75" til under 20k senere i år?
Er det andre tv'er i samme segmentet som heller burde vurderes innefor prisrammene?
Hvis du er vant med oled fra før og liker og se film i mørkt rom er det nok ingen vei utenom oled, det er umulig og ikke sammenligne med det du er vant med og da blir du garantert ikke fornøyd.
 
Topp Bunn